Aihe: Kelluvat tomiripustukset!
1
Despabilado
22.12.2008 20:05:15
Eli tässä nyt haluaisin kysyä minkälaista kelluvaa tomiripustusta suositeltaisiin?
RIMS ja optimount on tällähetkellä mietinnän alla.

Optimounteissa on se vika, että joutuisin ensin ostamaan optimountit, mutta siihen mukaan vielä clampit ja sit tomiholderi varret (ne putket mihi o.m.:t kiinnittyy)

RIMS:ssä selviää ymmärtääkseni pelkästään sillä että ostaa ne itsessään ilman mitään lisäjuttuja.

(Itse siis omistan semmosseet clamp-L-raudat, eli siis semmonen pikku härdelli kun menee symbaalitelineeseen kiinni, ja sitte siitä nousee pallonivelinen L-muotoinen kynän vahvunen tikku, misä nykyset mountit on kiinni)
(Mikäli noihin härdelleihi saa jollain konstilla optimountit niin kertokaa ihmeessä)

Niin, kellään mitään neuvoja?
Aekuinen Naenen
22.12.2008 21:10:06
RIMSEJÄ löytyy usealta eri valmistajalta. Itselläni on Dixonin rims ja siihen omavalintainen muhvi. Esimerkiksi Premierillä taitaa olla oma iso-mount jossa on toi muhvi jo valmiina. Tosta Dixonin rimsistä ei ole mulla mitään pahaa sanottavaa, hyvin on toiminut. Kokemusteni perusteella optimount on se paras ripustus, eikä "syö" rungon resonointia turhaan..
Tindrum
22.12.2008 22:42:26
Niin. Yksi peruste ihan homman itsensä kehittäjältä on se,että ripustuksen massa on mahdollisimman vähäinen. Gauger tarjoaa siksi alumiinisia "rimssejä".
Itsellä on sellainen pikkutomissa, mutta en osaa sanoa onko se parempi kuin vastaava "prässätty".

Vaikea saada, ellei tilaa ison lätäkön toiselta puolen.

http://www.gaugerpercussion.com/
"The guy with the prettiest drums gets the gig!". - John Aldridge -
Simbe
22.12.2008 23:26:25
RIMSEJÄ löytyy usealta eri valmistajalta. Itselläni on Dixonin rims ja siihen omavalintainen muhvi. Esimerkiksi Premierillä taitaa olla oma iso-mount jossa on toi muhvi jo valmiina. Tosta Dixonin rimsistä ei ole mulla mitään pahaa sanottavaa, hyvin on toiminut. Kokemusteni perusteella optimount on se paras ripustus, eikä "syö" rungon resonointia turhaan..

Oma kokemus taas on kaverin Masterworkseista, että varsinkin pienemmissä tomeissa se optimount syö melko voimakkaasti sointia. 10" oli jo ihan plöts. Voi olla tosin, että se oli jotenkin väärin säädetty sille tomille.
Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä.
Kailis
22.12.2008 23:36:26

Niin. Yksi peruste ihan homman itsensä kehittäjältä on se,että ripustuksen massa on mahdollisimman vähäinen. Gauger tarjoaa siksi alumiinisia "rimssejä".
Itsellä on sellainen pikkutomissa, mutta en osaa sanoa onko se parempi kuin vastaava "prässätty".

Vaikea saada, ellei tilaa ison lätäkön toiselta puolen.

http://www.gaugerpercussion.com/

No kiitosta vaan! Taas jotain jonka hankkimista aloin harkitsemaan =D
Speedy
22.12.2008 23:53:41

Oma kokemus taas on kaverin Masterworkseista, että varsinkin pienemmissä tomeissa se optimount syö melko voimakkaasti sointia. 10" oli jo ihan plöts. Voi olla tosin, että se oli jotenkin väärin säädetty sille tomille.

En minä huomannu eroa 8" tomarissa, vaikka soitin rimssillä ja heti vaihdon jälkeen optimountilla..
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Simbe
23.12.2008 00:35:38
En minä huomannu eroa 8" tomarissa, vaikka soitin rimssillä ja heti vaihdon jälkeen optimountilla..

No onko se sitten mahdollista jotenkin kiristää liian tiukkaan tai vinoon? Kiinnostaisi ihan oikeesti tietää, koska pitäisi äänittää tota settiä piakkoin, ensin ladata koko satsiin uudet Aquarianit ja muutenkin tuunata huippukuntoon. Rungot on siinä setissä aika jänskät, Reference-tyyliin ladottu sekoitus mahonkia ja koivua.
Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä.
Speedy
23.12.2008 00:53:35

No onko se sitten mahdollista jotenkin kiristää liian tiukkaan tai vinoon?

Voihan sen niin että se puristaa lugeja yhteen ylä/ala puolelta, tahi sitten ei purista.. Ja sitten niin ettei se kuitenkaan ota ylä kalvoon kiinni..

Itse laitoin niin että alapuolella se ottaa kiinni lugiin, ja ylä puolelta on kalvon ja lugin välissä.. Muistaakseni..
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Juupe
13.01.2009 15:43:54
(Itse siis omistan semmosseet clamp-L-raudat, eli siis semmonen pikku härdelli kun menee symbaalitelineeseen kiinni, ja sitte siitä nousee pallonivelinen L-muotoinen kynän vahvunen tikku, misä nykyset mountit on kiinni)
(Mikäli noihin härdelleihi saa jollain konstilla optimountit niin kertokaa ihmeessä)

Mulla on vaihdettu optimounteihin Gibraltarin muhvit, vaimitkänenytoli, jotka kiinnitetään L-rautoihin. Siis Pearlin oma muhvi pois ja Gibraltar tilalle. Yksi reikä pitää porata optimountiin lisää. Uudemmassa optimountissa muhvi on kiinteä, mutta vanhempaan malliin vaihto onnistuu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)