Aihe: Milleniumin vai Sonorin teline?
1 2
Jim Control
15.08.2008 01:51:45
Olisin vailla edullista puomillista symbaalitelinettä ja T-kaupassa ois Millenium hintaan 35 euroa ja Sonor 33 euroa. Millenium näyttää kuvassa hieman tuhdimmalta, mutta oisko Sonor kuitenkin varmempi ja kestävämpi? Milleniumista olen kuullut "kauhutarinoita" mutta toisaalta tämä teline ei tule millekkään ammattimuusikolle. Olisiko Sonor tuossa hintaluokassa yhtään parempi?
Pieni rumpalipoika
15.08.2008 01:54:01

Olisin vailla edullista puomillista symbaalitelinettä ja T-kaupassa ois Millenium hintaan 35 euroa ja Sonor 33 euroa. Millenium näyttää kuvassa hieman tuhdimmalta, mutta oisko Sonor kuitenkin varmempi ja kestävämpi? Milleniumista olen kuullut "kauhutarinoita" mutta toisaalta tämä teline ei tule millekkään ammattimuusikolle. Olisiko Sonor tuossa hintaluokassa yhtään parempi?

http://www.thomann.de/fi/yamaha_cs745_cymbalboomstand.htm

Siinä kaikki mitä ihmislapsen tarvitsee tietää puomillisista symbaalitelineistä.

Maksaa tuplat, mutta kestää vähintään 15 vuotta pidempään.
Rummut nurin ja nussimaan!
isoaarne
15.08.2008 02:15:39

Noista kahdesta ehdottomasti tuo Sonorin teline. Ei mutinoita.

Mutta suosittelen itsekin esim. Yamahan vähän kalliimpia telineitä, ne kyllä ovat kestäviä.
"Mä oon vaan rumpali." Hoho.
arkadin
15.08.2008 11:16:41
Yamaha/sonor/pearl/tama ihan mikä muu tahansa, mutta ei milleniumia. Käyttökelvottomiksi menevät parin vuoden sisään pienelläkin roudauksella ja säätelyllä.
Nolte
15.08.2008 12:22:33
Tuo Rumpalipojan laittama kalliimpi Yamaha on varmaan paree, mutta tämä halvempikin on minusta oikein käyttökelpoinen: http://www.thomann.de/fi/yamaha_cs655_galgenbeckenstaender.htm

Näyttää kuvassa ihan rimpulalta, mutta on livenä ainakin itselle ihan riittävän jämerä peli. Hyvä ja edullinen teline, jos ei tarvitse muuta, kuin symbaalia kannatella. Voi jäädä huteraksi, jos pitää tomi klämpätä kiinni, mene&tiedä. En ole kokeillut.
markkuliini
15.08.2008 12:27:53

Tuo Rumpalipojan laittama kalliimpi Yamaha on varmaan paree, mutta tämä halvempikin on minusta oikein käyttökelpoinen: http://www.thomann.de/fi/yamaha_cs655_galgenbeckenstaender.htm

Kyllä. 15 euroa lisää = 15 vuotta lisää.
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
Simbe
15.08.2008 12:46:46 (muokattu 15.08.2008 12:56:47)
Mun mielestä toi 600-sarja oli jo sen verran lyhyempää ja mopoisempaa, että se ei enää ole niin monikayttöinen. Kyllä niillä moposetin kanssa pärjää silti. Ainakin yhteen aikaan, kun pidin tomeja 24" basarin päällä, niin nuo olisivat jääneet melko alas. Puomiin ei jäänyt varaa kallistua sivusuuntaan.

E: Eihän se ole kuin 10 cm lyhyempi tota 700-sarjalaista, mutta niissä on eroa. Toisen uskaltaa vetää maksimikorkeuteen, eikä se huoju vielä ihan pahasti.

