Riba 11.07.2007 13:40:02 | |
---|
Elikkäs, minkälainen ero teoriassa on Wuhanin 16" ja 18" chinoilla? Miten noissa kiinoissa ylipäätänsä se soundi, sustaini jne. muuttuu mentäessä isompaan kokoon? Haussa olisi semmonen allaround-china, joka sopisi 50/50 komppaukseen kuin myös efektiksikin. Mikään erityisen kovaääninen ei tarvisi olla. Huom! Tiedossa on että Wuhanin symbaalit on kaikki aikalailla yksilöitä joita ei testaamatta kannata ostaa. Lähinnä nyt jos jollakulla on kokemusta molemmista tuumakoista. |
Bacchus 11.07.2007 13:46:23 (muokattu 11.07.2007 14:01:07) | |
---|
Elikkäs, minkälainen ero teoriassa on Wuhanin 16" ja 18" chinoilla? Miten noissa kiinoissa ylipäätänsä se soundi, sustaini jne. muuttuu mentäessä isompaan 18" on aika hyvä kompromissikoko sekä komppaukseen, että efektikäyttöön. 16" on omasta mielestäni aivan liian pieni komppaukseen, ei pysy kyydissä. Voihan sitäkin toki kompata, mutta 18" on kätevämpi. Anti-Matter Manifesto |
triplis 11.07.2007 14:05:56 | |
---|
16" on omasta mielestäni aivan liian pieni komppaukseen, ei pysy kyydissä. Voihan sitäkin toki kompata, mutta 18" on kätevämpi. Itsellä löytyy toi 16", ja kyllä minä sillä komppailen menemään ihan mukavasti. En tosin ole edes testannut tuota 18". Voihan olla, että se tosiaan on vielä parempi. Kovasti olen tosta omasta 16" tykännyt. "Soitetaanko vaihteeksi heviä?" |
Bacchus 11.07.2007 14:07:09 | |
---|
Itsellä löytyy toi 16", ja kyllä minä sillä komppailen menemään ihan mukavasti. En tosin ole edes testannut tuota 18". Voihan olla, että se tosiaan on vielä parempi. Kovasti olen tosta omasta 16" tykännyt. 16":n (hyvän yksilön) soundi on kyllä mukava kihahdus. Anti-Matter Manifesto |
Nolte 11.07.2007 14:28:47 | |
---|
16":n (hyvän yksilön) soundi on kyllä mukava kihahdus. Tilasin tuossa juuri moisen koon. Saas nähhä, minkämoinen yksilö sieltä tulee. Laitoin kylläkin optimistisesti toivomuksen, että jos on useampia kappaleita samaa peltiä, niin laittaisivat ohuimman yksilön. SoitinLaineelta tulee, ans kattoo ny'... Aksenttipelliksi tulee... Hyvät kamat - huono soittaja! |
Bacchus 11.07.2007 15:47:17 (muokattu 11.07.2007 15:48:24) | |
---|
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=175041 Sieltä löytyisi 16". Osta, ja jos ei miellytä, niin myy pois. Tilasin tuossa juuri moisen koon. Saas nähhä, minkämoinen yksilö sieltä tulee. Laitoin kylläkin optimistisesti toivomuksen, että jos on useampia kappaleita samaa peltiä, niin laittaisivat ohuimman yksilön. SoitinLaineelta tulee, ans kattoo ny'... Ähähää, ihan paskan tilasit. Noeisentäs. Muistaakseni jazzmies ja Lkx käyttivät samaa 16" kokoa ja ovat peltiä täälläkin kehuneet. Saatan tosin muistaa koon väärinkin. Anti-Matter Manifesto |
Progressor 11.07.2007 18:36:44 | |
---|
Keväällä ostin 18" Wuhanin, ja ostaessa testasin vähän myös 16-tuumaista. Vertailukappaleita ei silloin ollut, mutta sen kokeilun perusteella pienemmässä on korkeampi ääni ja ehkä aavistuksen lyhyempi sustain. Aika lyhyt se on tosin isommassakin. Itse en harrasta crash- enkä kiinakomppausta, mutta voisin kuvitella, että molemmat soveltuvat siihen hyvin - vaikkakin eri tavoin. 16-tuumaisella soitettu komppi voi olla enemmän efektiluonteista, kun taas 18-tuumaisella saa enemmän äänimattoa. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
Nolte 11.07.2007 18:49:30 | |
---|
