Aihe: Tuplapedaaleja ostamassa, budjetti n. 100¤. Onko ehdotuksia?
1 2
samuli94
30.06.2008 21:02:47
Tuplapedaaleja oisin ostamasa, mietin tämmösta: http://www.thomann.de/fi/millenium_pd222_pro_serie_fussmaschine.htm
Kannattaako ostaa vai kannattaako ostaa joku muu?
Antti1997
30.06.2008 21:10:55 (muokattu 30.06.2008 21:12:01)
Ei kannata ostaa mitään Milleniumin hardwarea. Tämä ei ole mielipide vaan fakta!

E: Torilla näyttää olevan jotkut Tamat (mallia ei ilmoitettu) 120e, veikkaisin että päihittävät nuo 100-0.
Hössö
01.07.2008 09:17:20
Ei kannata ostaa mitään Milleniumin hardwarea. Tämä ei ole mielipide vaan fakta!

Onkohan ihan noin...
Itse soittelin kolme vuotta setillä, jossa oli kaksi millen puomitelinettä vastapainoilla, eikä niistä löytynyt mitään pahaa sanottavaa. Kunnon painavia telineitä olivat, kannattelivat isommankin määrän tavaraa täysin moitteetta.
Varmasti milleltä löytyy huonoakin tavaraa, mutta väittäisin kyllä, että jossain määrin liioiteltua tämä kyseinen skeptisyys on. Jos eteesi lyötäisiin vaikka DW:n pedaali, jossa lukisi isolla MILLENIUM, et takuulla väittäisi sitä hyväksi.
Nuo mainitsemani puomitelineet olivat varmasti parempia kuin Swingstarin mukana tulleet vakiotelineet, vaikka ne olivat, ah, niin ihanaisen ja luotettavan Taman valmistamia.

Alan jo valmistautua ottamaan vastaan herjaa;)
Insinööri tietää muun muassa kaiken
Niq
01.07.2008 10:01:41 (muokattu 01.07.2008 10:02:39)

Kunnon painavia telineitä olivat

Ei kunnon telineiden tarvitse mitään painavia olla. Mulla on Taman RoadPro puomiteline ja Milleniumin pro-sarjan puomiteline. Millenium painaa melkein tuplaten verrattuna Tamaan, mutta en uskaltaisi kyllä Milleen lyödä samalla tavalla kamaa kiinni kuin nyt on Tamassa. Siis 2 etutomia (10" ja 12"), 17" crash ja 14" crash. Se ei vaan ole läheskään niin jämäkkä ja luotettavan oloinen. Munsta ei kannata tuossa kohtaa lähteä säästämään, hintaeroa tulee kuitenkin vaan muutama kymppi.

EDIT: niin, ja milleniumin säädöt on hanurista, tuntuu että kierteet korkkaa justiinsa kun kiristelee.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Hössö
01.07.2008 10:05:10 (muokattu 01.07.2008 10:06:31)
Ei kunnon telineiden tarvitse mitään painavia olla.

Toinen tykkää muhkummasta... Ja ei siitä painosta haittaa ole, etenkin jos ständiin köyttää muutakin kuin sen yhden krässin.
Strumbali
01.07.2008 10:07:37
Itse soittelin kolme vuotta setillä, jossa oli kaksi millen puomitelinettä vastapainoilla, eikä niistä löytynyt mitään pahaa sanottavaa.

No ei tule "herjaa", mutta kysyisin vielä tarkentavana kysymyksenä: miten paljon jouduit roudaamaan noita telineitä tai kuinka paljon niitä tuli säädeltyä sen kolmen vuoden aikana?
Hössö
01.07.2008 10:14:23
No ei tule "herjaa", mutta kysyisin vielä tarkentavana kysymyksenä: miten paljon jouduit roudaamaan noita telineitä tai kuinka paljon niitä tuli säädeltyä sen kolmen vuoden aikana?

Roudausta pari kolme kertaa kuukaudessa, siellä ne kulki mukavasti muun raudan mukana kassissa. Säätöä ei tarvinnut tehdä kun oli kerran saanut kohdilleen, mikä ei tuottanut vaivaa, muistilukoista on paljon apua. Ja mitä jengoihin tulee, ei minulla mitään probleemaa ollut.
fifehole
01.07.2008 10:31:41

Roudausta pari kolme kertaa kuukaudessa, siellä ne kulki mukavasti muun raudan mukana kassissa. Säätöä ei tarvinnut tehdä kun oli kerran saanut kohdilleen, mikä ei tuottanut vaivaa, muistilukoista on paljon apua. Ja mitä jengoihin tulee, ei minulla mitään probleemaa ollut.

