Aihe: räkeistä
1 2 3
Wildster
14.12.2008 09:29:30
Pearl DR-80 Rumpuräkki
http://www.smi-music.com/product_info.php/cPath/24_30/products_id/217

Kyseessä siis pearlin 3 sivuinen räkki jonka jalat ovat hitusen huteran näköiset onko kenelläkään tähän vahvistusta että onko tukeva?
Tarkoitus olisi saada tuohon tomit 10",12",13" ja 5 symbaalia.
kolauta tomia kilauta peltiä rummut on sieltä täältä eri äänisiä.
kincy
14.12.2008 10:52:42 (muokattu 14.12.2008 10:55:33)

Ihan hyvä räkki on. Kyllä se pystyssä pysyy oikein mainiosti. On ihan tukeva, ei se itsestään kaadu.
Miinusta tulee clämpeistä, ovat niin suppeat säätövaraltaan, ettei niihin juuri käy muut kuin Pearlin standartikokoiset putket.

Tuo SMI:n pyyntihinta on mielestäni aika kova, kannattaa etsiä käytettynä, pyörii kuitenkin aika paljon torillakin. Omani sain 80euroa viidellä clämpillä.

Ota huomioon että tarvitset clämppejä lisää jos meinaat vielä viisi symbaaliakin ripustaa. Uutena mukaan tulee vain neljä.
Antti1997
14.12.2008 13:47:43 (muokattu 14.12.2008 13:48:34)
Mulla on tollanen, omamuvassa näkyy. On se ihan tarpeeksi tukeva, jos ei mitään seitsemää tomia yritä siihen laittaa. :)

EDIT: Tosin kyllä se vähän heiluu minullakin, mutta ainakin pysyy pystyssä.
I'm just a sucker with no self esteem.
Speedy
14.12.2008 14:37:52

ettei niihin juuri käy muut kuin Pearlin standartikokoiset putket.

Miun mielestä niihin käy ainakin vanhemmat Premmun telineet ja sitä tehhen myös nylyiset Yammutkin.. Se paksumpi putki...
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
jazzmies
14.12.2008 14:39:19
Tämä on nyt tätä miun jeesustelua, mutta kannattaa vielä kerran kelata kuinka vaikeaksi elämä muuttuu räkin myötä keikkojen lisääntyessä ja soittonurkkausten pienetessä. Omalta osaltani voin sanoa, että sisään roudaus keikalle on irtotelineillä varustetulla setillä nopeutunut vartilla ja ulosroudaus viidellä minuutilla. Irtoständit mahtuvat tuon kokoisella setillä metrin hardshaisseen, mutta nuo yli metrin putket ovat yön roudauksessa vihonviimeinen, mitä odotin etukäteen roudatessa. Eli räkkiaika jäi pariin vuoteen, ja sitten kevyet ja tanakat yksikerrosjalkaständit ilman puomia koteloon, niin ei edes bändikaverit v***ile.

Mika
Mul tällanen kikotusmusa aiheuttaa aina valtavaa sisäistä raivoa. Sama merenque-hommat, verenpaine nousoo. -Roberto -
Wildster
14.12.2008 20:10:21
onko teistä kenenkään räkki sitten myytävänä? :D:D
kolauta tomia kilauta peltiä rummut on sieltä täältä eri äänisiä.
kincy
14.12.2008 20:32:18 (muokattu 14.12.2008 20:32:54)

Tämä on nyt tätä miun jeesustelua, mutta kannattaa vielä kerran kelata kuinka vaikeaksi elämä muuttuu räkin myötä keikkojen lisääntyessä...

Itsellä juuri päinvastoin:)
Meikäläisellä on nopeutunut keikkailu räkin myötä. Otan symbaalit pois, taittelen räkin kasaan, Nissanin kyytiin ja eiku matkaan. Keikkapaikalla kätevä kans vaan taitella se räkki takaisin asentoonsa ja avot. Tosin joutunee kulettemaan kuusiokoloavaimet mukana, mutta ei ne taskussa paljoa onneksi paina.

Tosin tuo pointtisi tuosta soittonurkkien pienoisuudesta pitää paikkansa. Täytynee toivoa ettei klubikeikkoja tule kauheasti:)

Ja tuosta putkien sopivuudesta vielä että juu, kyllähän siihen muunkin merkin samanpaksuiset käy, mutta ihmettelen miksi pöörl ei ole tehnyt clämppien kiinnikkeistä säädettäviä jotta sopisi vaikka mehupillin kokoinen putki kiinni. Jopa Milleniumin multiclämpeissä olen törmännyt tähän innovatiivioon.

onko teistä kenenkään räkki sitten myytävänä? :D:D

Ei ainakaan meitin, mutta laitappa torille ostoilmoitusta.
SteveHarris
14.12.2008 21:25:41

Omasta mielestäni hiton toimiva räkki, tavaraakin kivasti kiinni, vakio pc-8 clampit on mitä on mutta pearlin pcx-100 sopivat kans tohon. ite en ainakaa näe mitään syytöä ostaa iconia kun tämä toimii yhtä hyvin mulla.
http://www.studiomjau.com/
hollmi-5
14.12.2008 22:54:41
Omasta mielestäni hiton toimiva räkki, tavaraakin kivasti kiinni, vakio pc-8 clampit on mitä on mutta pearlin pcx-100 sopivat kans tohon. ite en ainakaa näe mitään syytöä ostaa iconia kun tämä toimii yhtä hyvin mulla.

