Aihe: Supraphonic Super Sensitive koneistolla
1
Keppikeksi
15.11.2005 19:17:53
Olen hankkimassa jostain itselleni Supraphonicia mutta ainoat yksilöt jotka olen tietoisuuteni saanut niin omaavat jälkeenpäin asennetun Super Sensitive koneiston. Mikä vaikutus kyseisellä koneistolla on alkuperäiseen Supra saundiin muuta kun että se lisää sen herkkyyttä vielä entisestään? Olen ostamassa kyseistä pönttöä hevisoitannan merkkeissä vaikka soitan yksikseni myös kaikkea muuta aivan laidasta laitaan. Miten tuollainen Super Sensitive koneisto snare sitten hevissä toimisi? Ainakin Stratovariuksen Jörg Michael on hakannut Super Sensitivellä (alkuperäinen Super Sensitive virppa eikä jälkeenpäin asennettu Supraan) soittanut rummut useisiin Strato albumeihin ja käyttänyt livenäkin. Hyvin ainakin minun korvaani on toiminut.

Mutta kommentteja? Tietoja myynnissä olevista Suprista voi lähettää mailiini vesa.laamanen@gmail.com
"I will die for the love of the mermaid Her seduction beauty and scorn Welcome to the end of your life - Hail the Oceanborn!"
hollmi-5
15.11.2005 19:53:12
Mulla on Supraphonickeja sekä/että mallisia. Kolmessa on Supersensitive-koneisto. Herkemmän reagoivuuden lisäksi etuna on se, ettei niiden katkeilevian narujen kanssa tarvitse pelata. Muuten kyllä se soundi on enemmän siinä rungossa.

Ei se nyt kovin huono koneisto voi olla, kun ensimmäinen versio oli 20-luvulta vuoteen -68 muuttumaton ja sen jälkeen kakkosversiolla on menty ilman muutoksia.
Mika Hollström
Simbe
15.11.2005 19:58:20
Joo, tykkään kovasti siitä koneistosta. Säätöjä on joka suuntaan. Enemmän kokemusta on Yamahan versiosta, mutta se on kai suora kopio Ludwigista. Yksi iso osa sitä Ludwigin soundia on myös se alkuperäinen matto. Sen kun laittoi Yamahaankin niin sweetnes factor nousi potenssiin 10.

Kivaa on myös snarekalvon ja maton vaihdon helppous supersensitivessä, ei tosiaan tarvitse pelata narujen kanssa.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä LP practice conga!
markkuliini
16.11.2005 08:34:08

Super sensitiven ainoa miinus on se, että se ei kestä niin kovaa käsittelyä kuin esim.tavallisempi p-85-mallinen matonnostin. Eli jos mätät kovaakin niin tuo kannattaa ottaa huomioon. Ja koneisto on monimutkaisempi korjata kuin tuon karvalakkimallin. Aika monta rikkinäistä supersensitiveä on tullut vastaan ja ovat olleet suurinosa korjauskelvottomia, mutta sen perusmallin saa yleensä korjaamalla toimintakuntoon.

Eikä tämä tarkoita että ne mitään tinaa olisi, mutta eivät mitään pommin kestäviäkään.
www.vasamayhtye.com
hollmi-5
16.11.2005 10:50:07
Aika monta rikkinäistä supersensitiveä on tullut vastaan ja ovat olleet suurinosa korjauskelvottomia, Eipä voi pitää paikkaansa. Osan kuin osan voi uusia ja niitä saa.

Toisilla on ongelmana ollut maton kireyden muuttuminen kesken keikan. Olen kuitenkin sitä mieltä, että keikan aikana se rumpu muuttaa soundiansa muusta syystä. Paikan akustiikka muuttuu kun väkimäärä muuttuu. Korva kuulee eritavalla keikan alussa ja sen edetessä. Joskus asian halusin tarkistaa. Äänitin keikan ja tällä kertaa jätin Supersensitiven koskemattomaksi keikan ajaksi. Ei se soundi muuttunutkaan nauhalla, vaikka korva oli toista mieltä itse livetilanteessa.
Mika Hollström
markkuliini
16.11.2005 11:52:21 (muokattu 16.11.2005 11:52:58)

Eipä voi pitää paikkaansa. Osan kuin osan voi uusia ja niitä saa.

