mattjuha 28.07.2008 12:59:27 | |
---|
Olen ajatellut hankkia taman rockstarit pearl forumien tilalle. Mitä mieltä ollaan rockstareista? Mitä materiaalia rungot mahtavat olla, entä onko hw kestävää? Millainen soundi lähtee? |
Niq 28.07.2008 14:02:47 (muokattu 28.07.2008 14:04:38) | |
---|
Olen ajatellut hankkia taman rockstarit pearl forumien tilalle. Mitä mieltä ollaan rockstareista? Mitä materiaalia rungot mahtavat olla, entä onko hw kestävää? Millainen soundi lähtee? HW on kestävää, mutta kyllä tuolla vanhemman pään Rockstareissa alkaa varmaan näkyä rikkinäistäkin rautaa, ihan riippuen miten nätisti on pidetty. Mikään älytön laadunparannus ei kuitenkaan ole kyseessä, riippuen hieman havittelemasi rokkistarojen iästä ja kunnosta. Laita rahat mieluummin vaikka symbaaleihin tai hyvään virveliin, jos ei ole kunnolla rahaa satsata tommoseen about tonnin semi-pro-settiin. Mut eihän näitä aina järjellä mitata, jos tuntuu siltä että uutta settiä pitää saada, niin eihän nuo mitään huonoja rumpuja ole. :) Tosta halvat rokkarit: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=251610 EDIT: Rungot on muuten lehmusta (basswood), soundia on vaikea kuvailla, sanotaan että aika perussoundit niistä lähtee. "I have a cunning plan" -Baldrick |
AP 28.07.2008 15:59:21 | |
---|
Tosta halvat rokkarit: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=251610 EDIT: Rungot on muuten lehmusta (basswood), soundia on vaikea kuvailla, sanotaan että aika perussoundit niistä lähtee. Virittämällä aivan ok soundit, kunhan muistetaan että ei nämä olekaan mitkään koivu- tahi vaahterakannut käsintehtyine viisteineen ja kelluvine ripustuksineen. Virveli lienee heikoin lenkki. JOnkin sortin nauhoitteluun ja huolettomaan keikkailuunkin käypäset kannut; rauta kuitenkin on taattua Tama-laatua eli varsin kestävää. Tällaiset pitäis olla ekat rummut, eikä mitkään milleniumit missä vitutus alkaa kun eka metalliosa repsahtaa eli noin puolen päivän soittelun jälkeen + että näistä saa ihan rumpujen kuuloiset joksikin aikaa. Tuo torin pino tuolla hintaa voisi olla aikas hyvä kauppa, ihan kelpo perusrummut saa siinä -- ei vaan kovin lyhyelle soittajalle jos on kunnon syvät ysäritomit.... "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
isoaarne 28.07.2008 17:17:48 | |
---|
"Mä oon vaan rumpali." Hoho. |
mattjuha 30.07.2008 13:37:17 | |
---|
Mitkä mahatais olla parhaat koivukannut alle tonnilla vaikka käytettyinä? |
Rockster 30.07.2008 15:06:02 | |
---|
Mitkä mahatais olla parhaat koivukannut alle tonnilla vaikka käytettyinä? Premier Genista olisi kova sana käytettynä jos pieni setti riittää. Noin tonnin pintaan voisi hyvällä diilillä saada. Siinä on settiä pitkäksi aikaa... "Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä." |
isoaarne 30.07.2008 15:46:27 | |
---|
Itsehän poistin juuri torilta Artstar Cordia -kioskin, ja vieläpä mielestäni halvalla. Se on juurikin laadukas koivusetti. Kannattaa pälyillä toria, siellä liikkuu koivuakin. "Mä oon vaan rumpali." Hoho. |
Bacchus 30.07.2008 15:47:34 | |
---|
Itsehän poistin juuri torilta Artstar Cordia -kioskin, ja vieläpä mielestäni halvalla. Se on juurikin laadukas koivusetti. Kannattaa pälyillä toria, siellä liikkuu koivuakin. Artstarit ovat vaahteraa, Granstarit ja Granstar Customit koivua. Kaikki loistosettejä paksuilla rungoilla. Anti-Matter Manifesto |
isoaarne 30.07.2008 15:56:08 | |
---|
"Mä oon vaan rumpali." Hoho. |
Niq 30.07.2008 16:08:24 | |
---|
