Aihe: Mapex Black Panther 12" x 7" Snare
1
-Tuke-
23.09.2007 14:54:56 (muokattu 23.09.2007 14:55:31)
Tämmöstä bongasin Thommannilta. Hinta on melko halpa vaikka kyse taitaa olla kuitenkin ihan laatu pelistä.

http://www.thomann.de/fi/mapex_12x07black_panther_snare.htm

Elikkä kysymys kuuluukin? Uskaltaako ostaa tästä vaan testaamatta? Tiukkaa ja napakka saundia haen muutenkin virvelistä, mutta pikkoloista ei ole hirveästi kokemusta. Eli jos jollain kokemuksia niin tänne vaan kirjottelemaan?
Ei tuskaa, ei tuloksia!
Analuuk
23.09.2007 16:37:28
Mä ostin tuommoisen (kun kerta halvalla sai), mutta en ole vielä ehtinyt rumpua testaamaan. Torilla oli muuten samanlainen hintaan 75€.

Jos haet tiukkaa ja napakkaa soundia, kannattaa ennemmin hommata joku "oikea" piccolo (13"x3"/14"x3,5" tms)
Keep it simple and hit it hard!
markkuliini
23.09.2007 16:49:44

Jos haet tiukkaa ja napakkaa soundia, kannattaa ennemmin hommata joku "oikea" piccolo (13"x3"/14"x3,5" tms)

Miksi? Syvät 12" ja matalat 13" ja 14" kuulostavat aika lailla erilaisilta. Molemmat ovat napakoita ja tiukkia, ja aika lailla makuasia kummasta tykkää. Nuo "oikeat" piccolot ovat todella nopeita joten niiden soittaminen vaatii aika lailla totuttelua jos on tottunut perus-syvyisiin virveleihin.
lasusakke
23.09.2007 18:27:12
Itekki mietin kyseistä virveliä. Kerran pääsin testaamaanki saman kokosta puuvirveliä, tosin ei ollu sama virveli, mutta mukavan napakka ja korkea saundi lähti. 99,- ei tosiaan ole mikään kova hinta tuollasesta virvelistä. Chris Adlerhan soittaa black panther -sarjan 12":lla, tosin on 5,5" syvä ja sen virvelin saundi on todella napakka ja tekee niiden basarikuvioiden ohella sen hyvän saundin hänen soitantaan minun mielestä. Semmosen laitan ku oon iso ja rahoissani.
Legatus
23.09.2007 20:05:38
Iteltäni löytyy kyseinen peli. Aivan uitun hyvä peli, vaikka ostinkin "sian säkissä" mutten ole vielä katunut. Ite käytän pääasiassa sitä ykkösvirppana, riippuen millä mielialalla olen. Viritysalue on todella laaja vaikka se onkin 12" mutta se syvyys tekee siitä sen. Että saapi joko napakkaa "pikkolo" soundia että matalaa läsähtävää kasaria ;D
11. Liikkuessasi julkisella paikalla, älä häiritse ketään. Jos joku häiritsee sinua, pyydä häntä lopettamaan. Ellei hän lopeta, tuhoa hänet.
hollmi-5
23.09.2007 21:43:55
Kaikki alle 14" läpimitaltaan olevat virvelit ovat efektejä. Toiserna virppana haitsun vieressä hyvä, mutta jalkojen välissä miehillä on 14" tai 15" vehje ;-)
Soundit, piuhat ja kajarit.
rm_wispila
24.09.2007 13:35:29
Kumpaa tuo pikkolo - sana virveleistä puhuttaessa tarkoittaa, syvyyttä vai halkaisijaa?

Itse olen aina mieltänyt tuon syvyyttä kuvaavaksi (~alta 5 tuumaa)...

Näin ollen mulle on vaikea nähdä 7 tuumaa syvää virveliä millään muotoa pikkolona, vaikka halkaisija onkin "vain" 12 tuumaa...
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Strumbali
24.09.2007 15:40:06 (muokattu 24.09.2007 16:09:15)
Piccolot on minullekin syvyydeltään vajavaisia, mutta minulla ei myöskään ole käsitystä, että koska nämä halkaisijaltaan 12 - 10 tuumaiset lanseerattiin. Niitähän ei ole käsittääkseni ollut mistään 60-luvulta lähtien yleisesti tuotannossa.

Referoin tähän turinani tuosta pantterista. Teksti on menneessä aikamuodossa, kun tein tutkimukseni joskus alkuvuodesta.

Runko oli suora, viisteet ok - ei nyt ehken täydelliset. Vahasin viisteet. En muista oliko niin, että kalvot napsuivat kiristäessä, eli vahaus oli ihan tarpeen. Alakalvon viiste on minimaalinen, mikä vaikuttanee jonkin verran syttymiseen syvyyden ohella. Myös mattosyvennys on hienovarainen, mutta toimiva. Ei ylimääriäsiä pärinöitä ja tarvittava pärinä lähtee niin pyydettäessä.

Koneisto oli Ok, ainakin jos muistelee entisaikojen halpisvirveleiden peltisiä kääntövipuja, jotka olivat (huollon puutteen vuoksi) heti mutkalla. Matonsäätö on jopa molemmin puolin ja tuntuu toimivan. Ainakin yläkalvon lugit olivat vähän vinossa oikealle. Sitä hitusen ihmettelin, mutta eipä tuo toimintaan vaikuta, sen verran pienestä vinoudesta oli kyse.

Yläkalvon viiste on perus 45-asteinen. Lakkapinta rungossa oli Ok. Rasvat lugeihin ja soittamaan. Ei mitään hifiä, mutta kokonaisuutena ihan toimiva peli. Viritysalueesta en sano mitään. Hiukan tuntuma on sama, kuin lähes vastaavan kokoisen tomin kanssa touhutessa. Kuka mistäkin sitten tykkää. Virvelin saa kuitenkin vireeseen ilman ylimääriäisiä vinkumisia ja vonkumisia.

Kiinassahan tämä taisi olla tehty, että niiden eurojen liikkeitä globaalisti voi sitten miettiä, kun virveli on sylissä.
lkx
24.09.2007 20:43:48

Eikös se mene itse asiassa niin, että pikkolo-nimitys tulee siitä, että virveli on ~3-4" syvä - halkaisijaltaan kuitenkin 13-14". 12" taitaa olla sopraano ja 10" sopranino. Jossain on tuollaisiakin nimityksiä nähnyt.

Mutta jos puhuu pikkolovirvelistä, niin yleensä sellaisen soundi mielletään kirpsakaksi, jollainen myös 10-12" soundiltaan on - ei siis voi mennä kovin paljolti metsään. :)
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)