Aihe: Tuplapedalien hintalisäyksen mukanaantuoma ero? 1 | |
---|---|
![]() 09.01.2009 18:04:16 (muokattu 09.01.2009 18:05:52) | |
Terve, Olen alkanut harkita hermojen menettämistä tuplapedalien kanssa harjoitellessa. Hintaerot ovat melkoiset - on olemassa polkimia aina 50€:sta 700€:oon. Mikä on käytännön ero, jonka hintalisäys tuo mukanaan? Ajatellaanpa nyt vaikka seuraavia polkimia halvimmasta kalliimpaan (en laita hintoja, ettei kukaan närkästy). Mikä on ensimmäinen kunnon pedaali, jonka hankkimiseen voisi olla jopa tyytyväinen (sanokaa myös, jos jostain on hyviä kokemuksia, ja vastaavasti "älä hemmetissä"-pedaaleista mainintoja, kiitos)? Nykyinen yksikankinen peli on Iron Cobra, joten kriteereitä on. Vaihtoehtoja olisivat (hinnat luokkaa 60-300): MILLENIUM PD-669 STAGE DOPPELFUßPEDAL MILLENIUM PD-222 PRO SERIE FUßMASCHINE MAPEX P390A DOPPELFUßPEDAL DW 4002 DOPPELFUßMASCHINE PEARL P-121TW DOPPELPEDAL EXPANSION PEARL P-122TW DOPPELFUßMASCHINE AXIS PERCUSSION AX-2CK DOPPEL PED. ERWEITERUNG SONOR DP 472 R DOPPELFUßMASCHINE TAMA HP200TWB DOPPELFUßMASCHINE DIXON PP-K900D DOPPELFUßMASCHINE DW 7002PT DOPPELFUßMASCHINE GIBRALTAR INTRUDER "STRAP" DOPPELPEDAL GIBRALTAR INTRUDER "DIRECT" DOPPELPEDAL PEARL P-1002 DOPPELFUßMASCHINE YAMAHA DFP-8215 DOPPELFUßMASCHINE | |
![]() 09.01.2009 18:11:00 | |
Älä osta! MILLENIUM PD-669 STAGE DOPPELFUßPEDAL MILLENIUM PD-222 PRO SERIE FUßMASCHINE Käyttökelpoiset, hinta-/laatusuhde kohdallaan PEARL P-122TW DOPPELFUßMASCHINE TAMA HP200TWB DOPPELFUßMASCHINE Tuplapedaaleista on loputtomasti keskustelua, tämän enempää en jaksa enää analysoida. | |
![]() 09.01.2009 18:24:51 (muokattu 09.01.2009 18:26:32) | |
Kokemusta on tuosta Taman HP200-tuplapedaalista, joka on hyvä. Käytettynä ostin, enkä edes tiedä, kauanko sillä on tassuteltu. Yksi kierre on korkannut tähän mennessä, mikä ei tietysti miellytä, mutta olihan tuo halvempi kuin Cobrat. Tällainen huikean paljon kertova analyysi ei välttämättä kauheasti auta, mutta kuulemani perusteella suunnilleen saman hintaluokan pedaalit ovat jotakuinkin yhtä hyviä. Ai niin, mut onhan miulla ollut nuo halvimmat Milleniumitkin! (Liekö jokin defenssi nostellut päätään, kun meinasi unohtua mainita.) Ero niiden ja Taman HP200:ten välillä on kyllä iso. En tiedä, mistä ero syntyy, mutta Milleniumien potkutuntuma oli tosi raskas ja kankea, vaikka niitä vähän yritti säätääkin. Lisäksi ne nitisivät äänekkäästi, valittelivat surkeaa kohtaloaan. Ykköspedaalin alta puuttui ainakin silloisessa mallissa se pohjarauta, joka slavepuolelta kylläkin löytyi. Eipä tuo järin tukevalta tuntunut silti. Suosittelisin siis satsaamaan ainakin hiukkasen rahaa tuplien ostoon. Etenkin, jos olet jo tottunut Cobra-sinkkua käyttämään. Kyllä miestä masentaa, jos siitä joutuu siirtymään todella kankeiden tuplien poljentaan. sunshine and happiness for all! | |
![]() 09.01.2009 18:37:09 | |
Jos sun Iron Cobrat on ysisataset niin oma kokemus on osoitanut ettei ole enää parempaa kuin Axis. Jammun suoravedot kyllä myös kiinnostaisi kokeilla ja ovat varmaan hyvät. Eikä varmaan kannata vertailla 60 ja 700 euron läpsyttimiä keskenään. Erona on materiaali ja sen tuoma kestävyys, tekninen toteutus, säädöt yms. Oho, jaksoinpa kirjoittaa pitkästi tuplapedaalikeskusteluun... Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. | |
![]() 09.01.2009 21:06:18 | |
Itsellä enemmän kokemusta Taman HP200 tuplista, Pearlin siitä perus sinkkupedaalista, onko se nyt se P-122 ja viimeisimpänä Axisin A - longboardeista. Nuo tamat mulla oli about 4 vuotta ja siltä ajalta ei mitään valittamista. Kaikki toimi aivan ok ja varsin hyvät ns. "perus tuplat". Pari kertaa vuodessa kun muistaa pedaalit huoltaa, niin pysyvät hyvässä kunnossa. Lisäksi plussaa mukana tulevasta kovasta casesta. Käytettynä löytyy mukavaan hintaan. Tuo Pearlin P-122 on kyllä hintaisekseen hyvä sinkkupedaali ja varmaankin tuplina toimii yhtä hyvin. Sopivan kevyen tuntuman sain ainakin itselle säädettyä ja sen verran yksinkertainen rakenne, että luulisi kestävän. Axisit on mulla nyt ollut about vuoden ja kovasti niiden säätömahdollisuuksiin ja keveyteen tykästyin. Varmasti löytyy melkein jokaiselle jalalle sopiva tuntuma, ihan ultrakevyestä