Aihe: Sonor 3007 vai Taman Superstar custom/EFX
1 2
Jmatazz
19.07.2007 23:00:30
Onko kokemuksia ja minkälaisia? tosiaan budjetti 1000-1500€. Käytettyjä olen yrittäny katsoa, muttei vielä ole löytynyt mitään mielenkiintoista. Uutukaisista olisin näiden kannalla, siis sonor 3007 tai Tamalta custom tai EFX. ehdotuksia?
savopie
21.07.2007 11:49:29
Itsehän ostaisin sonorit.
Mut en ookkaan tama-mies. Sonorit vaan miellyttää enemmän silmää ja korvaa, molemmissa on hyvä hardware-puoli ja työ on muutenkin melko laadukasta. Joten valinta jää omaan näppituntumaan, ja mulla se olis toi sonor.
Pietu. http://www.myspace.com/allfalldead
lkx
21.07.2007 12:05:45

Annetaan ääni Tamallekin, niin saadaan tiukempi vääntö. Superstar Custom on mainio setti tosi laadukkaalla hardwarella. Sonorikin on varmasti kyllä hyvä, mutta itsepä kallistuisin Taman suuntaan.

Kannattaa semmonenkin seikka ottaa huomioon, että Sonorit näyttäs olevan vaahteraa ja Tamathan ovat koivua (sisin viilu lehmusta, customissa myös uloin). Olen kuullut isojen poikien puhuvan, että vaahtera on lämpöinen ja koivu on "kovempi".
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
savopie
21.07.2007 12:14:10
Annetaan ääni Tamallekin, niin saadaan tiukempi vääntö. Superstar Custom on mainio setti tosi laadukkaalla hardwarella. Sonorikin on varmasti kyllä hyvä, mutta itsepä kallistuisin Taman suuntaan.

Kannattaa semmonenkin seikka ottaa huomioon, että Sonorit näyttäs olevan vaahteraa ja Tamathan ovat koivua (sisin viilu lehmusta, customissa myös uloin). Olen kuullut isojen poikien puhuvan, että vaahtera on lämpöinen ja koivu on "kovempi".

Asia joka häiritsee meikäläistä tamoissa on se ripustus-systeemi. Tomeja ei normaalilla basarissa olevalla tomiständillä saa aseteltua kovin lähellekään toisiaan, vaan väliin jää n. 5cm rako. asia joka häiritsee mua supertähdissä. Kalliimmissa malleissahan ei tota ongelmaa ole. ja asian voi myös ratkaista erillisillä tomi telineillä. Mutta se maksaa taas lisää.
Pietu. http://www.myspace.com/allfalldead
lkx
21.07.2007 12:52:58

Asia joka häiritsee meikäläistä tamoissa on se ripustus-systeemi. Tomeja ei normaalilla basarissa olevalla tomiständillä saa aseteltua kovin lähellekään toisiaan, vaan väliin jää n. 5cm rako.

Ei nykyään enää, koska Superstareissa starcast kiinnittyy suoraan vanteeseen ilman sitä lisäpulikkaa. Tomien väliin jää pari senttiä - vanteesta vanteeseen. Starcast on todella käyttäjäystävällinen ripustus.
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
hemmo
21.07.2007 13:07:15

Asia joka häiritsee meikäläistä tamoissa on se ripustus-systeemi. Tomeja ei normaalilla basarissa olevalla tomiständillä saa aseteltua kovin lähellekään toisiaan, vaan väliin jää n. 5cm rako. asia joka häiritsee mua supertähdissä. Kalliimmissa malleissahan ei tota ongelmaa ole. ja asian voi myös ratkaista erillisillä tomi telineillä. Mutta se maksaa taas lisää.

No, mie ostin tuollaisen käytetyn Superstar EFX-setin, halavalla, lähinnä karmean värin takia. Soundit on suhteellisen asialliset, varsinkin valkoisilla Remo-kalvoilla varustettuna. Mua oksetti noiden tomien Rims-ripustus-judanssi, joka sai tomit vätkymään, sillai ikävästi. Koska rummut olivat niiin halvat, niin modasin ne rimssit kylmät viileästi huitsin nevadaan ja porasin 10 ja 12 tomien kiinnikkeet rungon läpi ja 14 tomiin jalat. Paljon parempi tuli. Kyllä niillä vetää.

http://muusikoiden.net/dyn/users/23105.jpg
Ten Inch Club:in hall. pj
Bacchus
21.07.2007 13:13:53
http://muusikoiden.net/dyn/users/23105.jpg

Omasta mielestäni nuo ovat ehkä yhdet tyylikkäimmistä Superstaroista jotka olen nähnyt. Lonkku-meininki kruunaa setin. Hemmetin siistit.
Anti-Matter Manifesto
latedrummer
23.07.2007 17:54:36
Mua oksetti noiden tomien Rims-ripustus-judanssi, joka sai tomit vätkymään, sillai ikävästi.

