Zoso 14.05.2007 22:43:27 | |
---|
Moi, minulla oli tuossa viime viikolla syntymäpäivä, mutta en saanut mitään, koska vanhempani luultavasti maksavat osan, jos ostan sähkörummut. :) Olen jo kauan miettinyt niiden ostamista, ja tulikin tässä samalla mieleen että voisi tuplapedaalit kin ihan huvin vuoksi ostaa (semmosia kun en ole ikinä kokeillut). Mutta pystyykö typlia käyttää sähkörumpujen kanssa, mahtuuko ne lyömään sitä padia? |
VeeKoo 14.05.2007 22:47:20 | |
---|
Mahtuvat. Ja liian lyhyt kirjoitus päälle rokkijere: Eisssss reenikämppä täyteen paskapaperia.. |
Danko 14.05.2007 22:47:25 | |
---|
kootut elämänohjeet: "alota vaan et 'räh' ja toivo että se päättyy hyvin" -seraphim Kootut elämänohjeet: "ihan turha sun on naisia ymmärtää lol apua sääh" -noir |
VeeKoo 14.05.2007 22:49:11 | |
---|
rokkijere: Eisssss reenikämppä täyteen paskapaperia.. |
Danko 14.05.2007 22:51:02 | |
---|
kootut elämänohjeet: "alota vaan et 'räh' ja toivo että se päättyy hyvin" -seraphim Kootut elämänohjeet: "ihan turha sun on naisia ymmärtää lol apua sääh" -noir |
Paas 14.05.2007 22:59:34 | |
---|
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/ |
Narcosynthesis 15.05.2007 08:37:49 | |
---|
Tuolla ei onnistu ei. Mutta se on muutenkin ihan ihmeellinen viritys IMO. TD-6KW setillä olen ainakin soitellut tuplapedaaleilla. Onnistuu. Joo, Rolandeilla, Yammuilla tms. "yleisimmillä" merkeillä onnistuu kyllä. Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa) |
Candybar 15.05.2007 09:18:53 | |
---|
yamaha dtxpressII -> mahtuu hyvin paukuttamaan milleniumin isonuijainen tuplakötöstys. ottaa signaalit samalla tavalla kuin singlelläkin. (samanlainen "bassari" uusissakin malleissa) tj0 |
nappo 15.05.2007 09:26:09 | |
---|
Mulla on Yamahan DTxpress-setti. Siinä basarin pädi on niin pieni, ettei tuplilla soitto ole mahdollista. Täytyy pudotella rypäleitä yhdellä pedaalilla. ;) Lets fucking die! |
Kukkis 77 15.05.2007 09:47:36 | |
---|
Täytyy pudotella rypäleitä yhdellä pedaalilla. ;) Kas, joku muukin käyttää tuota Rypäle-termiä ko minä! :D "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki |
Narcosynthesis 15.05.2007 10:39:50 | |
---|
Kas, joku muukin käyttää tuota Rypäle-termiä ko minä! :D No rypälehän on äärimmäisen kätevä ja samalla hauska termi. Kyllä meitä on monia kuule:) Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa) |
rm_wispila 15.05.2007 14:57:19 | |
---|
Itsellä ainakain käy...vanhaan Rolandiin. Kannattaa tarkistaa, että laippa johon pedaalin kita tulee kiinni, on riittävän leveä. Tuplan joutuu asentamaan epäsymmetrisesti basariin. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Kukkis 77 15.05.2007 16:39:34 | |
---|
No rypälehän on äärimmäisen kätevä ja samalla hauska termi. Kyllä meitä on monia kuule:) Täysin totta. Mulla oli joskus tomiständissä roikkumassa semmonen muovinen somisteviinirypäle-rypäs mutta se sitten hävis. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki |
Defrayer 15.05.2007 19:27:19 | |
---|
Entäs sitten tuo pedaalien voima-aspekti, että onkohan joissakin pedaaleissa liian painavat nuijat esimerkiksi tuolle Rolandin KD-8-pädille? Vai mietinkö turhia? "Love is a seductive mistress who will rape your heart. But a rape is better than nothing." Pastilli?
IMIK #15, IHKK #16, THV #17 |
Zoso 22.05.2007 22:19:40 | |
---|
No, mikä setti olis sitten hyvä? jos hinta olisi siinä tonnin ympärillä. Oon netistä katellu noita rolandin settejä, mutta en todellakaan ymmärrä mitä eroa niissä on. (muuta kuin pädit) Voiko joku joka oikeesti tietää jotain söhkörummuista auttaa? :) Ainoo setti mitä olen testannut on se Yamahan dtxplorer (?) joka on helsingin F-musiikissa. Kyllä se kelpaa ihan hyvin, ku kuitenkin hankin setin pelkästään harjoittelua varten, mutta saako samankaltaisella hinnalla jotain huomattavasti parempaa? |
LamaAjanElvis 24.05.2007 19:23:57 | |
---|
Minä ostin tontulla tuon uudemman Rolandin 3...jotain setin ja olen tyytyväinen ollut. Hyvät soundit ja hyvä paukutella, sen syväluotaavammin en osaa sanoa, kun en ole rumpali, enkä osaa soittaa paskaakaan. Rumpupalstan sähkörumpukeskustelut kävin läpi ja niiden perusteella päädyin Rolandiin. Täällä perseessä kun ei ole pahemmin soittimia mitä testailla, niin tilasin sokkona, mutta ei kaduta yhtään. |
Tapasko 28.05.2007 13:31:09 | |
---|
Ei ainakaan kannata mitään iron cobria laittaa on aivan liian raskaat hennoille sähkörummuille ja tuntuma on melko outo, mutta kaikkeen tottuu. Suosittelen jotain kevyttä eikä mitään kallista ja raskasta. |
Danko 28.05.2007 13:57:47 | |
---|
Suosittelen jotain kevyttä eikä mitään kallista ja raskasta. Eiköhän tää oo ihan säädöistä kii. Ainakin omat ekat New Soundin tuplat vaikutti melko kivireeltä, varsinkin sit kun myöhemmin hommasin Iron Cobrat. Ja niitä olenkin sit sähkisten kanssa käyttänyt ihan ongelmitta. kootut elämänohjeet: "alota vaan et 'räh' ja toivo että se päättyy hyvin" -seraphim Kootut elämänohjeet: "ihan turha sun on naisia ymmärtää lol apua sääh" -noir |
Narcosynthesis 28.05.2007 15:08:12 | |
---|
Ite oon soittanut Rolandin setillä ja Iron Cobrilla, eikä mitään ongelmia. Säätöjä tosiaan kannattaa tarkistaa, jos pedaali tuntuu kummallisen raskaalta soittaa... ZoZo: Rolandin td3 (tai td6) on siinä tonnin ympärillä pyörivistä seteistä varmaan parhaiden joukossa ainakin. Käytettynä lähtee varmaan n.seitsemällä sadalla... Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa) |
Zoso 29.05.2007 17:27:51 | |
---|
Näin Turussa "Vertikaalin" ikkunassa tuon td-3kw:n... Mutta siinä oli joku eri teline kuin mitä normaalisti on, ja makso kai joku 250 € se teline... Tietääkö joku mikä teline se on, ja saako sitä muualta kuin turusta ?(asun espoossa). :) |