Aihe: Zildjian A Armand
1
hollmi-5
28.11.2007 22:27:51
On symbaalit FAQ, mutta silti nostan tämän uuden sarjan omaksi keskusteluksi.

Tänään testailin A Armand-sarjan kahta crashia ja haitsuparia. Hiukan aikaisemmin ridea. Kaikki kuulostivat aivan loistavilta symbaaleilta. Yhden sitten ostin itselleni: http://www.zildjian.com/en-US/produ … 000&typeID=0&productID=2342

Kerrankin iso crashi joka leikkaa, syttyy ja on samalla soundiltaan miellyttävän pehmeä. Näitä ominaisuuksia ei kovin usein yhdeltä pelliltä pääse latelemaan.

Vein symbaalin treenikselle ja testasin useiden eri mallien rinnalla. Parhaiten crashi toimi 70-lukulaisten Paisten 602-symbaalien rinnalla. K-Zildjianien sekaan sen kuitenkin keikkasettiini sijoitin. Hyvin sopii siihenkin seuraan.

Symbaalissa on hiukan A-sarjaa matalampi profiili. Kello on suurempi, kuin normaalisti. Seoksesta en osaa sanoa. Samalta se vaikuttaa, kuin tavallisessa A-sarjassa.

Symbaalihankintoja suunnitteleville rohkenen suositella testaamaan Armandiakin.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Youni
28.11.2007 22:35:06
Uusista sarjoista aina vaan uutta keskustelua, uuden puiminenhan se hauskinta on.

Kuulostaapa crashi hyvältä, juuri jotain tuollaista olen 18" Thin Amunin kaveriksi. Paljonko mahtoi kustantaa?
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
hollmi-5
28.11.2007 22:42:40
Paljonko mahtoi kustantaa? Hintaa katsottiin Armand-hinnaston puuttuessa A-customien kohdalta. OVH oli hiukan yli 300, mutta aika paljon alle sen kolmen sadan päädyttiin. Liikesalaisuus olkoon lopullinen hinta.
fox
29.11.2007 18:57:09

Juurikin iltapäivällä Tampereen DLX:ssa vähän kattelin, kolkuttelin ja testailin.. Oli ride, crash, haitsut (tosin 13") ja toki "Beautiful Baby" niittipelti.. Ihan A-Zilkkujen kaltaista matskua. Tarjottiin Jaken kanssa niille tavan keppiä ja myös malletteja hieman. Tosi hyviltä kuulostivat.
(Jos Jake ei korjannut talteen itselleen, niin siellä on muten yks "Oriental Crash of Doom" todella kilpailukykyiseen hintaan, toki vähän käytetty.. jos ei minulla olis moista ollu jo jokusen vuoden, niin senpäs sieltä olisin tallettanu..)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Ramiok
30.11.2007 19:53:54
Itse omistan 10" Splashin, ja on kyllä paras omistuksessani ollut spläs. Ihan varmasti kun crashin osto on edessä (toivottavasti pian) niin tutkin ton sarjan tuotteet tarkasti.
Roberto
01.12.2007 19:41:02

Mites hollmer vertaisit Armandien yläpäätä A customeihin?
markkuliini
02.12.2007 05:01:47

Onko muut havainnut muuten sellaista seikkaa että A-sarjan crasheissa (ainakin uutena) on sellainen erikoinen soundi yläpäässä. Vaikea selittää, mutta hieman sellaiselta vouvaamiselta kuulostaa, niinkuin yläkerrassa olisi flanger. Siksipä en ole uusiin A-sarjan crasheihin koskaan lämmennyt. Olisi kiinnostavaa tietää onko noissa Armadeissa sellaista ilmiötä. A-customeissa ei ainakaan ole.
Roberto
02.12.2007 11:07:15

En tosta vouvaamisesta tiedä, mut mun korviin A-customeisssa on uutena yläpäätä niin et hampaat irtoaa. Ja sit kun se on likaantumalla häipynyt niin peltipä leviääkin noin viikon päästä.
markkuliini
02.12.2007 14:50:37

En tosta vouvaamisesta tiedä, mut mun korviin A-customeisssa on uutena yläpäätä niin et hampaat irtoaa. Ja sit kun se on likaantumalla häipynyt niin peltipä leviääkin noin viikon päästä.

No höh. Mun korviin niissä taas on selkeästi vähemmän treblesoundi uutenakin, kuin vaikka Avedisissa. Joskin kyllähän uudet pellit soundaa usein ihan liian kirkkailta.
Mulla on ollut 16" A-custom niin kauan (ehkä 12 vuotta) päivittäisessä käytössä, että siitä on pitänyt jo pari kertaa raaputella ylimääräiset vihreät irti jotta saisi hieman lisää kihinää takaisin. 17" A-custom on ollut noin 9 vuotta ykköscrashin paikalla ja sama juttu sen kanssa. Ja en todellakaan ole mikään treblen suurin ystävä. :)
19" A-customin ostin parisen vuotta sitten mutta se sai uuden kodin kun totesin sen olevan liian äänekäs.

Mutta ei niiden soundi tosiaan ole huonontunut vuosien saatossa, leventynyt nimenomaan. :)
Niin ja ehjiä ne ovat vieläkin....
hollmi-5
02.12.2007 15:11:57

Nyt ei A-Customeja ole itselläni kuin yksi 14" crashi ja siihen en vertaa. Muistikuvat 18" crashista toki on ja siihen verrattuna Armand tuntuisi olevan hiukan tummempi ja soivan kovempaa.
Roberto
02.12.2007 15:51:50

No höh. Mun korviin niissä taas on selkeästi vähemmän treblesoundi uutenakin, kuin vaikka Avedisissa. Joskin kyllähän uudet pellit soundaa usein ihan liian kirkkailta.
Mulla on ollut 16" A-custom niin kauan (ehkä 12 vuotta) päivittäisessä käytössä, että siitä on pitänyt jo pari kertaa raaputella ylimääräiset vihreät irti jotta saisi hieman lisää kihinää takaisin. 17" A-custom on ollut noin 9 vuotta ykköscrashin paikalla ja sama juttu sen kanssa. Ja en todellakaan ole mikään treblen suurin ystävä. :)
19" A-customin ostin parisen vuotta sitten mutta se sai uuden kodin kun totesin sen olevan liian äänekäs.

Mutta ei niiden soundi tosiaan ole huonontunut vuosien saatossa, leventynyt nimenomaan. :)
Niin ja ehjiä ne ovat vieläkin....

Hmm. joo, ehkä se Avedis-treble on sellaisilla taajuuksilla joihin on tottunut ja A-custom-yläpää taas huomattavasti korkeammalla. Mut kaikissa sitä on uutena liikaa kuitenki. Kasvimaahan.

Eiks kenelläkään muka ala ne A-customit lepattamaan iän myötä ja lopulta halkea? Noh, onneks on K :D
hollmi-5
02.12.2007 16:46:12
Onko muut havainnut muuten sellaista seikkaa että A-sarjan crasheissa (ainakin uutena) on sellainen erikoinen soundi yläpäässä. Vaikea selittää, mutta hieman sellaiselta vouvaamiselta kuulostaa, niinkuin yläkerrassa olisi flanger. Siksipä en ole uusiin A-sarjan crasheihin koskaan lämmennyt. Olisi kiinnostavaa tietää onko noissa Armadeissa sellaista ilmiötä. A-customeissa ei ainakaan ole. Yksi uusi A 16" thin crash on. Mainitsemaasi ilmiötä on havaittavissa tuossa, ei kuitenkaan Armandissa. Eikä hiukan jo vanhemmassa 17" A medium thin crashissa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)