Aihe: hyvä crash metalliin?
1
machine head
11.08.2007 20:06:41 (muokattu 11.08.2007 20:07:30)
niin elikkä olen ostamassa uutta 16"-18" crashia ja metallia soitan.. eli kertokaa mikä olis hyvä. hintaluokka on semmmosta 200-300 euroo ja ite oon katellu tota zildjian z-custom sarjaa, sabian aax metal ja stage crashia ja paisteen rude sarjaa
Jupi57
11.08.2007 20:20:13
Ufip CS-18 eli Class sarjan 18" Crash medium, 19" on paras ja mahtuu vielä budjettiisi.
Quot capita tot sensus
Markus91
12.08.2007 11:52:42
niin elikkä olen ostamassa uutta 16"-18" crashia ja metallia soitan.. eli kertokaa mikä olis hyvä. hintaluokka on semmmosta 200-300 euroo ja ite oon katellu tota zildjian z-custom sarjaa, sabian aax metal ja stage crashia ja paisteen rude sarjaa

Mielipidejuttujahan nämä. Ei oikein voi sanoa järkevää perustelua, miksi Rude olisi parempi kuin Z-Custom ja kumpi olisi metalliin parempi. Omasta mielestäni se ei ole niin tarkkaa, että metallia soittaessa tulisi olla niitä valmistajien rajuinta sarjaa, kuten juuri Z-Custom tai Rude. Eri asia jos tykkää niiden voimakkaasta soinnista ja äänekkyydestä. Niissä on eniten raakuutta jos sitä hakee.

Itse kannatan Paistetta ja nykyisin valmistuksessa olevista sarjoista katselisin Ruden lisäksi 2002:sta ja Signaturea. Esimerkiksi 2002 medium, 2002 power crash, Signature power crash ovat kaikki oikein mukavia symbaaleita. Mikäli sen Ruden crash/riden haluat, älä ota pienempää kuin 18" jos haluat edes vähän musikaalista sointia mukaan. Muutenkin suosittelisin niitä isompia kokoja, kuten 18" ja 19". 17" yleensä menee vielä, mutta 16" alkaa olla jo turhan pieni.

Tuleeko tämä pelti muuten kaveriksi joillekin muille crasheille tai oletko ajatellut ostaa lisää crasheja tämän jälkeen?
machine head
12.08.2007 15:13:11
no siis tällä hetkellä mulla on alchemyn 16" pro art crash mutta en ole kyllä kovin tyytyväinen siihen joten aion ostaa vielä sen tilalle varmaan uuden
Drummer666
15.08.2007 21:13:49 (muokattu 15.08.2007 21:14:54)
Jeps, itelläni on setti rudeja ja ainaki oon tykänny niistä..

Crash rideissa on aika kirkas, luja "Crash" saundi. kellostakin lähtee hyvä kirkas ja erottuva saundi (itsellä siis 16")

Thin Crashit ovat lähes sama asia mutta ei ehkä ihan yhtä kirkas kuitenkaan, kello myös erottuva ja kirkas, ei kuitenkaa ihan yhtä kirkas kuin C/R:ssa (itsellä 17")
Se mikä mielikuvituksessa hävitään, se nopeudella voitetaan.
Live for the Moment
15.08.2007 22:14:39
Kyllä ne Rudet ovat metalliin jus pörfektit.
Itsellä on ostoslistalla Ruden Wild Crash, joka vaikutta hyvältä peliltä.
Maailma on erinlainen rumpalin silmin.
Hakki
16.08.2007 12:28:15
Kyllä se metalli menee ohuemmillakin symbaaleilla kuin noilla power-paksuisilla. Makukysymys se lähinnä on, mulla on mennyt maku alkuaikojen paksuista powercrasheista tuonne medium- osastoon. Ihan paperthinejä en suosittele, ne jäävät jo jalkoihin. Ei ole ollu tuolla omalla crash-kattauksella (14" A Custom, 16" Alchemy professional medium, 18" AAX studio) ongelmia.

Jos suositella pitää, niin high end-osastolta Zildjianilta A custom ja A custom projection crashit menee hienosti, Sabianin AA tai AAX, Paisteelta 2002 ja Signature, medium ja siitä ylöspäin.

Halvemmista kokemusta on lähinnä vanhemmista Alphoista, ja jos uudet ovat parempia kuin vanhat, niin Alphan crashit varmaankin käyvät hyvin tarkoitukseen.
while(true) {play(metal);} | Ablaze In Hatred - www.ablazeinhatred.com | Kaikki tänään päättyy... | Searing Meadow - www.searingmeadow.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)