Aihe: Tiktak Tuulista..
1 2 3
MK73
20.11.2004 16:21:30
täytyy sanoa, että uuden minialbumin avaava Sekoitat Mun Maailman heviversio on kiree veto - ei siitä pääse mihinkään! Valitettavasti laulu & sanat tekevät biisistä kornin, ei istu enää yhtään. Olisi toiminut paremmin kylmästi instrumentaalina. Se lopun tomifillikin, heh.. Wau! Tuulilta jo aika paljon :) Rannaton ja Should I Stay Should I Go hyviä nekin. Jos nykyinen suunta jatkuu niin..

Myönnettävä on, että Tuuli paiskii omalla "puujalkatyylillään" makeesti. Lisäksi on hauska seurata, kuinka neiti jännittää ja välttää fillejä viimeiseen saakka. Mutta tyly, tarkka ja voimakas beat hänellä on. Toimii ainakin Tiktakissa ja tehnyt siitä (melkein) hevibändin. Voi kun jammailisivat välillä vähän rennommin. Olisi mielenkiintoista kuulla jossain muussa yhteydessä.

Ai niin.. se hymy ..
ddrum54
20.11.2004 18:10:06
Tuuli vetää hienolla asenteella... ja kovaa.
2`n 4
Guido
20.11.2004 20:37:36
Tuuli Rocks!
ääliö
20.11.2004 20:38:21
Eix nykänen vedä noi studiohommat tikuille?

en tiä...
ddrum54
20.11.2004 20:42:18
Eix nykänen vedä noi studiohommat tikuille?

en tiä...

Voisko olla....? En kyllä mäkään tiedä, eikä mulla niiden levyjäkään ole. Anssin tyylin kyllä tunnistaa. Kertokaa levyjen omistajat.
2`n 4
ääliö
20.11.2004 20:48:24
Turha tota tietoa ettiä levystä....

Anssi pystyy tietty soittamaa sillee että tuuli voi vetää ne samat jutut sitte livenä.
Antti1997
20.11.2004 20:58:13
Kuulostaa aika tyhmältä että joku muu soittais levyllä. Mie en ainakaa usko ennen ku näen.
"Itseasiassa teidän kaikkien muiden avatarit pitäis poistaa, että saisitte ihailla vaan mun omaa. " - Mark-Ken
LumPus
20.11.2004 23:06:10
Kuulostaa aika tyhmältä että joku muu soittais levyllä. Mie en ainakaa usko ennen ku näen.

Minäkään tätä jaksais oikein uskoa...
Elämä vie liikaa aikaasi!!!
Alpha
20.11.2004 23:46:03
Minäkään tätä jaksais oikein uskoa...

Liitympä minäkin tähän epäilijöiden seuraan...

Kyllä nuo biisit TikTakilta mitä mä olen kuullu levyltä, ni en usko notta on Anssi puikoissa. Tuulilla on niin murhaava piitti, ettei siihen pysty edes Nykänen...:o)
MK73
21.11.2004 12:01:18
Jotain Muuta -levystä lähtien Tupu on vetäny kaikki rumpuraidat itse - tyyli on sen verran omaleimainen, että kyllä tunnistaa. Ja samat jutut tulee keikallakin.
Debyytin (Frendit) kanssa niillä tuli niin kiire et osan biiseistä soitti Tuuli, osa rytmiraidoista on tehty koneilla ja jokusella saattaa olla (ehkä) Nykänen. Ainaski Minne Vaan biisillä on semmosia fillejä ja jotain symbaalitilua, mitä ei Tuuli ole varmasti soittanu... mikä oli sinänsä tuotannollinen moka. Livenähän pimu hoitaa senkin kappaleen kotiin ronskilla otteellaan ja parilla simppelillä fillillä.
No, ekan levyn tavallaan ymmärtää. Tuuli oli silloin 15-16 vuotias ja studiohommista pihalla kuin lumiukko. Vaan siitäpä ura urkeni eikä ole sittemmin ulkopuolista apua tarvittu.
AP
21.11.2004 20:34:17
Myös mie väitän, että kyllä Tuuli itse studiossa soittaa.
Olin 2002 seuraamassa Tiktakin keikkaa ja kyllä sieltä samat rumpujutut tuli livenä kuin levylläkin. Kovaa lyö ja hyvä on time.
K100 #7
WyW
21.11.2004 22:43:05 (muokattu 21.11.2004 22:44:47)

Vitun rentoo ku joku naispuolinen soittaa vähä rumpuja ni heti heristellään kuinka ihqsti se soittaa. En sano että se huono olis, mutta jotenkin vaan tässä miesvaltaisella alalla vaikuttaa pudonneen tyttöraukka vähän tälläiseen päälaen taputtelijoiden kerhoon.

*sniffati sniffati* siellä se tytteli soittelee runpuja.

... nyt tietenkin tulee banaania ja vittuilua, mutta kolikolla on aina kääntöpuolensakin. Toivottavasti jatkaa rumpujensoittoa hän kun aika Tiktakista jättää...

edit: väitänpä vaan että tuollaisen supportin (bändikoulut ja levy-yhtiöt alusta asti), taakseensa saanut kuka tahansa soittaisi kuin ko henkilö. Tärkeää se tuskin on. Eikä Tiktak nyt mitään rytmivetoista muutoinkaan ole.
Seksikäs kuin maksalaatikko.
zak69
22.11.2004 10:39:22
Vitun rentoo ku joku naispuolinen soittaa vähä rumpuja ni heti heristellään kuinka ihqsti se soittaa. En sano että se huono olis, mutta jotenkin vaan tässä miesvaltaisella alalla vaikuttaa pudonneen tyttöraukka vähän tälläiseen päälaen taputtelijoiden kerhoon.

