Aihe: Vinkkejä viritystappien aukeamisen estämiseksi?
1
mrboofygoofy
23.07.2007 23:53:35
Siis, "uuden" (vuosimalli -67) Ludwig-virvelini viritystapit eivät meinaa pysyä oikeassa kireydessä edes yhtä biisiä. Vi*****a kun vire muuttuu aika flatiksi loppupuolella biisiä, kun tapit kiertyy auki. En ole hevipuolen miehiä, joten virveli ei sinänsä joudu kauhean koville. Olen koittanut pyyhkiä liikoja rasvoja pois tapeista, mutta ei tunnu vaikuttavan. Ei viittis liuottimia käyttää, kun sitten eivät pyöri mihinkään suuntaan..
Joten kertokaapas mitä asialle voisi tehdä..? Kiitokset nöyrimmät jo etukäteen kaikille neuvojille.
Ollappa basisti
Rumba-Ali
24.07.2007 00:58:37

joskus olen nähnyt laitettavan siihen tappiin mutterin lukoksi, eli pyörität tappiin mutterin, pistät tapin paikoilleen, virität ja kiristät sen mutterin sitä lug nut:ia vasten kireälle (ei liian...)

jospa se siitä.
Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön.
vapauskauppias
24.07.2007 01:02:46 (muokattu 24.07.2007 01:02:54)
Moottoripyörään tarkoitettua ketjuöljyä ovat jotkut täällä suositelleet. Tarkentakaa, jos muistatte paremmin.
M.Paisley
24.07.2007 07:20:57

Vanha kunnon Locktight-töhnä pitäisi tapit paikoillaan. Virekkin pysyisi..no ainakin vakiona:)
Circusfolkilta uutta materiaalia, www.myspace.com/circusfolkband
ruuhkis
24.07.2007 09:08:31
Liuottimilla (esim. rasvanpoisto spray) tapit puhtaiksi, kevyt kerros vaseliinia (synteettinen vaseliini oivaa tavaraa) ja lopuksi vielä, jos ei jo löydy, muoviset prikat tappien alle. Itselläni ainakin ko. metodi toiminut...tiedä sitten toimiiko noissa "parempien ihmisten virveleissä" ;) ;)
hollmi-5
24.07.2007 09:35:00 (muokattu 25.07.2007 22:38:54)
Laita kalvo yön ajaksi kireälle. Kalvo asettuu ja löystymisongelmakin helpottuu. Tapit puhtaaksi ja synteettistä sprayvaseliinina kierteisiin. Itse laitan rasvan lugien nutteihin pullon ohuella pillillä. Viritä huolellisesti tasaiseen vireeseen, että ei jää mikään tappi valmiiksi toista löysemmälle. Minulla ei Ludwigit löysty. Vuosimallista ja vanteesta riippumatta kestävät ihan hyvin vireessä vaikka suurin osa lyönneistä on rimshotteja.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Tindrum
24.07.2007 10:46:36
joskus olen nähnyt laitettavan siihen tappiin mutterin lukoksi, eli pyörität tappiin mutterin, pistät tapin paikoilleen, virität ja kiristät sen mutterin sitä lug nut:ia vasten kireälle (ei liian...)

jospa se siitä.

Noita "lukkomuttereita" (Ludwig) saa ainakin Millbrookista. Samanlaiset kuin esim. Pearlin Ian Paice signaturessa.
m© Vaimollani on 18-vuotiaan kroppa. Hän säilyttää sitä pakastimessa.
Epämuusikko
24.07.2007 10:50:20
Lukkoprikka väliin. Puuvanteisiin ei kannata laittaa, mutta muuten loppuu löystyminen kuin seinään. vanne tosin saattaa ottaa hieman lämyä, mutta itse suhtaudun niihin käyttötavarana.
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
ddrum54
25.07.2007 18:03:04
Moottoripyörään tarkoitettua ketjuöljyä ovat jotkut täällä suositelleet. Tarkentakaa, jos muistatte paremmin.

Jep, se on CRC - Chain.

Jos sulla on nyt jotain ompelukoneöljyä siellä, niin se pitäisi saada kaikki pois ( vittumainen homma, pumpulipuikkoja kuluu paljon ). Puhdistettuihin tappeihin ja sieluihin ( halleluja ) sitten tota CRC:tä. Vähän ajan päästä toi staffi muuttuu nahkeaksi ja jeesaa hiukan vireessä pysymistä. Kannattaa kokeilla.
kapulat poikki
27.07.2007 11:51:51
luulis et brake cleaneril lähtöö noi rasvat kaikist mut en ny just muista mitä merkkiä oon käyttäny.
joo näin
ddrum54
27.07.2007 18:17:58
luulis et brake cleaneril lähtöö noi rasvat kaikist mut en ny just muista mitä merkkiä oon käyttäny.

Joo, lähtee. Tappeihin ihan ok, mutta sieluihin ei kannata kovin surutta sumutella. Tai sitten purkaa sielut irti, niin on helppoa. Samalla tulee tehdyksi perusteellinen huolto.
Rumba-Ali
27.07.2007 19:30:57

Noita "lukkomuttereita" (Ludwig) saa ainakin Millbrookista. Samanlaiset kuin esim. Pearlin Ian Paice signaturessa.

...ja niissä on varmasti ainaski sata kertaa parempi soundi ku ihan tavan pulttikaupan muttereissa. Nii.
Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön.
Tindrum
27.07.2007 21:17:51
...ja niissä on varmasti ainaski sata kertaa parempi soundi ku ihan tavan pulttikaupan muttereissa. Nii.

No ei kai, mutta ne on litteitä, pyöreitä ja halkaisijaltaan suurempia. Niissä on myös mukavat karhennukset sivuilla, joten niitä voi kiristää ja löystää sormin. Jakoavainta ei siis tarvita!

:O

Eikä siinä vielä kaikki...
Niin - ne myös näyttävät paremmalta.
m© Vaimollani on 18-vuotiaan kroppa. Hän säilyttää sitä pakastimessa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)