Aihe: Sähkörummut Roland TD-3KV V-Compact
1
Walfin
12.06.2007 10:33:41
Onko kellään kokemuksia Rolandin seteistä/kyseisestä rolandin setistä?
Tarkoitus olisi hankkia samantien hyvä ja ei mikään halvin, mutta ei kalleinkaan setti.

Jos ei löydy tuosta setistä mitään, niin mitä SINÄ suosittelet? hinta alle 2000, mut yli 1000
Zoso
12.06.2007 10:54:11
TD-6KV?
Maksaa pari sataa enemmän.
dumbass
12.06.2007 11:17:27 (muokattu 15.06.2007 21:29:07)

"haku"

Itse olen hankkimassa tuota td-6kx:ää, jossa kaikki kannut meshkalvollisia, tiedä sitten miten niihin kasituumasiin tomeihin osuu (virppa 10"). Miksei tuo onnistuisi. Hintaa uutena läheisessä musakaupassa 1750 euroa räkkeineen, penkkeineen ja pee-satakaksymppineen. Tänä iltana haen ja laitan kommenttia. Tuota 1400 euron tätä edeltävää kv-6kw:tä kannattaa myös kuulemma harkita.

E: Aikani olen tässä nyt naputellut ja yleiskuva on ihan hyvä. play-along-biisit vain ovat maksimissaan noin minuutin pituisia eikä niitä voi loopata (on toki 8:n tahdin minibiisejä jotka luuppautuvat); joutuu siis soittamaan intron ja outrot aina uudestaan kun haluaisi vain jammailla itse biisin kanssa. Biisiä on kulunut jo 2 tahtia kun pääsee mukaan soittoon, sillä playnappi ei painaudu itsestään. En tietysti ole kokonaan tutustunut tähän että voin olla väärässäkin. Kai se on tuo midisysteemi vielä hankittava lisäksi että voi soitella kauemmin kuin sen minuutin putkeen koskematta aivoon.. Tuntumaan en kommentoi, hyvin verkoilla rudimentteja reenaa. Eipä tuo normivirveli kovin paljon eroa kireälle viritetystä v-rummusta. Hyvät pelit siis.
Mitä enemmän, sitä enemmän
joku muu sikko
13.06.2007 13:48:10
Mulla on ollut n. puoli vuotta TD12. Kyllä niihin 8 tuumaisiin osuu mutta kepit kolisee vieläkin toisiinsa silloin tällöin. Tomeja en jaksa alkaa tuon takia isompiin vaihtamaan mutta virveli on suoraan sanottuna pakko vaihtaa 12":een jossain vaiheessa ihan soittomukavuuden vuoksi.
29
14.06.2007 15:01:18
Mitenkäs on ton haitsukontrollerin (FD-8) laita? Eli pystyykö TD-3:sen kanssa käyttämään puoliavointa haitsua ollenkaan, vai onko se pelkästään auki/kiinni?
Tinppa
14.06.2007 16:20:44
Mitenkäs on ton haitsukontrollerin (FD-8) laita? Eli pystyykö TD-3:sen kanssa käyttämään puoliavointa haitsua ollenkaan, vai onko se pelkästään auki/kiinni?

Kyllä siitä väliasentoja löytyy, eli puoliavointa pystyy käyttään.
29
14.06.2007 18:07:24
Jaa... vielä sellainen juttu tuli mieleen, että onko kenelläkään muulla ollut ongelmaa TD-3:sen ambienssien kanssa?
Kun käyttää c- tai C-ambiensseja, rummut ikäänkuin menevät hiljaisemmalle soitettaessa yhtäaikaa esim. "lattiatomia" ja virveliä verratuna, että soittaisi johonkin symbaaliin. Tämä vielä korostuu siten, että c3 tai C3 hiljentää eniten sitten c2/C2 jne...
Homman voi huomata helposti visuaalisestikin kun nauhoittaa audiona koneelle.
Muilla ambienssityypeillä ei samaa tapahdu.
Peicco
14.06.2007 20:50:11 (muokattu 17.06.2007 07:54:10)
Mihinkäs kaikki tee-se-itse -miehet ovat kadonneet...

Parhaan hinta/laatu -ja ulkonäkösuhteen saa fiksaamalla akustisista sähkösetin. Oman setin kokonaiskustannukset on jossain 1700-1800 euron kieppeillä.
Osa tavarasta on secondhandia, osa hankittu uutena.
Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun.
_kuntsi_
30.06.2007 00:21:11
Mitenkäs onko kukaan teistä lisännyt sähkörumpusettiinsä lisää bädejä, esim. tilannut jostain? Itse tilasin roland td-3 setin ja ostaisin siihen yhden pelti-bädin lisää.... Saako sen settiin kiinni vai pitääkö sille ostaa oma ständi? Kokemuksia?
Minä tahdon ulos, tahdon ulos kattilasta.........
xerxes
06.07.2007 12:40:12
Mitenkäs onko kukaan teistä lisännyt sähkörumpusettiinsä lisää bädejä, esim. tilannut jostain? Itse tilasin roland td-3 setin ja ostaisin siihen yhden pelti-bädin lisää.... Saako sen settiin kiinni vai pitääkö sille ostaa oma ständi? Kokemuksia?

Räkkeihin saa kiinnikkeitä (esim: http://www.thomann.de/fi/dixon_rackklammer.htm ) ja niihin saa sitten kiinni vaikka tuollaisen ( http://www.thomann.de/fi/tama_mcb45_beckenhaltearm.htm ) tai tuollaisen ( http://www.thomann.de/fi/tama_lcye_beckenhalter.htm ). Tuollainen ( http://www.thomann.de/fi/gibraltar_galgenbeckenarm.htm ) on parempi. Ja nämä ovat vaan esimerkkejä. En tiedä miten tuo dixonin clamppi sopii Rollen räkkiin(putken halkaisija ratkaisee), mutta tuo on se tyyli.
Relax.
_kuntsi_
07.07.2007 11:43:33
Hyvä........ Kiitoksia neuvosta. Jonkun kiinnikkeen taidan ostaa ja bädin tietysti. :)
Minä tahdon ulos, tahdon ulos kattilasta.........
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)