elukka3000 26.07.2007 21:04:45 (muokattu 26.07.2007 21:06:41) | |
---|
Kertokaahan vinkkejä hyvistä korvamonitoriratkaisuista. Korvaan valettavat, "hyllykama" ym.. Omia kokemuksia ja mielipiteitä. Nimenomaan rumpujen soittoon parhaiten istuvat... Mikä tinnitus? |
Roberto 26.07.2007 21:14:05 | |
---|
Kertokaahan vinkkejä hyvistä korvamonitoriratkaisuista. Korvaan valettavat, "hyllykama" ym.. Omia kokemuksia ja mielipiteitä. Nimenomaan rumpujen soittoon parhaiten istuvat... http://www.elacin.fi/mallisto.htm Tuolta; 9dB jos soitat hiljempaa, 15dB jos perus-rokkitouhua tai jotain mätömpää. 25dB on jo aika tanakka vaimennus. |
Bacchus 26.07.2007 21:15:15 | |
---|
Näistä on paljon juttua, haulla löytyy. Anti-Matter Manifesto |
header 06.08.2007 22:15:11 | |
---|
http://www.elacin.fi/mallisto.htm Tuolta; 9dB jos soitat hiljempaa, 15dB jos perus-rokkitouhua tai jotain mätömpää. 25dB on jo aika tanakka vaimennus. Jeppis. Elacinit on kelpo pelit, nm. kokemusta on. Ja kuulo hyvä suojata, nm. tinnityksestäkin kokemusta. Itse otin nuo 25dB ja ei oo kyllä missään soitossa liialta vaimennukselta tuntunut, sen verran tasainen ja "hyvänkuuloinen" vaimennus on noissa. Mittailin huvikseni desibelimittarilla lukemia (~korvan juuresta) kun soittelin rokkia rummuilla (yksin), ja 105-110dB hujakoilla pyöri meluarvot.. eipä tossa paljon 9dB vaimennus kuuloa pelastais ;) Ite tykkäisin saada korvilleni maksimissaan jotain kasilla alkavaa.. .m/ O_o m/. |
Roberto 07.08.2007 08:26:22 | |
---|
Jeppis. Elacinit on kelpo pelit, nm. kokemusta on. Ja kuulo hyvä suojata, nm. tinnityksestäkin kokemusta. Itse otin nuo 25dB ja ei oo kyllä missään soitossa liialta vaimennukselta tuntunut, sen verran tasainen ja "hyvänkuuloinen" vaimennus on noissa. Mittailin huvikseni desibelimittarilla lukemia (~korvan juuresta) kun soittelin rokkia rummuilla (yksin), ja 105-110dB hujakoilla pyöri meluarvot.. eipä tossa paljon 9dB vaimennus kuuloa pelastais ;) Ite tykkäisin saada korvilleni maksimissaan jotain kasilla alkavaa.. Joo, tinnitus ja muut herkistää kuuloa siinä määrin et isommatkin suojaukset on poikaa. Usein käy vaan niin et kun tulpissa db:t lisääntyy, niin samat db:t siirtyy ainakin tuplana soittovolaan, ja dynamiikka häviää. Hevissähän se ei haittaa, päinvastoin :) |
Pieni rumpalipoika 07.08.2007 09:12:24 (muokattu 07.08.2007 09:13:44) | |
---|
Joo, tinnitus ja muut herkistää kuuloa siinä määrin et isommatkin suojaukset on poikaa. Usein käy vaan niin et kun tulpissa db:t lisääntyy, niin samat db:t siirtyy ainakin tuplana soittovolaan, ja dynamiikka häviää. Hevissähän se ei haittaa, päinvastoin :) Jos näin ei kävisi, onneksi on vielä etupään miehellä 12 unittia kompuraa räkissä. Hoho. Edit. Niin joo, ja mulla on siis käytössä Finfonicin valetut tulpat -25db vaimennuksella ja niihin liitettävät napit, samaten Finfonicilta. Toimii. Uutta palautetta PRP:lle. Tällä kertaa Mika Hollströmiltä - http://www.freebok.net/books/Fokker/view.html |
ÄM 07.08.2007 10:31:53 | |
---|
Jos korvamonitorina käyttää, niin eiks se oo vaan hyvä, että vaimentaa kunnolla, niin ei tarvitse sit pitää monitorivolaa niin kovalla, päästäkseen balansiin ulkomelun kanssa? Itse ainakin tykkään miksailla nappeihin hyvät soundit koko bändistä ja silloin ulkoa tuleva melu on vaan haitaksi. Jos sitten sitä lavaälinää kaipaan, niin pistän vaan övereitä kovemmalle, ryhmääni. Mulla on tämmönen vähän "selfmade"-henkinen ratkaisu: Sonyn normit puhelimen mukana tulleet napit, joiden tulpilla ei pysyis paikallaan edes perseessä. Siksi niissä Shuren korvamonitoreihin tarkoitetut "kuusi"-tulpat, jotka vaimentaa varsin mukavasti. Mikseriltä menee piuha pikkumikseriin, joka toimii kuulokevahvistimena. Siihen saa sit vaikka klikkiä ym. vielä kiinni, jonka voi miksata mieleiselleen volyymille. Noita "kuusi"-tulppia käytettäessä olen huomannut sen, että vaimennukseen vaikuttaa myös suuresti käytettävä kuuloke. Mä oon käyttäny Koss:in "The Plug":ia ja "Spark Plug":ia, sekä nyt näitä Sonyn; "Spark Plug" falskas kuin seula (roudaria napin ulkopintaan, ni helpotti), "The Plug" piti jo aika hyvin ja Sonyt ei juuri falskaile. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |