Peltor 07.05.2007 21:12:52 | |
---|
Tervehdys Avasin tämmöisen uuden topicin koska en vastaava löytänyt, vaan ainoastaan kyseisen kaverin virvelistä oli mainintaa. Olen 5v soittanut rumpuja keskitasoa alemmilla vehkeillä, omistan Rolandin 12, nyt on mahdollisuus hiukan isompaa akustistasettiä hankkia ja vastaan tuli tämmöinen 1300e. http://www.smi-music.com/product_info.php/cPath/24_27/products_id/517 Eli kysyn, seuraavia. Settihän on tietenkin rahastusmielessä tehty, mutta ymmärsin että kyseessä on kumminkin samaa materiaalia kuin muissa Pearl Exporteissa? Mahdollisuutta ei ole koesoittaa tämmöisiä, vaan mututuntumalla pitää hankkia, siksi siirrynkin teidän viisaampien ja kokeeneempien puoleen. Mitä sanotte äänenlaadusta, tietenkin ihan makukysmys, ja varmaan moni teistä vetää jo herneen nenään tämmöisestä kysmyksestä. Mutta varmaan uusilla kalvoilla ja pienellä virityksellä tästä saa aikaan hyvän setin varmaankin. Akustisista ei kovin suurta kokemusta ole, niin saako nuo etutomit kiinnitettyä myöhemmin räkkiin, koska nythän ne on kiinni basarin pidikkeissä. tyhmä kysmys mutta en tosiaan tiedä. Jos pystytte hiukan valaisemaan minua tässä asiassa. Kiitos |
K.Suninen 07.05.2007 21:22:06 (muokattu 07.05.2007 21:27:56) | |
---|
"--mutta en oikeen ymmärrä miksei jazzissakin vois olla hyviä rumpusoundeja." -Teräskieli |
Peltor 07.05.2007 23:36:24 | |
---|
Kiitos nopeasta vastauksesta. Tosiaan rahastusmielessä settihän on, minua ei suuremmin liikuta kenen nimi siinä komeilee, toki se muutaman sadan euron suuremman laskun pistää rummuille. Mutta meinasin kun sopivalla hinnalla saisi sopivankokoisen setin. Ennenkin olen pienempää Export settiä vilkuillut. Tuplabasareiden roudaus ei ole ajankohtaista koska mitään keikkailua eikä tavaroiden siirtelyä ole. |
Magiz 08.05.2007 00:43:25 | |
---|
Tuplabasareiden roudaus ei ole ajankohtaista koska mitään keikkailua eikä tavaroiden siirtelyä ole. kaksi basaria on vain showmeininkiä nimenomaan keikoille. sinuna tuolla budjetilla ostaisin nimenomaan tuon catalina birch setin. "2000-luvun kotimaista raskasta progea, vähän niinkuin heavympaa Jethro Tullia" -Jasse |
Peltor 08.05.2007 09:33:04 | |
---|
Eikös noilla tuplabasareilla oo ainakin se etu että ei jää resonoimaan niin pahasti, ja kuulee sen eron sitten selkeemmin? Tosta virvelistä oon ainakin Lukenut positiivista palautetta, vielä kun pääsisi sitä itse koittamaan. Tämä settihän on periaatteessa siis Pearl Export, Jordison lisähinnalla varustettuna, mutta saan tästä jo itselleni sopivan tajouksen niin ei se paljoa kukkaroa enää kiristä lisää. Eikös nämä kaikki tomit ole ihan vakiokamaa, että ei ole mitään erikoisita syvyyksiä etc, ja kalvot saa helposti ostettua. Pahoittelen tyhmää kysymystä, akustista ei suurta kokemusta ole. |
grind 08.05.2007 10:02:29 | |
---|
kaksi basaria on vain showmeininkiä nimenomaan keikoille. Heh. Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! |
HeavyMachinery 08.05.2007 10:14:50 | |
---|
Eikös noilla tuplabasareilla oo ainakin se etu että ei jää resonoimaan niin pahasti, ja kuulee sen eron sitten selkeemmin? Tosta virvelistä oon ainakin Lukenut positiivista palautetta, vielä kun pääsisi sitä itse koittamaan. Tämä settihän on periaatteessa siis Pearl Export, Jordison lisähinnalla varustettuna, mutta saan tästä jo itselleni sopivan tajouksen niin ei se paljoa kukkaroa enää kiristä lisää. Eikös nämä kaikki tomit ole ihan vakiokamaa, että ei ole mitään erikoisita syvyyksiä etc, ja kalvot saa helposti ostettua. Pahoittelen tyhmää kysymystä, akustista ei suurta kokemusta ole. Kaksi basaria vaikeuttaa haikan asettelua jne jne.... En suosittelisi kenellekkään hommaamaan kahta basaria jollei ei ole kyse pelkästä show meiningistä tai 250bmp blastailusta kyse. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Peltor 08.05.2007 10:25:46 | |
---|
Nojuu, onhan 2 bassossa omat haittansa, mutta eihän sitä ole pakko molempia käyttää vaikka setin hankkii, onpahan varalla toinen, tai myyntiin. |
