Aihe: Kalliimmat tuplapedaalit?
1 2
magik
12.06.2008 01:03:07

Netistä oon tutkinu hiukan nuita tyyriimpiä pedaaleja, ja paperifaktat on jokseenkin hallussa, mutta nyt kaivataankin empiiristä infoa!

Eli! Esim Axis, Trick, ja tätä luokkaa.

Erityisesti kiinnostaa PDP:n BOA-tuplikset, mutta varmaanki joutuu aika kaukaa tilaamaan jos meinaa moiset hankkia. Tosin säätövaraa tuntuis olevan niissä eniten, ja tekniikkakin vaikuttaa melko hyvältä. Kestävyys, tuntuma yms on sitten toinen asia..
- stupidity is intelligence - http://www.schmorf.com/ http://www.myspace.com/schmorf
Bacchus
12.06.2008 10:47:40
Mitäs tähän nyt sanoisi. Mitä haluat tietää?

Itselläni on kahdet Axikset olleet. Kumpaankaan ei jalka tottunut, vaikka toisilla poljin sen puolisen vuotta. Jalka liian tottunut Eliminaattoreihin, ainoat oikeat meikäläiselle.
Anti-Matter Manifesto
Point
12.06.2008 11:30:40
Netistä oon tutkinu hiukan nuita tyyriimpiä pedaaleja, ja paperifaktat on jokseenkin hallussa, mutta nyt kaivataankin empiiristä infoa!

Eli! Esim Axis, Trick, ja tätä luokkaa.

Erityisesti kiinnostaa PDP:n BOA-tuplikset, mutta varmaanki joutuu aika kaukaa tilaamaan jos meinaa moiset hankkia. Tosin säätövaraa tuntuis olevan niissä eniten, ja tekniikkakin vaikuttaa melko hyvältä. Kestävyys, tuntuma yms on sitten toinen asia..

BOA:t vaikuttaa aika mielenkiintoisilta. Katsoin Pdp:n sivuilta videon jossa BOA:n kehittäjä esitteli näitä. Yksi juttu joka pisti silmään on se, että sekä slave, että masterpedaali olivat täysin balanssissa.

Nämä Sonorin Giant Stepit ovat myös vähän kalliimmanpuoleiset. Erityyppiset kuin Trickit tai Axisit.
Thomannilla hinta jotain 635 euron luokkaa. Linkki: http://www.thomann.de/fi/sonor_gdpr.htm Vähän olen noilla hiihtänyt, todella kevyen tuntuiset.
magik
12.06.2008 12:46:42

Hakusessa olisi siis esim vertausta Eliminator - Iron Cobra -laatuisiin pamputtimiin, minkälainen on ero?

Ja Giant Stepeissähän on ilmeisesti sekä hihna- että ketjuveto?
- stupidity is intelligence - http://www.schmorf.com/ http://www.myspace.com/schmorf
seppo i
12.06.2008 13:19:44
Giant Step on mun mielestä huippulaatuinen pedaali viimeistelyn puolesta, mutta mun jalan alla ketjuvetoinen versio tuntui kohtalaisen raskaalta. Pitäisi kokeilla hihnaversiota, se on varmasti kevyempi. Keveys/raskaus on tietysti tottumuksesta kiinni, mutta yleensä tuplaketju tuntuu mun soittotyylille turhalta varmistelulta.

DW:n 9000 -sarjalainen oli kokeilussa pettymys. Laudan sarana lonksui, kun lautaa liikutti sivuttain, ja jokin liikkuva osa piti soitettaessa jatkuvaa nitkutusta. Ei pitäisi näitä juttuja enää löytyä tästä hintaluokasta, edes yksilövikana.

Trickiä ja Boaa olisi mukava kokeilla, mutta ainakin toisen testailu tarkoittaisi ajelua Turkuun asti. Kertokaa tosiaan te, jotka olette testanneet.

