Aihe: tomit ei pysy vireessä!
1 2
pedroo
06.05.2007 13:25:56
tein nyt uuden topicin ku ei löytyny aiheesta. niin elikkäs tomit ei pysy vireessä, tai sis lähinnä 12" tomi. mikä neuvoksi??
pedroo
06.05.2007 13:39:06
nii ja yläkalvona on paripäivää sitten ostettu remon coated empreror ja alakalvona sonorin..
Bonesaw
06.05.2007 13:49:35 (muokattu 06.05.2007 13:50:27)
En oo minkäänsortin rumpuasiantuntija,mutta varmaan johtuu uusista kalvoista. Piekset niitä jonkun aikaa ( painaminen yms. kalvon venyttäminenkin varmaan sallittua?) niin kyllä varmaan rupevat ajan myötä pitämään virettä.
Joo'o
Magiz
06.05.2007 13:56:10
onko ongelma ilmennyt vasta uuden kalvon oston jälkeen, vai eikö vire ole pysynyt aikaisemminkaan?
"2000-luvun kotimaista raskasta progea, vähän niinkuin heavympaa Jethro Tullia" -Jasse
pedroo
06.05.2007 13:58:01
no sis ei ne vanhatkaan kalvot ku ne ny oli jo melkee puhki kulunu
Magiz
06.05.2007 14:03:12
no sis ei ne vanhatkaan kalvot ku ne ny oli jo melkee puhki kulunu

njoo. ongelma saattaa ratketa ajan myötä. kun laitoit uuden kalvon kiinni, venytitkö sitä? eli kiristitkö sen todella kireäksi esim yön ajaksi ennenkuin lähdit virittämään sitä? tuon voi tehdä jälkeenkinpäin toki, se auttaa kalvoa asettumaan rumpuun paremmin.

ongelma saattaa myös olla siinä että lugisi eivät pidä virettä. tähän auttaa jonkin verran ainakin rasvaaminen esim CRC multilube nimisellä rasvalla. kannattaa kuitenkin ensin kokeilla tuo kalvon venytys, mikäli sitä et ole tehnyt.
"2000-luvun kotimaista raskasta progea, vähän niinkuin heavympaa Jethro Tullia" -Jasse
pedroo
06.05.2007 14:04:46
en laittanu niit ite vaa vein musaliikkeeseen :D
Danko
06.05.2007 14:13:43

Uudet kalvot jätän aina gorillakireyteen asettumaan vuorokauden ajaksi. Siinä vaiheessa ne poksuvat ja paukkuvat, mutta mitään ongelmia vireen kanssa ei tämän jälkeen ole ollut.
kootut elämänohjeet: "alota vaan et 'räh' ja toivo että se päättyy hyvin" -seraphim
Kootut elämänohjeet: "ihan turha sun on naisia ymmärtää lol apua sääh" -noir
Magiz
06.05.2007 14:31:59
Uudet kalvot jätän aina gorillakireyteen asettumaan vuorokauden ajaksi. Siinä vaiheessa ne poksuvat ja paukkuvat, mutta mitään ongelmia vireen kanssa ei tämän jälkeen ole ollut.

näin asia usein hoituu. olen huomannut että saattaa uudet kalvot herättää yöllä pariin kertaan kun poksahtelevat omia aikojaan. sänkyni siis on rumpujen vieressä.

oletko aloittelijarumpali? musaliikkeessä kalvojenvaihto kuulostaa aika kummalta..
VeeKoo
06.05.2007 14:58:50

Mullakaan ei oikein tahtois 8" tomi pitää matalaa virettä vaan aina joku ruuvi avautuu/löystyy ja sillonhan vire on niin persiilleen kun vain voi olla. Mikä avuksi vai täytyykö ruveta pitämään korkeampaa virettä :D
rokkijere: Eisssss reenikämppä täyteen paskapaperia..
ddrum54
06.05.2007 15:01:53
musaliikkeessä kalvojenvaihto kuulostaa aika kummalta...

Joo, Evansilla toi saattaisi jopa onnistua, niitä kun ei tarvitse venytellä, mutta Remolla... Toki pari vuorokautta myymälässä, niin ehkä sitten...

Tappien voiteluun suosittelen CRC Chain - vaseliinisprayta. On tahmeampaa kuin yllämainittu Multilube.
Epämuusikko
06.05.2007 17:21:25
Lukkoprikat.
"Kyllä mä uskon että osaat soittaa, ilman että pitää joku näyte kuunnella." -KMT RR4E:lle. Bustard #1
Linnunlaulupuu
06.05.2007 18:45:14
Osta kumut ja supra.
Potentia aktualisoituu.
Analuuk
06.05.2007 20:49:47
Osta kumut ja supra.

Höröö... pakko tarttua, ei ne pysy vireessä sen paremmin kuin muutkaan rummut. Riippuu tosin vireestä ja soittotyylistä. Mä joudun vääntämään monta kertaa Supraa keikan aikana kun vasemman kapulan kohdalla oleva ruuvi löystyy kantti-iskujen takia...
Jos ei kulje, niin soitetaan kovempaa!
hollmi-5
06.05.2007 21:43:38
Mä joudun vääntämään monta kertaa Supraa keikan aikana kun vasemman kapulan kohdalla oleva ruuvi löystyy kantti-iskujen takia... Minä en joudu kiristämään mitään supraani, vaikka kantti-iskuja tulee 90% virveli-iskuista. Tasainen vire ja aika kireä lyöntikalvo sekä sprayvaseliini ovat hyväksi havaittu keino minulla löystymisen estoon.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Paas
06.05.2007 22:47:12
Osta kumut ja supra.

Ei vaan Sonorit tunesafe-systeemillä niin pysyy vire.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Linnunlaulupuu
07.05.2007 00:45:03

Sekin on tosi suosittu ja hyvä.
Potentia aktualisoituu.
HeavyMachinery
07.05.2007 09:32:38

Miksi mulle tulee aina tuosta mieleen TunaSafe ? .....

Sori off topic.

mulla ei pysy 14" lattia tomi oikein vireessä. seuraavaksi laitan ruuvi lukitetta jos ei ala pelkät vaseliinit auttamaan....
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Nolte
07.05.2007 11:38:19
mulla ei pysy 14" lattia tomi oikein vireessä. seuraavaksi laitan ruuvi lukitetta jos ei ala pelkät vaseliinit auttamaan....

Ei auta. Hitsaa ne lugit, niin pysyy...
Hyvät kamat - huono soittaja!
Magiz
07.05.2007 11:52:26

yrittääkö HM ärsyttää kirjoitusvirheillään, kun on niistä itsekin valitellut..? :D tuskallista luettavaa tuollainen..

offtopiciksi pärähti..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)