Aihe: Sonor 3007
1 2
HotWheels
07.07.2008 11:23:27
On alkanut tekemään mieli Sonor 3007 sarjan fuusiosettiä. Entinen on Tama Rockstar -97 mallia. Minkähänlaiset erot käytännössä näissä on noin laadullisesti?
Jordan
07.07.2008 16:40:44
Ihtelläni on Sonor 3005 ja 3007 on päivitetty versio siitä...

Sonorin setti on väh 5x parempi kun Taman superstarit kaikessa paitsi hardwaressa..soundeissa varsinkin, ja sulla on vielä rockstarit, joista supestar on astetta parempi joten... Sonorin setti on aika ilmeinen valinta mun mielestä koska se on oikeestaan omassa hintaluokassaan kaikkein toimivin kokonaisuus.

kunnon hehkutusta mnutta joo:)
Raise the Gun for your Nation
seppo i
08.07.2008 02:09:00
Eipä siinä Sonorin hardwaressakaan mitään moittimista ole, jos siinä tulee mukana 400 -sarjan telineitä. Sopivasti toimivuutta ja tukevuutta, eikä osat jää käteen. 600 -sarja on jo huipputavaraa, eikä se häviä muitten valmistajien vastaaville. Painoakin tuppaa olemaan enemmän, eikä se asia tietenkään miellytä kaikkia.

Taman rummuista en voi sanoa mitään, mutta hardware (se mitä omistan ja olen kokeillut) toimii siinä missä Sonorinkin kamat.
Suleima
08.07.2008 06:57:34
Itse säästäisin oikeesti pro-kamaan kun kerran on jo setti, jolla tulee toimeen
Niq
08.07.2008 16:29:52

Uusi harrastelijasarjan setti vrt. kymmenen vuotta vanha harrastelijasetti. En usko että merkittävää laadullista tai soundillista eroa noista löytyy. Uutta fiilistä voit saada kylläkin, varsinkin jos esim. rumpujen koot ovat mieleisempiä

Ensimmäiselle vastaajalle kommenttina: Mulla oli 90-luvun alun rockstarit ja nyt on superstarit. Eri näköiset ja eri materiaalia, mutta soundi on virittämällä lähes samanlainen, ehkä superstareissa hieman kirkkaampi. Laatu raudan yms. osalta ihan vastaavaa molemmissa. Kumpikaan ei mikään loistosetti, mutta toisaalta ei mitään menoa haittaavaakaan ole, soundit piisaa keikoille, äänityksiin ja reeneihin ihan hienosti.
"I have a cunning plan" -Baldrick
HotWheels
10.07.2008 11:04:14
Näköjään Suomesta saisi Sonorit edullisemmin kuin Saksasta???
DLX- musiikki, varastossa olevat värit (muutamia) n. 300 euroa halvempi kuin Thomannilla. Muiden värien toimitusaika n. 4-6 kk, mikä ihmetyttää.
seppo i
11.07.2008 00:46:18
Itse ostin kummatkin Sonorit DLX:stä, viimeiset Tampereelta. Suosittelen, J. Hangaslammen kanssa on mukava asioida.

Rumpujen Saksasta rahtaaminen on aina riski; Jammun bassari tuli kolhuisessa pahvilaatikossa, ilmeisesti oli saanut matkalla kunnon kyytiä. Mielestäni Thomann on muutenkin bulkkimyymälä, jossa ei edes aina vaivauduta vastaamaan meileihin, jos kyselee jonkin hankalamman rumpukaman perään.
Velli
11.07.2008 00:50:23
Uusi harrastelijasarjan setti vrt. kymmenen vuotta vanha harrastelijasetti. En usko että merkittävää laadullista tai soundillista eroa noista löytyy. Uutta fiilistä voit saada kylläkin, varsinkin jos esim. rumpujen koot ovat mieleisempiä

Yhdyn tähän mielipiteeseen täysin, koska se on tosi! Miten mulla on vaan sellainen fiilis, että topicin aloittajaa ei tällainen mielipide kiinnosta. Veikaan että uudet pöntöt on saatava heti, vaikka sitten paskat jos ei muuta ;)...
HotWheels
11.07.2008 09:56:29
Yhdyn tähän mielipiteeseen täysin, koska se on tosi! Miten mulla on vaan sellainen fiilis, että topicin aloittajaa ei tällainen mielipide kiinnosta. Veikaan että uudet pöntöt on saatava heti, vaikka sitten paskat jos ei muuta ;)...

Ei ihan noin, kyllä aspiriini auttaa ;)

Onko nuo Sonorit sitten paskat? Nuo on alkaneet kiinnostaa siitä syystä, että oikeastaan pelkkää positiivista olen noista aina kuullut ja olen saanut kuvan, että hintaluokassaan olisivat oikeinkin hyvät vermeet.
Legenda
11.07.2008 10:28:58

Onko nuo Sonorit sitten paskat? Nuo on alkaneet kiinnostaa siitä syystä, että oikeastaan pelkkää positiivista olen noista aina kuullut ja olen saanut kuvan, että hintaluokassaan olisivat oikeinkin hyvät vermeet.

Oletko huomioinut Yamaha Tour customin? Ainakin T-kaupassa edullisemmat ja ovat todellakin hintansa väärtit!
legenda on hyvä juoma!
OPJ1974
11.07.2008 12:16:51 (muokattu 11.07.2008 12:28:12)

Oletko huomioinut Yamaha Tour customin? Ainakin T-kaupassa edullisemmat ja ovat todellakin hintansa väärtit!

