Aihe: Mistä osia snareen? (suomesta)
1 2
Sitruunaako
26.03.2007 15:42:56
Eli tein juuri snarerungon koivusta ja pitäisi se lykätä kasaankin, niin onko jotain kohtuu hintaista paikka pääkaupunkiseudulla, josta noita osia voisi ostaa?
Vaihtoehtona on tietysti tilaus esim. highwoodista, mutta tekisi mieli mennä nyt heti hakemaan ne roippeet.
rm_wispila
26.03.2007 16:16:52
Marssit kauppaan ja ostat uuden, 100 erkin virvelin. Purat osiin. Ylimääräisen rungon voi jättää koristeeksi...

Toinen, hitaampi tapa, on ostaa käytetty "varaosavirveli", vaikkapa mnetin torilta. Samat toimenpiteet kuin yllä.

Yksittäin pakatut osat ovat yllättävän hintavia. Tuohon satasen uuteen tulee jonkinlaiset tehdaskalvot ja vanteetkin...
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Rockster
26.03.2007 16:24:45
Marssit kauppaan ja ostat uuden, 300 erkin virvelin ja laitat sen tekemäsi rungon takkaan. Pääset paljon helpommalla :)

Ei vaan, kyllä koko virvelin ostolla pääsee todella paljon helpommalla ja varmasti myös halvemmalla. Esim. Yamahan halvimmissa virveleissä on kaikki osat sillä tapaa kunnossa, että kiinni vaan tehtyyn runkoon, niin pelittää hyvin.
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla.
Niq
26.03.2007 16:50:06 (muokattu 26.03.2007 16:50:34)

Monelta löytyy myös nurkista setin mukana tulleita perusvirppoja. Pistä torille ostoilmo, voit jollain 50-60 eurolla saada jonkun Pearlin, Taman, Yamahan tms. setin mukana tulleen virpan josta otat osat. Jos siis halvalla pitää päästä. Itse rakentelin Tama Rockstar DX -virpan (EDIT: taisin maksaa tästä n.40e) osista tuon omassa kuvassakin näkyvän, poislukien Pearlin mattokoneisto, jonka ostin kaupasta, kun Taman oli niin kulahtanut. Runko siis Highwoodilta.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Jaska
26.03.2007 17:14:40 (muokattu 26.03.2007 17:15:26)
Nuo metallihärpäkkeet virvelissä muuten vaikuttavat HYVIN paljon ulkonäköön. Eli en lähtis mitään Thunderin osia pistämään kiinni jos runko on muuten kaunis.

Ei millään pahalla, mutta Niqn virppakin olis luultavasti montakertaa hienompi jos siinä olisi vähän toisenlaiset lugit..
Rockster
26.03.2007 17:32:39
Nuo metallihärpäkkeet virvelissä muuten vaikuttavat HYVIN paljon ulkonäköön. Eli en lähtis mitään Thunderin osia pistämään kiinni jos runko on muuten kaunis.

Ei millään pahalla, mutta Niqn virppakin olis luultavasti montakertaa hienompi jos siinä olisi vähän toisenlaiset lugit..

Täysin totta. Ja HW:n laadussa on muutenkin ongelmaa jos puhutaan noista kaikkein halvimmista virveleistä. Kuten jo mainitsin esim. Yamahan Steel Shell virvelissä on HW kohdillaan ulkonäön ja laadun suhteen, mutta hinta on hyvin edullinen. Itselläni oli vastaava virveli, jonka ostin hintaan 70€ ja oli kuin uusi.
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla.
Niq
26.03.2007 17:35:43 (muokattu 26.03.2007 17:38:13)

Njoo, mä halusin edullisesti hyvän virvelin soittopeliksi. Eli nuo ulkonäköaspektit ei niin paljoa paina mulle, että olisin viitsinyt yli satasta laittamaan osiin. Olkoon vähän rumat osat, mutta toimii.

On toi jotenkin omalla tapaa kaunis. Soundi ainakin on kohdallaan. :)

EDIT:

Täysin totta. Ja HW:n laadussa on muutenkin ongelmaa jos puhutaan noista kaikkein halvimmista virveleistä.

Ainakin Taman rauta on toimivaa, Swingstareista lähtien. Newsoundin tai Millenniumin tms. rautaa en laittaisi. Poislukien mattokoneistot jotka liikkuvana osana tuppaa kulumaan.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Bacchus
26.03.2007 19:30:06
Ainakin Taman rauta on toimivaa, Swingstareista lähtien. Newsoundin tai Millenniumin tms. rautaa en laittaisi. Poislukien mattokoneistot jotka liikkuvana osana tuppaa kulumaan.

Riippuu tavaran iäkkyydestäkin. Vanhemmat Swinkut (hyvinkin pidetyt) ovat melko räjähdysherkkiä, tinaa se HW on niissäkin.
Anti-Matter Manifesto
hollmi-5
26.03.2007 20:03:59
Ainakin Taman rauta on toimivaa, Swingstareista lähtien. Newsoundin tai Millenniumin tms. rautaa en laittaisi. Poislukien mattokoneistot jotka liikkuvana osana tuppaa kulumaan. Juuri mattokoneisto noissa halvimmissa on se huonoin ja yleensä kelvoton. Ja ne vanhat Taman Swingstarit ovat todella ala-arvoisia. Lugit repeää keskeltä halki, mattokoneisto jumii...
Nolte
26.03.2007 20:34:34
Juuri mattokoneisto noissa halvimmissa on se huonoin ja yleensä kelvoton. Ja ne vanhat Taman Swingstarit ovat todella ala-arvoisia. Lugit repeää keskeltä halki, mattokoneisto jumii......soundista puhumattakaan. ;)
Hyvät kamat - huono soittaja!
Kukkis 77
27.03.2007 12:01:47

Juuri mattokoneisto noissa halvimmissa on se huonoin ja yleensä kelvoton. Ja ne vanhat Taman Swingstarit ovat todella ala-arvoisia. Lugit repeää keskeltä halki, mattokoneisto jumii...

