Aihe: Uusia tupla pedaaleja hankkimassa
1
Rooger
06.09.2007 21:27:23
Oon nyt soitellut tollaislla yamahan suhteellisen halvoilla pedaaleilla ne tuntuvat aika raskaalta polkea verrattuna muiden tupliin. Oisko kellään suosituksia minkälaiset kannattas hankkia? Hintaluokaltaan n. 300-500 e.
kammio
07.09.2007 11:07:46

Ne mitkä tuntuu itsestä hyvältä..tuolla rahalla kun saa niin eliminaattoreita, iron cobraa ja dw:n 5000-sarjalaistakin.
Troop
11.09.2007 14:27:26
Ne mitkä tuntuu itsestä hyvältä..tuolla rahalla kun saa niin eliminaattoreita, iron cobraa ja dw:n 5000-sarjalaistakin.

Minä suosittelen dw5002 sarjalaisia. Itse koitin myös cobraa mutta dw vie voiton.
Bacchus
12.09.2007 16:56:51
Tama Iron Cobra, Pearl Eliminator, Yamaha 9415 (? mallinimi muuttui juuri, en muista tarkkaa) ja esim. DW:n 5002 ovat kaikki erinomaisia pedaaleja. Siitä sitten vain testaamaan, mikä sopii omaan jalkaan.

Pedaalien testaaminen on sinänsä hankalaa, että tuntumasta saa otteen vasta reilun soittelun jälkeen. Kaupassa testaus jää aika pintapuoliseksi.

Pearlin Eliminatorit hihnalla toimivat omaan jalkaani parhaiten. Rasittamaton ja todella tasainen soittotuntuma. Jos pitää jytymmästä tuntumasta, niin DW:n 5002 tai Taman IC on oikea valinta.
Floor Action!
WyW
12.09.2007 19:25:21 (muokattu 12.09.2007 19:26:27)

Menee tuossa hintaluokassa vähän enempi jo mieltymysseikkojen puolelle. Eli laatupedaalit saat varmasti ja nyt sitten vain valkkaamaan ne mitkä itsellesi parhaiten sopii. Itselläni on IC:t, mutta suosittelisin tutustumaan Pearlin Eliminatoreihin. Vaikuttivat ainakin jämäkkärakenteisilta ja muutenkin mielekkäiltä, ovat teknisestä näkökulmasta vissiin tuoreempaa kuin IC:t.

Niin ja Tama/Pearl/DW ei kärsi ainakaan näistä Yamahan laatuvaihteluista (eli eivät ala klappaamaan yhtä iisisti jne)
The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain -> Pofony | last.fm
Dj.Dumbass
13.09.2007 11:00:47
Kannattaa myös päättää, tarvitseeko sitä mahdollisuutta että tuplat voi muuttaa kahdeksi sinkkupedaaliksi. En ole rumpuexpertti, mutta tiedän että eliminaattorit saa sinkuiksi kun taas iron cobraa ei saa. Muut voivat kertoa muiden merkkien ominaisuuksista...
Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...!
-Tuke-
13.09.2007 11:14:48
Eliminaattorit tai Iron Cobrat! Itse olen kokeillut myös DW:n speduja ja omasta mielstä tosi jäykän ja kankeen oloiset (säätämällä varmasti huomattavasti paremmat). Itse mietin aikoinai IC:n ja Eliminaattoreiden välillä ja päädyin Elimaattoreihin koska enemmän säätöjä ja olivat 10e halvemmat :D Typerä teko sinänsä että Iron Cobria en edes testannut. Mutta myöhemmän testin perusteella huoamasin että ei suuria eroja.
Ja tuohon budjettiin (500e) sopisi ehkäpä vielä käytetyt Axisit?
Ei tuskaa, ei tuloksia!
RuNBali
16.09.2007 14:22:07 (muokattu 16.09.2007 14:24:01)
Onkos DW.n 5000 ja 9000 tuplapedaleilla käytännön eroa muussa kun hinnassa?
Rocketshells
ultra
16.09.2007 22:48:14
Onkos DW.n 5000 ja 9000 tuplapedaleilla käytännön eroa muussa kun hinnassa?

