Aihe: Metronomit?
1 2
KoRn88
28.11.2002 21:44:20
Sanokaapa mikä ois semmonen hyvä (ei mikään hirveän kallis) metronomi, että voisin rumpuja paukutella sen mukana?!?
En ymmärrä näistä metronomi hommista kyllä vielä paljon yhtään mut sanokaapa silti!
Stampede
Tietäjä
28.11.2002 21:56:11 (muokattu 28.11.2002 21:58:00)
Sanokaapa mikä ois semmonen hyvä (ei mikään hirveän kallis) metronomi, että voisin rumpuja paukutella sen mukana?!?
En ymmärrä näistä metronomi hommista kyllä vielä paljon yhtään mut sanokaapa silti!

Sanoisin että paras klikki siis metronomi on semmonen minkä saa korviin kuulokkeilla, koska kun soitat rumpuja niin kyllä tajusit varmaan...

Itse käytän bändin kanssa, itse tekemiäni komppeja joita tulee cd-levyltä helpompaa soittaa. hima treenissä mulla on sellainen halpis vempain. Ostin sen stadin hellaksesta. Rumpukone on sellainen josta itse haaveilen, ehkä joskus vielä.

Osta joku dikitaali jutska. Tää saattaa olla vähän epä selvä, mutta sellaista.

EDIT: jos sulla on MD soitin. Tee koneella eri tempoisia klikkejä ja nauhota levylle ja eikun soittamaan.
COLLARBONE ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!
KoRn88
28.11.2002 22:31:54

Sanoisin että paras klikki siis metronomi on semmonen minkä saa korviin kuulokkeilla, koska kun soitat rumpuja niin kyllä tajusit varmaan...

Itse käytän bändin kanssa, itse tekemiäni komppeja joita tulee cd-levyltä helpompaa soittaa. hima treenissä mulla on sellainen halpis vempain. Ostin sen stadin hellaksesta. Rumpukone on sellainen josta itse haaveilen, ehkä joskus vielä.

Osta joku dikitaali jutska. Tää saattaa olla vähän epä selvä, mutta sellaista.

EDIT: jos sulla on MD soitin. Tee koneella eri tempoisia klikkejä ja nauhota levylle ja eikun soittamaan.

Juu kiitti sulle mut mikä tuo on tuo md soitin?
Ja sit sanokaapa jotain hyviä metronomi merkkejä!
Stampede
Jaska
28.11.2002 22:48:17
MD= Mini Dick :)

Seiko tekee vissiin aika hyviä ja Casio
Tietäjä
29.11.2002 00:14:27

Juu kiitti sulle mut mikä tuo on tuo md soitin?

Merkeistä en tiedä, mutta se MD on mini disc...
COLLARBONE ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!
LumPus
29.11.2002 00:20:33

itselläni on tama, siinä on kaikki mitä rumpali tarvii... saatanan hyvä (mutta myös kallis)

uusi mielenkiintoinen tuttavuus on METROPHONES, elikkääns ne on tukevat luurit jotka käy kuulonsuojauksesta ja niissä on sisäänrakennettu klikki, jossa volumen säätö.. en ole käytännössä koittanu mutta duunissa tutustunu... siihen saa vielä md tai cd soittimen kiinni, piuha tulee mukana... kannattaa tarkistaa jos kohdalle osuu!!
manix
29.11.2002 12:18:47

Saakos noita Metrophonesseja Suomesta mistään? Kuulostaa hemmetin kätevältä systeemiltä, voisin ostaa sellaisen jos jostain saa.
"I'm holding on and I find out the only way goes down. And the weary drowns. Better hold on tight." - Daniel Brennare
herra x
29.11.2002 13:16:47
Seiko tekee vissiin aika hyviä ja Casio

Sony tekee parhaita..!
Terok
29.11.2002 15:01:56

Saakos noita Metrophonesseja Suomesta mistään? Kuulostaa hemmetin kätevältä systeemiltä, voisin ostaa sellaisen jos jostain saa.

Olen kyllä nähnyt semmoset mutta en tiedä mistä oli tilattu, halvat ne ei ainaskaan ole, yli tonni vanhaa rahaa ja sillä hinnalla saa kevyesti vaikkapa peltorin kuulokesuojat ja kunnon metronomin.
afro
29.11.2002 15:50:51
Mullon sellanen Seikon digitaalimetronomi. Ei oo ainakaan iso kun on hirmu littee ja pienikokonen muutenkin.
En tiiä mitä maksaa kun en oo ite sitä ostanu.
Se on aika yksinkertanen mutta kätevä.

Ainut huono puoli on se, että se kuulokereikä ei oo normaalin kokonen vaan pienempi että pitää hommata adapteri.
Ei ehkä paras mahdollinen kone rumpalille, mutta toimii.
-afro-
LumPus
29.11.2002 18:21:03

Espoon Musiikista ainakin saa. mutta hintaa en valitettavasti muista...
manix
30.11.2002 14:13:12

Olen kyllä nähnyt semmoset mutta en tiedä mistä oli tilattu, halvat ne ei ainaskaan ole, yli tonni vanhaa rahaa ja sillä hinnalla saa kevyesti vaikkapa peltorin kuulokesuojat ja kunnon metronomin.

