Aihe: Yamaha dtxpress
1
washburn21
08.07.2007 11:04:36 (muokattu 08.07.2007 11:05:22)
Tollasia olisin ajatellut ostaa ekoiksi rummuiksi.
Haluaisin tietää muutamia asioita noista rummuista:
Käykö aloittelijalle?
Onko hyvä hinta/laatu suhde?
Saako kytkettyä kuulokkeet?(Asun rivitalossa)

EDIT: Tossa vielä linkki http://www.musiciansfriend.com/prod … lectric-Drum-Rack-System?sku=444807
Kitaran kiduttaja
dumbass
08.07.2007 12:46:07

Hmm. Kuvasta ei ilmeisesti tarpeeksi selvästi käy ilmi että kyseessä on ainoastaan teline sähkörummuille. Soitettavien sähkörumpujen hintaluokka alkaa tietääkseni tuosta 800:sta eurosta. Kokeile myös hakua. :)))
Mitä enemmän, sitä enemmän
Peicco
08.07.2007 14:32:54
Parhaan hinta/laatu -suhteen saat kun ostat sähkörummut käytettyinä. 700-1000 euron investoinnilla saa jo ihan kelvollisen 1-2 vuotta soitetun Rolandin setin. 600-700 eurolla myydään torillakin jatkuvasti TD-3K sarjaa. Alle 600 euron paketeissa ei enää hinta ja laatu kohtaa. Ovat joko Milleniumia tai jotain muita vastaavia halpismerkkejä. Yammun halvimpia on ollut käytettyinä 500-600 euron tuntumaan.
Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun.
washburn21
08.07.2007 18:52:41
Hups se englannin taito on päässyt heikkenemään sen verran...
Kuitenkin mikä olisi hyvä sähkö setti aloittelijalle?
Kitaran kiduttaja
washburn21
08.07.2007 19:57:26
Kitaran kiduttaja
Peicco
08.07.2007 21:51:22
Sopisiko tuo aloittelijalle:http://www.thomann.de/fi/millenium_mps100_edrum_starter_set.htm

Ihan siinä kuin markkinoiden halvin sähkökitara aloittelevalle kitaristille. Ostaisitko sellaisen tai suosittelisitko aloittelijalle?
Tuota halvempaa sähkörumpusettiä ei ole ja laatu myös vastaa varmasti hintaa.
Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun.
Axuman
08.07.2007 23:21:18
Mulla on nyt testissä Dtxplorer, jonka ovh. on tuo 800e (sis pedaali + penkki esim. T-kaupassa).

Miniarvostelu :) Vertailupohjana pari musakaupoissa testattua milleniumin ja rolikan settiä + yksi vanhempi rolandin paketti, jonka merkistä ei ole havaintoa.

+ kasaa 20minuutissa
+ hyvät ohjeet
+ selkeät piuhoitukset
+ hyvä räkki (verrattuna esim. Milleniumiin)
+ helppo säätää kohdilleen, tukevat kiinnikkeet
+ hyvä bassopedaali (omasta mielestäni - joku voi olla ettei tykkää)

- äänekäs
- kumipädit (hyvä / huono - riippuu mitä hakee)
- Hi-hatin pedaali on "omituinen"
- monopädit - eli jos haluaa harjotella reunalyöntejä virvelillä tai chokea lautasiin, pitää ostaa päivitysosia

Neutraalia:
- Aivot on ihan jees mun mielestä - suht hyvät soundit ja soi miten soitetaan.
- Ääniä on riittävästi ja aivoja on looginen käyttää
- Pädien tatsi on napakka - pikkusen pompahtava, mut ei paha
- suht kivasti saa osat laitettua kohdilleen, joten on helppo vaihtaa padien paikkaa esim. jos eka soittaa aikuinen ja sitten lapsi.

Suurin pettymys on ollut tuo haitsun pedaali tai sit mä vaan en osaa vielä käyttää sitä. Omasta mielestäni se on vähän "lepsu" ja tykkäisin sellaisesta napakammasta tuntumasta jalassa.

Toinen mikä oli yllätys, niin lähinnä bassopädistä lähtee suht kova napse. Jotain vaimnnusta tohon kait vois virittää, mutta mutta.