Hmm. Kuinka vanhat Swinkut sitten pitää olla? Mulla on vm '84, ja ei ole kyllä moitteen sijaa HW:ssa lainkaan. Ei ole edes yhdetkään jengat korkannu, paitsi vm ' 97 Jammun virvelistä.. :D

Totta, eihän se swinkkujen soundi sitten mitään aatelia ole. Mutta saahan siitäkin suht kelvollisen kalvoilla ja hyvin virittämällä.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" - Aki Kaurismäki
hollmi-5
27.03.2007 12:48:26
Kuinka vanhat Swinkut sitten pitää olla? Ne ensimmäisen mallisarjan Swinkut ovat virvelinsä osalta schaissea. Tunnistat ne punaisesta T-badgesta.
rm_wispila
27.03.2007 13:22:53
Ne ensimmäisen mallisarjan Swinkut ovat virvelinsä osalta schaissea. Tunnistat ne punaisesta T-badgesta.

En kyllä allekirjoita tätä, jos hw:sta puhutaan. Soundin "keskinkertaisuuden" olen toki ajan saatossa huomannut, mutta rautapuoli on kyllä pelittänyt aina.
Tässähän siis keskustelimme vain purkuosista; kyllä Swinkkujen osat komeasti käyvät.
Kromipintakin (ainakin minun kylmässä autotallivarastoinnissa) pitää kummasti pintansa ajan hammasta vastaan.

Nostinkoneisto on varmatoiminen perusmalli, joka varmasti on vähintään yhtä laadukas kuin jokin Gibraltarin varaosakoneisto muovipussissa kaupan hyllyssä.

Vanteetkin ovat ns. peruskamaa, joissa en näe mitään eroavaisuutta suuntaan tai toiseen yleisesti myynnissä oleviin "tusinavanteisiin".
Sitruunaako
27.03.2007 13:31:05
Kiitoksia vastauksista. Tosiaan, pääsee varmasti halvimmalla ostamalla kokonainen snare ja se osiin. Tosin kun on tehnyt tuota runkoa sydänverellä, niin ei siihen ihan mitä tahansa romua viiti kiinnittää:)
rm_wispila
27.03.2007 13:34:07
Jos on osienhankintamielellä liikenteessä, rupeaa katselemaan noita myytäviä virveleitä yms. aivan eri silmällä...
Pienet kolhut ja halkemat rungossa ovat jopa etu, jos esim. lugimalli on mielenkiintoinen.
Bacchus
27.03.2007 16:10:16 (muokattu 27.03.2007 16:10:29)
En kyllä allekirjoita tätä, jos hw:sta puhutaan. Soundin "keskinkertaisuuden" olen toki ajan saatossa huomannut, mutta rautapuoli on kyllä pelittänyt aina.
Tässähän siis keskustelimme vain purkuosista; kyllä Swinkkujen osat komeasti käyvät.

Itselläni oli toisen polven (ilmeisesti) Swingstarit, eli hopean värisellä badgella, ja näissäkin oli paljon HW-ongelmia. Aivan tinakamaa. Soundi tosin oli ihan ok verrattuna muihin edullisemman luokan kamoihin.
Anti-Matter Manifesto
miän vain
27.03.2007 22:26:22

Eli tein juuri snarerungon koivusta ja pitäisi se lykätä kasaankin, niin onko jotain kohtuu hintaista paikka pääkaupunkiseudulla, josta noita osia voisi ostaa?
Vaihtoehtona on tietysti tilaus esim. highwoodista, mutta tekisi mieli mennä nyt heti hakemaan ne roippeet.

Kysyitkö jo Jackshop.fi:stä? Sivuilla eivät listaa lugeja, mutta ainakin joskus siellä oli. Mattokoneistoja olen ostanut DLX:sästä (Gibraltarin varaosa) ja vanteita milloin mistäkin. Melkein joka kaupassa on niitä.
Jupi57
28.03.2007 10:15:07
Ne ensimmäisen mallisarjan Swinkut ovat virvelinsä osalta schaissea. Tunnistat ne punaisesta T-badgesta.
Aivan ensimmäiset Taman uudella badgella varustetut Swinkut (1974-?) olivat muistaakseni mustilla badgeilla kuten Royalstarit ja Imperialstaritkin.
Tällaista viilausta, kun asiaan ei ole lisättävää.
rm_wispila
28.03.2007 11:04:03
Eli punaleimaiset ovat ihan kelpo kamaa... näin minä ymmärtäisin. Mustaleimaisista ei ole kokemuksia.
Sitruunaako
28.03.2007 12:38:29
Nyt on osat hankittu kohtuullisella hinnalla, joten kiitoksia kaikille neuvoista.
Laitan kuvan valmiista tuotteesta sitten kun olen saanut sen kasaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)