Aihe: Mapex Saturn vai Sonor S-classix??
1 2
Syncopation
24.07.2007 20:20:17
Elikäääzz.. Olis semmonen kysymys teille arvon rummuttelijat ja muut immeiset siellä kotikoneiden ääressä, ettäh kumpi teidän mielestä olisi parempi hankinta Mapex Saturn sarjan setti vaiköh Sonorin uuden S-classix sarjan setti? Molemmat ovat hinnaltaan suhteellisen saman hintaiset. Antaakaahan mielipiteitä oikein kunnolla, koska ne ovat tässä tapauksessa tosi tarpeessa, koska jompikumpi ko. setti on varmaankin tuleva settini. :D
hollmi-5
24.07.2007 20:50:04
Sonor on paaaljon Mapexia parempi. Ai miksi? Mapex ei pääse halpamerkki-imagostaan aivan helposti. Vaikka se hyviä rumpuja tekee, niin Sonorin vankka maine ja S-Classixin hienot detaljit tekee paperilla Sonoreista paremman.

Eli: ei mitään kokemusta kummastakaan setistä :-)
Soundit, piuhat ja kajarit.
jankki
24.07.2007 23:22:33
No ehottomasti Sonorit! On nuo niin pirun hienoja pelejä. Niin, ja ei oo kokemusta kummastakaan. Ite kysyit! :)
Show me, don`t tell me.
Davos
25.07.2007 00:00:53
Itse kyllä kallistun Sonorin puoleen. Nuo S-Classixit ovat oman ymmärrykseni mukaan nykyisellään ikään kuin koivuiset Delitet, eli puhutaan jo ammattitason instrumentista. Nuo Saturnitkaan eivät varmasti huonot ole, mutta en usko että niistä on (Saksan? Tehdäänkö S-Classixit Saksassa?)Sonoreille kilpailijaksi.
Tindrum
25.07.2007 00:34:09
Nimimerkki "Myys" omistaa sekä Designerit että S-Classixit. Mestarin kommenteista päätellen S-Classixit ehdottomasti.
Kuten todettua, myös hinta säilyy paremmin kuin Mapexeissa. Vaikka ovatkin huippukannuja. Kuulemma.
m© Vaimollani on 18-vuotiaan kroppa. Hän säilyttää sitä pakastimessa.
MJP
25.07.2007 02:11:25
Jos vaan mitenkään mahdollista niin kokeilemaan vaan. DLX (EM Nordic) on molempien maahantuoja joten ihan side-by-side testikin voi olla mahdollinen.

Jonkun verran olen soittanut tuoreilla saturneilla ja helvetin hyvät pöntöt on kyseessä.
Huumorimielellä lisää paskaa housuun!
Bacchus
25.07.2007 10:13:06
Itse kyllä kallistun Sonorin puoleen. Nuo S-Classixit ovat oman ymmärrykseni mukaan nykyisellään ikään kuin koivuiset Delitet, eli puhutaan jo ammattitason instrumentista. Nuo Saturnitkaan eivät varmasti huonot ole, mutta en usko että niistä on (Saksan? Tehdäänkö S-Classixit Saksassa?)Sonoreille kilpailijaksi.

Niin, ja käytännössä S-Classixeissa ja Deliteissa on samat rungot kuin SQ2-sarjassa, joitakin HW-eroja on, mutta erittäin pieniä.

Itse ottaisin ehdottomasti Sonorit, mutta meikäläinen on nyt muutenkin ihan flipannut Sonorin kamaan.

Saturnit ovat varmasti myös erittäin pätevät pannut. Ota ne kannut, joista saat paremman tarjouksen/viimeistely miellyttää enemmän.
Anti-Matter Manifesto
Epämuusikko
25.07.2007 11:27:25
Tässä vaiheessa käsi ylös ne, jotka ovat soittaneet Saturneilla.

t: Saturn Pro:iden omistaja 10 v.
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
Davos
25.07.2007 11:52:13
Toisaalta tuodaan tähän se toinenkin näkökulma:

K.Sunisella on myynnissä kuukauden vanhat uutta vastaavat Saturnit, eli mikäli haet koko settiä, saatat noista Mapexeista saada itsellesi halvemmalla loistavan setin, sekä raudan päälle! Punnitse tilanteesi tarkkaan, kummallakaan et mene metsään.

