Aihe: Hapettuma!
1 2
pie the drummer
16.07.2007 20:47:13 (muokattu 16.07.2007 21:26:40)

No niin elikkä nyt olis hyvät neuvot kalliit.. Parin kuukauden vanhat a custom:it on jostain kumman syystä kerännyt itseensä ilkeän näköistä hapettumaa. Ihan sellasta rösöä on pellin pinnassa. eikä lähde hinkkaamalla pois. Auttaisko a customeille tai muille kiiltävä pintaisille lautasille tarkoitettu puhdistus aine asiaan. En viitsi alkaa väkisin hinkkaamaan sitä hapettumaa siitä pois.. Eli onko ollut esimerkki tapauksia ja mitenkä siitä on selvitty ilman uusien lautasien ostoa??
Pie rocks!!
ddrum54
16.07.2007 22:24:20
Tässä oiva konsti by miän vain.

Tuli tarve kiillottaa yksi pelti. Löysin netistä epäilyttävän ohjeen, testasin ja yllätyin. Oli helppoa ja halpaa.

Aineet:

kirkasta etikkaa
suolaa
jauhoja

hankausnestettä

Ohje:

1. Otetaan desi etikkaa ja liotetaan siihen ruokalusikallinen suolaa.

2. Lisätään jauhoa vähän kerrassaan, kunnes tuloksena on löysää tahnaa.

3. Jos tuotos on maistettaessa epäinhimillisen pahaa, sitä ei kannata syödä.

4. Tahna sivellään tasaisesti puhdistettavalle pellille ja annetaan vaikuttaa (korkeintaan) tunnin ajan. Tämä tehdään kylpyhuoneessa.

5. Huuhdellaan töhnä pois. Tuloksena on mustankirjava, hämmentävännäköinen pelti.

6. Pinta puhdistetaan hankausnesteellä, joka kehuu pesevänsä metallia naarmuttamatta. Käytin Dailya, Pirkka on varmaan ihan yhtä hyvää. Ei tarvinnut hangata, melkeinpä pelkkä pyyhintä riitti.

7. Käsitellään toinenkin puoli. Jos ensin puhdistetulle puolelle on silläaikaa ilmestynyt värivirheitä, toistetaan kohta 6.

1dl etikkaa -pohjainen setti riittää 20" pellin yhteen puoleen. En vastaa, jos ohjeen seurauksena peltisi esim. ajaa alas kalliolta, syttyy tuleen ja räjähtää.
rumpali-isti
16.07.2007 22:28:59 (muokattu 16.07.2007 22:32:24)
No niin elikkä nyt olis hyvät neuvot kalliit.. Parin kuukauden vanhat a custom:it on jostain kumman syystä kerännyt itseensä ilkeän näköistä hapettumaa. Ihan sellasta rösöä on pellin pinnassa. eikä lähde hinkkaamalla pois. Auttaisko a customeille tai muille kiiltävä pintaisille lautasille tarkoitettu puhdistus aine asiaan. En viitsi alkaa väkisin hinkkaamaan sitä hapettumaa siitä pois.. Eli onko ollut esimerkki tapauksia ja mitenkä siitä on selvitty ilman uusien lautasien ostoa??

Omasta A-Custom pellistä sain hapettumat ja kaikki muut paskat pois Pro Markin Groove Juice -nimisellä aineella. Ko. litku oli lisäksi todella hellävarainen A-customin kiiltopinnalle, eikä logot kärsineet yhtään. Tämän aineen käyttöperiaate poikkeaa tosin hieman muista: sitä käytettäessä ei saa lainkaan hangata. Pelti kastellaan kokonaan aineella, annetaan vaikuttaa 1min ja huuhdellaan pois. Ja puhdasta tulee. MUTTA, kokeile ensin pieneen näkymättömään kohtaan, esimerkiksi kuvun alle.

Kyseistä ainetta saa ihan musiikkiliikkeistä. 240ml pumppusuihkupullo maksaa 10€.

