Peicco 30.08.2007 20:35:36 | |
---|
Pakko laittaa tänne kun vaimo ei aina ymmärrä hankintojeni merkitystä.. (osittain hyväkin niin). Huomenna haen settiin uuden Rolandin modulin mallia TD-12. :) Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun. |
grind 30.08.2007 20:54:49 | |
---|
Pakko laittaa tänne kun vaimo ei aina ymmärrä hankintojeni merkitystä.. (osittain hyväkin niin). Huomenna haen settiin uuden Rolandin modulin mallia TD-12. :) Lähteekö kasi vaihdossa vai jääkö rinnalle? |
Peicco 30.08.2007 21:04:00 | |
---|
Lähteekö kasi vaihdossa vai jääkö rinnalle? Saanut jo uuden rakastavan kodin. Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun. |
Jupi57 30.08.2007 21:08:09 | |
---|
Rolandin modulin mallia TD-12. Jarnan äänellä Jarnaa mukaillen: Se on kyllä hyvä - tuo TD-12. Quot capita tot sensus |
Peicco 02.09.2007 13:16:16 | |
---|
Jarnan äänellä Jarnaa mukaillen: Se on kyllä hyvä - tuo TD-12. 1150 euron kuluerä tuntui laitetta tilatessani isolta, vaan ei tunnu enää. :) Ensikosketuksen jäljiltä voin jo puhua kuluerän sijaan investoinnista. Moduli toi mukanaan astetta paremman elämän. Seuraavaksi pitäisi vaihtaa noi edullisen pään symbaalit parempiin. TD-12 toi lisäksi mukanaan kyllä ensikokemuksen perusteella "lisää ilmaa" virtuaalisten haikkapeltien väliin, joten se puoli tuntuu nyt paljon tyydyttävämmältä. CY-14C ja CY-15R lienevät seuraavina ostoslistalla... Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun. |
29 03.09.2007 10:29:04 | |
---|
1150 euron kuluerä tuntui laitetta tilatessani isolta, vaan ei tunnu enää. :) Ensikosketuksen jäljiltä voin jo puhua kuluerän sijaan investoinnista. Jos Peicco innostukseltasi ehdit, niin olisiko sinulla kiinnostusta vääntää jonkinmoista Review:ta laitteesta jahka saat siihen enemmän tuntumaa? Olen tässä havainnut, että sinulla nuo tarkoitukset ja mieltymykset sähkörumpujen osalta vastaavat aikalailla omiani. Hehkuttaa saa niin paljon kuin jaksaa, mutta mukava olisi kuulla myös mahdollisista sudenkuopista jos sellaisia löytyy. Itsellä tarkoitus olisi myös tuollainen hommata. 1200€ vaan taitaa siirtää tuota tilisiirron päivämäärää nyt hieman tuonnemmaksi... =) |
Peicco 03.09.2007 15:32:56 | |
---|
Jos Peicco innostukseltasi ehdit, niin olisiko sinulla kiinnostusta vääntää jonkinmoista Review:ta laitteesta jahka saat siihen enemmän tuntumaa? Olen tässä havainnut, että sinulla nuo tarkoitukset ja mieltymykset sähkörumpujen osalta vastaavat aikalailla omiani. Kyllähän sitä jonkinlaisen +- tilaston voi laitteesta yhteen vetää kunhan on ensin riittävä määrä kilometrejä takana. Vielä en ole ehtinyt juurikaan perehtyä laitteen ominaisuuksiin. Voisihan sitä tehdä vaikka tuonne omalle sivulle jonkinlaista listaa jota päivittää aika ajoin. Homma tietysti värittää se, että mulla ei ole pannuina Rolandia vaan itse rakennettuja. Joku nyanssiero joka itseäni mahdollisesti häiritsee, ei välttämättä esiinny edes käyttämällä jotain PD-125 -pannua. Heti yhtenä negatiivisena seikkana kuitenkin mainittakoon, että laitteen mukana ei tullut sitä muovista jalustaa jolla se kiinnitetään pohjastaan räkkiin / ständiin. Yhdelläkään pk-seudun musiikkiliikkeellä ei ole näitä varastossa ja Rolandin Timppa saa tuon mulle vasta ensi viikon puolella. No, onneksi laitteessa on pitävät kumitassut. On se hieno. :) Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun. |
xerxes 15.09.2007 23:20:59 | |
---|
Saanut jo uuden rakastavan kodin. Tänään vasta pääsin treeneissä kunnolla kokeilemaan. Paljon on vielä oppimista säätelyssä, mutta hiljaa hyvä tulee. Pitää varmaan kohta päivittää padejä. Relax. |
joku muu sikko 19.10.2007 17:14:04 | |
---|
