Aihe: Hardcase kahvojen kestävyys 1 2 | |
---|---|
![]() 06.08.2009 15:45:31 | |
-Laitoin uuden keskustelun koska tässä voi tulla mukavaa infoa eri caseista, ja hyvä jos ne eivät pyyhkiydy uusiutuvista pois.- Trouble in paradise! :) Elikkäs huomasin tuossa juuri että tuo 14" x 6" Edge virveli (joka painaa noin kymmenen kiloa) on tehnyt parilla roudauksella melkolailla selvää Hardcasen HN14S (uudemman)mallin kantokahvasta. Tarkemmin sanottuna nylon joka on kiinni casen rungossa neljällä "levyniitillä", on repeytynyt ja venynyt kahden kahvaa lähinnä olevan levyn alta, enkä uskalla kantaa kyseistä rumpua enää tuolla casella kahvan lopullisen rikkoutumisen ja siitä seuraavan rummun putoamisen pelossa. Tuossa siis case ja sen nykyinen kahvamalli: http://www.hardcase.com/index.php?m … fo&cPath=91&products_id=122 1) Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Onko kyseessä vain liian painava rumpu tuohon caseen, vai mahdollisesti esim. huono nylonerä Hardcase-tehtaalla? (Macbookini kävi juuri kuorien takuuvaihdossa kun halkeili, syynä "huono muovierä".) 2) Suosituksia vahvempikahvaiseen kovaan caseen? "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." | |
![]() 06.08.2009 16:02:34 | |
No huh huh! Hardcaselta tuli alle vartissa vastaus, jossa pahoittelivat ongelmaa, pyysivät osoitetta johon lähettävät uuden. Ja sanoivat että kahvojen pitäisi kyllä kestää jopa 80 kiloa. Että semmoista asiakaspalvelua... kivasti. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." | |
![]() 06.08.2009 16:18:13 | |
markkuliini: No huh huh! Hardcaselta tuli alle vartissa vastaus, jossa pahoittelivat ongelmaa, pyysivät osoitetta johon lähettävät uuden. Ja sanoivat että kahvojen pitäisi kyllä kestää jopa 80 kiloa. Että semmoista asiakaspalvelua... kivasti. Oho! Hardcasella selvästi panostetaan asiakaspalveluun. Hyvä, että homma selvisi. Tai kyllä mun mielestä tosta 15 minsan odottelusta jonkinlainen reklamaatio on laadittava.;) When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro | |
![]() 06.08.2009 16:49:29 | |
Mulla kävi ihan sama homma 16ft-keissin kans. Huomasin viikko sitten ongelman. Keissi tilattu helmkuussa 2009 thomannilta. -I like my sugar with coffee and cream- | |
![]() 06.08.2009 17:32:11 | |
markkuliini: No huh huh! Piru kun oisin itse tajunnut tuon aikanani. Multa meni pari vuotta sitten hardcasen leveästä ständikeissistä myös kahvat rikki. Itse korjasin ja vahvistin ne kuntoon. Nyt ne ovat kyllä taas paskana ja mielessä on käynyt merkin vaihto. Suosituksia hyväksi telinekeisiksi otetaan vastaan. "rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki | |
![]() 06.08.2009 18:41:45 | |
grooveman: Piru kun oisin itse tajunnut tuon aikanani. Multa meni pari vuotta sitten hardcasen leveästä ständikeissistä myös kahvat rikki. Itse korjasin ja vahvistin ne kuntoon. Nyt ne ovat kyllä taas paskana ja mielessä on käynyt merkin vaihto. Suosituksia hyväksi telinekeisiksi otetaan vastaan. Jos on enemmänkin ständejä roudattavanaan, ainoa hyvä on flight case. Painaahan se joo, mutta toisaalta ei täyttä ständikeissiä huvita yksin roudata oli se tehty sitten vanerista tai pahvista. Flight casen toiseen päähän kun laittelee fillarit, niin johan sitä yksinkin saa hinailtua perässään. Vanhan mallisisten Hard Casejen kahvan ongelmana taas oli se, että se kuminen kädensijan päälinen repeytyi ajan saatossa. Oman peltikeissini kahvan olen pinnoittanut aika monella teippikerroksella. Rummut nurin ja nussimaan! | |
