TJORMA 10.02.2009 20:19:04 | |
---|
Moro ! Surffailin netissä ja huomasin ainakin Jaappanin maalla tehdyt kamat helvemmaksi Englannissa kuin täälläpäin. Ihmetykseni oli kuitenkin suuri, kun Thomannilla hintaeroa tuli sen mukaan, mikä on nettisaitin "kotimaa". Jos Thomannilta tilaa sähkörummut (katselin Rolandin TD-12 ja TD-20- settejä) oli jälkimmäisessä hinnat seuraavaa: "suomen Thomann": n. 5200 eur, Thomann UK: n. 4700 eur. Jälkimmäisestä voi tilata myös Suomeen ainakin alustavan katselmuksen jälkeen. Onko kokemusta/ selitystä asialle (VAT/ALV sis. hintaan)? Onko tullimaksuja tms. ? Kiitos kommenteista ! -Jos näet panssarivaunun, on liian myöhäistä...!
- Hyvä lääke se on pienikin lääke ! |
TJORMA 10.02.2009 20:28:21 | |
---|
Moro ! Surffailin netissä ja huomasin ainakin Jaappanin maalla tehdyt kamat helvemmaksi Englannissa kuin täälläpäin. Ihmetykseni oli kuitenkin suuri, kun Thomannilla hintaeroa tuli sen mukaan, mikä on nettisaitin "kotimaa". Jos Thomannilta tilaa sähkörummut (katselin Rolandin TD-12 ja TD-20- settejä) oli jälkimmäisessä hinnat seuraavaa: "suomen Thomann": n. 5200 eur, Thomann UK: n. 4700 eur. Jälkimmäisestä voi tilata myös Suomeen ainakin alustavan katselmuksen jälkeen. Onko kokemusta/ selitystä asialle (VAT/ALV sis. hintaan)? Onko tullimaksuja tms. ? Kiitos kommenteista ! Niin, vastaan itse viestiini vielä sen verran, että: - kysymys lienee valuuttamuutoksista: jeni vs. punta (punta vahva) - punta vs. euro: euro vahva - jeni vs. euro : jeni vahva tässä kai yksi selitys, onko muita ? -Jos näet panssarivaunun, on liian myöhäistä...!
- Hyvä lääke se on pienikin lääke ! |
OPJ1974 10.02.2009 22:22:08 | |
---|
Niin, vastaan itse viestiini vielä sen verran, että: - kysymys lienee valuuttamuutoksista: jeni vs. punta (punta vahva) - punta vs. euro: euro vahva - jeni vs. euro : jeni vahva tässä kai yksi selitys, onko muita ? Britanniassa on käytössä punta, mutta kuuluu kuitenkin EU:hun. Ei siis tulleja. Eikä alvejakaan. Tosin alv-kanta mielestäni koskee vain yritysten alv-vähennysoikeutta. EU:ssa on käytössä laki, jossa EU-maiden välisessä yrityskaupassa alv-kanta on nolla (tai yrityksen saavat soveltaa alv:lle nollaverokantaa). Kuluttajille mielestäni tuotteeseen lisätään sen maan alv, josta tuote ostetaan. Siis ihan normaali käytäntö. Punnan kurssi on nyt tosiaan heikko euroa vastaan, joten Brittein saarilta kannattaakin tilata nyt niitä kalleimpia ostoksia, muun muassa näitä rumpuja. Tai elektroniikkaa.. esim järjestelmäkamerat ovat nyt noin 20-30% muita eu-maita edullisemmalla tasolla olleet. "Where is the stage?" |
Kailis 10.02.2009 23:33:06 | |
---|
Sieltä rahtaaminen on vaan kalliimpaa kuin esim. Saksasta. =( |
OPJ1974 10.02.2009 23:51:25 | |
---|
Sieltä rahtaaminen on vaan kalliimpaa kuin esim. Saksasta. =( Joo, yksittäisen rummun rahti on jotain... 30 puntaa (ainakin eBayn mukaan)? Sehän on jo sikahinta saksan 18-20 euroon verrattuna. "Where is the stage?" |
markkuliini 11.02.2009 00:25:44 (muokattu 11.02.2009 00:26:27) | |
---|
Joo, yksittäisen rummun rahti on jotain... 30 puntaa (ainakin eBayn mukaan)? Sehän on jo sikahinta saksan 18-20 euroon verrattuna. Briteistä on pidempi matka Suomeen kuin Saksasta. Miksi se ei vaikuttaisi? Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Bacchus 11.02.2009 00:27:32 (muokattu 11.02.2009 00:41:02) | |
---|