Mullon varsin positiiviset kokemukset tuosta StarCast-ripustuksesta. Toki se, että kuinka paljon tomit "vätkyy" on kiinni lyönnin painosta. Itse lyön paikoin melko lujaa, mutta ei se etutomi liikaa heilu. Lattialle valitsen kyllä ehdottomasti jalallisen mallin.

Sonoreista ei kokemuksia, mutta Tamat toimii käytössäni moitteettomasti.
"John Henry Bonham, 180 pounds full of glory."
Tindrum
23.07.2007 19:42:05
... Rims-ripustus-judanssi...

Käivärä?

m© Vaimollani on 18-vuotiaan kroppa. Hän säilyttää sitä pakastimessa.
hollmi-5
24.07.2007 15:11:08
halavalla, lähinnä karmean värin takia. Hieno väri. Kuvassa ainakin näyttää hyvältä. Aikaharvoin nuo värit toimii moderneissa seteissä, mutta poikkeus vahvistaa taas sääntöä.

Uudet Sonorin lugit uusissa 3007-rummuissa on paljon hienommat, kuin entiset. Siksi Sonorit. Surkea perustelu, mutta kun rummuissa ei taida kovin paljon käytännössä olla eroa, otti Tamat tai Sonorit.
Soundit, piuhat ja kajarit.
hemmo
24.07.2007 15:14:52

Surkea perustelu, mutta kun rummuissa ei taida kovin paljon käytännössä olla eroa, otti Tamat tai Sonorit.

Ei vaan ihan hyvä, koska mielikuvillahan tässä pelataan. Muakin etoi, että "Tamat, perkele", mutta sitten kuitenkin.
Ten Inch Club:in hall. pj
moderndrummer88
24.07.2007 15:28:07
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
Jmatazz
24.07.2007 16:26:37
hyvää tavaraa..jep! sitte oli ne oderyn käytetyt, mutta ovat tainneet mennä jo. Eipä muuten uutenakaan maksa kauheesti Suomen maalla http://soundstore.fi/newsdesk_info.php/newsdesk_id/53.
Bacchus
24.07.2007 16:44:59 (muokattu 24.07.2007 16:45:17)
Anti-Matter Manifesto
Mipe-iha-ite
24.07.2007 16:58:29
Ite annan ääneni Taman Superstar customille. Pelittäneet vallan mainiosti. Ei oo etutomit väpättäny. Hardware on todellakin _erittäin_ laadukasta. Sonoreista ei kokemusta.
Ois kannattanu pysyä vissysä nii ois pysyny pändisä.
moderndrummer88
24.07.2007 18:42:47
Ylihintaa jokaisessa setissä. Paitsi Sunisen Saturneissa, uudet kun ovat.

Kai sitä voi koittaa hinnasta neuvotella myyjän kanssa..?
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
Bacchus
24.07.2007 18:46:24 (muokattu 24.07.2007 18:46:40)

Tottahan toki, niin itsekin tekisin. Huvittaa vain, kun osa seteistä on pyörinyt myyntipalstalla pienen ikuisuuden. Hintapyyntö kohdalleen niin liikkuvat.

Hyviä suosituksia kyllä laitoit, sitä en tarkoittanut. Suositukset ovat kyllä passelit.:)
Anti-Matter Manifesto
Davos
24.07.2007 22:37:26

Erään Tamakauppiaan kanssa koitettiin vääntää, varsin laihoin tuloksin. Oli vakaa käsitys siitä että uutena koivuisen Performer-setin arvo olisi 2000e tienoilla. Hirveän nihkeitä ovat muutenkin myyjät laskemaan merkitsemäänsä hintaa, mieluummin odotellaan paikalle sitä idioottia joka mukisematta maksaa.

Sunisen Saturnit ovat reilusti hinnoiteltu, ostakaa joku hyvä setti pois!
Tindrum
25.07.2007 00:39:45
Uusien Starclassic B-B settien hinnat alkaen 1490 + postit.

http://cgi.ebay.de/TAMA-STARCLASSIC … rdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem
m© Vaimollani on 18-vuotiaan kroppa. Hän säilyttää sitä pakastimessa.
Bacchus
25.07.2007 10:56:12
Erään Tamakauppiaan kanssa koitettiin vääntää, varsin laihoin tuloksin. Oli vakaa käsitys siitä että uutena koivuisen Performer-setin arvo olisi 2000e tienoilla. Hirveän nihkeitä ovat muutenkin myyjät laskemaan merkitsemäänsä hintaa, mieluummin odotellaan paikalle sitä idioottia joka mukisematta maksaa.

Totta, älytöntä. Vanhat Performerit maksoivat loppuvaiheessa uutena siinä 1200 €:n paikkeilla. Jotkut luulevat, että markkina-arvo määritetään 10 vuotta vanhan hintatason mukaan. Ei se ihan niin mene.
Anti-Matter Manifesto
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)