![]() 06.08.2009 19:34:34 (muokattu 06.08.2009 19:35:08) | |
markkuliini: 1) Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Onko kyseessä vain liian painava rumpu tuohon caseen, vai mahdollisesti esim. huono nylonerä Hardcase-tehtaalla? (Macbookini kävi juuri kuorien takuuvaihdossa kun halkeili, syynä "huono muovierä".) Mulla on samanlainen kestänyt jo monta vuotta mutta en ole kuljettanut siinä tiiliskiviä kuten sinä.... Twistkompilla pärjää pitkälle... | |
![]() 06.08.2009 20:42:15 | |
Pieni rumpalipoika: Jos on enemmänkin ständejä roudattavanaan, ainoa hyvä on flight case. Saanen olla eri mieltä. Itselläni kovakouraista käsittelyä on kestänyt tosi hyvin seuraavat mallit: Humer&Bergin Enduro-malliston tuollainen, http://www.peelerdrumcenter.com/IMAGES/CasesHBCompanionHrdwrCase.jpg mutta se pidempi malli. Sekä SKB:n tpx-1 malli eli tämä http://www.skbcases.com/industrial/ … cts/prod-search.php?search=SKB-TPX1 Tuossa SKB:ssa taisi olla elinikäinen takuukin, ja vaikuttaa todella kestävältä. Eikä paina läheskään niin paljoa kuin flight caset. Iso on (eli mahtuu paljon tavaraa) ja maksaa jonkun verran. Mutta mulla tuohon mahtuu telineiden lisäksi isompikin penkki, varakalvot virveliin ja tomeihin, pikkumikserin salkkuineen ja kapulapussi. Vanhan mallisisten Hard Casejen kahvan ongelmana taas oli se, että se kuminen kädensijan päälinen repeytyi ajan saatossa. Oman peltikeissini kahvan olen pinnoittanut aika monella teippikerroksella. Jep, eikä Hardcasen telinecaset kestä kellään kauaa. Itse kun olin ostamassa telinecasea, Hardcasen jälleenmyyjä ei edes suostunut myymään mulle sitä, kun tiesi että keikkailen aktiivisesti. :) Nuo uudet kahvat on ainakin käyttömukavuuden kannalta parempia. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." | |
![]() 06.08.2009 21:06:52 | |
markkuliini: Saanen olla eri mieltä. Itselläni kovakouraista käsittelyä on kestänyt tosi hyvin seuraavat mallit: Kiitti vinkeistä! Vanerilaatikko ei tule kysymykseen mulla, kun aika usein yksin noita romppeita on vietävä ja vaneri painaa liikaa. SKB:n malli alkoi kiinnostamaan kovasti. Mulla on SKB:ltä symbaalicase joka on todella hyvä ja kestänyt jo pitkään. Mistä ostit casen markkuliini? "rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki | |
![]() 06.08.2009 22:11:12 | |
grooveman: Kiitti vinkeistä! Vanerilaatikko ei tule kysymykseen mulla, kun aika usein yksin noita romppeita on vietävä ja vaneri painaa liikaa. SKB:n malli alkoi kiinnostamaan kovasti. Mulla on SKB:ltä symbaalicase joka on todella hyvä ja kestänyt jo pitkään. Mistä ostit casen markkuliini? Dlx:stä, mutta huom. se on iso. Tsekkaa mitat ennenkuin ostat. Siinä on erittäin kätevä irrotettava osasto kaikenlaiselle pikkusälälle kans. Suosittelen! "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." | |
![]() 07.08.2009 00:14:01 | |
markkuliini:Dlx:stä, mutta huom. se on iso. Tsekkaa mitat ennenkuin ostat. Jeps. Luulen että olen kerran tommosen nähny livenä ja melkonen komoottihan se on. Se tossa Hard Casessa on ollut mukavaa koska se on sopivan matala. Olen saanut koko setin mahtumaan farmari-mondeon paksiin tosi näppärästi. "rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki | |
![]() 07.08.2009 00:32:04 | |
Se kiva puoli on rumpupusseissa että niissä on kunnon kahvat. Ei repeä. Pearlin pussi-setti on käytössä ja hyvin on sonorit tykänneet niistä... Ite roudaan aina ja pidän huolen jottei mukiloida. En todellakaan näe syytä koviin keisseihin. Ja jos on niin iso stara ettei tartte ite kantaa ja kamat kolhiintuu niin jätkät vaihtoon. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. | |
![]() 07.08.2009 05:54:00 (muokattu 07.08.2009 07:12:28) | |
Bobana: Se kiva puoli on rumpupusseissa että niissä on kunnon kahvat. Lentomatkalle virvelinkuljetusta varten ostamassani Protect Racetin virvelipussin (joita pidetään todella kestävinä) kahvassa näkyi jo pientä tikkausten irtoilua, yhden päivän käytön jälkeen. Eli kyseessä ei ole ihan normipainoinen virveli. Testaa ottamalla 10-11 maitotölkkiä yhteen käteen. :) En todellakaan näe syytä koviin keisseihin. Ja jos on niin iso stara ettei tartte ite kantaa ja kamat kolhiintuu niin jätkät vaihtoon. En tiedä missä mielikuvitusmaailmassa elät. Keikkabussin (huom. ei keikkafarmari/keikkapaku) takatilassa vallitsee omat lainalaisuudet. Ja ne on kovien flight casejen lait. Olisi lapsellista lähteä paapomaan omia rumpuja sinne sekaan jossain "paperipusseissa", ja olettaa ettei niihin tulisi aika pian kolhuja. Se on kuitenkin korkeudeltaankin jo yli 3 metrinen kasa. Samalla (sinun) logikalla: "En todellakaan näe syytä ollenkaan mihinkään keisseihin. Ja jos on niin iso stara ettei tartte ite kantaa ja kamat kolhiintuu niin jätkät vaihtoon." Jätkät vaihtoon. Hohhoh... Juu, ei tarvi aina kantaa omia rumpuja, vaan teknikot ("he joita ei roudareiksi kutsuta") hoitaisivat yleensä homma. Joskin pyrin yleensä omat rummut kantamaan, ihan vaan kuntoilumielessäkin, mutta monessa tapauksessa sitä tuntee olevansa vain tiellä kun isot flight caset alkavat ramppia pitkin viuhumaan, ja teknikko ystävällisesti kehottaa painumaan vit..vaikka juomaan takahuoneeseen lisää kaljaa. Tuntuisi todella, todella absurdilta tehdä teknikkojen työstä yhtään työläämpää ja vaikeampaa, ja sitä työläämpää roudaus on, mitä enemmän eri kamoja pitää käsitellä eri tavoin. (Ai niin, tämä case tämä puoli ylöspäin, tuo case tosi hellästi, nämä caset...jne) Vähän samaa osastoa kuin nämä kokemattomat asunnosta toiseen muuttajat jotka pakkaavat pikkutavaraa muovipusseihin. Tosi helppoo.... "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." | |
![]() 07.08.2009 07:07:18 | |
markkuliini: En tiedä missä mielikuvitusmaailmassa elät. Keikkabussin (huom. ei keikkafarmari/keikkapaku) takatilassa vallitsee omat lainalaisuudet. Ja ne on kovien flight casejen lait. Olisi lapsellista lähteä paapomaan omia rumpuja sinne sekaan jossain "paperipusseissa", ja olettaa ettei niihin tulisi aika pian kolhuja. Se on kuitenkin korkeudeltaankin jo yli 3 metrinen kasa. Juu, ei tarvi aina kantaa omia rumpuja, vaan teknikot ("he joita ei roudareiksi kutsuta") hoitaisivat yleensä homma. Joskin pyrin yleensä omat rummut kantamaan, ihan vaan kuntoilumielessäkin, mutta monessa tapauksessa sitä tuntee olevansa vain tiellä kun isot flight caset alkavat ramppia pitkin viuhumaan, ja teknikko ystävällisesti kehottaa painumaan vit..vaikka joumaan takahuoneeseen lisää kaljaa. Tuntuisi