Aihe: Tilausten vastaanotto postista/rahtifirmasta..
1
Paas
30.04.2007 15:03:15
Ajattelin tiedustella miten muut toimivat tällaisissa tilanteissa. Esim. jos thomannilta(tai mistä hyvänsä) tilaa tavaraa niin suosittelevat että heti postissa tarkastaa pakettien sisällön ennen kuin kuittaa ne vastaanotetuksi jotta voi tarvittaessa reklamoida kuljetusvaurioista. Mutta käytännössä tuo tuppaa olemaan aika hankalaa jos on usempia paketteja ja ruuhkaa postissa ym. tällaista. Joten yleensä on tullut vaan kuitattua ja lähdettyä kotiin paketteja avaamaan. Mutta jos sitten vahinko onkin päässyt tapahtumaan niin sitten ollaan ilmeisesti kuseessa, kukaan ei taida ottaa vastuuta sitten enää?

Tuli vaan mieleen kun olis taas useiden satojen eurojen kamat postissa odottamassa noutoa. Eli miten yleensä toimitte ja onko koskaan sattunut ikäviä yllätyksiä?
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
hollmi-5
30.04.2007 15:22:56
Koskaan en ole aukaissut ennen kotiin pääsyä yhtään pakettia. Aina on mennyt hyvin. Tavara on ollut mitä pitikin.
Soundit, piuhat ja kajarit.
RstoU
30.04.2007 15:25:13
Joskus, kun kulma tai muu on ollut rytyssä, olen paketin aukonut. Tämänkin on ollut yleensä vain yksityiseltä ostettaessa ja huonon pakkauksen syytä. Thomannilla ainakin pakataan suhteellisen hyvin nuo vermeet.
Paas
30.04.2007 19:23:00
Eipä ole tosiaan tullut paketteja pahemmin availtua. Kävin juuri noutamassa postista hieman Sonorin 600-rautaa ja kaikki oli niin kuin pitikin. Tosin hardwaren särkemiseen tarvitaan jo astetta rujompaa käsittelyä. :)
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Ramiok
30.04.2007 19:33:28
Mulle tuli thomanilta 2kpl peltejä. Ja huomasin postissa jo että paketti oli rutussa. Mutta silti vein kotiin ja siellä vasta aukaisin paketin. Ja rikkihän ne oli, niitten reunaan oli tullut sellaiset lommot/vääntymä. No sitten postia saksaan sieltä vastattiin tosi nopeasti takas ja neuvottiin miten toimia. Mutta kyllä siinä meni noin 2 kuukautta että sain ehyet pellit tilalle .Niin ja samoja vahinkoilmoituksia ja allekirjoitettuja en syytä thomania lappuja piti lähettää noin 3 kertaa sähköpostilla, ennen kuin ne pysy niillä tallessa.
Tindrum
30.04.2007 19:39:16 (muokattu 30.04.2007 19:40:11)
Mulla tuli setti saksasta. Paketti näytti päällisin puolin hyvältä. Treenikselle avaamaan, ja bassarin viisteessä oli painauma. Selvä kuljetusvaurio.
Postia saksaan, kuvien kanssa. Sitten paikalliseen Postiin (bassarin kanssa), jossa tehtiin vahinkoilmoitus (henkilökunta auttoi ilmoituslomakkeen täytössä!), ja bassari takaisin Saksaan Postin kuluilla. Uusi tuli ehjänä perille noin kuukaudessa.
No proplem.
m© Tiina Lymi on ihana.
Hössö
30.04.2007 23:19:00
Olis ihan mielenkiintosta kokeilla joskus pakettia hakiessa ottaa työkaluja ja yleismittari mukaan ja ruveta sitten siinä tiskillä aukoon pakettia ja purkaa efektilootat yms. atomeiksi, tarkistaa mittarilla jokanen komponentti, syynätä suurennuslasilla koloja jne. Olisiko postin henkilökunnalla ihmettelemistä?
Rumpalisti
03.05.2007 11:08:57
... niin suosittelevat että heti postissa tarkastaa pakettien sisällön ennen kuin kuittaa ne vastaanotetuksi jotta voi tarvittaessa reklamoida kuljetusvaurioista.

Itse olen tuota paketin aukaisemista ennen kuittausta kysynyt postista, ja vastaus oli, että ennen ei pakettia käteen saa, ennekuin on paketin kuitannut/maksanut.

Tämä tilanne tuli vastaan kun saksasta tullut paketti oli kulmasta rutussa. Ei saanut avata ennen maksua. Kotona sitten paljastui ne vauriot laatikon sisällä. Onneksi ei itse tavara ollut mennyt rikki, vaan suojakotelo. Aikamoista kohtelua lienee saanut kuljetettaessa osakseen...
Jo vuosia päämäärätöntä paukuttamista... :)
Tindrum
03.05.2007 12:03:28
Kaveri oli aikoinaan Finnairilla rahdissa hommissa. Ihmetteli, että yksikään paketti tulee ehjänä perille. Niin kovaa kyytiä ne välillä saa.
Siksipä ns. "ylipakkaaminen" on ihan aiheellista soittimia lähetettäessä.
m© Tiina Lymi on ihana.
Renki
04.05.2007 19:46:36

Määkin oon ollu finnairilla töissä. Tavalliset paketit nakattiin oikean olan yli ja särkyvät vasemman.
Jos ois rummut niin vois soittaa.
Legenda
05.05.2007 09:23:28
Itse olen tuota paketin aukaisemista ennen kuittausta kysynyt postista, ja vastaus oli, että ennen ei pakettia käteen saa, ennekuin on paketin kuitannut/maksanut.

Tämä tilanne tuli vastaan kun saksasta tullut paketti oli kulmasta rutussa. Ei saanut avata ennen maksua. Kotona sitten paljastui ne vauriot laatikon sisällä. Onneksi ei itse tavara ollut mennyt rikki, vaan suojakotelo. Aikamoista kohtelua lienee saanut kuljetettaessa osakseen...

Tuohon vinkki; jos sovit että lähettäjä laittaa siihen tiedonanto-osaan merkinnän "saa avata ennen lunastusta" niin silloin onnistuu tarkistus ennen maksua muuten se ei ole mahdollista.
legenda on hyvä juoma!
Rockster
08.05.2007 17:14:23
Määkin oon ollu finnairilla töissä. Tavalliset paketit nakattiin oikean olan yli ja särkyvät vasemman.

Hippi ollut töissä. Nyt en usko...
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla.
Renki
09.05.2007 12:08:14

^Kyllä hipitkin töissä joskus käy. Vaikka aika huoraamistahan se sinänsä on.
Jos ois rummut niin vois soittaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)