E2: Nyt kun tarkemmin muistelen kyseessä oli tämä CS-650, 145 cm. http://www.thomann.de/fi/yamaha_cs820_822.htm

800- ja 900-sarjoilla pärjää sitten, vaikka teline jäisi rumpuriserin ulkopuolelle.
Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä.
Nolte
15.08.2008 14:12:09
Mun mielestä toi 600-sarja oli jo sen verran lyhyempää ja mopoisempaa, että se ei enää ole niin monikayttöinen. Kyllä niillä moposetin kanssa pärjää silti. Ainakin yhteen aikaan, kun pidin tomeja 24" basarin päällä, niin nuo olisivat jääneet melko alas. Puomiin ei jäänyt varaa kallistua sivusuuntaan.

E: Eihän se ole kuin 10 cm lyhyempi tota 700-sarjalaista, mutta niissä on eroa. Toisen uskaltaa vetää maksimikorkeuteen, eikä se huoju vielä ihan pahasti.

Joo, ei se 655 -mallikaan mikään erityisen tukeva ole, mutta minulle käy. Pelkät crashit niissä killuvat, ride on vähän jykevämmän tellingin nokassa.

Nuokin halvimmat Yamahan telineet ovat kuitenkin hyvin tehty. Kaikki toimii hienosti, ruuvit sun muut ovat sen oloisia, ettei tarvitse jännittää niitä kierrellessä, että mikäköhän kohta pettää.
seppo i
15.08.2008 16:41:43
Jos haluat pysyä Sonorissa, niin hanki teline 400 tai 600-sarjasta. Ei ehkä kannata ostaa halvinta, jos tulet ruuvaamaan sitä pitkäksi ja kasaan useasti. Säästyy rahaakin, kun ei tarvitse uusia parempaan.
Mikael
15.08.2008 16:47:33 (muokattu 15.08.2008 16:47:46)

Siinä kaikki mitä ihmislapsen tarvitsee tietää puomillisista symbaalitelineistä.

Pitää myös tietää että puomillinen teline on moraalisesti väärin ja rikos ihmiskuntaa vastaan - iänkaikkinen kadotus on oleva vain osa rangaistuksesta!
Inhimillisyys on hyve.
markkuliini
15.08.2008 16:48:29

Pitää myös tietää että puomillinen teline on moraalisesti väärin ja rikos ihmiskuntaa vastaan - iänkaikkinen kadotus on oleva vain osa rangaistuksesta!

Kuis niin?
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
Mikael
15.08.2008 17:37:27

Kuis niin?

"Second one is about cymbal stands. NO BOOM STANDS allowed. Why? Because they suck and look like shit. If you can't reach that cymbal without it, dump the fucker. It's probably some 3" inch splashy china boy anyway."

lähde: http://go.to/righteousdrummers
Inhimillisyys on hyve.
Pieni rumpalipoika
15.08.2008 23:48:39 (muokattu 15.08.2008 23:51:25)

Haha. Mietinkin, että milloin tästä tulee kommenttia. Tottahan tuo on ja itseasiassa mulla ei ole puomi käytössä edes omista 745-sarjan staageista : )

Paitsi jostain syystä Rocksin keikalle keskiviikkona avasin puomin ja otin raidia lähemmäs. Ja koko ajan ahisti. Eli turhakkeita ovat.

Edit. Tosin rocksin keikalla ahisti aika paljon muutkin asiat. Taustaflaga laitettiin vasta tsekin jälkeen seinälle, eikä tullut sit noteerattua kuin vasta just ennen vetoa, että trussilinja toi flagan ulommas takaseinästä ja se vittu oli mun selässä ja kyynärpäissä kiinni. Ja sit ei muutenkaan kulkenut sit yhtään. Ja siltä se kyl tuntukin. Treenin puutetta, ei voi katsoa kuin peiliin. Tosin eilen kuunneltuani vedon äänitteen, huomasin ettei se kautta linjan ollut ihan niin paskaa miltä se keikan aikana tuntui.
markkuliini
16.08.2008 09:52:12

"Second one is about cymbal stands. NO BOOM STANDS allowed. Why? Because they suck and look like shit. If you can't reach that cymbal without it, dump the fucker. It's probably some 3" inch splashy china boy anyway."

No joo, tuonhan kaikki tietää, mutta kuitenkin http://muusikoiden.net/dyn/users/18186.jpg

Senkin kaksinaismoralisti! :P

Mulla ainakin jää ride suoralla just vähän liian kauas.
Roberto
16.08.2008 10:13:47

Hyvä! Puomiständistä on kuitenki yllättävän lyhyt matka invavessa-räkkijärjestelmiin.
markkuliini
16.08.2008 10:50:18 (muokattu 16.08.2008 11:21:15)

Sitä paitsi sanovat myös että kaikki tomit jotka ovat pienempiä kuin 12" x 10" ovat persiistä. Käsi ylös kaikki vintage-spedet joilla muka ei sellaista ole. Buaha! :P

Sekä muka kaikki virvelit joiden syvyys on alle 5" on kanssa soo-soo. Käyn tunkemassa mun Craviotto-piccolon tuon sivuntekijän anukseen, soundaa sielläkin paremmalta kuin mikään.
Ugh! Olen puhunut...mutten asiaa.

Niin, pointti..? Jos tuon sivun oppeja aletaan soveltamaan, niin sitten sovelletaan ne kaikki eikä vain se itselle mieluisin.

Edit: No voi hitto! Alle 20" bassaritkin on kielletty... Eli mm.Elvinkin oli pelle.
markkuliini
16.08.2008 10:53:26

Hyvä! Puomiständistä on kuitenki yllättävän lyhyt matka invavessa-räkkijärjestelmiin.

No ei ole... ainakaan mulla.
Ehkä sulla on...taidatkin salaa haaveilla. Kumpis laitetaan? Taman räkki vai se Pearlin niillä neliskulmaisilla "putkilla"? Hehehee...
Pieni rumpalipoika
16.08.2008 11:06:37

Sitä paitsi sanovat myös että kaikki tomit jotka ovat pienempiä kuin 12" x 10" ovat persiistä. Käsi ylös kaikki vintage-spedet joilla muka ei sellaista ole. Buaha! :P

Hep. Mulla pienin 13" ja senkin ajattelin vaihtaa 14 tuumaiseen : )
markkuliini
16.08.2008 11:09:17

Onko teillä auto vaihtunut sattuneesta syystä isompaan? Ja se pitää täyttää keikkamatkoillakin paremmin?
kimizu
16.08.2008 11:18:48 (muokattu 16.08.2008 11:36:35)

Että tuuma lisää...?! Eestin puolella kuulemma tekevät halvalla ;)
"Tuumalla toimeen", sanoi köyhä gigolo!

Alkuperäiseen kysymykseen, mulla on pari Sonorin telinettä, juuri sitä halvinta ja keveintä sarjaa, tosin ilman puomia. Voin suositella.

Puomitelineenä on kyllä itsellänikin jammu, rideä pidän siinä.
18" basarin kanssa voi käyttää ilman puomiakin, mutta 22":sen kanssa ride jää himpun liian kauas.
Mielummin hieman ergonomisempi soittoasento, kuin jonkun urpån mielestä "siistimpi setuppi"

EDIT: Aikä hauska sivusto sinänsä tuo http://go.to/righteousdrummers
Vaikka onkin tehty selvästi ns. kieli poskessa, on tuossa havaittavissa samanlaista meininkiä kuin joissain lahkojen touhuissa. "olemme suvaitsevaisia jos teet kuten me, muuten tapamme ja tuhoamme kaiken mitä edustat!"

Tämä irrotti naurut:
"Hey! I'm the backline rental company boss! I like the heads to be durable and cheap so I can put them nicely into my 300 Tama Artstar II sets! God I love that pinstripe! It lasts over a year and the sound never changes! Excellent!"
Well fuck you mister, because these are the heads that are ILLEGAL! Take your Tamas and pinstripes and
run because were gonna get you!!!

Eilen juuri vedin keikan vuokra/lainasetillä jossa oli pinstripet ja ripustetut lattiatomit, tosin ne oli Mapexit... :))
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)