JA, tuota yllä mainittua konstia "by miän vain" en lähtisi itse ainakaan A-Customeille koittamaan. Uskoisin hankausnesteen syövän kiiltopinnan mennessään....
M
pie the drummer
16.07.2007 22:34:17

Jeps kiitosta vinkeistä!! eköhän lika lähde pois näillä konsteilla. Pelästyin meinaan ihan mielettömästi kun tänään otin lautaset pois laukusta ja ne oli ihan töhnässä.. No taisi olla pelästyminen aiheetonta... Kiitosta viellä:)
Pie rocks!!
Jeltz
16.07.2007 22:43:04
JA, tuota yllä mainittua konstia "by miän vain" en lähtisi itse ainakaan A-Customeille koittamaan. Uskoisin hankausnesteen syövän kiiltopinnan mennessään....

Ei syö hankausneste kiiltoa, kyllä noilla miän vainin ohjeilla pellin kiilto vaan lisääntyy. Logojen säilyvyys vaan on epävarmaa, joten en itse ole A-Customeihin soveltanut tuota ohjetta, kun mielummin säilytän arvokkaissa pelleissä kaikki logot.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Wiitala
17.07.2007 02:07:24
Mikä niissä logoissa nyt on niin elämää suurempaa? Ei ne ainakaan pellin laatua paranna yhtään, jos välttämättä ulkonäköäkään.

Ihmetyttää vain, kun torillakin näkee ilmoituksia että "Ostetaan pelti, jossa ehdottomasti logot tallella!"
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
Kukkis 77
17.07.2007 02:11:56

Mikä niissä logoissa nyt on niin elämää suurempaa? Ei ne ainakaan pellin laatua paranna yhtään, jos välttämättä ulkonäköäkään.

Ihmetyttää vain, kun torillakin näkee ilmoituksia että "Ostetaan pelti, jossa ehdottomasti logot tallella!"

Mä luulen että siinä voi olla vähän sellaista näyttämisen halua. "Katsokaas, mä soitan Zildjianilla. Btw, Lars soittaa myös!"

Itse ainakin nuorempana koki tärkeäksi että pellissä ja kalvossa logot näkyy. :D
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
Wiitala
17.07.2007 03:12:35
Mä luulen että siinä voi olla vähän sellaista näyttämisen halua. "Katsokaas, mä soitan Zildjianilla. Btw, Lars soittaa myös!"

Itse ainakin nuorempana koki tärkeäksi että pellissä ja kalvossa logot näkyy. :D

Ja kalvoihin ei voi lyödä, kun lähtee pinnoite ja menee ajan myötä rumasti kuopalle. :)
Rockster
17.07.2007 10:05:34
Mä luulen että siinä voi olla vähän sellaista näyttämisen halua.

Tämä on köyhien puhetta. Ei kehtaa Milleniumien logoja näytellä, eli ne putsataan pois...
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
eino mutku
17.07.2007 15:09:39
Eli onko ollut esimerkki tapauksia ja mitenkä siitä on selvitty ilman uusien lautasien ostoa??

Niin sanottakoon nyt vielä ääneen tämä itsestäänselvyys, että eihän se varsinaisesti soundiin vaikuta, ainakaan niin paljoa, että niistä tulisi mitenkään käyttökelvottomia.

Joskohan niillä on joko soitettu liian vähän, tai ne on olleet alunperinkin liian puhtaita :)
kalamies#23 >-)))> "Voi juku ja keltakaikkiaan myäs!" -Sofia 3 v.
Wiitala
17.07.2007 15:29:29
Tämä on köyhien puhetta. Ei kehtaa Milleniumien logoja näytellä, eli ne putsataan pois...

Olin sitten köyhä tai rikas, niin mulle ainakin tärkeämpää on se, että miltä pelti kuulostaa. Jos haluan "parantaa" pellin soundia putsaamalla sitä säännöllisesti, niin ei silloin logoista välitetä. Jos taas en putsaile, ja tykkään patinasta, niin silloin logot saa ihan rauhassa olla paikallaan. Makuasia, mutta voihan siitäkin näköjään kiistellä. :D
Legenda
18.07.2007 10:28:49
Täällä on puhuttu peltien putsauksesta, mutta milläs tökötillä saadaan teräsvirveli puhtaaksi hapettumista, onko samat konstit?
legenda on hyvä juoma!
Rockster
18.07.2007 10:33:05
Täällä on puhuttu peltien putsauksesta, mutta milläs tökötillä saadaan teräsvirveli puhtaaksi hapettumista, onko samat konstit?

