Aihe: Ole tarkkana vintage-ostoksissa.
1 2
hollmi-5
09.10.2007 20:17:29
Joskus myydään vintagena melko uutta ja modattuakin kamaa. Joku saattaa mennä halpaan ja maksaa korkean hinnan aivan suotta. Pieni modaus ei tosin vaikuta soittamiseen ja soundiin, mutta moni luulee, että hinta muodostuu badgen mukaan.

Tässä hyvä esimerkki täydellisen harhaanjohtavasta myynti-ilmoituksesta: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=191796

Ludwig on kuvan perusteella vuoden -80 jälkeen tehty ja silti sitä myydään 1966-mallisena. Tällä palstallakin voi kysyä, jos ei ole aivan varma. Jos kyseessä olisi hyväkuntoinen -66 Supra, olisi hinta noin 500. Tuossa kunnossa pyyntihintainen, mutta tämä rumpu alle 300..
Soundit, piuhat ja kajarit.
Rockster
09.10.2007 22:39:25
Hyvä juttu, että joku näitä ratsaa, koska kyseessä on isot rahat ja usein sitä tulee luotettua, että myyjä kertoo asiat niin kuin ne ovat.
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
Veksi
09.10.2007 23:14:23
Todella hyvä että joku joka tietää asiasta valvoo markkinoita! Holmille plussaa!!
Tindrum
10.10.2007 01:21:30
Mutta otsikossa lukeekin "Ludxig", ja ilmoitus jatkuu: "Keystonebadgella 1966 vuoden Supraphonic (Kromattu Alumiini: Acrolite) laatuvirveli".

Ihmetyttää toi sulkeissa oleva teksti Acrolitesta. Ehkäpä myyjä ei tunne asiaa täydellisen tarkkaan ja on tietämättään myymässä rumpua väärin argumentein?
m© Milestonet myynnissä, tsekkaa tori!
joku muu sikko
10.10.2007 09:28:36
Minulla on lojunut varastossa kauan aikaa melkein saman näköinen Ludwig virveli kuin mikä tuossa kuvassa on. Se on vähintään 70 luvulta (tiedän koska olen sen itse ostanut käytettynä n. vuonna -80).
Olisiko vinkkiä mistä saisin sille määritettyä käyvän arvon? Virveli on tosiaan aivan tyhjän panttina siellä eikä sitä ole soitettu ainakaan 20 vuoteen. Voisi laittaa ehkä viimeinkin kiertoon.
moderndrummer88
10.10.2007 09:34:21
Minulla on lojunut varastossa kauan aikaa melkein saman näköinen Ludwig virveli kuin mikä tuossa kuvassa on. Se on vähintään 70 luvulta (tiedän koska olen sen itse ostanut käytettynä n. vuonna -80).
Olisiko vinkkiä mistä saisin sille määritettyä käyvän arvon? Virveli on tosiaan aivan tyhjän panttina siellä eikä sitä ole soitettu ainakaan 20 vuoteen. Voisi laittaa ehkä viimeinkin kiertoon.

Pistä kuvaa, niin eiköhän se selviä!
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
Tindrum
10.10.2007 09:35:03
Olisiko vinkkiä mistä saisin sille määritettyä käyvän arvon?

Laita sarjanumero ja pari kuvaa sisältä ja ulkoa (vaikkapa linkkinä), niin esim. Hollmi heittää hyvin tarkan hinta-arvion.
Rockster
10.10.2007 10:23:03
Laita sarjanumero ja pari kuvaa sisältä ja ulkoa (vaikkapa linkkinä), niin esim. Hollmi heittää hyvin tarkan hinta-arvion.

Ääh. Minä voin siitä armosta satasen maksaa :)
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
hollmi-5
10.10.2007 11:55:17
Myyjän kanssa oltiin kirjeenvaihdossa. Hän kyllä oikeasti luuli rumpua tuon ikäiseksi. Joku on kai ensin hänelle uskotellut ja tieto on sitten sitä kautta siirtynyt myynti-ilmoitukseen.

Rummussa on uudempi Chicago-badge. Samanlainen kuin nykyisin, jossa lukee Monroe.
joku muu sikko
10.10.2007 15:24:12
En ihmettelisi vaikka satanenkin olisi yläkanttiin.. Ei se kovin huippumallilta näytä, eikä voi sellainen ollakaan kun kerran minulla on ollut vuonna 1980 se varaa ostaa :) Näin muuten virvelin myyjääkin männä kesänä, asiasta tuli puhetta ja mies olisi ainakin kaljapöhnässä halunnut ostaa sen takaisin, joten ehkä sillä jotain tekeekin.
Siinä on hopean värinen pinta mutta enempi sellainen "matta" viimeistely. Lieneekö edes mitään sarjanumeroa.. Sen kyllä muistan että paras soundinen se niistä kolmesta virvelistä oli ylivoimaisesti mitä minulla silloin oli. Ja ääntä lähti, sitä ei juurikaan tarvinnut mikittää. Pitää hankkia siitä kuvaa kun pääsee paikalle, siellä on myös suunnilleen saman ikäinen Tama Imperial Star virveli joka nyt tuskin on minkään arvoinen..

Ääh. Minä voin siitä armosta satasen maksaa :)
Bacchus
10.10.2007 15:26:54
En ihmettelisi vaikka satanenkin olisi yläkanttiin.. Ei se kovin huippumallilta näytä, eikä voi..

