lapio 28.07.2008 23:38:04 | |
---|
Mietittiin bändikavereiden kanssa, että oman orkesterin musiikkia voisi esittää katusoittomuotoisesti. Tähän tarkoitukseen ei kokonainen rumpusetti ole ehkä näppärin tai järkevin ratkaisu. Pohdin, että tamburiinilla, eniron mainosmarakassilla ja peltiämpärillä äänimaailma on vähän rajallinen. Jonkun symbaalin, lehmänkellon ja esimerkiksi virvelin raahaaminen mukana on vielä ehkä vaihtoehto, mutta mahdollisimman vähällä olisi tarkoitus mennä. Oletteko kehitelleet tällaisia pieniä katusoittosettejä ja jos olette, niin millaisia? Heittäkää ajatuksia ja ideoita sekä omia kokemuksia. Tarkoituksena on soittaa hassuttelevaa akustista juurimusiikkia, kantrihumppaa ym. Etenkin ideoita bassorummun korvikeelle kiinnostaisi kuulla. Olen nähnyt matkalaukkuja käytettävän basareina, miten olette kiinnittäneet pedaalin laukkuun? Nimittäin kotipaikkakunnalla eräälle hepulle meinasi käydä huonosti ukonilmalla kun ei osannut odottaa ukkosta kun näytti että ei ukostakaan. Tai en minä ihan tarkkaan muista miten se meni, kun oli viime kesänä.
-aaro |
Bumbarr 28.07.2008 23:52:46 | |
---|
Frendillä oli yhen miehen bändi, jossa se käytti basarina 13 tomin hard casea.. se oli ruuvannut sinne yhelle sivulle pienen metallilevyn, jolla se sitten spedun siihen kiinnitti.. Soundi ei päätä huimannu, mutta kyllä se siihen rytmin toi. haitsuna sillä oli perus 13 tuumaset jota se sitten polki ja virveliin laitettu spedu jossa oli risukeppi. (virppa toimi yhen keikan :D) Kilpikonnat rockkaa! |
Epämuusikko 29.07.2008 01:30:01 | |
---|
Maherummut eissss..... matkalaukkuja jotkut polkee. muuta en tiiä. Yamaha Hipgigit ja Steve Jordan Coctail-setit ja Kumun portaabeli setti toiminnee? Jos siis halutaan lyödä euroja tiskiin, which probably isn't the case. Duo Rehband & Voltaren.
Bustard #1 |
lapio 29.07.2008 02:00:15 (muokattu 29.07.2008 02:00:27) | |
---|
Maherummut eissss..... matkalaukkuja jotkut polkee. muuta en tiiä. Yamaha Hipgigit ja Steve Jordan Coctail-setit ja Kumun portaabeli setti toiminnee? Jos siis halutaan lyödä euroja tiskiin, which probably isn't the case. Niin, tarkoituksena on rakennella macgyvermäisesti soittokamaa romusta mitä löytyy helposti ja halvalla. Nimittäin kotipaikkakunnalla eräälle hepulle meinasi käydä huonosti ukonilmalla kun ei osannut odottaa ukkosta kun näytti että ei ukostakaan. Tai en minä ihan tarkkaan muista miten se meni, kun oli viime kesänä.
-aaro |
Sonormies 29.07.2008 02:12:10 | |
---|
Mulla on ollut paneelipedille rakennettu kanisteribassorumpu. Teki tehtävänsä hissukkasoitossa, vaikka soundi oli vähän "dunk". Muutama sopivan mittainen paneeli kiinni toisiinsa, muovikanisteri pedille ja muutamalla tukikepillä kiinni. Pedaali kiinni urosponttiin ja ei kun polkemaan. "Sonor macht frei." Nimim. Linnunlaulupuu |
Epämuusikko 29.07.2008 11:20:04 | |
---|
Niin, tarkoituksena on rakennella macgyvermäisesti soittokamaa romusta mitä löytyy helposti ja halvalla. kurki torilta kun ihmiset pistävät projektejaan mäkeen. runkoja saa muutamaan kymmeneen euroon, siihen vaikka 1 6-8-reikäinen vanne ja lugit + tapit toinen muutama kymmenen euroa. kasaat itse ja saat mitä sattuu. Itseänikin moinen joskus kiinnostanut. Ei katukök-mielessä vaan ihan että oppisi edes vähän värkkäämään. Duo Rehband & Voltaren.
Bustard #1 |
Silvio Dante 29.07.2008 22:55:36 | |
---|
Well, with the first Saturn V, "the question wasn't whether the Saturn went up, but if Florida went down!" |