todella, todella absurdilta tehdä teknikkojen työstä yhtään työläämpää ja vaikeampaa, ja sitä työläämpää roudaus on, mitä enemmän eri kamoja pitää käsitellä eri tavoin. (Ai niin, tämä case tämä puoli ylöspäin, tuo case tosi hellästi, nämä caset...jne) Vähän samaa osastoa kuin nämä kokemattomat asunnosta toiseen muuttajat jotka pakkaavat pikkutavaraa muovipusseihin. Tosi helppoo.... Nimenomaan näin. Pieni rumpalipoika: Jos on enemmänkin ständejä roudattavanaan, ainoa hyvä on flight case. Saanen olla eri mieltä. Itselläni kovakouraista käsittelyä on kestänyt tosi hyvin seuraavat mallit: Humer&Bergin Enduro-malliston tuollainen, http://www.peelerdrumcenter.com/IMAGES/CasesHBCompanionHrdwrCase.jpg mutta se pidempi malli. Sekä SKB:n tpx-1 malli eli tämä http://www.skbcases.com/industrial/ ... cts/prod-search.php?search=SKB-TPX1 Tuossa SKB:ssa taisi olla elinikäinen takuukin, ja vaikuttaa todella kestävältä. Eikä paina läheskään niin paljoa kuin flight caset. Iso on (eli mahtuu paljon tavaraa) ja maksaa jonkun verran. Mutta mulla tuohon mahtuu telineiden lisäksi isompikin penkki, varakalvot virveliin ja tomeihin, pikkumikserin salkkuineen ja kapulapussi. Niin. Mutta tuskin kestävät sitä samaa käsittelyä, josta kirjoittelitkin, eli tätä ns. heittelyä. Mulla itselläni on flight case, mutta sitä tulee käytettyä aika vähän itseasiassa. No okei, en oo enää muutamaan vuoteen kyllä keikkaa paljon tehnytkään. Käytän pääasiassa moneen kertaan tekohengittämääni Huttusen pahvista keissiä. Sen kanssa kikkaillessa ei varmasti ole päässyt tuntipalkoille, mutta sillä on tunnearvoa : ) Silloin kun vielä aktiivisemmin keikkailin ja aika usein oli oma miksaaja ja PA mukana, flight case oli se oikea valinta. Kokonaisuutena koko homma riippuu ihan rumpalista, raudan määrästä, keikkamääristä, kulkupeleistä ja siitä roudaako yksin, bändikavereiden vai teknikoiden kera. Jos väkertäisin helvetisti humppakeikkaa kevyellä ja vähäisellä raudalla, harkitsisin vakavasti jotain pussimallia. Mun kanta toisaalta on ollut jo iät ja ajat se, että koska se ständikeissi on joka tapauksessa helvetin painava, siis vittumainen yksin roudattava, on sit ihan sama painaako se 25 vai 35kg kun sen basistin kanssa se kimpassa kuitenkin kannetaan : ) Ja flight casen päälle voi pinota käytännössä mitä vaan, muovisen keissin päälle taas ei pinotakaan paljon mitään. Rummut nurin ja nussimaan! | |
![]() 07.08.2009 07:23:30 | |
Pieni rumpalipoika: Pieni rumpalipoika: Jos on enemmänkin ständejä roudattavanaan, ainoa hyvä on flight case. Niin. Mutta tuskin kestävät sitä samaa käsittelyä, josta kirjoittelitkin, eli tätä ns. heittelyä... Ja flight casen päälle voi pinota käytännössä mitä vaan, muovisen keissin päälle taas ei pinotakaan paljon mitään. No on kovamuovicaseja ja on kovamuovicaseja. Tsekkaas etenkin tuo SKB:n malli. Sitä on kyllä heitelty ja se päälle kasailtu vaikka mitä, eikä se oo ollut moksiskaan. Ehkä sen päälle ei yli sanotaanko 300 kiloa kannata lastata, mutta se on ihan eri kaliiberia kuin esim. Hardcase. Sanoisin että on ns. pomminkestävää luokkaa, esim.renkaiden akseli on n.peukalonpaksuinen. Toki voi aina rakentaa isomman flight casen kuin tuo SKB ja onhan mahdollista että ständejä on vaikka 36 kappaletta setissä. Mutta tuon sisämitat on tosiaan n. 100 cm x 40 cm x 40 cm ja aika paljon se tavaraa nielee. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." | |