No minkä tahansa voi toki korjata jos käsityötaitoa riittää. Mutta ne rikkinäiset supersensitivet mihin olen törmännyt ovat olleet siinä kunnossa että koko matonnostin koneisto olisi pitänyt uusia. En todellakaan ole sitä mieltä että koneiston korjaaminen (siis ei vaihtaminen)olisi keskivertorumpalille helppo nakki. Ja niissäkin vanhissa virveleissä, jotka ovat olleet soitettavassa kunnossa, on ollut koneistossa väljyyttä. Minusta se ei anna luotettavaa kuvaa rummusta ja sen kestävyydestä. Koneiston etu herkkyyden suhteen on mielestäni aika pieni suhteessa sen monimutkaisuuteen ja korjaamisen vaivalloisuuteen. Liian monta liikuvaa osaa...
Joku kyynisempi sanoisi että herkkyys ja tatsi on soittajassa eikä matonnostimessa.

En muuten tiennytkään että koneiston osia saa erikseenkin. Olen luullut että esim.koko koneiston saa tilattua mutta että jokaisen(ko?) ruuvinkin?
www.vasamayhtye.com
hollmi-5
16.11.2005 12:33:23
En muuten tiennytkään että koneiston osia saa erikseenkin. Olen luullut että esim.koko koneiston saa tilattua mutta että jokaisen(ko?) ruuvinkin? Ruuveja saa pulltti- ja muuterikaupoista ;-) Mulla on kolmessa Ludwigissa Supersensitive -koneisto. Ne ovat melko helppoja purkaa ja puhdistaa. Välystä ei ole sen enempää, kuin uusissakaan. Herkkäliikeisiä ovat. Ja yksi vielä 45-vuotiaanakin alkuperäiskunnossa ja ihan ehjä.
Mika Hollström
markkuliini
16.11.2005 12:42:32 (muokattu 16.11.2005 12:43:35)

Ruuveja saa pulltti- ja muuterikaupoista ;-) Mulla on kolmessa Ludwigissa Supersensitive -koneisto. Ne ovat melko helppoja purkaa ja puhdistaa. Välystä ei ole sen enempää, kuin uusissakaan. Herkkäliikeisiä ovat. Ja yksi vielä 45-vuotiaanakin alkuperäiskunnossa ja ihan ehjä.

Eikäkun ruuveja saa RUUVIkaupasta...
Mutta siis väitätkö tosissasi että purat koneiston osiin? Ja että KAIKKI koneiston osat on erikseen ostettavissa? Jos näin on niin miksi sitten kuulee että jotkut epätoivoisesti koettavat löytää kokonaisia koneistoja?
www.vasamayhtye.com
Tama (Royal Star)
16.11.2005 18:01:50
Jos näin on niin miksi sitten kuulee että jotkut epätoivoisesti koettavat löytää kokonaisia koneistoja?

tulee kalliimmaksi, kun osista rakentelee ;)...
perus rokkirumpali.
Keppikeksi
23.11.2005 14:53:51
Kuulin jostain että Super Sensitive koneisto ei pysy hyvin vireessä. Onko tässä mitään perää?

Myöskin kuulin että kyseisellä koneistolla soitettu rumpu voi mennä tukkoon kun sillä soittaisi heviä. Onko tässä sitten jotain perää? Stratovariuksen rumpalihan on tälläisellä soittanut jo pitkään ja hyvin on pärjännyt?
"I will die for the love of the mermaid Her seduction beauty and scorn Welcome to the end of your life - Hail the Oceanborn!"
Simbe
23.11.2005 15:02:01 (muokattu 23.11.2005 15:07:58)
Kuulin jostain että Super Sensitive koneisto ei pysy hyvin vireessä. Onko tässä mitään perää?

Myöskin kuulin että kyseisellä koneistolla soitettu rumpu voi mennä tukkoon kun sillä soittaisi heviä. Onko tässä sitten jotain perää? Stratovariuksen rumpalihan on tälläisellä soittanut jo pitkään ja hyvin on pärjännyt?