Räkit on rakennustelineitä diggaaville. Rumia kuin hammasraudat. Epäkäytännöllisiä ja tilaa vieviä 80-luvun hirvityksiä... Junioreille.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
15.12.2008 18:43:55

Räkit on rakennustelineitä diggaaville. Rumia kuin hammasraudat. Epäkäytännöllisiä ja tilaa vieviä 80-luvun hirvityksiä... Junioreille.

Hei oikeesti, tää on aika loppuunkaluttu zoukki. Itsekin olen syyllistynyt, mutta eiköhän vois antaa olla jo...
BanZai88
16.12.2008 00:34:56
Tämä on nyt tätä miun jeesustelua, mutta kannattaa vielä kerran kelata kuinka vaikeaksi elämä muuttuu räkin myötä keikkojen lisääntyessä...

Itsellä räkeistä ihan hyvät kokemukset. Roudaaminen kyllä lisääntyy normi telineisiin verrattuna, mutta samalla on itellä setin kasausaika lyhentynyt, kun kaikki on siinä valmiina oikeilla paikoilla. Ei tarvitse alkaa säätämään symbaalien korkeuksien ja etäisyyksien kanssa (tämä lähinnä, jos setissä useampia peltejä ja ovat lähekkäin), kun muistilukot hoitaa sen homman.

Jos taas keikkaa olisi useammin, niin joutuisi ehkä harkitsemaan uudestaan räkin ja telineiden väliltä. Jos keikkaa riittää paljon, niin varmasti siinä tavaramäärä vähentyy kummasti ja settiä karsii ihan mielellään :) Nyt kun harvakseltaan on keikkaa, niin räkkiä kantelee ihan mielellään mukanaan, kun mielessä lähinnä, että pääsee soittamaan =)

Ja kun niitä symbaalipuomeja sitten ostelee siihen räkkiin, niin kannattaa osa ostaa ihan kokonaisina ständeinä, niin niitäkin sitten tarvittaessa löytyy. Joskus mukava laittaa pienempikin kioski pystyyn! Ja ei näytä olevan hinnassa paljoa eroa...

http://www.thomann.de/fi/tama_hc73bwn_galgen_beckenstaender.htm 66€
http://www.thomann.de/fi/tama_ca45.htm 51€
kipe73
16.12.2008 08:13:14
Hei oikeesti, tää on aika loppuunkaluttu zoukki. Itsekin olen syyllistynyt, mutta eiköhän vois antaa olla jo...

Kyllä minusta on tää 501C malli hieman siistimpi ku nämä kanttikertaakantti räkit, setin pystytys n. 5min. jne... omakuvassa meikän setti, joskin vähän vanha kuva...
hollmi-5
16.12.2008 09:28:58
Minulla on niin paljon keikkaa, että olen laiskistunut. Alkuun kulki parhaimmillaan kolmetoista symbaalia messissä ja kaikki piti ripustella paikalleen. Telinearkun kantoon ei ollut kavereita helppoa saada... Tavallisiin telineisiin lisäklampeilla noita tuli laiteltua. Setin pystytykseen meni ihan kohtuullinen aika. Tuski räkki olisi sitä aikaa lyhentänyt, kun niin hyvin oli jokainen oksa muistilukoin merkitty.

Vanhemmiten sitä laiskistuu ja symbaaleja laitan enää kolme crashia ja riden sekä haitsut. Ylimääräinen haitsupari, tuplaspedu, china ja belli sekä useampi splashi on pudonnut matkan varrella pois. Samoin tomimäärää olan pudottanut neljällä-viidellä tomilla. Eli kahteen tai kolmeen...

Lavat ovat useimmiten aika pieniä ja siksikin pienempi kattaus on paikallaan kuudessa keikkapaikassa kymmnestä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Speedy
16.12.2008 12:35:18

Onhan se niin, että esim. kipe73:n tapauksessa räkki on minusta ihan perusteltu.. Jos miettii että saman etuarustuksen pitämiseksi tarvii aika monta telinettä ja niihin klämppejä.. Plus se hirveä säätäminen mikä tulee siitä että yhden klämpin siirtäminen ja paikalleen saaminen todennäkösesti vaatii siinä samassa telineessä olevan/olevien klämppien siirtoa.. Ja että ne molemmat saa sopivasti kohdilleen voi vaatia säätöä.. Toki kun sen muutaman kerran tekee, niin alkaa muistaman miten ne oli.. Vaikka siltikään ainakaan mulla ne ei ikinä satu samalla tavalla toista kertaa.. Muistilukkoja jos oppisi käyttämään niin saattaisi vähentää säätöä.. Toisaalta jätin ne pois just sen takia että kun mikään ei kuitenkaan sattunut samalla tavalla niistä huolimatta..