Ähähää, ihan paskan tilasit. Noeisentäs. Muistaakseni jazzmies ja Lkx käyttivät samaa 16" kokoa ja ovat peltiä täälläkin kehuneet. Saatan tosin muistaa koon väärinkin. No voi kakka sentään, minkä menin tekemään! :) Onko ne huonot yksilöt siis ihan täysin susipaskoja kertakaikkiaan? Kolahtaa vaan, kun hivauttaa kapulalla...? No, eipä viitsinyt satoja euroja maksavaa K-sarjalaista tilata, kun en ole ihan varma tarviinko koko lättyä. Hyvät kamat - huono soittaja! |
Matjardo 11.07.2007 18:57:03 | |
---|
Ihtellä on molemmat setissä. Sehän on jo mainittu, että 18" sopii paremmin komppaamiseen, mutta joskus vaihtelun vuoksi komppaan tuohon 16 tuumaiseenkin. Pienempi pelti kun on, sihaus on napakampi, ja ainakin omassa yksilössäni kirkkaampi kuin isoveljessään. Mutta, varmaan teen stäkin tuosta pienemmästä, tullut todettua, etten välttämättä tartte kahta chinaa. Niin no, se on ihan itestä kiinni, kumpaan tykkää kompata. Suosittelen 18 tuumaista. Two beers or not two beers? |
Bacchus 11.07.2007 19:44:47 | |
---|
No voi kakka sentään, minkä menin tekemään! :) Onko ne huonot yksilöt siis ihan täysin susipaskoja kertakaikkiaan? Kolahtaa vaan, kun hivauttaa kapulalla...? Ne todella huonot voi olla aika ikäviä kolisijoita, hyvät yksilöt taas erinomaisia efektejä. Itse en hirveästi diggaile Wuhaneista, mutta olen kyllä kuullut miellyttävästi kihahtavia yksilöitä. Toivotaan, että sattuu hyvä pelti teitin kohdalle. Tuolla hinnalla riski on todellakin minimaalinen. Anti-Matter Manifesto |
lommi 13.07.2007 08:30:43 | |
---|
Oma 18" jonka jouduin ostamaan testaamatta n. puoli vuotta sitten, oli kyllä aika kuraa soundiltaan. symbaali on vieläkin käytössä, mutta vain koristeena. Kyllä noitakin pitäis testata ja etsia hyvä yksilö sieltä joukosta. Onneksi ei sentään ole hinnalla pilattu.. www.jatkoaika.com |
Rockster 13.07.2007 08:55:05 | |
---|
Oma 18" jonka jouduin ostamaan testaamatta n. puoli vuotta sitten, oli kyllä aika kuraa soundiltaan. symbaali on vieläkin käytössä, mutta vain koristeena. Kyllä noitakin pitäis testata ja etsia hyvä yksilö sieltä joukosta. Onneksi ei sentään ole hinnalla pilattu.. Jos on räkäinen ruoska, niin laitahan pikaviestiä. Ostan sen pois :) "Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä." |
lommi 13.07.2007 10:00:36 | |
---|
Jos on räkäinen ruoska, niin laitahan pikaviestiä. Ostan sen pois :) Tää ei oo kyllä räkästä nähnytkään, saati sitten ruoskaa. Ääntä voi kuvailla " koliseva kohaus" Halvalla lähtee..ostetaan kasa kihausta tilalle:) ..vapautuupa ainakin yksi ständi.. www.jatkoaika.com |
WyW 13.07.2007 11:23:26 | |
---|
Mulla on tällä hetkellä 20", mutta yleensä on ollut 18". Valinta tapahtui sillein, että naputtelin läjän 18" läpi ja sit hutasin kerran vahingossa 20" ja suupielet käänty ylöspäin. Matalampi sointi ja syttyi yllättävän pienellä voimalla. Mä oon näitä Wuhaneita käytelly kun odottelen että vastaan kävelee joku räkäsaundinen china joka on suht kohtuullinen voluumiltaan, eli semmonen joka syttyy vaikkei sitä löis ihan täysiä. Meinaan keikoilla pikkupaikoissa aika vittumaisia jokkut 22" Novo chinat sun muut :) The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain -> Pofony | last.fm |
joravuo 13.07.2007 12:10:37 | |
---|
Meinaan keikoilla pikkupaikoissa aika vittumaisia jokkut 22" Novo chinat sun muut :) Eihän tämä vielä mitään, mutta jos rumpali ei tiedosta ko. symbaalin vittumaisuutta, niin sitten ollaan jo katastrofivyöhykkeellä.. "We've done four already but now we're steady
and then they went: One, two, three, four" |