Voin kompata oikein hyvin, nimim. juuri Tour Customit hankkineena. Soundi on erittäin hyvä ja virvelistäkin saa oikein mainion, mielestäni helpostikin.

Tosin torillahan ja rumpaleiden.netissä on nyt myynnissä käytettynä Sonorin 3005-setti ja myöskin vanhemman mallin Tour Custom-setti (80-luku).

Itse sain käytettynä hankittua oman Tour Custom-settini, priimakuntoisena, puoli vuotta vanhana ja puoleen hintaan.

Tour Customeissa täytyy kyllä muistaa, että hardwarea ei tule mukana, paitsi muistaakseni tomipidike.
"Rumpu tykkää, kun sitä lyö."
Velli
11.07.2008 14:46:14 (muokattu 11.07.2008 14:48:40)

Eivät ne varmaankaan paskat ole, mutta eivät juurikaan noita jo omistamiasi Rockstareja paremmat. Vaihto Rockstareista noihin Sonoreihin ei tuo soundillisesti mitään oleellista parannusta. Jos haluat oikeasti paremmat pöntöt, niin säästä vielä muutama saturainen lisää ja osta käytetyt huippurummut (esim. Yamaha Maple Custom tai Recording Custom, Premier Signia, DW yms.)...
HotWheels
12.07.2008 00:11:25

En löytänyt 20" basarilla, enkä 14" lattiatomilla T: lta, löytyneekö jostakin muualta? Mielenkiintoinen setti kyllä.
Bobana
12.07.2008 03:22:53
Soonor ! Soonor ! Soonor! Soonor !
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
OPJ1974
12.07.2008 09:14:27 (muokattu 12.07.2008 09:14:50)

En löytänyt 20" basarilla, enkä 14" lattiatomilla T: lta, löytyneekö jostakin muualta? Mielenkiintoinen setti kyllä.

Valmiita settejä ei saa kuin 22" basarilla ja 16" lattiatomilla. Jos haluaa fusion-koot, pitää tilata irtorumpuina.

Itse olisin kanssa halunnut 20 tuuman basarilla, mutta päätin tehdä niin, että ostan setin pois alta ja vaihdan basarin sitten myöhemmin toiseen.
"Rumpu tykkää, kun sitä lyö."
seppo i
14.07.2008 00:53:05
Soonor ! Soonor ! Soonor! Soonor !

Samaa mieltä olen. Vähän epäreilua kuitenkin, sullahan on nuo Sonorlitet. Minäkin voisin hankkia sellaiset, jos joku myy.
kamelisko
01.08.2008 23:35:41
Kertokaapas täysin puolueellinen mielipide kuinka suuri ero on 2007 ja 3007 seteillä. Kiinnostaa myös tämä hardwarepuoli. 2007:ssa 200-sarjaa ja 3007:ssa 400-sarjaa.
Kuinka paljon laadukkaampaa tuo 400-sarja on käytännössä?

Tekniset tiedot tiedän, mutta kaipaan juurikin kokemuksia.
Krisse82
01.08.2008 23:51:45
Kertokaapas täysin puolueellinen mielipide kuinka suuri ero on 2007 ja 3007 seteillä. Kiinnostaa myös tämä hardwarepuoli. 2007:ssa 200-sarjaa ja 3007:ssa 400-sarjaa.
Kuinka paljon laadukkaampaa tuo 400-sarja on käytännössä?

Tekniset tiedot tiedän, mutta kaipaan juurikin kokemuksia.

Settien eroista en varsinaisesti osaa sanoa vaikka käytössä on ollut sekä force 2001 että 3005, koska nykyinen 2007 on koivua. Ihan kelvollisia rumpuja. Tottahan 3007:n lakkapinta saattaa enemmän miellyttää silmää.

Hardwaren 200-sarja huomattavasti kevyempää roudata kuin 400. Suurimmat erot käytössä haikalla ja basaribedaalilla.

Muistaakseni symbaaliständeissä yksi jatko enemmän tossa 400-sarjassa, eli maksimi korkeudessa saattaa jotain eroa olla. Kummankin sarjan telineissä voi symbaalin lisäksi roikuttaa myös tomia suurempia murehtimatta.
Eniten mä tykkään omasta rumpujensoitosta. . .
Groovi
01.08.2008 23:57:14
Aika iso ero on 200 ja 400 sarjan välillä käytännössä. 200 sarja on sellaista made-in-somewhere-millenium tasoa, kun 400 sarjaa uskaltaa jo ihan roudatakkin ja purkaa/kasata enemmän kuin yhden kerran.
Hyvä rumpali saa satasen kamat kuulostamaan miljoonaluokan vehkeiltä. Huono rumpali ei saa miljoonan kamoja kuulostamaan edes satasen vehkeiltä.
Krisse82
02.08.2008 00:03:01 (muokattu 02.08.2008 00:10:01)
Aika iso ero on 200 ja 400 sarjan välillä käytännössä. 200 sarja on sellaista made-in-somewhere-millenium tasoa, kun 400 sarjaa uskaltaa jo ihan roudatakkin ja purkaa/kasata enemmän kuin yhden kerran.

200-sarjan hardwarella 100+ keikkaa, kestää nekin. Toki paljon siitä kiinni kuinka kamojaan käsittelee. Omalla force 2001 setillä soittelin ton verran ja kun pois myin niin pari naarmua niistä löysin. Kuukauden kaveri niitä soitteli ja kolhuilla joka pönttö...

Ihan tosi, mieluummin silti kannan vähän raskaampaa telinenippua.
Eniten mä tykkään omasta rumpujensoitosta. . .
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)