Aihe: Kerrostalorumpali?
1 2
Mutilator
26.06.2003 16:57:52
Argh! Kovasti tekis mieli hankkia rumpusetti ja alkaa kunnolla opiskelemaan rummuttelua, se kun nyt ei ilman omaa setti kovinkaan kunnolla onnistu. Onko mitään mahdollisuutta että kerrostaloon voisi hankkia rummut? Kuinkakohan hyvin pauke kuuluu seinänaapuriin? Alakerrasta ei tarvitse huolehtia, asun ensimmäisessä kerroksessa. Mitenkäs demppikalvojen käyttö? Kuinka hyvin ne toimii ja ovatko kalliita? Apua kaivataan! Niin, niistä demppikalvoista vielä. En tiedä että onko se oikea nimitys, mutta tässä tilanteessa tarkoitan niitä paksuja (n. 2cm?) kumikalvoja, jotka vedetään kumilenkeillä normaalin kalvon päälle.
"Only sick music makes money today", Friedrich Nietzsche
Erast
26.06.2003 17:10:29
Aika rajulta kuulostaa. Itsekin asun kerrostalossa ja ei ihan heti ole tullut mieleen roudata rumpuja tänne...hakkaa ensin kattilankansia ja kato tuleeko valittaa :D
Wiitala
26.06.2003 17:11:07
Kuuluu kerrassaan aivan tajuttoman hyvin. Kaveri möi rumpusettinsä ja osti sähkörummut muuttaessaan kerrostaloon. Sai silti varoituksen siitä "täp-täp"-äänestä, kun naapuri ei kuulemma pystynyt nukkumaan päiväunia. Voit siis kuvitella miten helppoa on hankkia häätö tavallisilla rummuilla...
Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä.
hatapi
26.06.2003 17:17:15
Naapurit on sellasia hauskoja epeleitä, että ne valittaa päästäkseen vaan vi**uileen jollekin.. :D
"fuck the piano, I wanna play guitar" -Tegan and Sara
Mikko A
26.06.2003 17:58:45
Soittelin yhteen väliin autotallissa kun yleensä soittelen varastossa autotallin "takana" (asun siis omakotitalossa). Eräänä päivänä löysin postilaatikosta pienen lappusen, johon oli naapurin 6-vuotias poju kirjoittanut joten kuten näin:

"Mikko
Kun soitat niin soita hiljempaa. häiritset kotirauhaa.

Terveisin naapurisi"

Älä siis kuvittelekkaan raahaavasi kerrostaloon rumpuja...
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
Paas
26.06.2003 18:19:27
Naapurit on sellasia hauskoja epeleitä, että ne valittaa päästäkseen vaan vi**uileen jollekin.. :D

Mun ei onneksi tarvitse kärsiä naapureista. Lähin naapuri on runsaan 400m päässä(ja metsää välissä) joten voin soitella ihan milloin huvittaa. Tietysti vanhempani nukkuvat yöllä joten en voi silloin soittaa. Päivin illoin poljen tuplabasareita yläkerrassa niin että alakerran kattokruunut tärisee. Vanhemmat tykkää :)
Blitz
26.06.2003 18:34:48
"Mikko
Kun soitat niin soita hiljempaa. häiritset kotirauhaa.

Terveisin naapurisi"

Älä siis kuvittelekkaan raahaavasi kerrostaloon rumpuja...

Minä asun omakotitalossa ja soitan ihan sisällä. Talo on sen verran pitkä, että kun soitan omassa huoneessani niin toiseen päähän taloa ei kuulu juuri mitään. Mukavahan siellä on soitella kun ei tietääkseni ainakaan vielä kukaan muu kuin minä itse siitä häiriinny.
Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia.
manix
26.06.2003 19:55:59

Minä asun omakotitalossa ja soitan ihan sisällä. Talo on sen verran pitkä, että kun soitan omassa huoneessani niin toiseen päähän taloa ei kuulu juuri mitään. Mukavahan siellä on soitella kun ei tietääkseni ainakaan vielä kukaan muu kuin minä itse siitä häiriinny.

