Aihe: Premier Artist Birch vs. Premier Genista
1 2
hra.huhtaniemi
03.11.2007 13:19:22

Nyt on liikkeellä paljon Genista-settejä, hintaluokka pyörii tuolla puolentoista tonnin tuntumassa. Artist birch -shell pack maksaa uutena pari sataa vähemmän. Onko rummuilla suurta eroa? Olen kuullut jonkun sanovan, että Artist vastaisi Genistaa, mutta epäilen. Kannattaako ostaa sarjaa, jonka valmistus on lopetettu vai kannattaako taata varaosien saanti ja ostaa uudet?
Olkaa ystävällisiä ja valaiskaa tietämätöntä :)
Bacchus
03.11.2007 13:21:47
Nyt on liikkeellä paljon Genista-settejä, hintaluokka pyörii tuolla puolentoista tonnin tuntumassa. Artist birch -shell pack maksaa uutena pari sataa vähemmän. Onko rummuilla suurta eroa? Olen kuullut jonkun sanovan, että Artist vastaisi Genistaa, mutta epäilen. Kannattaako ostaa sarjaa, jonka valmistus on lopetettu vai kannattaako taata varaosien saanti ja ostaa uudet?

Omasta mielestäni Genista on kaikilla osa-alueilla paljon Artisteja laadukkaampi. Kyllä Artistit ihan kelpo kannuja ovat, mutta viimeistelyssä ja toteutuksessa ei yllä Genistojen tasolle.

Genistoissa on torilla hintataso mielestäni liian korkea, perus basari + 3 tomia-setistä kannattaa maksaa max. 1200 €.

Itse ostaisin Genistat saman tien, jos vaihtoehtona olisi Artist-sarja.
"Are you wanting a bigger penis?" - sähköposti haluaa tietää
Glenfiddich
03.11.2007 13:41:20 (muokattu 03.11.2007 13:52:13)
Itsellä ollut Arist birchit reilu pari vuotta. Ovat kinkkituotantoa. Olen ollut tyytyväinen, mutta eivät silti yllä kyllä Genistojen tasoon. Testattu on. Minä itse näkisin noi artistit enempi rokkihommiin passelina, kun sitä itsellä tulee soiteltua. Ite ottaisin Genistat jos tuollainen valinta ois edessä. Toimii!! Nyt en vain jaksa vaihtaa:) En siis allekirjoita Rocksterin avautumista kaikista Artisteista! Toki noissa semi-proissa, mitä siis Artistit edustavat, löytyy maanantaikappaleita enempi mitä proissa.

Ainiin: virppa on kyllä nii perus VIRVELI noissa artisteissa. Sen tosin nyt arvaakin tossa hintaluokassa. Jotenki muovinen soundi, eri vireillä/kalvoilla,,,oikeastaan tuon virpan kun vaihdan, nii olen ihan tyytyväinen. Valitse ne genistat.
"Nyt soittajat kahville...ja rumpali myös!"
Rockster
03.11.2007 14:00:00
Itse ostaisin Genistat saman tien, jos vaihtoehtona olisi Artist-sarja.

Sama täällä. Laadullisesti noita kahta settiä ei oikein voi verrata. Genistat ovat aivan loistavat rummut ja omat kokemukseni Artisteista ovat huonoja. Artistit ovat korkeintaan keskinkertaiset rummut ja Genistat siis aivan Pro:t.
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
Velli
03.11.2007 16:37:24 (muokattu 03.11.2007 16:40:13)
Ensimmäiset Artist Birchit olivat ihan kohtuullisia pönttöjä. Luultavasti sen vuoksi, että ne tehtiin Englannissa ja työn jälki oli parempaa. Tämä nykyinen kaukoidän tuotanto on melko kehnoa tavaraa.

On helppoa erottaa onko Artist-sarjan setti tehty kaukoidässä vai Englannissa. Vanhoissa Artist-badgeissa luki made in England since 19xx. Tuotannon siirryttyä kaukoitään vaihdettiin badgeen teksti hand made since 19xx.

edit. Niin oma valintani noista kahdesta mainitusta setistä olisi siis ehdottomasti Genista.
joravuo
03.11.2007 17:26:21

VIRVELI noissa artisteissa.
Jotenki muovinen soundi, eri vireillä/kalvoilla

Minkälainen sinun Artist virvelisi on?
Mulla on ihan sama juttu tuon soundin kanssa ja mulla siis on sellainen messinkipeltipönttö 6.5" syvä..
And the Angel said it to me: "These are the cries of the Carrots."
Veksi
03.11.2007 20:13:44 (muokattu 03.11.2007 20:19:09)
Kyllä virvelikin on soittokelpoinen, kun vaihtaa sopivimmat kalvot, esim. Remot.
työn jälki ei noissa Taiwanin Premiereissä ole kovin hyvä, mulla oli esim. isontomin
yläkalvon virityspesät luistaneet, ja repineet pinnoitteen rikki, Soitin Laine ei ottanut
paljon kantaa, vaikka rummut oli olleet yhdellä keikalla ennen kuin ostin, luokiteltiin
käytettyihin, niin kuin tosiasiassa olivatkin, vai olivatko?

ps. myös tomitelineestä lähti kromaus yläpuolelta !!
Velli
03.11.2007 20:28:32
Kyllä virvelikin on soittokelpoinen, kun vaihtaa sopivimmat kalvot, esim. Remot.
työn jälki ei noissa Taiwanin Premiereissä ole kovin hyvä, mulla oli esim. isontomin
yläkalvon virityspesät luistaneet, ja repineet pinnoitteen rikki, Soitin Laine ei ottanut
paljon kantaa, vaikka rummut oli olleet yhdellä keikalla ennen kuin ostin, luokiteltiin
käytettyihin, niin kuin tosiasiassa olivatkin, vai olivatko?

ps. myös tomitelineestä lähti kromaus yläpuolelta !!