Hollmi-5:hän tuossa jo aiemmin kommentoi sitä vireväitettä. Omassa rummussa vire muuttuu vain lämpötilan mukana. Kerran oltiin äänittelemässä omaa biisiä talviaikaan puurakenteisessa vanhassa talossa, palattiin siihen biisiin seuraavana aamuna sitten. Paukkupakkaset olivat laskeneet huoneen lämpötilan jonnekin reiluun 10 lämpöasteeseen. Rumpusoolon lähtötremolossa punch in kohdassa vire muuttuu melkein sävelaskeleella koko setissä. Onneksi siinä kohtaa soi vielä kitarat, niin se ei kuulu.

Tukkoon menemisestä, heviä on soiteltu tolla koneistolla. Pikemminkin siinä käy niin, että supersensitivellä on mahdollista virittää se matto todella löysälle ja se pysyy sellaisena koko keikan ajan, eikä pelkoa koneiston laukeamisesta tai tukkoon menemisestä kovissakaan iskuissa ole. Jos joku saa virvelin tukkoon kovaa lyömällä muutenkin, niin ensin kannattaisi katsoa soittotekniikkaa.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä LP practice conga!
vitikka
21.07.2007 11:22:48
Kysytään vanhassa, mutta sopivimmassa ketjussa. Eli, tahtoisin kuulla varman tiedon siitä, että mahtuuko supersensitivekoneistolla varustettu supra normaaliin hardcasen 14" virveli koteloon? Hollmi ja kumppanit?
hönttämäki fäts
21.07.2007 12:20:15
Vanhempi mahtuu, mulla on vuoden -64 super sensitive ja kyllä se mahtuu hard caseen, laittaa rummun väärinpäin koteloon ja silleen että se koneiston ulkoneva tulee hard casen suoralle ala reunalla, siihen jää jopa vielä ylimäärästä tilaa n. 5 mm toiseen päähän. Joku toinen voi vastata tuosta uudemmasta super sensitivestä siinähän on leveämpi matto vuoden -68 jälkeen, siitä mulla ei ole kokemuksia.
hollmi-5
21.07.2007 12:24:36
"Uudet" Supersensitivet (vuotta -68 vanhemmatkin) laitan neliön muotoiseen laatikkoon. Sinne kulmiin menee nätisti koneiston osat ja laatikko voi olla niin pieni, että runko juuri menee sisään. Kantikkaita laukkuja saa. Ludwigilta ja Tamalta olen ainakin näitä nähnyt. Yksi Tama minulla on ja muut Supersensitivet ovat itse tehdyissä vanerikoteloissa.
Soundit, piuhat ja kajarit.
vitikka
21.07.2007 13:39:59
Kiitoksia näistä vastauksista.

http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/66_80/products_id/3537

Tuollaista sitä varmaankin pitää harkita siinä tapauksessa.
hönttämäki fäts
21.07.2007 17:34:12
siis, tämä vanhempi supersensitive (< -68 vuodet) menee tuohon perus hard caseen HN14S malliin, ei tarvitse olla tuota laajennettua kotelomallia.
vitikka
21.07.2007 17:45:29
Hankinnassa on uudempi malli, eli virppa on jostain 80-luvulta. Eli tuosta koneistosta on siis kyse.
vitikka
07.08.2007 18:18:56 (muokattu 07.08.2007 18:59:00)
Sopiiko supersensitiven koneistoon joku gibraltarin (tai jonkin muun merkin) matto? Jostain luin että saattaisi sopia, mutta onko tällä mitään perää? Tosta uudesta virmelistä meni matto antautumaan hetimiten kun sen sain käyttööni, joten uutta pitäisi pikku hiljaa alkaa metsästämään. Nyt ei viitsisi laittaa 50€ kiinni uuteen mattoon, koska sain tänään "lottovoiton" lääkärireissulla...

e: Löytyi:

http://www.musicalinstruments.com/image.asp?ProductCode=GibSC363E
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)