Aihe: Bambukeppien askartelu
1
Sonormies
16.08.2008 12:31:53
Päätin kokeilla nikkaroida rodit itse. Kävin ostamassa puutarhaliikkeestä ohutta bambukeppiä (2,50 € nippu, 25 kpl 90 cm) ja sähköliikkeestä kutisteputkea (15 euroa/metri, koko 19/6). Meinaan liimata kaksikomponenttiliimalla seitsemästä bambusta kahvapuolen nipuksi tiukasti kiinni. Sen jälkeen kutistesukkaa sopiva pätkä päälle ja kuumailmapuhaltimella kutistaen. Ehkäpä ylemmäskin hieman liimaa ja pätkä kutistesukkaa.

Joku kirjoitti aiheesta muutama kuukausi sitten enkä yrityksestä huolimatta löytänyt haulla vanhaa keskustelua. Jos jollakin on kokemusta rodien tekemisestä ja haluaa jakaa kokemuksensa niin olen pelkkänä korvana (tai tässä tapauksessa silmänä).
"Sonor macht frei." Nimim. Linnunlaulupuu
Niq
18.08.2008 23:00:39

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … c=30&t=124086&o=20#p8276149

Siinä mun mietteitä. Kutistesukka kannattaa olla sisältä liimautuvaa mallia, alkaa muuten pyöriä helposti. Tai sit liimaa sen verran että sukkaankin piisaa. Sähköteipillä vielä parista kohtaa nippuun niin pysyy kasassa hyvin.
"I have a cunning plan" -Baldrick
kapulat poikki
19.08.2008 11:42:37
Kiinnostaa vaan millä teet päisteet kämmen päähän. olisi ehkä vähä parempi käteen jos sellainen olisi. eikä raapisi.vai onko siinä "sukassa" toinen pää umpinainen. jos on niin sitten NOBROBLEM ja Gut luck
Hei älä ny viitti, ei karhukaan riehu koko aikaa, se syö välillä puolukoita...
Niq
19.08.2008 13:00:26 (muokattu 19.08.2008 13:00:47)

Kiinnostaa vaan millä teet päisteet kämmen päähän. olisi ehkä vähä parempi käteen jos sellainen olisi. eikä raapisi.vai onko siinä "sukassa" toinen pää umpinainen. jos on niin sitten NOBROBLEM ja Gut luck

Eihän sitä kapulaa päästä pidetä kiinni vaan varresta. Ei ainakaan itsellä raavi yhtään vaikka onkin pää avoimena.

EDIT: ja voihan röpelöille näyttää hiomapaperia.
Youni
19.08.2008 18:43:54

Mun valmiina ostetuissa rodeissa on tollanen muovitulppa liimattuna päähän, todella mukavan tuntuinen soittaessa.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Niq
20.08.2008 11:55:37

Mun valmiina ostetuissa rodeissa on tollanen muovitulppa liimattuna päähän, todella mukavan tuntuinen soittaessa.

Mä en edelleenkään tajua mitä väliä, kun kapulaa pidetään varresta kiinni eikä päästä. :)
Kailis
20.08.2008 12:36:11

Mut jos pitää varresta kii ni eihä se röpelöisyys haittaa?
markkuliini
20.08.2008 12:46:40

Mä en edelleenkään tajua mitä väliä, kun kapulaa pidetään varresta kiinni eikä päästä. :)

Mulla ainakin "palm-down" asennossa soittaessa kapulan peräpää ottaa välillä kiinni ranteeseen. Joskin käytän aika isoa liike rataa välillä. Kyllä mulla saattaisi terävät puunpalat ranteessa haitata. :)
Jotkun tykkäävät myös pitää risukeppejä ihan päästä kiinni jotta saavat lyönteihin enemmän painoa.
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
fifehole
20.08.2008 17:51:50

Pexep (muovinen vesiputki) putken "tuppi" siihen risukasan päälle, ennen kuin kutistat sukan. Niitä löytyy erikokoisia, ihan 10mm ylöspäin.
Head for an eye
Wiitala
20.08.2008 22:38:29
Myös Prismojen tms. nikkarointihyllyistä (se iso, missä on hintaluokitelluissa valkopunasissa pusseissa vaikka mitä krääsää) löytyy ilmeisesti pöydän jalkojen muovinuppeja. Semmoisia olen itse omiin paskarteluihini tunkenut. Yllättäen sopii juuri tekemieni rodien persuksiin - pikkaisen liimaa mukaan, niin ei putoa.
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)