Kyseessä on varmaankin Ludwig Acrolite. Hyväkuntoisen yksilön arvo on n. 250 €.
"Are you wanting a bigger penis?" - sähköposti haluaa tietää
uiypph
11.10.2007 10:29:08
Hyvä, että näissä ollaan tarkkana. Poistin vuosiluvun myynti-ilmosta, koska todellakin sain paristakin "luotettavasta" lähteestä tietoa ko. snaren vuosiluvusta, ja ilmeisimminkin info oli virheellistä...Tarkoitus ei ollut myydä kasarisnarea Vintagena tms. Hyväsoundinen snare kaikesta huolimatta, eikä nämä detaljit/vuosiluvut jne. niin kovin selvää pässinlihaa tunnu olevan kovinkaan monelle muullekaan.

Ai niin, olihan siinä ekassa otsikossa kirjoitusvirhe, ja sekös onkin hirrrmuisen kamalaa.
uiypph
11.10.2007 10:35:44
Niin, laitoin sulkeisiin sen Acrolite-maininnan, koska eräs tietäjä sanoi, että kromipintaiset alumiiniludarit ovat aina Acroliteja, eräs muu sanoi, että ne ovat Supraphoniceja(niinkuin itsekin uskon) mutta tietäkööt ne jotka tietävät. Acrot ovat käsittääkseni alumiinipintaisia, mutta miten vaan.
Tindrum
11.10.2007 10:41:25
Netistä löytyy jatkoa ajatellen paljon tietoa Ludarin Suprasta ja Acrosta. Mm. erilaisista malleista ja sarjanumerotaulukoita, jotka antavat ainakin parin vuoden tarkkuudella valmistusajan.
Mielenkiintoista luettavaa kaiken kaikkiaan.

Suomenkielinen artikkeli löytyy täältä:
http://www.vintagedrums.fi/Artikkelit/Ludwig%20Suprafonic.htm
hollmi-5
11.10.2007 11:56:48
Niin, laitoin sulkeisiin sen Acrolite-maininnan, koska eräs tietäjä sanoi, että kromipintaiset alumiiniludarit ovat aina Acroliteja, eräs muu sanoi, että ne ovat Supraphoniceja(niinkuin itsekin uskon) mutta tietäkööt ne jotka tietävät. Acrot ovat käsittääkseni alumiinipintaisia, mutta miten vaan.

Kerrataan: Supraphonickissa ja Acrolitessa (oma malli) käytetään samaa alumiinista runkoa. Suprassa se on kromattu. Alunperin Supraa tehtiin kromatulla messinkirungolla (ns. COB) tai lakatulla messinkirungolla (harvinainen ja kallis...) . 60-luvun alussa materiaaliksi vaihtui alumiini. Nykyisin runkoja on messingistä, pronssista ja alumiinista. Pintakäsittelyna on lakka, kromi tai mustaus (black beauty).

Acrolitessa on 5x14" rummussa kahdeksan lugia 6,5x14" rummussa lugeja on kymmenen. Alkuun pintakäsittelynä oli eloksointi, 80-luvuna alusta harmaa maali ja vuodesta -92 maali on ollut metalli musta.
joku muu sikko
12.10.2007 19:28:04 (muokattu 12.10.2007 20:25:23)

Heh, kyseessä on täsmälleen tuollainen Acrolite, punaisella dempparilla, juuri tuollaisella WFLP-83 matonnostimella ja keystone badgetilla.
Enpä olisi arvannutkaan että se on niin vanha että jopa 60 luvun alusta. Nuo mitkä on myynnissä tuolla sivuilla näyttäisivät muuten olevan samaa sarjaa, mutta minun virvelissä tuo pinta on enemmän röpelöinen alumiini kun noissa se näyttää sileältä.
Pinta näyttää samalta kuin tuolla http://www.vintagedrums.com sivuilla oleva mid ´60s blue mallissa, mutta hopeanvärisenä.
Kiitokset vaan linkistä. Emmä myykkään satasella :)
Tindrum
12.10.2007 21:07:23

Kiitokset vaan linkistä. Emmä myykkään satasella :)

Mai plesör.

Eikös olekin mukavaa, kun nurkista löytyy ihan oikeasti kivoja soittimia! : )
Tarjoan satayks juuroa?
Heksa
13.10.2007 17:56:57
Thomann myy teräsrunkoista 14 x 6,5 tuumaa SUPRA PHONIC virveliä hintaan 509, mitä tämä tarkoittaa? Millbrookilla sama virveli chrome/metal 650 Eur.
hollmi-5
13.10.2007 18:36:52
Thomann myy teräsrunkoista 14 x 6,5 tuumaa SUPRA PHONIC virveliä hintaan 509, mitä tämä tarkoittaa? Millbrookilla sama virveli chrome/metal 650 Eur.
Teräsrunkoisia Supria ei ole. Samaa rumpua myy molemmat kaupat. Chrome/metall= kromattu alumiini.
Jaska
13.10.2007 18:56:22
Teräsrunkoisia Supria ei ole. Samaa rumpua myy molemmat kaupat. Chrome/metall= kromattu alumiini.

Soitinlaineen tarjouserässä tota myytiin johonkin 420 euroon. Siellä taitaa vieläkin olla viispuolikasta alle 400e
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)