Yhteenvetona sanoisin, että jos haluaa ehdottomasti ostaa uuden (esim. takuun takia tmv.) paketin ja rahaa on rajallisesti (esim. max 800e) eikä hae realistista tuntumaa vaan soitinta jolla voi harjoitella rumpujen soittoa ja pitää taitoa vireessä, niin ei välttämättä huonoin hankinta.

Jos taas etsii analogirummuille korviketta, niin suosittelen satsaamaan sellaisiin, joissa on meshead kalvot valmiina, pellit ja snare vähintään stereot ja padit isommat kuin tuon 10".

Hintaa sitten uusilla tulee se 1000+ euroa, mutta käytettynä tosiaan täällä ja huudossa näyttää pyörivän aika-ajoin myös halvemmalla.

Dtxpress on sitten pykälää dtxploreria parempi setti mm. aivoiltaan ja IIS paketti on Yamahan "kunkku" mallistoa - eli ikäänkuin pro kamaa - olennaista yamahassa on se, että myös kalliimmat setit ovat kumipadeilla. Rahalla saa lisää ominaisuuksia ja useampi alueisia padeja mikä on plussaa.

Paa kysellen jos dtxplorer kiinnostaa, niin voin laitella kokemuksia enemmän. Ajattelin kirjoitella jotain revikkaa tuosta kunhan kokemuksia kertyy vähän enemmän.

Terkuin axu
Jeltz
08.07.2007 23:30:18
Plussan painoin Axumanille. Harvassa ovat olleet kunnon kommentit noista Yamahan sähkövermeistä.

Lienen vähän väärässä paikassa, kun en itse sähkörumpuja omista, tai ole edes hankkimassa, mutta lisäänpä oman lusikkani soppaan kuitenkin. Omien kokemusteni perusteella Milleniumin MPS-300 olisi halvin setti jota voisin kuvitella harkitsevani, ja sitäkin vain reippaalla modailulla, kun ne kalvolliset pädit on aika hirveän tuntuisia (ja kuuloisia). Helpommalla pääsisi ostamalla suoraan vaikka nuo DTXplorerit tai Rolandin TD3/6 -osastoa.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
washburn21
22.07.2007 15:07:41
Paljonkos täytyisi maksaa suunnilleen suht hyvistä sähkörummuista
Kitaran kiduttaja
*Veeti
22.07.2007 18:14:58
Olen muuten kokeillut noita milleniumin "sähkösettejä" enkä tiedä pitäisikö niille itkeä vai nauraa...en suosittelisi pahimmalle vihamiehellekään.

Johtavat sähkörumpusettivalmistajat ovat Roland ja Yamaha ihan syystä...

Harvoinpa näkee täällä keskustelua tosiaan Yamahan sähköseteistä...
Olen kokeillut uutta Dtxpress IV settiä muutaman kerran ja akustisilta mallinnuksilla se kyykyttää mun mielestä kaikki tossa hintaluokassa. eli alta 1300€.

Onko kenellekään muilla kokemuksia tosta uudesta Yammun Dtxpress IV:stä, kun sehä ei ole kauan ollut markkinoillakaan?!

Itse suosin suomalaista, kun täältäkin tuntuu saavan niitä samaan hintaan kun netistä kun normi tarjousta kysyy...
lkx
22.07.2007 20:59:45

Milleniumin yksi suuri ongelma on melu. Halvoista sähköseteistä tuppaa muutenkin tulemaan mieletön akustinen meteli. Yamahasta ja Rolandista lähtee jo huomattavasti vähemmän napinaa.

Yamahan ~800€ setti on jo ihan kelpo peli. Sen alta löytyy joku Eastone, jossa on suht hiljaset padit - soundit on kyllä aika kuraa. Yammu on siedettävä vehjas, ainakin alkuun. Rolandin TD6 on jo aika hyvä laite. Soundit on ainakin jonnin verran paremmat, kuin Yammussa ja tuntuma on parempi, jos hommaa sen x-mallin, jossa tomitkin on verkkokalvoilla. Hintaa on Rolandissa enemmän, mutta padeihin saa useampia soundeja ja sampleja on ylipäätäänkin huomattavasti enemmän, kuin Yamahassa.
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)