Jouni Antero 08.05.2007 10:27:01 | |
---|
Noo - kahdella basarilla on se etu, että tuommoisesta kattauksesta saa tarvitessaan kaksi ihan toimivaa settiä - moposetin ja tavallisen. Siinä mielessä olen ihan iloinen, että aikoinaan tuli hankittua progeinnoissani. |
Nolte 08.05.2007 10:35:49 | |
---|
Niin, siinä mielessä tuntuu tosi huonolta vaihtoehdolta tuollainen tupla-Exportti, että samalla rahalla saa jo tosi hyvät käytetyt. Ihan huippulaatua siis. Sinne sitten hyvälaatuinen tuplapedaali kiinni... Itse esim. möin joku aika sitten Yamaha Recording Customit viiden tomin setin isolla basarilla juuri tuolla hinnalla. Toisaalta, jos tuplasetti uutena on sinulle SE juttu, niin eipä tuolla hinnalla parempaa taida olla tarjolla. Että eikun vaan... Hyvät kamat - huono soittaja! |
kattila 08.05.2007 10:45:47 | |
---|
MegaMan Club #008 - Spark Man |
HeavyMachinery 08.05.2007 13:52:10 | |
---|
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Shitmanek 08.05.2007 14:19:42 | |
---|
Mulla ois tollainen joutilas... Voin sanoa: Ei toimi.... Pearlin vastaava toimi mainiosti. Liekö sitten vain mieltymyksistä kyse. Kaapelihaikkahan on myös yksi vaihtoehto, jos tuosta palikasta ei pidä, tosin kustannuksia tulee enemmän. M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest" "Come on, Bennett. Let's party." |
-Henri- 08.05.2007 14:47:23 | |
---|
Tuossa on Exportin samankokoinen setti (jos et siis tästä tiennyt). Kuitenkin ilman tuota signature virppaa ja maalattuja basareiden kalvoja. Hintaa on kuitenkin vain 100 € vähemmän ja tuo signature virtvelihän maksaa sen 320 €, että näin ajateltuna olisi viisaampaa ostaa tuo Jordisonin hömpötys. http://www.smi-music.com/product_info.php/cPath/24_27/products_id/434Time Will Heal...
Time Will Kill... |
Peltor 08.05.2007 23:47:27 (muokattu 08.05.2007 23:49:37) | |
---|
Kiitos osaavista mielipiteistä, päätös on tehty ja rummut tulevat kuun lopussa. Rummuissahan on tehdaskalvot, niin kysynkin samassa ketjussa seuraavaa. Mieleni janoaa mustia kalvoja mustaan settiin, katsoin Thomanin valikoimista, ja Remo Ebony kalvoja löytyy mustina, osaatteko sanoa ollenkaan minkälainen saundi niillä voisi olla yhdistettynä kyseisiin rumpuihin. Kysymys on mahdottomuus sinäänsä, mutta hiukan mielipiteitä jos jaksatte antaa tässäkin, ja mielipidettä sopiiko mielestänne mustat kalvot jo mustiin Jordison rumpuihin. Lisäksi kysyn että tietääkö joku kuinka monta painosta kyseisistä rummuista on tehty, googlaukseni ei vastausta löytänyt. Oletan että pieni jälleenmyynnin arvon taantuma on mahdollista verrattuna tavallisiin exportteihin. Jos alustavasti pystytte vastaamaan, niin palaisin kalvoasiaan selkemmällä päällä, ja linkkien kera. Samalla katselin setille http://www.thomann.de/fi/sabian_b8_performanceset_beckensatz.htmtuommoista kaveria, luin foorumilta että keskitason symbaalisettiä parempi, ei kuulu tähän topikkiin enää kuin hipoen, mutta samalla jos mielipidettä pystytte siitä sanomaan. Tilaan kalvojen lisäksi, 1-2 crashia, Riden+Haitsun, ja talouden salliessa splashin. Sekä muutaman symbaalitelineen. Ps.Toivottavasti minua ei kehoiteta siirtymään kalvo/alottelija/kysymysketjuun :) |
K.Suninen 09.05.2007 07:29:10 | |
---|
Kyseinen setti muuten löytyy Tampereen DLX:stä, jos en nyt ihan väärin nähnyt.. "--mutta en oikeen ymmärrä miksei jazzissakin vois olla hyviä rumpusoundeja." -Teräskieli |
Rockster 09.05.2007 10:27:12 | |
---|
Ps.Toivottavasti minua ei kehoiteta siirtymään kalvo/alottelija/kysymysketjuun :) Kehottaisin sua nyt siirtymään tuonne kalvo/alottelija/kysymysketjuun... "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
Peltor 09.05.2007 11:16:25 | |
---|
Kehottaisin sua nyt siirtymään tuonne kalvo/alottelija/kysymysketjuun... Sinne siis -> |
Lehtikumpu 09.05.2007 12:54:13 | |
---|
Kyseinen setti muuten löytyy Tampereen DLX:stä, jos en nyt ihan väärin nähnyt.. Löytyy muuten Jyväskylän Musapörssistäkin, näyteikkunalla oikeen. OvvOvvOvvOVooVooVoo |
mr_b 09.05.2007 22:15:35 | |
---|
Toylike people make me boylike |