No offence, mutta se että sulla on ollut "hyvä" yksilö ei tee Millenniumista hyvää merkkiä. Täällä on muutenkin ihme meininki nykyään? Joku kysyy neuvoja, sitten kun joku vaivautuu vastamaan niin toinen haluaa neuvojen antamisen siaan vain kummota edellisen? Siis pitääkö olla vain periaattesta vastaan, vai piruilla?
Head for an eye www.backyardrock.com
Hössö
01.07.2008 10:34:25 (muokattu 01.07.2008 10:37:13)
Siis pitääkö olla vain periaattesta vastaan, vai piruilla?

Kysypä samaa itseltäsi;)

Toisekseen, en väittänytkään Milleniumia hyväksi merkiksi, halusin vain loivemman lähestymiskulman ensimmäiseen vastaukseen, joka kuului: Ei kannata ostaa mitään Milleniumin hardwarea. Tämä ei ole mielipide vaan fakta!
Kivahan se on kinastella:)
Strumbali
01.07.2008 11:35:14

Ok. Tuommoisessa käytössähän ne ongelmat useimmiten alkaa ilmenemään, jos alkaa. Itse pedaaleista ei kokemusta ja muutenkin vähän Milleniumista merkkinä. Siksi kysyinkin, että tähän mystiseen merkkiin tulisi jotain selkoa. ;)

Johtuen oman soittoharrastuksen aloitusajan "halpamerkeistä" en kuitenkaan ole ostamassa Milleniumia. Se oli joskus jonkin sortin maailmanloppu, kun kierteet korkkasi telineestä muutamassa kuukaudessa. Edelleen näen painajaisia. Kylmä hiki nousi otsalle...
Hössö
01.07.2008 11:46:02
Ok. Tuommoisessa käytössähän ne ongelmat useimmiten alkaa ilmenemään, jos alkaa. Itse pedaaleista ei kokemusta ja muutenkin vähän Milleniumista merkkinä. Siksi kysyinkin, että tähän mystiseen merkkiin tulisi jotain selkoa. ;)

Johtuen oman soittoharrastuksen aloitusajan "halpamerkeistä" en kuitenkaan ole ostamassa Milleniumia. Se oli joskus jonkin sortin maailmanloppu, kun kierteet korkkasi telineestä muutamassa kuukaudessa. Edelleen näen painajaisia. Kylmä hiki nousi otsalle...

Juu, selvä.

En minäkään missään nimessä halua varsinaisesti kehottaa ketään ostamaan juuri Millenium-tuotteita, totesin vain, ettei asia ehkä kuitenkaan ole niin kärjistetty.
Bacchus
01.07.2008 14:20:45
Tässä ketjussa oli kyse Milleniumin tuplapedaaleista, ei puomitelineistä. Tuplapedaalit ovat kuitenkin huomattavasti monimutkaisemmat ja soittotatsiin paljon telineitä enemmän vaikuttavat hilavitkuttimet.

Milleniumin tupliksia en voi millään tasolla suositella, täyttä kuraa koko laitokset. Hanki mieluummin käytettynä Yamahan Pearlin tai Taman halvemman luokan spedut. Pitäisi irrota siihen 100 €-120 €.n haarukkaan.
Anti-Matter Manifesto
isoaarne
01.07.2008 15:17:55 (muokattu 01.07.2008 15:18:21)
Paskaa ei kannata ostaa halvalla. Satsaa laatuun, joka kestää ja jonka saat mahdollisesti myös myytyä eteenpäin, jos tuplat ei olekaan sinun juttusi.

Eli suosittelen katsastelemaan torilta käytettynä laadukkaampia pedaaleita, esimerkkeinä Pearlin Eliminator ja Tama Iron Cobra.
"Mä oon vaan rumpali." Hoho.
Vic Firth
01.07.2008 16:30:57 (muokattu 01.07.2008 16:31:30)

Eli suosittelen katsastelemaan torilta käytettynä laadukkaampia pedaaleita, esimerkkeinä Pearlin Eliminator ja Tama Iron Cobra.

