Aihe: Aloittelijan moposetin parantelusta.
1
jone
27.07.2007 18:45:29
Ostin käytetyn Taman Swingstar setin.Kalvot olivat alkup. Taman omat ja niiden tilalle olen tilannut kaikkiin Remon lyöntikalvot.
Pelleistä haitsut ja ride ovat Taman alkuperää ja crash on Paisteen 16" pst 3.
Kysyisinkin mitä vaihtoehtoja löytyisi peltiosaston paranteluun?Tietenkin huomioiden rumpusetin hintaluokan.Hyvien peltien hinnathan moninkertaistavat koko rummuston hinnan,joten jokin järkihintainen paketti,joka toisi oleellista parannusta nykyiseen tilanteeseen olisi hakusessa.
Deino
27.07.2007 19:08:13

masa_p
27.07.2007 19:19:29
Ehkä parempi ja mahdollisesti myös halvempi vaihtoehto olisi hankkia pellit käytettynä jolloin samaan hintaan voit saada astetta paremmat pellit. Mutta jos kaikki pitää saada kerralla niin toi pst5 on ihan hyvä. katso myös meinl classics ja sabian b8.
Mikäs siinä jos tykkää.... Äidistä ja toinen tyttärestä.
rumpali-isti
27.07.2007 21:13:06
Käytettyjen ostamista suosittelisin itsekin, mutta jos se vierastaa sua kannattaa tsekata Meinlin classics -sarja. Mielestäni pesee sabianin b8:t ja Paisteen Pst5:set mennen tullen. Classicseissa parhaiten mielestäni toimivat medium-paksuudet. Powerfullit ovat turhan kolisevia, varsinkin haikat. Itellä kokemusta classicseista yhden haitsun verran. Ja se oli sen ajan tarpeelle kyllä todella hyvä vehje.

Jos hiukan enemmän haluat pelteihin sijoittaa, niin kannattaa katsella Meinlin Amun ja Paisteen Alpha -sarjat. Erittäin kannattava vaihtoehto olisi myös pro-tason haitsun ja riden ostaminen käytettynä ja sitte myöhemmin santsaamaan crasheihin.
M
Deino
27.07.2007 21:25:39

Jos hiukan enemmän haluat pelteihin sijoittaa, niin kannattaa katsella Meinlin Amun ja Paisteen Alpha -sarjat. Erittäin kannattava vaihtoehto olisi myös pro-tason haitsun ja riden ostaminen käytettynä ja sitte myöhemmin santsaamaan crasheihin.

Minä periaatteessa miellän Amunin jo proksi (Adlerit, Bittnerit, Minnemanit käyttää...)
Tindrum
27.07.2007 21:39:08
Käytettyjen ostamista suosittelisin itsekin, mutta jos se vierastaa sua kannattaa tsekata Meinlin classics -sarja. Mielestäni pesee sabianin b8:t ja Paisteen Pst5:set mennen tullen. Classicseissa parhaiten mielestäni toimivat medium-paksuudet. Powerfullit ovat turhan kolisevia, varsinkin haikat. Itellä kokemusta classicseista yhden haitsun verran. Ja se oli sen ajan tarpeelle kyllä todella hyvä vehje.

Komppia. Toi Classics-sarja (nimenomaan mediumina) on erittäin hyvä budjettipaketti.

Rummuista. Tsekkaisin reunaviisteet ja teettäisin ne uusiksi (teet itse jos osaat) jos on yhtään tarvetta (= epätasaisuuksia tai muuta kulumaa, esim. ei riittävän terävät ja tasaiset). Kaikki lugit irti, puhdistus, öljyä, kiilloitus (vahaus) ja kiinni. Runkojen puhdistus ja vahaus (ulkopuolelta). Kaikki HW sama juttu. Tästä aiheesta ainakin Hollmi on kirjoittanut varsin kattavasti. Hakua.

Näillä toimenpiteillä saat varsin hyvän perussetin sekä soittaa, että katsella. Ja myydä sitten joskus eteenpäin, jos päätät vaihtaa pro-kamoihin.

Kärsivällisyyttä - hiljaa hyvä tulee.
m© Vaimollani on 18-vuotiaan kroppa. Hän säilyttää sitä pakastimessa.
vapauskauppias
28.07.2007 05:40:15
Rummuista. Tsekkaisin reunaviisteet ja teettäisin ne uusiksi (teet itse jos osaat) jos on yhtään tarvetta (= epätasaisuuksia tai muuta kulumaa, esim. ei riittävän terävät ja tasaiset). Kaikki lugit irti, puhdistus, öljyä, kiilloitus (vahaus) ja kiinni. Runkojen puhdistus ja vahaus (ulkopuolelta). Kaikki HW sama juttu. Tästä aiheesta ainakin Hollmi on kirjoittanut varsin kattavasti. Hakua.

Reunaviisteiden uudelleen tekeminen on ammatti-ihmisellä kuitenkin luultavasti jo hiukan kalliimpi homma, joten itse jättäisin sen tekemättä tuon hintaluokan setissä.

Suosittelisin, että itse koettaisit katsoa viisteiden tasaisuuden ja mahdollisesti kevyesti hioisit ne pitäen kuitenkin maalaisjärjen mukana touhussa. Hiomapaperi ei saa olla liian karkeaa eikä tarkoituksesi todellakaan ole uudelleen muotoilla viisteitä, kunhan teet niistä sileät ja tasaiset. Sen jälkeen ne tulee käsitellä jollain erittäin sopivalla vahalla, jota joku kohta toivottavasti suosittelee.

Symbaaleille en rehellisesti sanoen tekisi yhtään mitään, elleivät ne sinua itseäsi häiritse. Samalla säästäisit rahaa tuleviin hankintoihisi.

Puhdistus ja vahaus on rummuille kyllä hyvä tehdä, vaikka se paljon työtä teettää huolellisesti tehtynä. Se kuitenkin edesauttaa rumpujen kuntoa ja toimivuutta - etenkin ruuvien rasvaus.
Bacchus
28.07.2007 13:09:17
Minä periaatteessa miellän Amunin jo proksi (Adlerit, Bittnerit, Minnemanit käyttää...)

Kukaan noista ei kyllä nykyään käytä Amuneita, mutta itsekin pidän Amuneita ihan pro-pelteinä. Kirkkaitahan ne ovat ja hieman lasisia, mutta sopivat metal/rock-kamaan erinomaisesti
Anti-Matter Manifesto
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)