Minäpäs pesin tuo Gretschini ensin Fairyvedellä ja sen jälkeen vetelin All Tip Top -nimisellä savea sisältävällä puhdistusaineella. On 100% luonnontuote ja toimii kaikkeen pinttyneeseen paskaan.

Virveli oli todella paskainen ennen operaatiota. Nyt kiiltää kuin vauvan pylly:

http://muusikoiden.net/dyn/users/25665.jpg
Roberto
18.07.2007 10:36:50

Olin sitten köyhä tai rikas, niin mulle ainakin tärkeämpää on se, että miltä pelti kuulostaa. Jos haluan "parantaa" pellin soundia putsaamalla sitä säännöllisesti, niin ei silloin logoista välitetä. Jos taas en putsaile, ja tykkään patinasta, niin silloin logot saa ihan rauhassa olla paikallaan. Makuasia, mutta voihan siitäkin näköjään kiistellä. :D

Noi A-customithan on parhaimmillaan ihan törkylikaisina, puhtaina sitä yläpään määrää ei kuuntele sikakaan.
Legenda
18.07.2007 10:37:57
Minäpäs pesin tuo Gretschini ensin Fairyvedellä ja sen jälkeen vetelin All Tip Top -nimisellä savea sisältävällä puhdistusaineella. On 100% luonnontuote ja toimii kaikkeen pinttyneeseen paskaan.

Virveli oli todella paskainen ennen operaatiota. Nyt kiiltää kuin vauvan pylly:

http://muusikoiden.net/dyn/users/25665.jpg

Tuollainen lopputulos kyllä kelpaisi! Mistä tuollaista Kaikki tip top ainetta löytää?
legenda on hyvä juoma!
Rockster
18.07.2007 10:46:06
Tuollainen lopputulos kyllä kelpaisi! Mistä tuollaista Kaikki tip top ainetta löytää?

Nyt pistit pahan. Rouva osti sen joskus jostain torilta, mutta ainakin netissä tököttiä on tarjolla: http://kodinpuhdistus.fi/index/

Ja se sopii kaikkeen puhdistukseen kotona. Ostettiin alunperin keraamisen lieden putsaamiseen, mutta sittemmin sillä on puhdisteltu kaikki mahdollinen. Se pieni purnukka riittää todella pitkään...
Legenda
18.07.2007 13:21:28
Kiitti tiedoista, purkki tilattu. Kyllä vaimo on nyt onnellinen kun olen tilannut "hänelle" puhdistusainetta!!
legenda on hyvä juoma!
Rockster
18.07.2007 13:28:03
Kiitti tiedoista, purkki tilattu. Kyllä vaimo on nyt onnellinen kun olen tilannut "hänelle" puhdistusainetta!!

No niin. Vaimo kiittää ja virvelikin tulee puhtaaksi. Se on oikeasti hyvä aine. Lapsetkin voivat vaikka syödä sitä, kun ei ole myrkyllistä, ei ehkä kuitenkaan kannata kokeilla...
Rumba-Ali
18.07.2007 14:45:28

En juuri harrasta peltien Kiillottelemista, mut täsmennyksenä kaipaisin, et mitä jauhoja tuohon töhnään oikein pitää laittaa? Vehnä/ohra/kaura/ruis/tjmsjäuhojako?
Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön.
Rockster
18.07.2007 14:55:30
En juuri harrasta peltien Kiillottelemista, mut täsmennyksenä kaipaisin, et mitä jauhoja tuohon töhnään oikein pitää laittaa? Vehnä/ohra/kaura/ruis/tjmsjäuhojako?

Paras kai laittaa spelttijauhoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)