Huonompi juttu jos omasta soitosta alat häiriintymään ;-)
"Strangelove, dance the Dividing Line" - Dark Tranquillity
Roberto
26.06.2003 20:08:02

Asuntolaissa (tai mikä se nyt onkaan) on sellainen pykälä, jossa sallitaan kaikkien akustisten instrumenttien soitto taloyhtiön normaali 'päiväaikaan' (yleensä 08-22 tms.), kun taas kaikenlainen elektroninen vahvistaminen on kielletty. Asiallinen porsaanreikä! :)

t. nimim. kerrostalossa kolistellut

ps. naapurisopua tämä ei edistä
Mikko A
26.06.2003 20:37:14
Asuntolaissa (tai mikä se nyt onkaan) on sellainen pykälä, jossa sallitaan kaikkien akustisten instrumenttien soitto taloyhtiön normaali 'päiväaikaan' (yleensä 08-22 tms.), kun taas kaikenlainen elektroninen vahvistaminen on kielletty. Asiallinen porsaanreikä! :)

hö. onhan noita, mutta terve järki mukaan...
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
polytoximaniac
27.06.2003 21:34:41
Mäkin soitin aikoinani kerrostalossa rumpuja... Tosin olin sillo joku 2-3 w mut ei tainnut tulla valituksia... Nykyään soittelen rivitalossa ja ei ainakaan vielä ole tullu valituksia naapureilta. Ainoa joka on vähän valittanu on äiti ( ajatelkaa jos naapurit ei valita niin oma äiti sitten ) Pienenä vinkkinä... Kannattaa kysäistä isännöitsijältä ensin ennenkuin rupee roudaamaan rumpuja kämppään ettei joudu sit taas siirtään pois... Mä saan soitella ilta 9 asti niinkun lystään...
lkx
28.06.2003 01:32:22

Minä poika sain nimettömän (vi**u kuinka naurettavaa :) valituskirjeen rumpujensoitosta, omakotitaloalueella. Repikää siitä huumoria.

Tosin meidän autotallin kohdalla äänieristyksestä ei voi puhua. :P

Niin se yhtälö kerrostalo + kioski = itsemurha... tai jotain siihen suuntaan. :/
There is no spoon...
Mikko A
28.06.2003 13:09:26

Tosin meidän autotallin kohdalla äänieristyksestä ei voi puhua. :P

Silkkaa sananvapauden rajoittamista...
Mutilator
28.06.2003 19:36:09
Harmi :-( No, onhan meillä toisaalta autotalli, mut se kun ei omaa lämmitystä ja lattiana on ihan pelkkä hiekkaa. Mökillä mahtuis saunakamariin, mutta siä on tiätty kosteeta ja lämpötila vaihtelee pirusti. Prkl!
"Only sick music makes money today", Friedrich Nietzsche
PIM
30.06.2003 12:47:46
Mä tilasin T-kaupasta (235e) kotistudiooni rumpujenkorvikkeeksi Yamahan DD-55 digirumpusysteemin (suomenkielistä arviota löytyy mm. http://www.rytmi.com/rytmi103/103yamahaDD55.html ). Jos ei ole tottunut oikeita rumpuja soittaan niin minusta nämä toimii kyllä hyvin, ehkä nyt pedaalit on vähän hepposet, mutta soundit on asialliset ja niitä riittää.
Kesäkuun tarjous: Fostex digitaali-8-raitapaketti VM200&VR800 yht. 650e, Pignose G40V täysputkivahvistin 300e
AP
30.06.2003 12:56:57

t. nimim. kerrostalossa kolistellut

ps. naapurisopua tämä ei edistä

Ei edistä ei.
Sitä kuuluisaa maalaisjärkeä ja normaaleja hyviä tapoja voi yrittää verestää, jos joskus alkaa arveluttaa että mikähän olisi sovelias soittoaika -- sinänsä surullista, että tällaisestakin asiasta kuin naapureiden häirinnästä pitää joka kerrostalon alaovelle monistaa erikseen ohjeet. Vaikka meittiähän on moneksi ja tapoja ja käsityksiä tavoista samaten.