Britanniassa on käytössä punta, mutta kuuluu kuitenkin EU:hun. Ei siis tulleja. Eikä alvejakaan. Tosin alv-kanta mielestäni koskee vain yritysten alv-vähennysoikeutta. EU:ssa on käytössä laki, jossa EU-maiden välisessä yrityskaupassa alv-kanta on nolla (tai yrityksen saavat soveltaa alv:lle nollaverokantaa). Kuluttajille mielestäni tuotteeseen lisätään sen maan alv, josta tuote ostetaan. Siis ihan normaali käytäntö. EU:n sisäisessä kuluttajakaupassa ALV määräytyy myyjämaan mukaan, jos yrityksellä ei ole kohdemaahan vientiä vuodessa (muistaakseni) yli 20 000 €:n arvoisesti. Thomannin vienti Suomeen on sen verran suurta, että yrityksen myynnissä sovelletaan Suomen verokantaa. Joillakin muilla yrityksillä asia voi olla toisenlainen, itse ainakin olen saanut pienemmiltä firmoilta tilattua rumpukamaa Saksan veroprosentilla. |
Kailis 11.02.2009 00:41:50 (muokattu 11.02.2009 00:43:54) | |
---|
Briteistä on pidempi matka Suomeen kuin Saksasta. Miksi se ei vaikuttaisi? Tais vittuilla mulle. Mites jos rahti on 180-200 vs. 300? Prosenteissa tuossa on kuitenkin eroa. Punta on nyt kyllä edullinen. Kiinni vaan. |
markkuliini 11.02.2009 00:45:18 | |
---|
Tais vittuilla mulle. Mites jos rahti on 180-200 vs. 300? Prosenteissa tuossa on kuitenkin eroa. Punta on nyt kyllä edullinen. Kiinni vaan. AAAA! Sarkastinen oli hän. My bad! :) Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Bacchus 11.02.2009 00:45:46 (muokattu 11.02.2009 00:46:11) | |
---|
Saksa on maailman suurimpia vientimaita, ja Saksa on myös merkittävä kauttakulkumaa. Luultavasti Briteistä tuleva kama käy kääntymässä Saksan rannikolla jossakin hub:ssa ja jatkaa sieltä matkaansa Suomeen. |
OPJ1974 11.02.2009 11:06:40 | |
---|
EU:n sisäisessä kuluttajakaupassa ALV määräytyy myyjämaan mukaan, jos yrityksellä ei ole kohdemaahan vientiä vuodessa (muistaakseni) yli 20 000 €:n arvoisesti. Thomannin vienti Suomeen on sen verran suurta, että yrityksen myynnissä sovelletaan Suomen verokantaa. Joillakin muilla yrityksillä asia voi olla toisenlainen, itse ainakin olen saanut pienemmiltä firmoilta tilattua rumpukamaa Saksan veroprosentilla. Joo, itselläni ei ole kokemusta kuin vain pienimuotoisesta myynnistä ja b2b-myynnistä nimenomaan... firmallamme on pari asiakasta UK:ssa, joita laskutamme ihan alv nollan mukaan. Laskun mukna on seuraavat lausekkeet: VAT 0% (Palvelujen yhteisömyynti, ostaja vastuussa arvonlisäverosta) VAT 0% (Intra-community services supply, recipient is liable for VAT) Mutta kuten sanotaan, kuluttajakaupassa on eri meininki. Tuo nyt vain muistutukseksi, jos joku tilaa oman firmansa kautta tavaraa, jonka voi merkitä kirjanpitoon. "Where is the stage?" |
Ricce 11.02.2009 12:20:26 (muokattu 11.02.2009 12:20:52) | |
---|
dv247 -nettikaupasta tilasin muutama viikko sitten Rolandin TD-9KX -setin + 2 lisäsymbaaliständiä, koko roska n. 1500€ ja rahtien osuus alle 15€. Sähkörumpu -keskustelussa siitä lisää tarinaa. Nyt kun tarkistin niin kylläpä on hinnat kohonnut! http://www.dv247.com/invt/49899/ (muista vaihtaa oikea valuutta) |
tml 11.02.2009 15:02:07 | |
---|
Ainakin jos käyttää postia, niin korkeat rahtikulut johtuvat siitä, että ne laskuttaa painon TAI tilavuuden mukaan, aivan kuten Suomessa ulkomaan pakettien tapauksessa. (Suomessa 1 m3 vastaa 250 kg, Briteissä muistaakseni vielä enemmän). |
hollmi-5 12.02.2009 22:36:53 | |
---|
Tilasin kesällä rummut Itävallasta. Myyjä pyysi aikaa selvittää rahtikustannuksia. Kallein kun oli mihen sanojen mukaan 500 euroa. Lopulta kolme isoa laatikkoa (yhteensä 85 kiloa) tuli jakeluautolla pihaan asti ja rahtia oli kokonaiset 35 euroa. Kaikki ystävällisen myyjän vaivannäön seurauksena. Englannin kanaali voi lisätä hiukan kustannuksia. Laivayhtiöt ja kanaalin tunneliyrittäjä ottavat melkoisen hinnan/rekka tai junanvaunu. Soundit, piuhat ja kajarit. |
