Pepsodent 17.12.2007 15:58:35 | |
---|
Semmone olis tosiaa mielen päällä että mite kylmyys vaikuttaa rumpuihi? Oli nimittäin kämpällä joku jättäny ikkunan auki joten siellä oli nyt pakkasella aikas kylmä. Huomasin myöhemmi virvelin reso kalvon olevan paskana. Voisko tuo ikkuna homma vaikuttaa vai johtuuko vaa tehaskalvoista? |
Veksi 17.12.2007 16:29:42 (muokattu 17.12.2007 16:31:09) | |
---|
Ei vaikuta, on kalvon heikkous jos ei pientä kylmää kestä, mulla on ollut rummut ulkovarastossa - 36 pakkasessa, eikä ole mikään kalvo ole mennyt rikki!!? ps. nyt rummut ovat sisätiloissa. |
Youni 17.12.2007 16:40:48 | |
---|
Ainakin ne radikaalit lämpötilan vaihtelut voivat rikkoa rummusta muovikuoren. Näin oli käynyt Premierin Cabria-setin lattiatomille, kun se tuotiin Suomeen. Tomi oli siis setissä, joka minun piti ostaa. Otin tuon tomin, ja Soitin-Laine lähetti uuden perässä pitkän ajan päästä, mikä onkin jo eri juttu... "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Juupe 17.12.2007 22:20:39 | |
---|
Mun vm. -66 Gretschit on olleet kohta 20v keikkojen väliset ajat keikkabussissa (keikkoja tuona aikana vaihtelevasti, yhteensä varmaan toista tuhatta), eli välillä yli 30 asteen pakkasessa ja välillä ehkä 50 asteen lämmössä. Talvella kylmästä autosta tanssipaikan lämpöön, ja keikan jälkeen takaisin pakkaseen, pahimmillaan yli 50 asteen lämpötilamuutoksia. Vireeseenhän se vaikuttaa, mutta koskaan ei ole mennyt mitään rikki (kop kop). Toisen setin virvelistä on kerran treenikämpällä haljennut vanha venynyt ja tosi tiukalle viritetty Remon CS. Epäilin syyksi kämpän suuria lämpötilanvaihteluita, mutta on sen tietysti saattanut käydä joku nulli takomassa rikki. |
markkuliini 17.12.2007 22:35:50 | |
---|
Itse koetan välttää kylmässä sälytystä, eikä ole mitään koskaan tapahtunut. Solidshell snarea en kyllä jättäisi mistään hinnasta pakkaseen. Kaveriltani meni pakkasessa Gretsch-setin bassarista pinnoite halki. 70-luvun setti. Harmissaan oli, ymmärrettävästi. |
Groovi 17.12.2007 23:22:10 | |
---|
Taitaa olla pahinta ne nopeat lämpötilan muutokset, ei niinkään se itsessään kova kylmyys tai kuumuus. Kyllähän ainakin kalvon saa näppärästi halki jos -30C pakkasesta nostat virvelin sisälle ja lyöt 2Bertta kapulalla het-kohta siihen oikein olan takaa. Onneksi löysin Rockn rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
Timi 18.12.2007 20:19:46 | |
---|
Tuo rautatavara helposti ruostuu lämpötilojen vaihtelun vuoksi eli kostuu välillä kamalaatikossa.Puhdista ständit sekä kierteet ja vahaa ja voitale ne silloin tällöin.Aina tulee kumminkin jotain kolhuja ja naarmuja josta korroosio alkaa.Muista myös vanteiden "kiristimien"kierteet.Kaikki kalvot joskus pois ja puhdistus.Ihan kivaa puuhastelua tallissa kylmän oluen keralla.Samalla voi puhdistaa ja vahata pöntötkin!Huomaa samalla spedun ja haikan liikkuvat osat.Onko palautusjousi menossa poikki ja sen sellaista.Päivän saa menemään kummasti ja kopan kaljaa.jos riittääkään! Kylmän viileesti! |