Aihe: Tuplapedaalit
1 2
Jonix
13.12.2008 17:30:24
Ajattelin tossa pistää kyselyn että, kumpi on parempi tuplapedaali; Axis A Longboards vai Pearl Eliminator? Mun mielestä tietenkin Axis:sit on paremmat mutta nehän maksaa jotain päälle 700e. Mut olisko Pearl Eliminator:it samalla tasolla kun Axis:sit, koska ne on halvemmat??
Perro Stupido
13.12.2008 17:36:05
Ajattelin tossa pistää kyselyn että, kumpi on parempi tuplapedaali; Axis A Longboards vai Pearl Eliminator? Mun mielestä tietenkin Axis:sit on paremmat mutta nehän maksaa jotain päälle 700e. Mut olisko Pearl Eliminator:it samalla tasolla kun Axis:sit, koska ne on halvemmat??

Pärjäät ihan varmasti Eliminatoreilla. Osta ne.
"If you think you are too old to rock 'n roll then you are." -Lemmy
Bacchus
14.12.2008 16:00:33
Omasta mielestäni Axikset eivät ole tuntumaltaan paremmat, vaikka ovatkin kalliimmat. Tämä on kuitenkin niin henkilökohtainen juttu, että vasta kokeilemalla tietää. Eliminator istuu omaan jalkaani täydellisesti.

Kahdet Axikset ja Eliminatorit olen omistanut, Eliminatorit edelleen käytössä. Pedaaleista ei kunnolla voi sanoa oikein yhtään mitään, ennen kuin on päässyt rauhassa pidemmän aikaa testailemaan omalla setillään. Eli ainoa vaihtoehto on ostaminen, siksi suosittelisin Eliminatoreja, koska ne ovat edullisemmat, ja tuntumaltaan ns. helpommat. Axikset ovat ihan oma juttunsa, itse en niiden tuntumasta saa kiinni sitten millään.
I consider myself a road man for the lords of karma - Hunter
kapulat poikki
14.12.2008 19:21:51
Mutkikkuutta lisätäkseni että olen soittanut elluyilla ja axis longboardseilla. axis vei voiton. johtuu varmaan soitto tekniikasta
Hei älä ny viitti, ei karhukaan riehu koko aikaa, se syö välillä puolukoita...
Jonix
21.12.2008 10:13:44
Ja sit katoin vielä tommosta kun Iron Cobra Power Glide Double-pedal, että oliskos toi hyvä? Mul on kyl Taman yks pedaali ja se on ihan hemmetin hyvä, mut se vaan kun olis tupla niin olis varmaan hyvä, mut haluun vaan eka tietää teijn mielipiteen.
!Joniz!
Nolte
21.12.2008 10:49:04
Ja sit katoin vielä tommosta kun Iron Cobra Power Glide Double-pedal, että oliskos toi hyvä? Mul on kyl Taman yks pedaali ja se on ihan hemmetin hyvä, mut se vaan kun olis tupla niin olis varmaan hyvä, mut haluun vaan eka tietää teijn mielipiteen.

Jos tykkäät Taman single-pedaalista, niin hommaa Taman tuplikset. Moni tykkää Pearl Eliminatorista myös. Kummallakaan ei voi mennä pahasti pieleen. Jos et tykkää ekasta valinnastasi, pistät ne myyntiin ja hommaat toiset. Niin on kaikki muutkin tehneet.

Niinkuin joku tuossa jo sanoikin, niin pedaaleita on turha yrittää laittaa paremmuusjärjestykseen, koska on niin henkilökohtainen juttu, kuka tykkää mistäkin. Joku tykkää tuhannen euron Axiseista tai Trickeistä tai mitä niitä oli, toinen voi aivan hyvin tykätä vaikkapa Pearlin halpismallin tuntumasta. Se pedaali on paras, mikä tuntuu parhaalta omien jalkojen alla.

