Aihe: Suosituksia?
1
Tomi_R
18.07.2007 17:02:36

Näin pääasiallisena kitaristina, ajattelin kysyä suosituksia teiltä rumpumaailman guruilta.

Eli omassa setissäni olevat vanha komppilautanen ja haitsu alkavat olemaan jo hyvinkin riettaassa kunnossa lohkeamineen jne.

Joten nyt olisi tavoitteena hankkia uusi komppilautanen ja haitsun pellit. Hinta saisi olla yhteensä noin 400-500€. Setillä soitetaan musiikkia aika laidasta laitaan, joten sitä silmälläpitäen haluaisin kuulla ehdotuksia. Myös hyväkuntoiset käytetyt pellit otetaan tietenkin huomioon!

Kiitoksia näin etukäteen.
Progressor
18.07.2007 17:10:05
Väärälle palstalle tuli tämä, mutta olkoon. Moderaattori voi siirtää, jos katsoo aiheelliseksi.

Avedis Zildjiania kannattaa kokeilla. Esimerkiksi New Beat -haitsut ja Medium Ride ovat aika monenlaiseen menoon sopiva yhdistelmä. Käytettynä voi löytyä hyvinkin edullisesti.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Tomi_R
18.07.2007 17:16:25

Väärälle palstalle tuli tämä, mutta olkoon. Moderaattori voi siirtää, jos katsoo aiheelliseksi.

Avedis Zildjiania kannattaa kokeilla. Esimerkiksi New Beat -haitsut ja Medium Ride ovat aika monenlaiseen menoon sopiva yhdistelmä. Käytettynä voi löytyä hyvinkin edullisesti.

Katsos mokomaa, niinpäs tulikin. Piti pistää tuonne rumpukamat osastolle, moderaattori voisi siirtää.

Kiitos suosituksesta, pitää katsastaa!
vapauskauppias
18.07.2007 20:11:35

Itse olen muutamia kertoja uudehkolla Avedis Medium Ridellä soitellut enkä voi kyllä kyseistä symbaalia suositella. Iäkkäämmät vastaavat ovat luultavasti hyvinkin mainioita pelejä, mutta näihin uudempiin en rahojani laittaisi. Mielipideasioitahan nämä kyllä on; sinulle kyseinen symbaali saattaisikin sopia.
J. Cool
18.07.2007 20:18:53

k-custom 22", a quick beat 14"
Tomi_R
18.07.2007 20:57:20

k-custom 22", a quick beat 14"

Tuo Quick beat haitsu rupesi kyllä kiinnostamaan, miten kuvailisit saundia/tuntumaa?
Progressor
18.07.2007 21:19:58
Tuo Quick beat haitsu rupesi kyllä kiinnostamaan, miten kuvailisit saundia/tuntumaa?

Minulla on samanlainen. Kiinni soitettuna soundi on tiukka, kuiva, nopea. Auki soitettuna se sähisee. Polkusoundi on todella lyhyt ja terävä "chick". Quick Beat syttyy vähän nopeammin kuin New Beat, ja siksi pidänkin siitä enemmän. Mainio haitsu.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Tomi_R
18.07.2007 21:24:36

...ja samalla kun riivaan teitä lautasilla, niin voisin samalla kysyä myös eräästä virvelistä.

http://www.superostis.net/rumpusetit.php?tuote=63

Olen aina pitänyt kyseisen herran virvelisaundista levyillä, mutta miltäs virveli tuntuu ja kuulostaa, jos joku olisi vaikka sattunut kokeilemaan?

Pitää joku päivä varmaan ottaa suunta tuonne Super-ostikselle ja käydä kokeilemassa.
Analuuk
18.07.2007 21:25:06
Jos soitat kaikenlaista musaa, niin quick beatit ovat aivan liian paksut! Omistin vähän aikaa sellaiset, kun löysin puoliilmaiseks panttilainaamosta. Kokeilin ja laitoin seuraavana päivänä myyntiin. Niissä on kirkas ja "koliseva soundi". Sen sijaan mm. Paisteen 2002:t (ohuimmat mallit) ja Zildjian A customit ovat loistavia "all around" -haikkoja.
Keep it simple!
J. Cool
18.07.2007 22:14:04 (muokattu 18.07.2007 22:20:50)

sillee tsik tsik tsikisee! no ei vaan kato jostain klipistä:

http://uk.youtube.com/watch?v=bkM-plYbqY4

tuossa on yks klippi. Vaikka onkin videokamera-mikillä vain niin siitä musta haitsujen persoona erottuu ihan hyvin. pellit on suht paksut, ei pelkoo, että hajois soittamalla ihan helposti. neljä ilmareikää pohjassa tekee soundista keveemmän ja nopeemman kuin mitä olis ilman. Noilla oon takonu täysvolan hevistä vispiläjazziin enkä juuri ole missään tyylissä kummemmin kaivannut muuta haikkaa. tota 22" k-customia mulla ei ole. ridenä pätkässä a-custom 20".

Jos soitat kaikenlaista musaa, niin quick beatit ovat aivan liian paksut! Niissä on kirkas ja "koliseva soundi".

tästä mä oon tästä kyl eri mieltä, varsinkin kun oma peli on jo hyvin sisäänajettu. Mut makuasioitahan nämä, sanoi norsu ja veti kupillisen kuumaa kaakaota.
Sonormies
18.07.2007 22:51:45
Sen sijaan mm. Paisteen 2002:t (ohuimmat mallit) ja Zildjian A customit ovat loistavia "all around" -haikkoja.