kimizu 13.02.2009 01:59:55 | |
---|
Tulossa juuri pre-int kalvoja Premier-projektiin englannista, rahti 12 puntaa, eli alle 14 euroa nykykurssilla. Punta on nyt melkoisen halpa euroon nähden. Timing stinks but cheerfully winks... |
Analuuk 14.02.2009 19:49:08 (muokattu 14.02.2009 20:01:54) | |
---|
Olen tehnyt peltikauppoja Iso-Britanniasta. Ensimmäisellä kerralla kaupat meni puihin, kun liike (Birmingham Drum Centre) josta Bosphorus-läjän tilasin, sanoi sopimuksensa irti tavarantoimittajan kanssa. Odotin peltejä kolme kuukautta, jonka aikana punnan kurssi vielä tippui, niin että sain palautuksena n. 150 euroa vähemmän, mitä olin maksanut. Valitin asiasta ja liike korvasi menettämäni rahat tavaralla. Käytännössä liike otti kurssin heikentymisestä koituneen tappion itselleen ja lähetti minulle yhden tilaamistani pelleistä (joka löytyi varastosta) ja muutaman kalvon ilmaiseksi. Toissa viikolla tilasin Bosphorus-satsin toisesta liikkeestä ( http://www.bellperc.com/home/index.php ). Hinnat ovat siellä hivenen korkeammat, mutta ovat vielä kaukana Suomen hinnoista. Seuraava setti maksoi yhteensä 615 puntaa. Rahti oli 65 puntaa. Yhteensä tilaus maksoi minulle siis 765 euroa. 15" Traditional Dark Hihat 22" Traditional Medium Thin Ride 18" Traditional Medium Thin Crash 17" Traditional Thin Crash Suomessa maahantuojan varastoltarjouksena tuo paketti kustantaisi 1228 euroa. Tietenkään en pääse yksilöitä testaamaan, mutta päätin kuitenkin ottaa riskin. Vertailukohtana mainittakoon, että Birminghamin liikkeessä 18" Master sarjan crash maksoi syyskuussa 130 puntaa. EDIT: Jos jollakin on aikomuksena hankkia Hardcasen koteloita, suosittelen tsekkaamaan Birmingham Drum Centerin hinnat! http://www.birminghamdrumcentre.co.uk/cases.asp?b=34http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y |
Nolte 14.02.2009 21:06:36 | |
---|
meiän bändin paras rumpali |
OPJ1974 14.02.2009 22:15:47 | |
---|
En ole tutkinut, toimittavatko Suomeen, mutta jos, niin tämä saattaa kiinnostaa jotakin: http://www.drumshop.co.uk/product.php?id=3134 Käsittääkseni muuten sama rumpu, minkä tilasin Drumsonlysta, mutta erilaisilla vanteilla. Lisää: http://www.drumshop.co.uk/productlist.php?id=222 Krhm.. mä laitoin tilaukseen jo eilen, muutaman päivän asiaa mietittyäni.. katsotaan... "Country" -kohta ainakin laskutustiedoista löytyi ja VISA-laskutus meni läpi hienosti ja hyväksytysti. Postikuluiksi ilmoittivat 12,5 puntaa. Sen verran täytyy taustoittaa, että Noltelta kysyin tuosta rummusta yv:nä, kun tuon kaupan brittein maalta löysin... 181,5 puntaa (noin 208 euroa) postikuluineen, ei tosiaan paha, jos menee läpi :DD "Where is the stage?" |
Nolte 14.02.2009 23:23:42 | |
---|
Krhm.. mä laitoin tilaukseen jo eilen, muutaman päivän asiaa mietittyäni.. katsotaan... "Country" -kohta ainakin laskutustiedoista löytyi ja VISA-laskutus meni läpi hienosti ja hyväksytysti. Postikuluiksi ilmoittivat 12,5 puntaa. Sen verran täytyy taustoittaa, että Noltelta kysyin tuosta rummusta yv:nä, kun tuon kaupan brittein maalta löysin... 181,5 puntaa (noin 208 euroa) postikuluineen, ei tosiaan paha, jos menee läpi :DD Halavalla lähtee. Vielä halvempi, kuin Drumsonlyssä, ja tuossa olisi ollut tavalliset, vähemmän kapulaa syövät vanteetkin. Eipä siinä, olen omaani tosi tyytyväinen. meiän bändin paras rumpali |
Kailis 16.02.2009 15:46:11 | |
---|
|