Räkin kanssa tuo kaikki on paljon helpompaa.. Ja ymmärrän siksi tuon ksaamisen nopeuden.. Tai ainakin säätämisen... Ja onhan se selkeesti musa tyyli kysymys.. Itsellä ainakin on suurin osa semmosia keikkoja että pärjää kahdella tomilla, ridellä ja parilla crashillä.. Joskus olen niin laiska etten jaksa pystyttää sitä toista crashiäkään..

Mutta jos tomeja olisi viisi ja peltejä saman verran niin voisin kyllä kuvitella kaivavani sen räkin tuolta varaston perukoilta.. Ehkä keväällä on yksi semmonen keikka jossa täytyy kunnostautua varustelun suhteen..=)

Siinä missä räkki koituu ongelmaksi on, jos on keiklla jossa on jo rummut jonkin toisen bändin tms. taholta. Lennosta oman räkin mukaan saaminen on jo aika hankalaa.. Lisäksi jos bändejä on monta ja vaihdot nopeita, voi ständit kasata valmiiksi pelteineen päivineen.. ne on helppoa sitten vaihtaa kun oma vuoro tulee.. Mutta teeppä sama räkin kanssa..!

Kuten tulikin jo ilmi niin kannattaa ostaa myös ne kokonaiset ständit, niistäkin on hyötyä just vastaavissa tapauksissa..

Ja kaikki tämä olettaen että setti liikkuu keikoilla tai muuten... Jos setti on kotona kokoajan niin minusta se nyt on ihan sama mitä kukakin pitää.. Vaikka pulttaa strippitangot jympäri setin ja hitsaa kaikki kiinni niihin...=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
ramzuz
16.12.2008 14:08:41
DR-80 on hyvä räkki.
Taas on niin paljon avautumisia räkin tilaa viennistä ja hankaluudesta. Jos setti on perussettiä vähänkin suurempi, räkki on todella asiallinen, sillä se säästää lattiatilaa ja on helppo kuskata, mikäli se mahtuu kokonaisena autoon. Joten tarvitaan kookkaampi auto. Treenikämpällä kiinteänä räkki on todella loistava tukevuuden ja tilansäästön takia, ota huomioon myös imurointi ym.
Itse vihaan rumpujen roudaamista niin paljon että päätin ostaa räkin treenikämpälle ja toiset hardwaret keikoille. Mikäli roudaan suuren setin otan tietysti räkin mukaan, mutta yleensä mennään moposetillä...
Ulkonäöstä voi olla monta mieltä joten ei toitoteta niitä totuuksia... Loppujenlopuksi varsinkin ammattilaisten pitäisi ymmärtää että on yksi paskankäki missä ne rummut roikkuu kunhan ne pystyssä pysyy ja soundaavat hyvältä...

LOPETTAKAA JO TÄMÄ AIHE!!!
Nolte
16.12.2008 14:16:32

Holomi on katsos fundamentalisti rumpuasioissa. Iso hymiö!
meiän bändin paras rumpali
kincy
16.12.2008 14:34:44 (muokattu 16.12.2008 14:35:13)

Joten tarvitaan kookkaampi auto

Ja pyh, hienosti mahtuu deeärrä meikäläisen riisikuppi Sunny Coupeen:)

Ja tilaa jää vielä parille typyllekin!
ramzuz
16.12.2008 23:38:24 (muokattu 16.12.2008 23:38:52)
Ja pyh, hienosti mahtuu deeärrä meikäläisen riisikuppi Sunny Coupeen:)

Ja tilaa jää vielä parille typyllekin!

Kyllä minäkin olen räkkejä kuskannut golffissani:) Mutta tarkoitin lähinnä sitä että pakettiautoon nostaessa voi jättää vaikka kaikki symbaalipuomit sojottamaan siihen asentoon missä ne keikallakin ovat...

Rumpujen roudaaminen on ihan kivaa, mutta hardwaren roudaaminen on aina ärsyttävää... Painaa, ei saa kunnon otetta, purkaminen ja kasaaminen vie aikaa, tavella kylmiä...

Pitäiskö alkaa keikkailemaan ilman peltejä???
Epämuusikko
17.12.2008 00:19:06
itse ostin kävelytuen sillä verukkeella, että se saa olla treeniksellä aina pystyssä. näin vapautuu pari peltitelinettä ns. aina kuljetuskuntoon. keikoille ne siis otan, räkki pysyköön pois ihmisten ilmoilta. ajattelin siis säästää aikaa nimenomaan treeniksellä kasaamisessa, joka on mulle siis jotenkin veemäistä hommaa. näin.
R.I.P Oksanen
Linnunlaulupuu
17.12.2008 00:37:50
Ehdotelkaa räkkiä pelleille.
KINNIKUN!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)