Auts, vähän on liian tyyristä kyllä :)
"I'm holding on and I find out the only way goes down. And the weary drowns. Better hold on tight." - Daniel Brennare
LumPus
30.11.2002 14:17:55
espoon musiikista ovh 185€, ja eiku tinkimään!!!
jussiohman
14.03.2003 17:02:23
Jyväskylän Musikantista ostin 60e metronomin ja aika hyvähän se on.Tosin sitä klikkausta ei kuule jos on pelkät kuulokkeet ku rumpujen ääni puskee yli.Täytyy pistää oikeat kuulosuojaimet ja niitten alle nappikuulokkeella klikkaus kuulumaan.
akik
14.03.2003 18:16:21
oon itse stereoista luukuttanut erilaisia instrumentaalilevyjä ("triphop",breakbeat), jotain missä on simppeliä biittiä ja soitellut itse päälle.
omistan kyllä tuollaisen korgin metronomin jonka kanssa soittelen myös välillä.mut kompin päälle on kivempi kyllä...
Joku vaa
14.03.2003 18:44:15

Kannattaa ehkä aluksi ostaa joku halpa ja soitella vaan polviin sen kaa. Itse oon omistanu metronomin noin 3 kuukautta ja voin sanoa että se on aluksi tosi vaikeeta. Mutta kun sitä pysyy tahdissa metronomin kanssa niin pysyy tahdissa ilmankin.
jussiohman
14.03.2003 20:07:41
Kannattaa ehkä aluksi ostaa joku halpa ja soitella vaan polviin sen kaa. Itse oon omistanu metronomin noin 3 kuukautta ja voin sanoa että se on aluksi tosi vaikeeta. Mutta kun sitä pysyy tahdissa metronomin kanssa niin pysyy tahdissa ilmankin.

Totta, metronomin kanssa on yllättävän hankala soittaa vaikka fillejä komppien väliin jne. Palauttaa hyvin maanpinnalle.
lethus1
17.03.2003 08:18:39

Totta, metronomin kanssa on yllättävän hankala soittaa vaikka fillejä komppien väliin jne. Palauttaa hyvin maanpinnalle.

Onneksi olen soitellut levyjen mukana aika paljon. Nyt kun metrinomin hommasin hetki sitten, niin olihan siinä kohtalaista pykimistä aluksi :) Ihmetteli että mitenhän pahasti sitä ois vinksahtanut time jos ei olisi niitten levyjen kanssa paukutellut. Nopeastihan siihen tottuu. Enää ei ole minkäänlaisia ongelmia oli kompit tai fillit minkälaisia tahansa.

Ja nyt joku viisastelija sanoo että no soita sen ja sen siltä levyltä se 17/38 komppi 290 bpmnä mikä luulet olevas hä hä.
Mr. Sly
19.03.2003 13:08:07
Itsellä on sähkörumpusetissä aika hyvä metronomi. Rolandin TD-6 moduli. Todella monipuolinen ja vaikka miten säädettävissä. Ei varmaan kannata pelkän metronomin takia ostaa, mutta jos on tarvetta myös esim. sekvensserille tai saundimodulille nii kannattaa harkita.
Just oltiin bändin kanssa studiossa, ja vähän alkuun pelotti kun en ollu ennen ollenkaan soittanu klikin kanssa. Vähän sitten itsekin yllätyin kun meni nii hyvin. Sen jälkeen en oo oikeestaan treenannutkaan ilman klikkiä.
Keppikeksi
09.07.2007 00:57:47
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1572 päivää vanhaan ketjuun!

Hieman vanha topic tämäkin... Mutta nostanpa silti.

Nyt alkaisi pikku hiljaa tarvitsemaan metronomia, johon pystyisi ohjelmoimaan biisejä. Bänditoveri on ruvennut tekemään biiseihin temponvaihdoksia ja haluaisin käyttää metronomia live-esityksissä, sillä en ole vielä kehittynyt ihmiskelloksi. Mutta täytyisi sitten jostain saada metronomi, johon voi ohjelmoida clickin biisejä varten ja vaihdokset tulevat sitten niille määritellyillä paikoilla.

Millainen metronomi olisi hyvä tähän käyttöön ja puhutaanko millaisista hinnoista? Isoilla pojilla on yleensä kai käytössä omat mikserit tai vastaavat joissa on tallennettuna juuri click- taustat kappaleisiin - mutten ole varma tästäkään. Mutta mikä olisi toimiva ratkaisu tällaiselle ongelmalle? (temponvaihdoksien poistaminen ei ole vaihtoehto. Kysytty on.)

Anteeksi epäselvä viesti, olen väsynyt.
Paska bändi, paskat kamat, ei kaupallista potentiaalia
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)