Kertomus ok-talon autotallisoiton häirinnästä menee kyllä yli ymmärräyksen. Saa nimittäin olla tosi taajaan rakennettu alue ja ohuet tallinseinät, jos umpikopista kuuluu naapurin pihalle muuta kuin vaimeaa tukutusta. Taaja alue taas antaa aiheen olettaa, että naapurin pihalle kuuluu elämisen ääniä ja liikenteen melua enemmänkin, ja rumpali on vaan helppo ottaa valituksen kohteeksi...
Mikko A
30.06.2003 16:13:24

Kertomus ok-talon autotallisoiton häirinnästä menee kyllä yli ymmärräyksen. Saa nimittäin olla tosi taajaan rakennettu alue ja ohuet tallinseinät, jos umpikopista kuuluu naapurin pihalle muuta kuin vaimeaa tukutusta. Taaja alue taas antaa aiheen olettaa, että naapurin pihalle kuuluu elämisen ääniä ja liikenteen melua enemmänkin, ja rumpali on vaan helppo ottaa valituksen kohteeksi...

kokeneena autotallirumpalina=) voin sanoa että se meteli kuuluu kyllä tallin ulkopuolelle, vaikka meidän autotalli onkin maanpinnan alapuolella. Ovi tosin on pelkkää puuta (tai enpä oo varma, saattaapi olla villat välissä). toisaalta meidän omaan taloon soitto autotallissa ei kuulu kuin hädin tuskin sen verran että sen huomaa. tästä voisin päätellä viereiseen taloon se ei ainakaan kuulu, mutta vastakkaiseen ehkä niinkin.

nyt kun oikein rupesin ajattelemaan, niin haluaisin kyllä olla kanssasi hyvinkin samaa mieltä. Ja mähän muutan loppukesästä, niin voin huoletta soitella loppukesän autotallissa =)
lkx
30.06.2003 21:03:09

Kertomus ok-talon autotallisoiton häirinnästä menee kyllä yli ymmärräyksen.

Siinä on niin ohut ovi, että on oikeestaan ihan sama onko se auki vai kiinni. :P) Ei me sinne ees koetettu järkätä mitään fyllinkiä ja kerittiin pitää yhet bändireenitkin. En kyllä kertaakaan vetäny esim. kymmenen jälkeen illalla ja se oli vieläpä kesälomilla.

Kyllä mä sen valituksen tavallaan ymmärrän, kun siitä tuli kieltämättä vähän saatanallinen mekkala, mutta että nimettömänä... Tuli vähän semmonen fiilis että vedän turpaan jos saan tietää kuka se oli. :) Nykyään rummut on reenikämpillä ja vain harvoin käyvät kotona huoneessani, jossa on eristystä hoidettu.

Vittu, aivan sama mitä ne naapurit sanoo. Meidän mummokin sano, että takasin autotalliin ja kahta kovempaa! :D
There is no spoon...
AP
01.07.2003 09:43:14
Kyllä mä sen valituksen tavallaan ymmärrän, kun siitä tuli kieltämättä vähän saatanallinen mekkala, mutta että nimettömänä... Tuli vähän semmonen fiilis että vedän turpaan jos saan tietää kuka se oli. :) Nykyään rummut on reenikämpillä ja vain harvoin käyvät kotona huoneessani, jossa on eristystä hoidettu.

Vittu, aivan sama mitä ne naapurit sanoo. Meidän mummokin sano, että takasin autotalliin ja kahta kovempaa! :D

Justiinsa tuommoinen nimetön marina kyllä käy vituttamaan rauhallistakin miestä. Tultaisiin, saatana, reilusti sanomaan jos soitto häiritsee ja asioista varmaan voidaan neuvotella. Kyllä jonkun nimettömän lapun tiputtaminen postilaatikkoon on mielestäni melkoista "kyylävartti-meininkiä" mitä ainakaan minä en osaa ottaa juuri huomioon.
Mummo oli toisaaltaan ihan oikeassa, toisaalta pitää muistaa että turhaan kiusaamalla voi vaan pahentaa tilannetta. Toki hiukan voi tölviä...
Jaska
02.07.2003 01:08:48
Jos häiriintyy "tap tap" äänestä ni kannattaa hankkia sähkörummut joissa on verkkokalvot, eli esim V-Drum (sori jos on sanottu jo mut en jaksanu lukee koko keskusteluu ku siellä valitettiin valittamisesta :p )
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)