Tankero 12.08.2008 14:39:45 | |
---|
Mua yllytettiin laittamaan Jammun Recording customien tomareihin valurautavanteet. Ei ole aiempaa kokemusta. Miten ne vaikuttaa soundiin, vai vaikuttaako? Humppajyrä |
Bacchus 12.08.2008 15:09:14 (muokattu 12.08.2008 15:09:32) | |
---|
Mua yllytettiin laittamaan Jammun Recording customien tomareihin valurautavanteet. Ei ole aiempaa kokemusta. Miten ne vaikuttaa soundiin, vai vaikuttaako? Varmaan tarkoitetaan valettuja teräsvanteita. Valurautaahan löytyy yleisesti keittiöstä.;) Valetut vanteet tuovat soundiin enemmän napakkuutta ja atackia. Anti-Matter Manifesto |
Simbe 12.08.2008 15:23:07 | |
---|
Aika iso osa sitä RC:n kimakkaa atakkia tulee teräsvanteista. Tän huomasin, kun vaihdoin puuvanteet. Valuvanteista ei ole kokemusta, mut menisköhän vähän ylilyönniksi RC:n kanssa? Ne on helpot virittää muutenkin. |
hollmi-5 12.08.2008 17:13:34 | |
---|
Tomeihin en olisi itse valuvanteita laittamassa. Missään soittamassani setissä en ole homannut niistä olevan etua. Hieman haittaa on siitä, että toisissa malleissa reuna on prässivannetta korkeammalla ja se muuttaa totuttua lyöntikulmaa. Käytetystä materiaalista en tiedä. Sonorin valuvanne on heikosti magneettinen ja Ludwigin 80-lukulaiseen magneetti ei tartu ollenkaan. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Velli 12.08.2008 17:36:12 | |
---|
Hieman haittaa on siitä, että toisissa malleissa reuna on prässivannetta korkeammalla ja se muuttaa totuttua lyöntikulmaa. Toisaalta ainakin Premierin valuvanteissa (niissä vintagemallisissa) on reuna prässivannetta matalemmalla, eli soittoergonomia helpottuu vielä aavistuksen verran prässivanteisiin verrattuna. Siitä, miten nuo vanteet vaikuttavat tomien sointiin, en osaa sanoa muuta kuin että ainakin Signia Marquisissa ne toimivat hienosti. |
majuku 12.08.2008 21:30:32 | |
---|
mun mielestä enemmän fiilis- ja ulkonäköjuttu. ja oon eri mieltä että valetuissa ois "tiukempi" saundi, mun mielestä just prässätyt vanteet antaa terävämmän fiiliksen. tod näk sointi/ääni on tosi lähellä toisiaan ja se ero on vaan mun pään sisällä. puuvanteet oli positiivinen yllätys, oletin että ne näyttää hyvältä muttei toimi soitossa - paskat, tosi kipakat kantti-iskut! "matalalla profiililla, se on voittajan tie" |
jazzmies 12.08.2008 23:07:08 | |
---|
Missään soittamassani setissä en ole homannut niistä olevan etua. Gretsch anyone:) Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta.
Ronnie Österberg.
Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea.
- Kailis 2008 - |
hollmi-5 12.08.2008 23:31:19 | |
---|
Gretsch anyone:) Onko etua? Siihen settiin ne kuuluvat kyllä, mutta oletko kokeillut ilman kanssa? Soundit, piuhat ja kajarit. |
fox 13.08.2008 01:17:47 | |
---|
Toisaalta ainakin Premierin valuvanteissa (niissä vintagemallisissa) on reuna prässivannetta matalemmalla, eli soittoergonomia helpottuu vielä aavistuksen verran prässivanteisiin verrattuna. Siitä, miten nuo vanteet vaikuttavat tomien sointiin, en osaa sanoa muuta kuin että ainakin Signia Marquisissa ne toimivat hienosti. Ainoo huono puoli on, että trigujen kiinnitys on hankalaa, todella hankalaa.. Mutta toisaalta, sanotte te, kolleegat ja rumpaliveljet, kuka sitte triggereitä tarvitsee... 8) |
Kailis 13.08.2008 01:29:00 | |
---|
Varmaan tarkoitetaan valettuja teräsvanteita. Valurautaahan löytyy yleisesti keittiöstä.;) Valetut vanteet tuovat soundiin enemmän napakkuutta ja atackia. Kyllä niitä valurautavanteiksi sanotaan. Seokset vaihtelee. |
tml 13.08.2008 11:34:53 | |
---|
Kyllä niitä valurautavanteiksi sanotaan. Seokset vaihtelee. Juu, ei ne taida olla rautaa eikä terästä. Jostain olen lukenut, että voisivat olla sinkkiä tai sitten seosmetallia. Tietenkin Yamahan valualumiinivanteita lukuun ottamatta. |
Bacchus 13.08.2008 12:34:52 (muokattu 13.08.2008 12:38:46) | |
---|
Kyllä niitä valurautavanteiksi sanotaan. Seokset vaihtelee. Die Cast Steel = valettu teräs Die Cast Iron = valurauta Valurautahan on hyvin hiilipitoista, ja varaa erittäin hyvin lämpöä. Tämän takia se on optimaalinen materiaali juuri keittiötarvikkeissa. Se, miten paljon hiiltä sitoutuu rautaan sulamisvaiheessa ratkaisee, onko louhoksen rautamalmista valmistettu tuote terästä, takorautaa vai valurautaa. Jos hiilipitoisuus jää alle 0,35% on valmis tuote takorauta, jota voidaan jälleen pehmentää kuumentamalla. Rautaa, joka sisältää 0,35 - 2,5% hiiltä, kutsutaan teräkseksi. Rauta joka sisältää enemmän kuin 2,5% hiiltä, on valurautaa. Teräksen ja takoraudan vastakohtana valurauta ei muuta muotoansa kuumetessaan. lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Valurauta Valurautaa eivät vanteet siis oman käsitykseni mukaan ole. Jonkinlaista terässeosta kylläkin. Anti-Matter Manifesto |
jazzmies 13.08.2008 12:38:44 | |
---|
Onko etua? Siihen settiin ne kuuluvat kyllä, mutta oletko kokeillut ilman kanssa? Hui hirveä, kammottava ajatus;) Valetut vanteet ovat valetut vanteet, die cast hoops, ja ne ovat taatusti jotakin alu-teräs-voikukanjuuri-liibalaaba-höttöä nekin, kuten suurin osa telineistäkin. Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta.
Ronnie Österberg.
Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea.
- Kailis 2008 - |
Bacchus 13.08.2008 12:39:29 (muokattu 13.08.2008 15:39:47) | |
---|
Hui hirveä, kammottava ajatus;) Valetut vanteet ovat valetut vanteet, die cast hoops, ja ne ovat taatusti jotakin alu-teräs-voikukanjuuri-liibalaaba-höttöä nekin, kuten suurin osa telineistäkin. On saman tekevää, minkälaista terässeosta ne ovat, koska ne eivät kuitenkaan missään nimessä ole valurautaa. EDIT: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=44&t=162462 Valurautakeskustelu valtaa alaa! Anti-Matter Manifesto |
Kailis 14.08.2008 00:45:31 (muokattu 14.08.2008 00:50:51) | |
---|
Valuseosvanteet =D Viritysruuvitkin on pultteja. Ja entäs kalvo englanniksi; head? WTF? Kaveri katsoi mua huuli pöreänä kun pyysin siltä lainaan akkuväännintä. Vähän aikaa pohdittiin ja sitten se sanoi "Ai sä tarkoitat porakonetta, olsit heti sanonut!" |
Bacchus 14.08.2008 10:09:20 (muokattu 14.08.2008 10:12:14) | |
---|
Valuseosvanteet =D Siinä on hyvä kompromissi, ja nimeltään tarkempi.;) Viritysruuvitkin on pultteja. Ja entäs kalvo englanniksi; head? WTF? Kaveri katsoi mua huuli pöreänä kun pyysin siltä lainaan akkuväännintä. Vähän aikaa pohdittiin ja sitten se sanoi "Ai sä tarkoitat porakonetta, olsit heti sanonut!" Viritystapeiksikin on kutsuttu. Pomp kysyi duunissa joskus ruuvinväännintä lainaan, pari sekuntia meni kun mietin että mitä helvettiä se nyt haluaa. Meinasin iskeä ruuvimeisselin käteen, en kuitenkaan kirjaimellisesti. Anti-Matter Manifesto |
tml 14.08.2008 10:44:00 | |
---|
Eikö valuvanne olisi oikea termi? Valurautavanne taitaa olla metsämiesten murretta, muut ovat käyttäneet teflonvanteita jo pitkään. |
Kailis 14.08.2008 10:52:59 (muokattu 14.08.2008 10:53:38) | |
---|
valuvanne Nyt ollaan lähellä. Mutta toisaalla; olet vanhanliiton psykiatrin vastaanotolla ja se puhuu sulle rauhallisella äänellä; "Olette sade. Kuvitelkaa valuvanne rakkaimpanne iholla". Hiphei! |
majuku 14.08.2008 18:53:46 | |
---|
Nyt ollaan lähellä. Mutta toisaalla; olet vanhanliiton psykiatrin vastaanotolla ja se puhuu sulle rauhallisella äänellä; "Olette sade. Kuvitelkaa valuvanne rakkaimpanne iholla". Hiphei! -Nyt käsi sydämellä...olitko 10:26 laskuhumalassa???!!! :D "matalalla profiililla, se on voittajan tie" |
majuku 14.08.2008 18:54:02 | |
---|
eikun 10:52 "matalalla profiililla, se on voittajan tie" |