Ja toisaalta: Olen kyllä aika tyytyväinen nykyiseen hihnaCobraan: sopivan kevyt ja jouheva tuntuma, riittävästi säätöjä, eikä mikään paikka kolise tai lonksu viiden vuoden soittelun jälkeen.
nihoggr
12.06.2008 16:48:38

Ensimmäiseksi...
Olen laiska, anteeksi jos häiritsee.
Mutta, asiani oli että ex- Cradle Of Filthin Erlandsonilla oli/ on käytössä jotkut ihan kummat pedaalit. Oliko niissä jotain läpikuultavaa muovia tms. että olisi oikein futuurinäköä, mutta kuitenkin: Mies kehui niitä maasta taivaaseen jossain mainoksessa ja kyllähän niillä hintaa olikin. Taisivat olla tyyriimmät kuin Axiksen A-L tuplat.
Nämä pedaalit näin jonkun suomalaisen musiikkikaupan kotisivuilla, olisikohan ollut joku Tampereen liike vieläpä?
Eli en jaksanut alkaa metsästämään linkkiä nyt...
Case in short:
Kalliit olivat ja näyttivät hyviltä mutta en ollut ennen kuullut moisista.
grind
12.06.2008 19:42:17
Axis A longboard tuplat löytyvät täältä ja olen tykännyt. Passaavat omaan soittotyyliin ja aika huolettomat ovat olleet pitää, vaikka näitä on tullut roudattuakin. Keissi pitäis rakennella kylläkin.
Perro Stupido
13.06.2008 02:09:27
Ensimmäiseksi...
Mutta, asiani oli että ex- Cradle Of Filthin Erlandsonilla oli/ on käytössä jotkut ihan kummat pedaalit. Oliko niissä jotain läpikuultavaa muovia tms. että olisi oikein futuurinäköä, mutta kuitenkin: Mies kehui niitä maasta taivaaseen jossain mainoksessa ja kyllähän niillä hintaa olikin. Taisivat olla tyyriimmät kuin Axiksen A-L tuplat.
Nämä pedaalit näin jonkun suomalaisen musiikkikaupan kotisivuilla, olisikohan ollut joku Tampereen liike vieläpä?
Case in short:

Tää oli hyvä. Paha sanoa ton perusteella oikein mitään..
Tänään otetaan kaljaa, viskotaan dartsia kaikkea tätä säestää tietenkin täysiä pauhaava enter sandman. -heikkijarvinen
Ruutikallo
13.06.2008 02:48:08
Mulla on vanhan kansan Premier EDP-400 pedaalit.
Tosin moneen vuoteen ei ole ollut tuplia vaan 3kpl sinkkupedaaleja.
Mutta tupliksi yhdistetttynä tai paremminkin tuplista erotettuna ne ovat oiken mainiot pelit.

-Suoraveto
-Tsiljoona säätöä
-Ehkä liikaakin
-Sangen kestävät
-Erittäin iisi attachment bassariin
-Ei enää valmisteta
-Osia saa kyllä, esim. Soitin Laine
- Saatavana joko jousella tai kumilenksulla

-H-
"Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä"
fabarm
14.06.2008 01:26:17 (muokattu 14.06.2008 01:27:24)
Ensimmäiseksi...
Case in short:

Kyseessä Trickit. Hyvät pedaalit. Lopetin Heavy-mätkeen, mutten aio luopua näistä. Slave/Master tuntuma täysin samanlainen. Kesti hetken tottua näihin, mutta nyt vajaan vuoden omistettuani olen vakuuttunut. Pedaalit saa välitangon irroittamalla kahdeksi sinkuksi. Riffi-lehden testiraportin perusteella innostuin itse näistä. Ko. aviisin Tanninen myös tykkäsi.

http://www.trickdrums.com/

Paja tekee muuten aika asiallisen näköisiä alumiinipatoja....
Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan. Kyllä se on näinikkään.
grind
14.06.2008 19:07:42 (muokattu 14.06.2008 19:08:06)
Magik, kun samalta paikkakunnalta näytät olevan, niin axisten koepotkaisumahdollisuuskin järjestyy jos tarvetta on.
magik
19.06.2008 12:03:28

Nuo premierit kyllä syyhyttäis jonnin verran, mutta ompa jumalattoman hankala löytää!

Omilla elinimaattoreilla päriää jonku aikaa vielä, mutta mikäpä siinä jos vielä vois jotain lisäpontta puristaa noinniinku laitteiston avulla.

Onhan tuo hankintalista taas pitkö kö näläkävuosi, mutta aina jotain pitää kehitellä...
BanZai88
19.06.2008 21:47:47
Omilla elinimaattoreilla päriää jonku aikaa vielä, mutta mikäpä siinä jos vielä vois jotain lisäpontta puristaa noinniinku laitteiston avulla.

Mikäs on alkanut Eliminaattoreissa tökkimään? Mitäs tarkoitat tuolla, että haluat lisäpontta? Lisää nopeutta / keveyttä / säätöjä / laatua / erilaista tuntumaa vai mitä ?