9-tonnisessa pystyy säätämään sitä ketjun asentoa turbon ja acceleratorin välillä ja on siinä jotain muutakin überhifiä, mutta ihan käytännön kokeilun perusteella minulla ei ole mitään syytä päivittää pedaaleitani muutamaa satasta kalliimpiin. 5-tonnisilla siis vetelen jo useamman vuoden kokemuksella.
I'm a gooner
jazzmies
16.09.2007 23:35:02
Oisko kellään suosituksia minkälaiset kannattas hankkia?

Jos olet tuplapedaaleja hankkimassa, niin kaksi DW5002-tuplapedaalia. Mutta jos soitat vain yhtä settiä kerrallaan, yksi 5002-pedaali riittänee. Kiasma!
Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa.
ltg
17.09.2007 20:14:43
Soittotuntumaltaan voisin omakohtaisen kokemuksen perusteella suositella Pearlin hihnavetoisia Eliminatoreita tai Yamahan suoravetoja (9410). Molemmat uskomattoman hyviä soittaa omalle jalalle, paitsi tuo Jammun malli tuppaa hajoilemaan, jos sitä joutuu paljon roudailemaan. Itsellä tullut klappia aika reilusti nimenomaan footboardiin sivuttaissuunnassa, ja ruuvi, joka kiinnittää footboardin kiinni kantapalaan, on poksahtanut kaksi kertaa poikki. Nyt mennään kitarankielellä väliaikaisesti.

Ääni siis Pearleille, suosittelen kokeilemaan kaikkia mahdollisia hintahaarukkaan mahtuvia pedaaleja kuitenkin. Sillä se omaan jalkaan sopivin peli löytyy.
Kävele ja liiku jotain ylös noustuasi, että loka, joka on yöllä kokoontunut suolijin laskeusi alaspäin persauxeen. Konsti elää kauan, kohta 5, Waasa 1786
Bacchus
17.09.2007 20:18:59
Soittotuntumaltaan voisin omakohtaisen kokemuksen perusteella suositella Pearlin hihnavetoisia Eliminatoreita tai Yamahan suoravetoja (9410). Molemmat uskomattoman hyviä soittaa omalle jalalle.

Yammut ja Pearlit ovat kyllä todella erilaisia soittotuntumaltaan.
"Are you wanting a bigger penis?" - Email
ltg
17.09.2007 20:28:26
Yammut ja Pearlit ovat kyllä todella erilaisia soittotuntumaltaan.

Jep, ihan totta, mutta toimivat molemmat omalla tavallaan minulle. Pearlien soittoon Jammusta ei tarvinnut lainkaan sellaista siirtymävaihetta, mikä yleensä tulee uutta pedaalia soitettaessa, vaan parin perussäädön jälkeen lähti soitto toimimaan luonnollisesti. Kuin olisi ikänsä soittanut niillä.

Tuossa vaan mainitsin omat suosikkini tuntumaltaan.
Kävele ja liiku jotain ylös noustuasi, että loka, joka on yöllä kokoontunut suolijin laskeusi alaspäin persauxeen. Konsti elää kauan, kohta 5, Waasa 1786
Bacchus
17.09.2007 20:30:41
Jep, ihan totta, mutta toimivat molemmat omalla tavallaan minulle. Pearlien soittoon Jammusta ei tarvinnut lainkaan sellaista siirtymävaihetta, mikä yleensä tulee uutta pedaalia soitettaessa, vaan parin perussäädön jälkeen lähti soitto toimimaan luonnollisesti. Kuin olisi ikänsä soittanut niillä.

Tuossa vaan mainitsin omat suosikkini tuntumaltaan.

Aivan, ymmärsin kyllä, että kyse oli omasta mausta. Ilmaisin itseni ehkä hieman tökerösti.

Pedaalit ovat kyllä melkoisen herkkä ja omakohtainen asia, vaikea suoraan suositella jotain tiettyä jollekin. Oman tuntuman löytää vasta kokemuksen kautta.
"Are you wanting a bigger penis?" - Sähköposti haluaa tietää
dumbass
18.09.2007 11:21:13 (muokattu 18.09.2007 11:24:42)

mutta tiedän että eliminaattorit saa sinkuiksi kun taas iron cobraa ei saa.