Toki kalliimpi poljin voi olla kestävämpi, mutta ei siitäkään ole aina takeita.
meiän bändin paras rumpali
isoaarne
21.12.2008 14:39:37
Nolten sanat on täysin totta. Nyt ollut pari vuotta hihna-eliminatorit alla ja muihin en vaihda. Silti Pearlin melkein halvin (muistaakseni) P-100 malli tuntuu edelleen todella hyvältä meikäläisen jalkaan.
Style Before Technique
Jonix
21.12.2008 20:00:07
Haluisin kevyet nuijat päihin ja onhan noissa mikkä mainitsin aikasemmin ne Taman, mutta onko Eliminatoreissa?? KUn nyt mulla on noi DW 7000 ja ne on jotenkin "painavat" ja silleen vaikee soittaa. Oon ostanu uudet Pearlin nuijat päihin, ne oli vähän kevyet. Mut nyt oon ajatellu että olisko aika ostaa uus tuplapedaali?? Kysyn teiltä että mikkä olis "kevyimmät"?
!Joniz!
markkuliini
21.12.2008 20:03:23 (muokattu 22.12.2008 00:15:18)

Haluisin kevyet nuijat päihin ja onhan noissa mikkä mainitsin aikasemmin ne Taman, mutta onko Eliminatoreissa?? KUn nyt mulla on noi DW 7000 ja ne on jotenkin "painavat" ja silleen vaikee soittaa. Oon ostanu uudet Pearlin nuijat päihin, ne oli vähän kevyet. Mut nyt oon ajatellu että olisko aika ostaa uus tuplapedaali?? Kysyn teiltä että mikkä olis "kevyimmät"?

Yamahan speduissa on ihan legendaarisen (lue: liian) kevyet nuijat. Kai niistä jotkut tykkääkin. Mä en pysty niillä soittamaan, mut mä tykkäänkin Dw:n nuijasta just eikä melkein. Vois olla sulle siis ne Yamahat just Se juttu.

Edit: Niin siis ovat kevyet johtuen varren materiaalista. Olisko lienee alumiinia?
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
Kailis
22.12.2008 00:13:13

Musamaailmassa taitaa olla irtotavarana tätä nuijaa. On kevyt.

http://www.wwbw.com/PDP-Pacific-SPB … w-Action-Single-Pedal-i318228.music
Vallu-Veke
22.12.2008 07:46:01
Mulla on Pearlin polkimia pieni läjä, mutta olisi joskus mukava pistää jokun toisen merkin nuija kokeeksi. Käyko ne kaikki samaan reikään, ikään kuin standardi?
No voihan sen nuijan ottaa mukaan kauppaan, mutta kiinnostaa, jos joku on vaihdellut enemmän noita erimerkkien osia keskenään.
Kulkunen
22.12.2008 09:37:17
Mulla on Pearlin polkimia pieni läjä, mutta olisi joskus mukava pistää jokun toisen merkin nuija kokeeksi. Käyko ne kaikki samaan reikään, ikään kuin standardi?
No voihan sen nuijan ottaa mukaan kauppaan, mutta kiinnostaa, jos joku on vaihdellut enemmän noita erimerkkien osia keskenään.

Mulla oli Yamahan suoravedoissa Iron Cobran nuijat ja tykkäsin kovasti. Samassa treenikämpässä soittaneella kaverilla oli niin ikään Yammuissa Ellujen nuijat, eli aika standardikokoisia ne nuijien varret tuppaa olemaan.

Itse keskusteluun sen verran, että vaihdoin taannoin nuo suoravedot Elluihin, enkä ole Elluista vielä samanlaista kevyttä mutta silti tunnokasta tuntumaa löytänyt kuin Lentävistä Louhikärmeksistä. Siitäpä se Axis-gas sitten lähti... Mutta ei ne Ellutkaan huonot toki ole, enemmällä säätämisellä ja kokeilulla voisi vielä löytyä noistakin se tuntuma, jolloin voi sanoa lopun olevan puhtaasti itsestä kiinni.
The downward spiral never ends.
Buusteri
22.12.2008 12:38:20

Testailin aikanaan cobrat, eliminaattorit ja yamahan suoravedot. Lopulta päädyin jammuihin ja ne pedaalit pysyikin sitten sen viisi vuotta setissä. Sitten sain mahdollisuuden testata axiksia ja pakkohan ne oli hommata. Mielestäni parhaimmat pedaalit tuntumaltaan.

Tuo hinta on aina suhteellinen käsite. Sijoituksenahan nuo kannattaa melkein ajatella. Axiksille on aina kysyntää. Käytettyjä kannattaa seurailla jatkuvasti. Omani on ostettu tammikuussa 2008 ja lopullista hintaa itselleni niistä tuli alle 400e.