raskaaseen. Se vain vaatii enemmän pedaaleihin perehtymistä ja säätöä. Ja ei toki passaa unohtaa nuijan vaikutusta tuntumaan, sillä se vaikuttaa yllättävän paljon. Itse löysin hyvän tuntuman noilla IronCobran nuijilla. Alkuperäisillä sonic beattereilla ei oikein saanut voimaa iskuun ja meinasi jo pedaalit lähteä sen takia vaihtoon. Onneksi tuli kuitenkin kokeiltua noita cobria ja homma alkoi toimia. Jokusen tunnin olen myös noita Taman Iron Cobria ja Pearlin eliminaattoreita soitellut. Tamat oli Powerglidit ja ne tuntui omaan jalkaan heti melko raskailta ja jämäköiltä, johtuen tuplaketjuista ja säädöistä. Itse olen enemmän soitellut siis 1 ketjulla & suoravedolla. En sitten tiedä, että miten kevyen tuntuman cobrista saa kaivettua, mutta itselle ei oikein toiminut. Eliminaattorit oli sen sijaan paljon mukavampi tapaus, sinisellä camilla & sträpillä ja punaisella camilla & tuplaketjulla olen soitellut. Niistä löytyi sopivasti herkkyyttä ja keveyttä. Edelleen säätö & makuasioita :) Molemmat pedaalit aivan laatuvehkeitä. Ja mitäs vielä, no ne Yamahan suoravetotuplat vaikutti kaupassa ainakin pikaisen testin perusteella varsin mielenkiintoisilta. Siitä löytyy jo sitä "axismaista" tuntumaa. Tosin nuijat menisi heti itsellä kyllä vaihtoon. Varsin hyvä diili, jos ei löydy mania ihan Axisiin tai Trickeihin. | |
![]() 09.01.2009 22:31:21 | |
Iron Cobra on perushyvä ja suht halpa. Itse soittelen tuolla Millenium pd-222kkosella. Toimii kelvollisesti, mutta iskut ovat jotenkin pehmeitä. Vaikka kuinka kovaa hakkaisi, niin ääntä ei kuulu. Suuressa rahanpuutteessa hyvä valinta. Häh??? | |
![]() 09.01.2009 23:48:06 | |
Puhuessanne Axiseista, tarkoitatteko AXIS AX-2CK, jolla hintaa parisataa vai AXIS PERCUSSION A-772, jolla hintaa yli 700 €? | |
![]() 09.01.2009 23:58:23 (muokattu 09.01.2009 23:59:11) | |
+750€ Axikset. En muuten tiennytkään että Axeli myy jotain parin sadan kaasupolkimia....? EDIT: ACH... eli ne on varmaan niitä lisenssiperkeleitä.....? Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. | |
![]() 10.01.2009 09:58:02 | |
En muuten tiennytkään että Axeli myy jotain parin sadan kaasupolkimia....? Ei ne taida kyllä tehdäkään. Googlasin ja tuo AX-2CK taitaa olla kahdesta single-pedaalista yksi tuplapedaali muunnospaketti. Ei mulla muuta, jatkakaa... Ja taas tahdissa. | |
![]() 10.01.2009 11:05:43 | |
Iron Cobralta löytyy se hihnaversio, jossa on sopivasti nopeutta ja notkeutta moneen menoon. Se on kevein Cobran polkimista. Ja sama hihnakin on mulla kestänyt jo viisi vuotta. Eli, jos Cobra edelleen kiinnostaa, niin kannatan koepolkaisua tällä, eikä aina vaan niillä tupla/triplaketjuisilla jyrillä. Ero 200 -sarjan polkimiin on tuntuman ja herkyyden puolesta valtava, eikä tämä Tama halvempi sarja ole verrannollinen Cobran kanssa. Tämäkin on todettu jo monta kertaa, ei kannata ostaa noita halvimpia polkimia pelkän rahansäästön takia, vaan se, mikä tuntuu oman koiven alla parhaalta. | |
![]() 10.01.2009 17:44:54 (muokattu 10.01.2009 17:48:50) | |
Ei ne taida kyllä tehdäkään. Googlasin ja tuo AX-2CK taitaa olla kahdesta single-pedaalista yksi tuplapedaali muunnospaketti. Ei mulla muuta, jatkakaa... Axisilta löytyy A- ja X- sarjan sinkku ja tuplapedaalit ja jokaisesta sitten vielä longboard versio. Tuo X- sarja on halvempi, koska siitä puuttuu se "Variable Drive Lever" systeemi ja sen tilalla on kiinteä, ei säädettävä "Strap Assembly". En kyllä tiedä, että mihin hintaan esimerkiksi tuollaiset X longboardit irtoaa. http://www.axispercussion.com/pedals.html#v_drive http://www.axispercussion.com/pedals.html#strap edit. Niin ja tuo AX-2CK on tosiaan se laajennusosa ja sitten tuo A-772 on se thomannin myymä A longboardi, josta puuttuu Axis teksti pedaalilaudasta. | |
![]() 10.01.2009 18:00:31 | |
Iteltä löytyy Pearl Eliminaattorit ketjuvedolla.Kun puhutaan että eliminaattoreissa on säätömahdollisuuksia enemmän kuin tarpeeksi, yhdyn tähän kommenttiin. Jokaiselle rumpalille löytyy varmasti sopivat säädöt. T-kaupassa 379e, itse ostin suomesta kun olivat tarjouksessa 299. Ovat näiden hinnakkaiden pedaalien osastolla, mutta eipähän tarvitse olla ostamassa varaosaa 2 viikon välein. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)