Premier Genista olisi kova sana käytettynä jos pieni setti riittää. Noin tonnin pintaan voisi hyvällä diilillä saada. Siinä on settiä pitkäksi aikaa... Tai Yamaha 9000/Recording Custom. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Nolte 30.07.2008 20:02:26 (muokattu 30.07.2008 20:12:27) | |
---|
Juu, mutta Artstar Cordiat on kyllä koivua. http://www.tama.com/history/history_detail.asp?i=51 Sieltä varmistuu myös. Tuossa jutussa sanottiin käsittääkseni, että niissä on koivua cordia -kerrosten välissä. Siis pikemminkin cordia- kuin koivurummut. Cordia-puu on kai oikealta nimeltään "freijo", vain jenkeissä se tunnetaan nimellä "cordia". EDIT: Ei sillä, että minä tämmöisistä asioista mitään tietäisin, kunhan netistä luin. |
Nolte 30.07.2008 20:11:19 (muokattu 30.07.2008 20:11:45) | |
---|
Ei mittään... |
isoaarne 30.07.2008 20:38:15 | |
---|
Ei mittään... Tämä ei nyt liity alkuperäiseen aiheeseen enää laisinkaan mutta oikeuden on tapahduttava. :D Cordiassa koivurungon päälle on puristettu yksi viilu cordiaa molemmin puolin runkoa. Lainaus sivuilta birch wood sandwiched between two plys of South American Cordia wood, joten kyllä se koivu-setti on. :) "Mä oon vaan rumpali." Hoho. |
zak69 30.07.2008 20:51:34 | |
---|
Tämä ei nyt liity alkuperäiseen aiheeseen enää laisinkaan mutta oikeuden on tapahduttava. :D Cordiassa koivurungon päälle on puristettu yksi viilu cordiaa molemmin puolin runkoa. Lainaus sivuilta , joten kyllä se koivu-setti on. :) Täh? No eihän ole, vaan cordia/koivusetti tietysti. ...miten toi oikein soittaa.... |
Nolte 30.07.2008 20:59:43 | |
---|
Tämä ei nyt liity alkuperäiseen aiheeseen enää laisinkaan mutta oikeuden on tapahduttava. :D Cordiassa koivurungon päälle on puristettu yksi viilu cordiaa molemmin puolin runkoa. Lainaus sivuilta , joten kyllä se koivu-setti on. :) Joo, on niissä enimmäkseen koivua. Oikeus saa toki tapahtua... :) Jotta offtopickin suo olisi tarpeeksi upottava, niin tulee mieleen, että miten paljon se eri puuta oleva ulommainen kerros vaikuttaa soundiin? Nojoo, mutta eipä sinne Artstarin runkoihin koivua olisi tungettu, vaan jotain halvempaa höttöä, jos ei sillä olisi soundiin merkittävää vaikutusta. |
isoaarne 30.07.2008 21:09:38 (muokattu 30.07.2008 21:10:01) | |
---|
Eniten harmittaa että vaikka jo viime torstaina sain setin kämpille, en ole kerennyt ottamaan edes ensisavuja niistä. Joskohan jo ensiviikolla... "Mä oon vaan rumpali." Hoho. |
jazzmies 30.07.2008 23:06:34 | |
---|
Koivua, lehmusta, poppelia, tammea, vaahteraa, terästä tai pleksiä. Ihan sama materiaalista, jos rumpu toimii ja siitä lähtee itseä miellyttävä saundi. Jos halpiksia/puoliammattilaissettiä etsii, niin en voi muuta kuin suositella Sonorin kiinalaisia 3001, 3003, 3005 tai 3007 settejä. Torilla pyörii jatkuvasti ja järkihintaan! Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta.
Ronnie Österberg.
Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea.
- Kailis 2008 - |
isoaarne 31.07.2008 00:07:51 | |
---|
Nimenomaan juuri näin niinkuin jazzmies sanoi. Torilla myös pyörii jatkuvasti Yamahan Stage custom settejä joita itse suosittelen ehdottomasti. "Mä oon vaan rumpali." Hoho. |
Bacchus 31.07.2008 00:44:53 | |
---|
Anti-Matter Manifesto |
veeka 31.07.2008 07:17:31 | |
---|
Uutta tietoa, olin itse siinä käsityksessä, että kaikki Artstarit ovat vaahteraa. Eikös näin ole, jos puhutaan uudemmista Artstar II-malleista. työtä työttömille, viinaa soittajille |