Näitä enemmän suosittelen ensiostokseksi käytettyjä ns. junnu-cobria tai pikku-elluja :D Molemmat irtoavat hyvinkin siihen 120 e:n (käytettynä siis) ja ovat vielä hyvinkin soitettavia pedaaleja! Sitten jos mielenkiinto herää kovemmin, niin voi vaihtaa isoveikkaan :)

http://www.thomann.de/fi/tama_hp200tw.htm

http://www.thomann.de/fi/pearl_p122tw_doppelfussmaschine.htm

vähän kun säästät niin ostat jommat kummat uutena, pidät hyvin, myyt pois, ostat paremmat tilalle :)
Antti1997
01.07.2008 18:26:18
http://www.thomann.de/fi/tama_hp200tw.htm

Jepulis, meikällä on tällaiset ollut reilut neljä vuotta, ja hyvin on toiminut. Voin suositella lämpimästi.
MetalMancer
02.07.2008 13:03:26
huihai! itellä ollu kohta 2vuotta Milleniumin ne halvimmat 77€ spedut. toimii pienellä säädöllä perkeleen hyvin! tietysti jos vertaa johonk Iron Cobraan niin tasoero on huima mutta kyllä alkuun riittää Milleniumit ihan hyvin.
Tosin jos olisin itse nuo Tamat silloin aikanaan huomannu käytettynä samaan hintahaarukkaan niin olisin kyllä ostanut. Ei se halp ihan aina ole huono (vaikka yleensä onkin :P)
Forgot my attitude?
Hössö
02.07.2008 14:19:14
huihai! itellä ollu kohta 2vuotta Milleniumin ne halvimmat 77€ spedut. toimii pienellä säädöllä perkeleen hyvin! tietysti jos vertaa johonk Iron Cobraan niin tasoero on huima mutta kyllä alkuun riittää Milleniumit ihan hyvin.
Tosin jos olisin itse nuo Tamat silloin aikanaan huomannu käytettynä samaan hintahaarukkaan niin olisin kyllä ostanut. Ei se halp ihan aina ole huono (vaikka yleensä onkin :P)

Noniin, löytyhän sieltä kokemuksia.

Tässä ketjussa oli kyse Milleniumin tuplapedaaleista, ei puomitelineistä.

Bacchus hej, pakko huomauttaa: Ketjun ensimmäisessä vastauksessa mainittiin hardware yleisesti, ei ainoastaan tuplapedaalit.
Bacchus
02.07.2008 14:25:44 (muokattu 02.07.2008 14:27:11)
Bacchus hej, pakko huomauttaa: Ketjun ensimmäisessä vastauksessa mainittiin hardware yleisesti, ei ainoastaan tuplapedaalit.

Ketjun ensimmäisessä viestissä, eli ketjun aloittajan kysymyksessä mainittiin ainoastaan tuplapedaalit. Kumpikohan toteamus/kysymys on relevantimpi?

Olen itsekin soittanut Milleniumin pedaaleilla eräällä opistolla. Olivat aivan helvetin kauheat viritykset, ei niitä voi pedaaleiksi kutsua. Järkyttävän tahmeat tinaihmeet.
Anti-Matter Manifesto
Hössö
02.07.2008 14:31:18 (muokattu 02.07.2008 14:35:06)
Ketjun ensimmäisessä viestissä, eli ketjun aloittajan kysymyksessä mainittiin ainoastaan tuplapedaalit. Kumpikohan toteamus/kysymys on relevantimpi?

Okej, Bacchus, toteamuksesi oli relevantimpi. Mutta jos haluat huomautella lisää, puhuttaisko vähän larssista;)? Hih, joudun kohta Siperiaan m.netin vankileirille:D
Bacchus
02.07.2008 15:29:51
Okej, Bacchus, toteamuksesi oli relevantimpi. Mutta jos haluat huomautella lisää, puhuttaisko vähän larssista;)? Hih, joudun kohta Siperiaan m.netin vankileirille:D

Ei se nyt niin vakavaa ole, mutta ketjun aloittajaa tuskin lämmittää keskustelu Milleniumin puomitelineistä, kun tietoa kaivattiin nimenomaan tuplapedaaleista. Rumpupalstaa vuosikausia seuranneena voin todeta sen, että keskustelu versoo helposti monen sivun mittaiseksi väittelyksi ties mistä joulukuusenkoristeista ilman, että alkuperäiseen kysymykseen tulee yhtäkään vastausta.
Anti-Matter Manifesto
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)