Tutkiskelin asiaa huvikseni ja totesin että kyllä saa. Ei se kovin nopeasti käy mutta mahdollista. Vaatii että akselit irrotetaan ja vaihdetaan vasemmanpuoleinen nuijapidike slave-pedaaliin ja jousi paikoilleen..
Mitä kävisi, jos kaikki maailman tupakoitsijat laitettaisiin seisomaan käsi kädessä maailman ympäri? Kaksi kolmasosaa heistä hukkuisi. -taikuri Luttinen
karipv
18.09.2007 12:17:45
Tutkiskelin asiaa huvikseni ja totesin että kyllä saa. Ei se kovin nopeasti käy mutta mahdollista. Vaatii että akselit irrotetaan ja vaihdetaan vasemmanpuoleinen nuijapidike slave-pedaaliin ja jousi paikoilleen..

No joo mutta onpahan melkoinen operaatio. Kovan purkamisen/kasaamisen lisäksi joutuu myös hommaamaan ainakin myös kiinnitys-clampin, koska kakkospedaalissahan sen paikalla on liukustopperi. En ole koskaan purkanut omia Cobria, mutta mielestäni näyttää siltä, että myös kakkosnuijan kiinnittämiseksi toiseen akseliin siihen joutuu hommaamaan nuijanpitimen sisään samanlaisen välikappaleen kuin on ykkösnuijassakin. Kakkosen kiinnityshän on laakerinsa päällä eikä sellaisenaan istu akseliin.
"En pelkää sattaakaa miestä, koha eivät kii käy!"
lkx
20.09.2007 15:10:53

No joo mutta onpahan melkoinen operaatio...

Yhä ja edelleen haluan ääneen ihmetellä miksi tuplapedaalin yksi ostoperuste olisi mahdollisuus purkaa se kahdeksi sinkuksi.

Äkkiseltään ei tule mieleen kuin tilanne, jossa rumpalilla on tuplasetti, jota hän ajoittain käyttää esim. keikoilla yhden bassarin settinä. Mutta jos nimenomaan ostaa tuplapedaalia... ei oikein mene jakeluun. :P
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
karipv
20.09.2007 16:16:30
No joo mutta onpahan melkoinen operaatio.

Yhä ja edelleen haluan ääneen ihmetellä miksi tuplapedaalin yksi ostoperuste olisi mahdollisuus purkaa se kahdeksi sinkuksi.

No mulla ainakaan ei siihen olekaan mitään tarvetta. Tosin ymmärrän hyvin tuon ostoperusteen esim. näin: Rumpali saattaa ajatella, että ensin kokeilee tuplabassarointia yhdellä bassarilla. Jos se tuntuu mielekkäältä, niin sitten mahdollisesti päivittää setin kahteen bassariin. Jos siinä tilanteessa pedaalin saa sinkuiksi, niin eipä enää tarvitse hommata uutta pedaalia.
"En pelkää sattaakaa miestä, koha eivät kii käy!"
Bacchus
20.09.2007 17:22:06 (muokattu 20.09.2007 17:23:33)

Äkkiseltään ei tule mieleen kuin tilanne, jossa rumpalilla on tuplasetti, jota hän ajoittain käyttää esim. keikoilla yhden bassarin settinä. Mutta jos nimenomaan ostaa tuplapedaalia... ei oikein mene jakeluun. :P

Itselläni on Sonorlite-tuplasetti, ja Designer-sinkkubasarisetti. On mukavaa, että pedaalin saa kätevästi hajotettua kahdeksi sinkuksi. Toisaalta itselläni on sekä Axikset, että Eliminatorit, joten ei tarvitse kikkailla.;)
"Are you wanting a bigger penis?" - sähköposti haluaa tietää
K.Suninen
22.09.2007 23:46:20
Mulla taas on käyny niin päin että käytän mun pääpedaalina suoraveto-yammun tupliksen vasuria, ku tykkään sen tatsista itse pääpedaalia enemmän..
niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)