*sniffati sniffati* siellä se tytteli soittelee runpuja.

... nyt tietenkin tulee banaania ja vittuilua, mutta kolikolla on aina kääntöpuolensakin. Toivottavasti jatkaa rumpujensoittoa hän kun aika Tiktakista jättää...

edit: väitänpä vaan että tuollaisen supportin (bändikoulut ja levy-yhtiöt alusta asti), taakseensa saanut kuka tahansa soittaisi kuin ko henkilö. Tärkeää se tuskin on. Eikä Tiktak nyt mitään rytmivetoista muutoinkaan ole.

Sieltä se tuli mitä jo odottelinkin. Allekirjoitan kympillä, ja naisethan sitä tasa-arvoa ovat jo vuosikaudet huutaneet.
"More groovy time"
Raakkis
22.11.2004 12:19:57

Ainakin Tuuli itse kiven kovaa väitti että itse soittaa studiossa ja joka paikassa.
Outkast
22.11.2004 13:45:17
Pinstripe ,,/
ddrum54
22.11.2004 13:53:12
http://drummerworld.com/drummers/Terry_Lyne_Carrington.html

Oikeasti hyvä naispuolinen rumpali.

No kyllä. Aika kovaa porukkaa tuossa muusikkotoverilistassakin.
2`n 4
ÄM
22.11.2004 13:54:37

Eihän se nyt mikän ihme oo, jos nuoret ihmiset pannaan puikkoihin aloittelijoina ja heti pitäis vetää perfektoa, niin että alussa on vähän saattanu muutkin soitella narulle.

Monta vuotta sitten, näin Tampereella Hodrod&rock-show:ssa Tik Takin ja silloin tuli aika vahvasti nauhalta kamaa, mihin sitten soitti ihan perus beattia päälle. Mutta aikaa on kulunut ja eikähän ne apupyörät oo jo jätetty talliin.
MK73
22.11.2004 18:00:06
Tuulin tapauksessa ei ole kyse vain siitä, että vautsi ku tyttö soittaa... Usein tyttöjen rummunsoitto on aika säälittävän näköistä nysvää, vaikka komppi jotenkuten kasassa pysyisikin. Tuulilla on kuiteski rouheempi meininki kun monella paljon tavanomaisemmalla rumpalismiehellä, ja sitä on tosiaan mukava kuunnella. Ihmettelen miksi edelleen kysytään - soittaako Tupu levyillä vai ei?

Tiktakissa ärsyttää vaan se, et pitää vieläkin yrittää kuulostaa niin prolta, ettei keikalla voi relata ja heittää sekaan jotain spontaania pätkää. Bändillä on erittäin vahva fanipohja ja kaikki uskoo jo, et soitto kulkee. Mutta kun ei niin ei. Mitä ne jännittää?

Mitäpä tuosta... Tiktakin jälkeen kuuntelee mielellään vaikka Zappaa!
WyW
22.11.2004 21:53:29

Edelleenkään en näe tuossa mitään mehustamisen arvoista, mutta pointtini tuli selväksi :)

Oikeesti arvostettavia naisrumpaleitakin löytyy. Esim Lenny Kravitzilla muistaakseni oli semmone pörröpää soittamassa joka veti kyl aivan älyttömällä tatsilla.

Jotenkin edelleen arvostan eniten soittajaa, joka on hakeutunut itse harrastuksensa ääreen, eikä tätä Popstars, yms muuta kuraa jossa tempastaan jollekin palikat kouraan ja tokastaan "sä oot nyt tän teidän tyyöbändin rumpali".

... mut ny mennää jo kauas aiheesta. Bäk tu Tuuli. Lupaan vaieta aiheesta, mikäli omia juttujani ei jotenkin sivuta :)
Seksikäs kuin maksalaatikko.
mr_b
22.11.2004 22:59:16

Ja onhan niitä muitakin suomalaisia tyttö/naisrumpaleita: poppuolella Nerdeen Anni ja sen I:llä alkavan yhtyeen se rumpali, rockpuolella taasen ainakin Ultra Bimboosin Milla ja Bitch Alertin Riikka (tai Riitta tai jotain vastaavaa...). Nuo nyt ainakin heti tulivat mieleen. Grumpsissa ja Takiaisessakin taisi olla nainen kepittämässä. Ja kaipa jostain PopJazz-opistosta löytyy myös se tyttö, joka parhaillaankin treenaa Black Pagea.

Ja miksi Tuuli ei muka vetäisi itse, ainakin nykyään? Ei rumpujen soitto nyt mitään ihmeellistä salatiedettä tai 3600m Cooper-kuntoa vaativaa extreme-urheilua ole. Voidaanhan siellä levyllä jotain korjailla jälkikäteen, mutta niinhän niitä korjaillaan missä vaan nykyään.
Ddddo the Metropolitan Glide!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)