Mikäli ei annettaisi rahan vaikuttaa päätökseen, ehdottomasti Sonor.
Rockster
25.07.2007 12:43:52
Ottaisin aivan ehdottomasti Sonorit. Ja vain ja ainoastaan ulkonäöllisistä seikoista. Kumpaakaan settiä en ole kokeillut. Mutta Noissa Sonoreissa on niin uskomattoman komeat finishit, että...
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
hollmi-5
25.07.2007 13:55:35
Toisaalta tuodaan tähän se toinenkin näkökulma:

K.Sunisella on myynnissä kuukauden vanhat uutta vastaavat Saturnit
Miten kuukaudessa kyllästyy uusiin rumpuihin?
Soundit, piuhat ja kajarit.
Rockster
25.07.2007 13:58:33
Miten kuukaudessa kyllästyy uusiin rumpuihin?

Sehän sai ne palkinnoksi jostain rumpukisasta. Ei kai muuten kyllästynyt...
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
Pieni rumpalipoika
25.07.2007 14:28:06

Tässä vaiheessa käsi ylös ne, jotka ovat soittaneet Saturneilla.

t: Saturn Pro:iden omistaja 10 v.

Arvasitkin varmaan...täältä nousee murjomani oikea käsi :-(

Mulla oli joitakin vuosia sitten Saturn Prot aktiivikäytössä. Helvetin hyvät pannut. Tosin en tiedä paljonko niillä on tekemistä nykyisen mallin kanssa.
Uutta palautetta PRP:lle. Tällä kertaa Mika Hollströmiltä - http://www.freebok.net/books/Fokker/view.html
Davos
25.07.2007 15:52:31
Lisättäköön siis että Suninen ei myy rautaa, vaan pelkät basarin ja tomit, mutta hinta on niin houkuttelevan halpa, että tuohon saa mopoon rautaosat päälle halvempaan hintaan kuin S-Classixin rungot maksaa. :-)
Syncopation
25.07.2007 16:32:04
Nuo S-Classixit ovat oman ymmärrykseni mukaan nykyisellään ikään kuin koivuiset Delitet, eli puhutaan jo ammattitason instrumentista.

Tietääkseni Saturnukset ovat myös jo aivan ammattitasoa. :D Kävin tuossa eilen kokeilemassa Kuopion DLX:ssä tosin Mapexin Pro M settiä ja Sonorin force 3005(nykyään 3007, mutta niissä luki vielä 3005 :D) eli yhtä tasoa alempana olevaa sarjaa kummaltakin merkiltä. Itse kyllä jos pitäisi jommasta kummasta valita niin EHDOTTOMASTI Pro-M. Ne oli aivan eri luokkaa kun forcet (esim. lattiatomin jousitetuista jaloista pidin ja bassarin pedaali on paljon parempi kuin Sonorilla).

Mutta, jos pois suljetaan paremmuus asteikosta viimeistelyt ja vertaillaan tuota hardware ja muuta materiaali puolta näissä seteissä, niin mitäs mieltä olisitte, kumpi??? :D:D
Epämuusikko
25.07.2007 16:32:21 (muokattu 25.07.2007 16:36:12)
En kiistä sitä, etteikö Sonorit ole "varmasti" hyvät. Mutta se "varmasti" on aina suhteellinen käsite. Itsekin väliajoin saan tapella Mapexieni kanssa, pidän niitä ikään kuin vaimonani, ja avioliittoa on takana mukamas 30 vuotta. Hintaansa nähden kuitenkin oivat ja soivat. viimeisin hankinta, 16" tomi räjäytti pankin.

