Olly 11.03.2009 02:32:07 (muokattu 11.03.2009 02:33:37) | |
---|
Tuli taloon (mulle) uusi teräs 5" Sensitone, alkuperäiskalvoilla (Protone coated, alkuperäinen Pearl alakalvo). Muuten vaikuttaa hyvältä, mutta ringiä (?) on kiusaksi asti. Siis se iskun jälkeinen "piuuuu" ääni. Tietävämmät voinevat auttaa ilmiölle oikean nimen.. Ensi alkuun ei rumpu tahtonut herätä vasemman käden iskuihin, hetken päästä sama ongelma oikealla kädellä. Mid vid? Oli tullut näköjään vaihdettua se lähes katkihalki kapula toiseen käteen.. :D Edit: Siis millä päästä eroon tuosta jälkisoinnista? Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled. |
Niq 11.03.2009 07:56:02 | |
---|
Mikäli et virittämällä sitä ringiä saa pois, niin demppaamalla tai käyttämällä vaikkapa Remon CS Dot - kalvoa lyöntipuolella voi hieman helpottaa. Virityksestähän tuo yleensä on kiinni, toki jos on vanha kalvo, niin sitä voi olla hankala saada kunnolla vireeseen ja vingahdus johtuu siitä. Yleensä myös keskelle lyödessä ring on pienempi kuin vähän sivuun, katso että osut keskelle kalvoa... "I have a cunning plan" -Baldrick |
JGroover 11.03.2009 12:16:51 | |
---|
Kokeile löysätä yhtä viritysruuvia selvästi. Paljon käytetty ja toimiva temppu ringin poistamiseks. |
Kailis 11.03.2009 16:28:14 | |
---|
JGroover: Kokeile löysätä yhtä viritysruuvia selvästi. Paljon käytetty ja toimiva temppu ringin poistamiseks. Ringi lähtee mutta rumpu ei oo vireessä. Aika omituinen lähestymistapa. |
markkuliini 11.03.2009 18:22:52 | |
---|
Kailis: Ringi lähtee mutta rumpu ei oo vireessä. Aika omituinen lähestymistapa. Ihan perushommaahan tuo on. Paljon käytetty juttu, joskin itse en käytä hirveästi. Mutta tuolla kikallahan kalvon sointia saa lyhennettyä paljonkin. Ei se silloin ringaakaan. Virvelissä (jossa ei tarvi olla selvää soivaa nuottia) nimenomaan toimii ihan hyvin. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Olly 11.03.2009 18:36:46 | |
---|
Tuo yhden ruuvin löysääminen auttoi. Pitänee vielä kokeilla jollain kuivemmalla kalvolla... Tänks, täältä tähän. Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled. |
seppo i 11.03.2009 18:56:44 | |
---|
Ehkä kannattaa tosiaan ostaa uusi kalvo, esim. Aquarianin Power Dot tai Niqin ehdottama Remo. Silloin voi pitää sen tasaisen vireenkin. |
Kailis 11.03.2009 19:00:17 | |
---|
Taisinpa minäkin -80 luvulla käyttää, kun ei ollut teippiä saatavilla ja signaaliksi riitti gaten ja efektihelvetin avaava tussahdus. Nyt huomaan soittaessa jonkun ruuvin löystyvän juuri siitä, että kaikki sointiominaisuudet katoaa. |
hollmi-5 11.03.2009 20:48:52 | |
---|
Jos virvelin saa vireeseen, on "ringi" joskus oikein hyvän kuuloinen. Aika harvoin olen törmännyt virveliin, jossa hyvillä kalvoilla ja hyvällä virityksellä olisi häiritsevästi ringiä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
kimizu 11.03.2009 21:04:51 (muokattu 11.03.2009 21:06:19) | |
---|
Olly: Tuo yhden ruuvin löysääminen auttoi. Pitänee vielä kokeilla jollain kuivemmalla kalvolla... Tänks, täältä tähän. Todella kuiva soundi on ainakin Evans Genera Dry -kalvossa, siinä on reunassa ohut demppirinkula kalvon alapuolella ja pienet ilmareijät kalvon reunoilla. Tällä kalvolla saa halvan kiinalaisen peltivirpankin kuullostamaan siedettävältä :) Tosin hyvässä virvelissä soundi muuttuu jo ehkä liiankin kuivaksi... Esim. Soitin Laineelta --> http://tinyurl.com/dykk6m EDIT: en siis tarkoittanut että Sensitone olisi halpa kiinalainen jne. :) Timing stinks but cheerfully winks... |
jazzmies 11.03.2009 21:32:10 | |
---|
hollmi-5: Jos virvelin saa vireeseen, on "ringi" joskus oikein hyvän kuuloinen. Aika harvoin olen törmännyt virveliin, jossa hyvillä kalvoilla ja hyvällä virityksellä olisi häiritsevästi ringiä. Just. Tänään tuli postin mukana King Crimsonin Live in Mainz. Voi jessus että voi Brufordin ringi kuulostaakaan hyvälle. Toinen namuesimerkki on liveversio Hawkwindin Master of the Universestä. Jooga on pop(jazz)! |
JGroover 12.03.2009 18:48:45 | |
---|
Kailis: Ringi lähtee mutta rumpu ei oo vireessä. Aika omituinen lähestymistapa. Täytyy sanoa, että ei se ensimmäinen vaihtoehto itsellenikään ole, mutta vaihtoehto kuitenkin. Ja tuo ei toimi joka rummun kanssa. Tulee kuitenkin käytettyä silloin tällöin. Laitan samalle viivalle demppaamisen kanssa. :) |
Ruutikallo 15.03.2009 15:43:48 | |
---|
hollmi-5: Jos virvelin saa vireeseen, on "ringi" joskus oikein hyvän kuuloinen. Aika harvoin olen törmännyt virveliin, jossa hyvillä kalvoilla ja hyvällä virityksellä olisi häiritsevästi ringiä. Ite kanssa tykkään "ringistä" ja muutenkin avoimesta soundista. Keskelle napsautettuna on "more focused"soundi. Mutta itse en demppaa snarea lainka koska käytän kaikkia irti otettavia soundeja snaresta. Esim. sambatouhuissa kapulat ovan noin tuuman, puoltoista vanteen reunasta. Saa aikaiseksi soivemman/avoimemman grooven, ghostit & aksentit. -H- [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
JGroover 15.03.2009 17:53:26 | |
---|
henydrum: Ite kanssa tykkään "ringistä" ja muutenkin avoimesta soundista. Keskelle napsautettuna on "more focused"soundi. Mutta itse en demppaa snarea lainka koska käytän kaikkia irti otettavia soundeja snaresta. Esim. sambatouhuissa kapulat ovan noin tuuman, puoltoista vanteen reunasta. Saa aikaiseksi soivemman/avoimemman grooven, ghostit & aksentit. -H- Yks joka käyttää ringiä upeesti soinnissa, on Chad Smith. Kyllä teräsvirpelistäkin saa hyvän soundin. Ja Chadin tapauksessa se on jo tavaramerkki. |