Aihe: Komposiitti virveli!
1
iekku84
10.08.2009 14:38:20
Miten tietääjö kukaan onko sellasia tehty jos ei niin kohta on meinasin tehdä ihan oman prototyypin tuosta komposiitistä (muovipuusta). Tein muutamia testejä on muuten pirun kestävää ja täysin koneistettavaa ja helposti muokattavaa tavaraa.
Pitäis vaan sumplia rautaosat et mistä lähtisi varmaan 10luginen en tiiä viel mitä valtamerkkiä varmaan yamahan.
Idea syntyi viimeyönä ja ehkä vois olla toimiva.
Teolliseen käyttöön protoa en tee vaan ihan puhtaasti omaksi huviksi ja harrastusmielellä.

Viisteiden kulmista pitää ottaa selvää et mikä toimii ja mikä ei.

Mut jos on kokemuksia tai tietoa niin se ois tervetullutta.

Rungon meinasin vääntää ihan porkkanasorvilla eli cnc koneella ja kokeilen myös vanteita tehdä.
Reijät jyrsimällä.
Mie taas!
iekku84
10.08.2009 14:42:31
Kirotus vire heti oli tuol mut ei anneta sen haitata.

Siis viel tämä on hetken mielijohteesta syntynyt idea älä ota liian vakavasti ja kriittisesti varmasti tulee negatiivista palautetta mut tulkoon tälle idealle jos ollenkaan.

Ainakin Veijo Rautia / flexwood on ilmeisesti toiminu joten kokeillaan samoja aineita tähänkin projektiin jokseenkin teen levytavarasta en rupea ruiskuvaluna puristamaan tulee "hitusen" liian kallista asiaan vihkiytyneet tietää...
Mie taas!
iekku84
10.08.2009 20:48:45
Ei se saatana taida kyllä onnistua sen vääntö sorvi / jyrsin meiningillä tarkempaan funtsittuna tulee sorvissa halkeamaan ja muuten elää kun seinämävahvuus jää niin pieneksi.
Joten ihan turha keskustelu itseni kanssa.

voi poistaa...

Ideaa kyllä haudotaan ja eri tapoja mut vähän valmiinpaa ideaa sitten jos joskus tulee niin infoan
Mie taas!
Kailis
10.08.2009 20:49:09 (muokattu 10.08.2009 20:50:01)

Joo kerro lisää koska olen pihalla kuin lumiukko =D

EDIT

ÄLÄ LUOVUTA!!!!
iekku84
10.08.2009 20:58:09
No joo idea lähti kun joskus survailin ja jyrsin tuollaista ainetta mistä tehdään ne komposiitti kitarat.
Nyt sit arvelin ideoida ja kokeilla miten toimisi pataaineena koska ne on jenkkilässä arvostettuja noi flaxwoodin kepit ja tunnetaan ne suomessakin niin miksi se ei toimisi rumpuhommissa.
Ja miksi just viimeyönä. koska eilisen paikallisessa lehdessä (tai eilen luin) niin oli juttua siitä flaxwoodista ja veijo rautiasta. Firma toimii tuossa aika lähellä joensuuta heinävaarassa .
Hiton kallista se levy on mut harrastukset maksaa...
Mut uusia tapoja toteuttaa mietitään parhaillaan erään konemestarin kanssa!
Mie taas!
Kaamea kapula
10.08.2009 22:43:22
Hei!
Mä tulin just soittamasta tollasilla muovirummuilla,I love those!
Menevällä miehellä on kivekset peräkkäin!
Tindrum
11.08.2009 16:44:22 (muokattu 11.08.2009 16:44:40)
Mä olin pari vuotta sitten Flaxwoodiin yhteydessä aiheesta, eli kuinka rakentaa rumpuja ko. aineesta, ja sieltä oltiin sitä mieltä, että muottiin puristaminen ja kuumaus on ainoa oikea vaihtoehto.
Jäi siihen sitten se proggis...
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen. -Homer Simpson-
iekku84
11.08.2009 21:00:57
Näin se asia taitaa olla.
Tulee iahn sairaan kallis muotti. mut pitäis ruiskuvalukonekkin olla.
Eli kappaleelle tulisi hintaa yksittäin useampi kymmenen tuhatta=) jos ei jo nollia tarvitse lisätä enempää...
Yhteistyötä jos lähtisi tekemään noiden puristus firmojen kanssa mut sit taas siitä pitäisi tulla jo massatuotantoa ja koko idea meni vatuiksi... siis tehä itse ja jotain uutta.. jotain yritän kuitenkin kyhätä kyseisestä muovipuusta. mut tosiaan tulee seinämäpaksuutta jo useampi sentti jos sen sorvissa meinaa pyöräyttää...
Ideoita pitää olla mut joskus ne jää tähän. tai sitten ei.
Mie taas!
Ruutikallo
21.08.2009 11:04:43
iekku84: Ei se saatana taida kyllä onnistua sen vääntö sorvi / jyrsin meiningillä tarkempaan funtsittuna tulee sorvissa halkeamaan ja muuten elää kun seinämävahvuus jää niin pieneksi.

Nyt vasta lukasin tätä topikkia.
Tuli mieleen että eikä rummun rungon keskivaiheille voisi sorvilla jättää pari paksumpaa kohtaa vahvikerenkaiksi? Esim. jos rungon ainevahvuudeksi oletetaan jäävän vaikka 7mm, niin ylä- ja alaosaan voisi jättää vahvikerenkaiksi vaikka
10x10mm tai 15x10mm, mahdollisesti myös keskelle.

Kovin syvää runkoa tuskin on helppoa tehdä, mutta jos materiaalia ja kalustoa on käytettävissä, niin itse lähtisin ainakin kokeilemaan.

Vahvikkeisiin koneistat reunaviisteet.

Jotain tällaista tuumin.

Lykkatill
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com
iekku84
21.08.2009 11:42:42
Noi vahvikerenkaat ei tulleet mieleen kiitos vinkistä.
Kovin syvää ei tosiaan pysty tekemään mutta max 5" viellä onnistuu ehkä.
Välineet on käytössä jahka saisi aikaiseksi mutta pitää suunnitella hyvin kun toi tavara on oikeasti kallista niin se ei saa mennä sudeksi.
Mie taas!
Ruutikallo
31.08.2009 11:30:25
iekku84: Noi vahvikerenkaat ei tulleet mieleen kiitos vinkistä.
Kovin syvää ei tosiaan pysty tekemään mutta max 5" viellä onnistuu ehkä.
Välineet on käytössä jahka saisi aikaiseksi mutta pitää suunnitella hyvin kun toi tavara on oikeasti kallista niin se ei saa mennä sudeksi.

Väläyttelin asiaa meidän koneistajalle ja tuumasi, ettei millään lailla mahdotonta toteuttaa.
Rungon sisään on laitettava sorvauksen ajaksi esim. halkaistu putki, ettei mene kasaan leukoihin kiinitettäessä.
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)