Nuohan eliminaattorit on kuitenkin jo ihan "proluokan" pedaalit ja luulisin, että niillä pystyy vetämään samat jutut kuin nuilla "hifi"- pedaaleilla (Axis, Trick, BOA). Se on sitten enemmän soittajasta kiinni, että mitkä pedaalit käyvät jalkaan. Helpottaisi vähän, jos tietäisi, että mitä ominaisuuksia olisit hakemassa ja mikä entisissä mättää :)
Kukkis 77
19.06.2008 22:11:48

Mitäs tarkoitat tuolla, että haluat lisäpontta?

Ammattikielellä se on niinku pimpslooraa. En minäkään Iron Cobria soittotatsin takia ostanut.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
Kailis
23.06.2008 07:11:00

Ammattikielellä se on niinku pimpslooraa. En minäkään Iron Cobria soittotatsin takia ostanut.

Aina kun nuori mies vitttuilee täällä fjompsasta ni taitaa olla pulaa...
Bacchus
23.06.2008 11:05:46
Nuo premierit kyllä syyhyttäis jonnin verran, mutta ompa jumalattoman hankala löytää!

Onhan tuo hankintalista taas pitkö kö näläkävuosi, mutta aina jotain pitää kehitellä...

Riippuu tosiaan millaista lisävartta (hoho) olet etsimässä. Itse laitoin omiin hihnaeliminaattoreihin DW:n nuijat, ja toimii niin saakelin hyvin. Tuntumasta tuli jämäkämpi.
Anti-Matter Manifesto
magik
26.06.2008 00:38:04

eihän nyt toki eliminaattoreissa ole mitään vikaa, ei toki. kyllä miehessä on enemmän vikaa.

mutta jos jotenkin saisi sitä kestävyys/nopeus-asiaa hoitumaan muutenkin, niin mikä jottei.
BanZai88
26.06.2008 22:06:29
eihän nyt toki eliminaattoreissa ole mitään vikaa, ei toki. kyllä miehessä on enemmän vikaa.

mutta jos jotenkin saisi sitä kestävyys/nopeus-asiaa hoitumaan muutenkin, niin mikä jottei.

Kyllä se kestävyys ja nopeus on tosiaan enemmän siitä miehestä kiinni kuin pedaaleista (puhutaan nyt näistä eri merkkien lippulaivapedaaleista). Itse vaihdoin tuossa jokunen kuukausi sitten Taman Jr. Cobrista Axisin A-longboardeihin ja täytyy sanoa, että ei se nopeus itsestään sieltä tule, vaikka jalkojen alla olisikin ns. markkinoiden "nopeimmat" pedaalit. Mutta se lisää harjoitusmotivaatiota kummasti, kun saa hommattua pedaalit, jotka tuntuvat jalkaan juuri niiltä oikeilta ja tietää, että niillä voi päästä myös mahottoman nopsaan, jos vain jaksaa reenata.

Käyppä ihmeessä testailemassa nuita hifipedaaleita, mikäli on mahdollista. Jos sieltä sitten löytys joku malli, joka tuntuis sopivalta. Ja kannattaa vielä niitä eliminaattoreita säädellä, kun niillä näyttäis kuitenkin pääsevan yhtä nopsaan kuin nuilla axiseilla ja trickeillä jne, ainakin kun seuraa tuota maailman meininkiä. Myös eri nuijia kannattaa testailla, kun nekin vaikuttaa tosi paljon soittotuntumaan. Itellä ei axisin sonic hammerit sopinut ollenkaan. Tilalle kun vaihdoin puiset iron cobran nuijat, niin toimi paljon paremmin heti.
Jordan
27.08.2008 15:19:43
Jumalauta! Katoin ton esittelyvideon Trickin sivuilta ja oon aika vakuuttunu! Mistä noita saa? Käsittääkseni ovat erittäin kalliit?
WTF
VeeKoo
27.08.2008 16:45:56 (muokattu 27.08.2008 16:49:53)

Jumalauta! Katoin ton esittelyvideon Trickin sivuilta ja oon aika vakuuttunu! Mistä noita saa? Käsittääkseni ovat erittäin kalliit?

Suomen halvimmat taitaa olla suoraan maahantuojalla. Minulla olevassa kuitissa lukee:

Vauhtipesu
Kyminlinnantie 1
48600 Kotka
Puh 050-3657890
Vauhtipesu@suomi24.fi

850€

Hyvät on.

Myös Soitinlaineella ja Turun superostiksella on noita.
"Naisiahan saa räpläillä koska tahansa, mutta kaunista rumpua harvemmin. "- Rockster
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)