Ei "varmasti" kuitenkaan joka maun rummut. Ihan vaan pesäeroksi niille kommentoijille, jotka eivät ole Saturneja eivätkä Saturn Proita testanneet.

Mars Pro:hon älkää sekaantuko. Nykyisistä sarjoista en tiedä. Pro-M varmaan vastaa jokseenkin Artist Maple/Tour Custom/muuta budjettiluokan vaahterahässäkkää. Joskus Pro-M:iä kaupassa kokeillut, mene tiedä. Orioneista ei ole kuin toisen käden kokemuksia, mutta levyiltä yms. tuleva soundi on miellyttänyt :)

+ I've said it before, I'll say it again: Jos jostain saatte käsiinne, tai teillä on vanhempi Venus-setti, koot 8", 10", 13" ja 18", niin ostan ne teiltä halvalla heti!
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
Davos
25.07.2007 17:22:01
Tietääkseni Saturnukset ovat myös jo aivan ammattitasoa. :D

Tehdääs selkeä ero: Saturnit ovat Mapexin toiseksi parasta mallistoa. S-Classixit ovat taas koivuversio Sonorin parhaasta "sarjatuotantomallista", eli Delitestä. SQ2:tahan ei tehdä kuin customina ja erikoistilauksesta.

Näkyyhän se jo hinnassakin se ero näiden settien välillä, T-kaupankin mukaan siinä on välissä monta sataa.

Rautapuolta ei mielestäni kannata enää tämän hintaluokan rummuissa vertailla, lugit ja vanteet kyllä varmasti hoitavat asiansa, ja telineet ja spedut hommaisin tässä hintaluokassa siltä valmistajalta joka eniten miellyttää, en siltä joka ne halvimmalla tunkee setin mukaan.
Syncopation
25.07.2007 20:45:15 (muokattu 25.07.2007 20:46:09)
Saturnit ovat Mapexin toiseksi parasta mallistoa. S-Classixit ovat taas koivuversio Sonorin parhaasta "sarjatuotantomallista", eli Delitestä. SQ2:tahan ei tehdä kuin customina ja erikoistilauksesta.

Kiitos, Davos!!! Nyt mulle ekan kertaa selkeni tämä homma, että miks niissä on melkonen ero hinnassa (Elkää alkako pitämään minua ihan tyhmänä, joohan? :D). :D Minä nähkääs luulin niin että Sonorin parhaat on SQ2/Delite... No Delite ehkä kuitenkin kakkosena. Ja SITTEN tulee kolmanenta vasta S-classixit. Niin, että kiitos vielä Davos. :D
Davos
25.07.2007 20:54:54
Kiitos, Davos!!! Nyt mulle ekan kertaa selkeni tämä homma, että miks niissä on melkonen ero hinnassa (Elkää alkako pitämään minua ihan tyhmänä, joohan? :D). :D Minä nähkääs luulin niin että Sonorin parhaat on SQ2/Delite... No Delite ehkä kuitenkin kakkosena. Ja SITTEN tulee kolmanenta vasta S-classixit. Niin, että kiitos vielä Davos. :D

No siis teoriassahan tuo on ihan oikea järjestys, mutta S-Classixit ovat kuitenkin spekseiltään vastaavat kuin Delitet, ja sekä Delitejen että S-Classixien rungot taitavat löytyä myös SQ2-sarjasta. Korjatkaahan toki jos olen väärässä?
vapauskauppias
26.07.2007 05:14:42 (muokattu 26.07.2007 05:16:11)
No siis teoriassahan tuo on ihan oikea järjestys, mutta S-Classixit ovat kuitenkin spekseiltään vastaavat kuin Delitet

Eivät ole. Deliteissä on ohuempi vaahterarunko, S-Classixeissa taas hiukan paksumpi koivurunko.

Että tämä pilkun viilaaminen on sitten niin mukavaa välillä. Hähähää.

sekä Delitejen että S-Classixien rungot taitavat löytyä myös SQ2-sarjasta

Tämä on totta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)