Laitan kompaten. Hankin pari kuukautta sitten torilta vanhat mustaleimaiset 2002 14" haikat ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Mainiot jokapaikanhöylät.

Sovin eilen myös kaupat käytetystä 2002 22" ridestä. Kun vaan posti toisi sen äkkiä...
"Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen
Nolte
18.07.2007 22:52:16
Minäkin tykkäsin Quick Beateista muuten, mutta auki soitettuna ne ei kyllä olleet kovin sulosointuiset johtuen juuri paksuudesta. Toisaalta niillä oli helppo soittaa sellaista tiukkaa biittiä pellit suht kiinni.

Nyt on nämä Masterworkit, jotka on aikalailla erilaiset. Näillä lähtee mahtavan hyvää sohjoa, kun ohkaisesta tavarasta on kysymys. Voi melko huoletta hakata aika aukikin näitä, silti soundi on mehevän suhiseva ja hyvä. Näillä taasen ei saa sitä kuivan napakkaa ja tarkan erottelevaa soundia, mikä Quick Beateillä lähtee.

Suosittelenkin allrounderia hakevalle noiden väliin sattuvaa paksuutta haitsun pelleiksi. Eli mediumia...
Hyvät kamat - huono soittaja!
Analuuk
18.07.2007 23:17:18
Laitan kompaten. Hankin pari kuukautta sitten torilta vanhat mustaleimaiset 2002 14" haikat ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Mainiot jokapaikanhöylät.

Mä oon kans pari vuotta nyt soitellut mustaleimoilla, ja kyllä toimii musassa kuin musassa! Aika hinnakkaita vaan tuppaavat olemaan. Omani sain melko halvalla, 140e =D
Keep it simple!
Sonormies
18.07.2007 23:57:31

Mä oon kans pari vuotta nyt soitellut mustaleimoilla, ja kyllä toimii musassa kuin musassa! Aika hinnakkaita vaan tuppaavat olemaan. Omani sain melko halvalla, 140e =D

Halavalla olet haikat saanut. Minä maksoin 200,- eikä sekään ole hurja hinta niin hyvistä pelleistä. Ridestä on sovittu hinnaksi 220,-. Mun hi-hat-ride-paketti istuisi melko hyvin keskustelun aloittajan hintahaitariin, joka oli 400 - 500,-.
"Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen
hollmi-5
19.07.2007 00:13:05 (muokattu 19.07.2007 12:03:26)
Quick Beatit ovat ihan paksuimmasta päästä, mitä olen kokeillut. Soittajan paikalle kolisee pahemmin kuin ulos, joten menee nekin. Jos ohuemmasta tykkää, niin Zildjianilta New Beat ja A-Custom menevät hintaluokkaan kohtuulliset. Kymmeniä pareja omistaneena suosittelisin noin 200 euron hintaluokasta käytettyjä pro-luokan peltejä lähes merkistä riippumatta.

Sonormiehen kehumat 2002 mustaleimat ovat aika ohuet (Medium 70-luvulla tarkoittaa mediun thinejä nykyisin). Musikaaliset ja hyvät, mutta harvoin niitä on myynnissä.

Ketjun aloittaja löytää tuohon hintaan hyvin monta vaihtoehtoa. Käytetyissä on se hyvä puoli, että jos ne eivät omaan makuun istu, niin ei tule tappiota, koska usein ne menevät samalla hinnalla uudelle omistajalle.

Omat tämän hetkiset haitsuni mieleisyysjärjestyksessä ja arvioitu hinta vastaaville käytettynä. Kunto vaikuttaa oleellisesti lopulliseen hintaan, joten laitan sen hinnan, joka mielestäni vastaa kuntoa hyvistä vastaavista.

valmistaja, malli, vm, hinta:

Zildjian, K-Custom Medium 14", 90-luku, 300 €
Paiste, 602 Soundedge 14", 1974, 350 €
Paiste, 2002 Soundedge 14", 1971, 300 €
Zildjian, A New Beat 14", 90-l. 220 €
Zildjian, A-Custom 13", 2000-l. 190 €

Nämä ovat jääneet itselleni. Muita hyviä minulla pidempään olleita tässä hintaluokassa ovat olleet:

Paiste Signature Medium 14", 1991
Paiste 2002 Medium 14"(-78, -74)
Sabian Paragon 14", 2004
Zildjian A 14", 70-l.
Zildjian A/Z 13", -98
Paiste 2000 14", 90-l.

Monia semi-pro ja aloittelija-tason haitsuja on ollut, mutta vain Paiste 505 menee kohtuulisen pellin puolelle minun asteikollani.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Tomi_R
20.07.2007 17:56:41

Suur kiitokset ehdotuksista!

Nyt on ainakin sellainen suuntaa antava kuva päässä, joten eikun musiikkiliikkeitä kiertelemään. ( jos torilla ei löydy mieleistä )
Tindrum
20.07.2007 22:28:34
Heitän tähän vielä "mustaksi hevoseksi" Meinlin Amun-sarjan.
Muistuttaa Paisteen 2002-sarjaa, ja paksuuksia voi valita musagenren ja tarpeen mukaan.
Medium Ride 218 eur, Medium Hi-Hat (regular/sound wave) 222 eur (T-kauppa).
Kannattaa tsekata.
m© Vaimollani on 18-vuotiaan kroppa. Hän säilyttää sitä pakastimessa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)