Ei ole laatu tosiaan kovin hääviä. Tuotantolinjalla aikataulua kun kiristetään, niin ote alkaa lipsua. 0,1 euron tuntipalkkakaan ei varmasti hirveästi työntekijöitä motivoi.
hra.huhtaniemi
03.11.2007 22:07:05

Jees, kiitoksia tähänastisista, nämä kyllä selvensi asiaa. Genistoja siis katselemaan!
Ei oikeen tunnu kivalta katella lopputulosta, jonka nälkäpalkalla maksetut pikku kädet ovat tehneet, joten ostan ylipainoisten brittikätten tekemää :)
Veksi
03.11.2007 23:58:49
Osta vaan, niin minäkin ostaisin!
Glenfiddich
04.11.2007 10:37:59 (muokattu 04.11.2007 10:38:12)
No virppani on siis koivua ja 14x5,5. Remon coated ambassador siinä nytten. Siis kyllä sillä soittaa mutta minun mielestäni selkeästi se heikoin lenkki setissä.
"Nyt soittajat kahville...ja rumpali myös!"
hra.huhtaniemi
04.11.2007 11:47:49

Ainiin, minkäs sarjan hw on tullu muinoin genistan mukana? Ja osaisko joku luonnehtia tuota genistan virppaa?
Basari-Jaska
04.11.2007 12:27:56

Minulla on vaahtera-Artistit ja voin sen verran kommentoida, että soundi puoli on ihan kohdallaan, mutta tuo viimeistely puoli on aika heikkoa. Pahin oli 8" tomi jonka ostin erikseen pari kuukautta sitten. Kalvoa vaihtaessa huomasin, että viisteen kohdalta on runko halki. Ilmeisesti on laadunvalvonnassa vähän ongelmia.

Käsittääkseni tuo Artist-sarjankin valmistus on pikkuhiljaa loppumassa. Nämä uudet Cabriat, kun on jaettu kolmeen eri luokkaan, joista kallein on korvaamassa artist- sarjan. En ole satavarma, mutta muistaisin jostain näin lukeneeni.
"Kamikaze is not my style. I much prefer the subleties, the low-key approach - because I am, after all, a professional."
jankki
04.11.2007 16:02:35
Yhdyn Rocksterin kommentteihin hänen entisien Genistojen nykyisenä omistajana; ei mitään pahaa sanottavaa. Työnjälki on laaduksata. Genistan virvelistä ei ole omakohtaista kokemusta, mutta olen kuullut niistä pelkästään hyvää. Aikoinaan Genistoissa taisi olla virveli mukana, kun haki setin kaupasta. Eipä niitä torilla settien mukana paljon näy.
Mee ite maaliin!
Velli
04.11.2007 16:15:30
Aikoinaan Genistoissa taisi olla virveli mukana, kun haki setin kaupasta. Eipä niitä torilla settien mukana paljon näy.

No sehän ei ole ongelma kun multa voi sellaisen sitten setin jatkoksi ostaa :)

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=194252
hollmi-5
04.11.2007 19:59:28
Genistat ovat pro vehkeitä. Virveli oli yksi parhaista puuvirpoista, joita olen omistanut.

Artistit ovat turhan kaukana edes samana päivänä mainittavaksi. Aivan sama onko ne Englannista vaiko Kiinasta.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Analuuk
05.11.2007 00:32:21
Mä ajattelin lähitulevaisuudessa luopua Genistoistani käytön puutteen vuoksi. Otan tarjouksia vastaan ja tarvittaessa myyn kannuille myös Hardcaset. KS. oma kuva! Ja sorry kun laitoin tän tähän, pistän torille ilmoituksen sit myöhemmin...
Keep it simple and hit it hard!
Tindrum
05.11.2007 10:14:22
Genistat ovat pro vehkeitä. Virveli oli yksi parhaista puuvirpoista, joita olen omistanut.

Artistit ovat turhan kaukana edes samana päivänä mainittavaksi. Aivan sama onko ne Englannista vaiko Kiinasta.

Näin olen kuullut.
Noita Genistoja saisi Enklannista halvalla, paraikaakin on kaupan useita settejä haarukassa 400 - 700 puntaa (600 - 1050 eur), mint-kunnossa.
Laatuheittoja tosin on näissäkin niin paljon (esim. soikeita rumpuja), ettei sokko-ostaminen juurikaan tule kysymykseen. Harmi, sillä monen mielestä ovat ihan parhaita rumpuja ever.
m© Milestonet myynnissä, tsekkaa tori!
rymy
05.11.2007 11:52:35

Itse yritin hankkia Artist birch sarjan 12" irtotomia Rosewood-värisenä.
Selvittivät Soitin Laineella asiaa ihan kiitettävällä ahkeruudella, mutta kun ei saa niin ei saa. Ei saanut mitään, vaikka laskin vaatimustasoa, niin että mikä tahansa
oikean värinen ja näillä pikkulugeilla oleva pönttö olis käyny.
Että se siitä varosien saatavuudesta......
Itse petyin pahasti premukkaan...
Ei se oo ny niin v...n tarkkaa.
jankki
05.11.2007 18:50:39
No sehän ei ole ongelma kun multa voi sellaisen sitten setin jatkoksi ostaa :)

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=194252

Joo, huomasin. Olis vielä mulle oikean värinen ja Oulussa. Toivottavasti sulla on tuo vielä myynnissä sitten kun mulla on ylimääräistä rahaa. :)
Mee ite maaliin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)