Mitenkäs Peicco TD12 aivon kanssa on lähtenyt hommat skulaamaan? Piti ihan tulla hehkuttamaan tänne kun pitkästä aikaa taas itse paneuduin oikein tuntikausiksi muokkaamaan settejä kun tuli nuo uudet monitorit. Laitoinpa luuppina soimaan pätkän Portnoyn komppia kaiuttimista . Siitä sitten hinkkaamaan padi kerrallaan. Tuolla menetelmällä olen saanut mieleisiäni settejä rakenneltua. Olen todennut että jos tyhjästä yritän lähteä rakentamaan niin hukkuupi "punainen lanka" siinä matkalla aika helposti. Ei ole helppo pala edes TD-12:lle tuo Portnoyn virvelisoundi mutta kyllä siitä aika makoisan saa kun jaksaa vääntää. Muut padit on sitten helpompia. On se vaan Kone tuo TD-12. En antaisi pois :-) Kyllähän sitä jonkinlaisen +- tilaston voi laitteesta yhteen vetää kunhan on ensin riittävä määrä kilometrejä takana. Vielä en ole ehtinyt juurikaan perehtyä laitteen ominaisuuksiin. On se hieno. :) |
Peicco 20.10.2007 11:06:40 | |
---|
En ole koskenut rumpuihin juurikaan tuon TD-12 hankinnan jälkeen. Basaritriggeri meni mykäksi käytännössä samaan aikaan kun tuon modulin hankin eikä ole ollut aikaa korjata triggeriä. Uudet osat on hankittu ja basari on osina. Huomenna pitäisi olla aikaa... Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun. |
Speedy 20.10.2007 13:31:34 | |
---|
Olettekos kukaan ollu tekemisissä noiden ToonTrackin softien kanssa? Eli siis nämä EzDrummerit ja Superiorit jne.. Minua kiinnostaisi kovasti tietää mitä eroa on noilla isommilla moduleilla verrattuna pienempään.. Mullahan on tuo mopo, eli TD3, mikä minusta toimii ihan hyin niiden kanssa. Tosin eihän se siinä oikeastaan olekkaan muussa käytössä kuin MIDIä siirtämässä. Siis nimen omaan MIDI käytössä..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
29 20.10.2007 19:41:13 | |
---|
En ole koskenut rumpuihin juurikaan tuon TD-12 hankinnan jälkeen. Basaritriggeri meni mykäksi käytännössä samaan aikaan kun tuon modulin hankin eikä ole ollut aikaa korjata triggeriä. Uudet osat on hankittu ja basari on osina. Huomenna pitäisi olla aikaa... Ai, ja täällä kun on odoteltu vesi kielellä viiltävää syväanalyysia tuotteesta...;) |
Peicco 21.10.2007 08:40:14 | |
---|
Ai, ja täällä kun on odoteltu vesi kielellä viiltävää syväanalyysia tuotteesta...;) Äh, mä oon väärä kaveri tohon. Mä oon pelkkä tämmönen wannabe-rumpali joka hieroo sähkörumpuja kun ei ole omakotitaloa rumpuhuoneella. En mä noista moduleista ja niiden ominaisuuksista oikeasti mitään ymmärrä. Mulle tärkeintä tässä TD-12 hankinnassa oli paremmat soundit ja muutama lisäinputti. Kun ei ole riittävästi aikaa edes soittamiseen, on vaikea kuvitella perehtyvänsä modulin ominaisuuksiin. Välillä mietin jopa setin myymistä kun ei tuu "riittävästi" soitettua. Toisaalta, jo yksikin soittokerta viikossa pitää kyllä setin itsellään. On se kuitenkin aina niin mukavaa. Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun. |
joku muu sikko 21.10.2007 18:42:04 (muokattu 21.10.2007 18:42:33) | |
---|
Minä olen niinkuin pikkupoika karkkikaupassa tuon TD-12.n kanssa. Sieltä saa aika hienoja soundeja kun vaan jaksaa vääntää. Seuraavaksi kun aikaa löytyy niin ajattelin laittaa Bonzo´s Montreuxin soimaan ja hakea samat soundit noihin. Parametrejä on vaan niin älyttömästi että niihin meinaa hukkua. Haluttu soundi saattaa löytyä lopulta ihan eri kombinaatiosta ja kannusta kuin ensin luulee, kun ne vaikuttavat niin ihmeellisellä tavalla toisiinsa. Inputit vaan meinaa loppua kesken. 2 on enää vapaana ja haluaisin päivittää snaren PD-125:ksi, laittaa 2kpl Rolandin 8" kumipadia hihatin päälle pikkutomeiksi ja lisäksi pitäisi saada 1-2 peltiä lisää. Mikäs siihen ratkaisuksi? Mielessä välkkyy myös soundin ajaminen läppärin kauttaa monitoreille. Joku ohjelma siinä välissä tekemässä vähän akustisten rumpujen "ominaisuuksia" soundiin... |