Monet ajattelevat että axikset ovat mystiset ihmepedaalit, jotka automaattisesti tekevät soittajasta paremman. Hommahan on täysin päinvastoin. Alkupolkaisuilla tuntuma on todella erilainen verrattuina mihinkään muihin pedaaleihin. Osalle tulee testatessa fiilis että axiksiksiin ei saa minkäänlaista tuntumaa. Homma vaatii treeniä, mutta se palkitsee.

Todetaanpa vielä että yamahat olivat aivan loistavat pedaalit, mutta axiksissa on kaikki saatu toimimaan vielä vähän paremmin.
tsääs
Jonix
23.12.2008 21:22:46
Olis myös kiva jos voisitte suositella joitain hyviä tupla-pedaaleita, että voisin katsastaa muitakin.
!Joniz!
Antti1997
23.12.2008 21:30:13
Olis myös kiva jos voisitte suositella joitain hyviä tupla-pedaaleita, että voisin katsastaa muitakin.

Niitähän ei tässä vielä kovin montaa merkkiä ole mainittukaan.
Bobana
24.12.2008 01:46:08
Kyllä ääni menee Axikselle.

Koskaan en ole mikään hyvä ollut noitten tuplabasarien kanssa mutta kaikista vähiten on ollut vaikeuksia Axeleitten kanssa.

Ne Sonic Hammer-nuijat joutaa kyllä huut helkuttiin. Cobran puiset on käytössä jotka tekevät niistä ultra kevyet. Sopii mulle. Toisille taasen ei.

Jos haluut lähteä omille teillesi pois valtavirrasta niin sillon tutustu Gibralttarin Catapultteihin tai Trick speduihin. Nii ja onhan se Millenium:kin. ; )
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Bacchus
24.12.2008 04:25:26 (muokattu 24.12.2008 04:26:37)
Alkupolkaisuilla tuntuma on todella erilainen verrattuina mihinkään muihin pedaaleihin. Osalle tulee testatessa fiilis että axiksiksiin ei saa minkäänlaista tuntumaa. Homma vaatii treeniä, mutta se palkitsee.

Itselläni oli ensimmäiset Axikset n. puoli vuotta. Missään vaiheessa ei jalka tottunut. Tosin, pitäisi ehdottomasti kokeilla muitakin nuijia. Sonic Hammerit ja ne muoviset Axiksen nuijat oli käytössä, mutta DW:n jykevämmillä nuijilla tai Bobanan mainitsemilla IC:n puisilla voisi homma maistua paremmalta. Pitänee vielä joskus testata.

Todetaanpa vielä että yamahat olivat aivan loistavat pedaalit, mutta axiksissa on kaikki saatu toimimaan vielä vähän paremmin.

En digannut näistäkään. DW:n nuijilla, joita markkuliinikin suositteli, tuntuma parani huomattavasti. Ei kuitenkaan omalle jalalleni ollut Eliminaattoreiden voittanutta.

Pedaaleissa on vähän sama juttu kuin kapuloissakin; kaikilla on oma makunsa.

Jos haluut lähteä omille teillesi pois valtavirrasta niin sillon tutustu Gibralttarin Catapultteihin tai Trick speduihin.

Trickejä olisi hauska päästä tyyppimään. Aika liukkaalta vaan näyttää pinta, jotain erkkaa siihen pitäisi rykäistä. Muuten erittäin mielenkiintoiset spedut.
I consider myself a road man for the lords of karma - Hunter
kincy
24.12.2008 10:17:05

No mistäs helvatan helikoptereista kaverit on sitten tässä puhunu..:o
Silmä pois persijjeestä.
Buusteri
24.12.2008 10:36:02

Unohtui tuossa mainita että kaikissa pedaaleissani olen käyttänyt Iron Cobra -nuijia. Yamahan mukana tulevat huopatossut ovat täysi vitsi ja sonic hammerit olivat liian raskaat omaan jalkaani. IC:t ovat just bueno.
tsääs
Kulkunen
25.12.2008 01:21:30
Unohtui tuossa mainita että kaikissa pedaaleissani olen käyttänyt Iron Cobra -nuijia. Yamahan mukana tulevat huopatossut ovat täysi vitsi ja sonic hammerit olivat liian raskaat omaan jalkaani. IC:t ovat just bueno.

Kiinnostaisi muuten vähän päästä kokeilemaan niitä Axiksia. Ilmottelepa kun olet seuraavan kerran menossa yksin treenailemaan.
The downward spiral never ends.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)