Aihe: Zildjian K ja K Custom erot
1
Rockster
14.06.2007 13:41:30 (muokattu 14.06.2007 13:42:38)
Haulla en löytänyt mielestä vastausta, joten:

Miten K ja K Custom-sarja eroavat toisistaan? Customit ilmeisesti modernimpia vehkeitä. Entä painoerot. Ovatko Customit painavampia kuin normi-K:t. Ideana olisi siis tilata ikään kuin sika säkissä ja ostaan joko K Custom Dark hihat 14" tai K Mastersound hihat 14".

Soitan siis metallista musiikkia ja erottuvuutta pitäisi löytyä, mutta pelkkää kolinaa en kuitenkaan arvosta. 2002 rockit olivat ehkjä liian kolisevat omaan makuuni. Joten Zildjianistako nyt sitten salvation saapuu? Ovatko nuo darkit liian tummia 2002:ien rinnalle?

Plääh, heittäkää jotain arviota..

E: Entä K7Z -yhdistelmä. Miten toimii 14":na? Tuntuvat suosittelevan tuota 13" versiota, mutta eihän sellaisilla lasten kokoisilla voi soittaa :)
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
ruuhkis
14.06.2007 14:16:19
Sika säkissä = bad ... mutta on tullut itsekkin harrastettua. Itse lähtisin kokeilemaan juuri tuota sinulle suositeltua K/Z 13" yhdistelmää ihan sen pohjilta miltä 13" A/Z vaikutti. Hyvältä, eikä kolissut, vaihdoin kuitenkin ko. pellit paiskeisiin kun ne sopivat tämän hetkiseen musiikkityyliin...
But in the end, jos suinkin mahdollista pyri testailemaan..
fabarm
01.07.2007 00:07:08
No metalliin/rockiin kyllä noi Darkit liian jazzia, eikä varmasti suhise läpi. Perus K:t ihan ok. Mulla K/Z:t "14, parhaat haitsunpellit, mitkä olen omistanut (ja olen omistanut monet), löytyy sekä herkkyyttä, että julmaa sihinää. Toi Zildjianin suositus "13 on todella outo, onkohan sen suosituksen kirjottanut joku varastomies, ei tartte kannella niin painavia paketteja...
Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan.
hollmi-5
01.07.2007 16:11:28
K/Z ta A/Z on todella paksu pari 14"-paksuisina. 13"-versioissa on ohkaisempi yläpelti. Itse pidän niitä kaikkina versioina hiukan liian kovina. Paljon noita on käytetty ja varsinkin 90-luvulla tuo K/Z oli todella paljon käytetty studiohaitsu. K Custom Dark 14" on omaan makuuni kaikien aikojen paras haitsu Zildjianilta.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Epämuusikko
01.07.2007 20:25:20
K Custom Dark 14" on omaan makuuni kaikien aikojen paras haitsu Zildjianilta.

Erinomainen valinta on se, vaikka hewymedalliin voi jäädä pikkaisen jalkoihin. Helpposoittoisin haitsu mitä itse tiedän.
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä." -Noir. Bustard #1
fabarm
01.07.2007 21:14:57
Julmin setti, mitä taas voi ajatella, on Z Dyno Beatit. Jos todella haluaa KOLINAA, tai että haitsu kuuluu salin peränurkkaan mikittämättä, on valinta nämä. Ei niitä kyllä paljon kiinnipidettynä kannata soittaa, puoliavoimina julmettu meteli!

Täytyy itsekin joskus varmaan testata noita K Custom DarkHatteja...voi olla kevyempään menoon hyvä valinta. Joku 2- haitsu pitäs jossain vaiheessa laittaa oikealle puolelle, sais olla tiukkasointinen ja kohtuullisen läpäisevä kiinnisoitettaessa, kumminkin vähän erisoundinen verrattuna noihin K/Z:hin.
Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan.
K.Suninen
01.07.2007 23:57:58
"K-Custom, the modern jazz sound"- sanoo mainosmiehet Zildjiaanilta.
Pitää mielestäni erittäin hyvin paikkansa.
K-Zildjiaaneista löytyy ehkä sit vähän laaja-alaisempia peltejä tai jotain. Makuasia
hollmi-5
02.07.2007 01:26:14
K-Zildjiaaneista löytyy ehkä sit vähän laaja-alaisempia peltejä tai jotain. Makuasia No nimen omaan makuasia. Se alkaa maku kehittymään vuosien saaatossa ;-)
Soundit, piuhat ja kajarit.
ultra
02.07.2007 11:03:38
No nimen omaan makuasia. Se alkaa maku kehittymään vuosien saaatossa ;-)

Toki toki, mutta suunnat vaihtelevat, niinkuin homomiehet sanoisivat.:) Itse olen jonniin aikaa sitten siirtynyt Sabianin 13'' AAX-studio-mallista 13'' K/Z-symbaaleihin eikä paluuta taida olla.
I'm a gooner
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)