![]() 07.08.2009 07:38:55 (muokattu 07.08.2009 07:44:46) | |
markkuliini: No on kovamuovicaseja ja on kovamuovicaseja. Tsekkaas etenkin tuo SKB:n malli. Sitä on kyllä heitelty ja se päälle kasailtu vaikka mitä, eikä se oo ollut moksiskaan. Ehkä sen päälle ei yli sanotaanko 300 kiloa kannata lastata, mutta se on ihan eri kaliiberia kuin esim. Hardcase. Sanoisin että on ns. pomminkestävää luokkaa, esim.renkaiden akseli on n.peukalonpaksuinen. Toki voi aina rakentaa isomman flight casen kuin tuo SKB ja onhan mahdollista että ständejä on vaikka 36 kappaletta setissä. Mutta tuon sisämitat on tosiaan n. 100 cm x 40 cm x 40 cm ja aika paljon se tavaraa nielee. Okei. Oon kyllä ollut tietoinen, että SKB:lla on muovisiksi erittäin kestäviä, mutta en nyt ajatellut että niiden päälle bassokaappeja kasailtaisiin. Edit. Aloinkin jo miettimään, että pakkohan tuonkin on painaa, paljon. Katsoppas nämä linkit : ) http://www.skbcases.com/industrial/ … rod-detail.php?d=&id=35&s=p http://www.thomann.de/fi/thon_zubehoercase_1004040.htm Noiden mukaan tuo Skb on peräti 89,2g kevyempi. Kyllä siinä selkä kiittää! Rummut nurin ja nussimaan! | |
![]() 07.08.2009 07:42:58 | |
Pieni rumpalipoika: Okei. Oon kyllä ollut tietoinen, että SKB:lla on muovisiksi erittäin kestäviä, mutta en nyt ajatellut että niiden päälle bassokaappeja kasailtaisiin. Heleposti rantasaunan kestää. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." | |
![]() 07.08.2009 12:14:03 | |
Onkohan Hardcasella tapahtunut jotain vuosien mittaan? Mulla on kamakeissinä wanha Hardcase 40 -malli jossa on pyörät toisessa päässä, kahvat on jotain keltaista nylonhihnaa ja niissä on päällä jotain muoviletkua kädensijana. Kahvojen kiinnitys on simppeli, kotelon rungosta läpi ja sisäpuolelta kiinni yhdellä niitillä keskeltä. Ilmeisesti veto tulee siihen läpiviennin kohtaan koska mitään ongelmaa ei ole ollut ikinä. Keissi on ollut mulla ainakin 15 vuotta, jos ei pitempäänkin, sen päällä on seisty (+ 100 kg ukko), pidetty pa-kamoja, skitta- ja bassokaappeja yms. On pudoteltu rappusissa, kanttareilta alas renkaiden varaan, vedetty hiekassa ja lumessa jne. jne. Keikkoja ja varsinkin roudauksia on takana satoja. Ja aina vaan pelittää. Hiljattain hommasin Hardcasen kotelot myös rummuille ja käytän niitä yleensä silloin kun mennään keikoille kamat peräkärryssä. Kärryn pakkaus on sen verran haastavaa, että kamat liikkuvat siellä väkisinkin jonkun verran, välillä aika rajustikin. Siinä tilanteessa on rauhoittavaa tietää että rummut on kunnon koteloissa eikä pehmeissä pussukoissa. Kotelojen kolhuista (jo nyt) päätellen ne kannatti hommata. Jos vertaa näitä uusia hc-koteloja tuohon mun vanhaan kamalaatikkoon, eroa on ainakin kahvoissa ja itse materiaalikin tuntuu hieman erilaiselta, liukkaammalta ainakin. Katsotaan miten kestää käytössä. Kahvojen päällä oleva kuminen kädensija vaikuttaa hieman rimpulalta ja varmaan hajoaakin ekana. Muuten olen olen kyllä luottavainen näidenkin keissien suhteen. Timing stinks but cheerfully winks... | |
![]() 07.08.2009 12:32:37 | |
kimizu: Keissi on ollut mulla ainakin 15 vuotta, jos ei pitempäänkin, sen päällä on seisty (+ 100 kg ukko), pidetty pa-kamoja, skitta- ja bassokaappeja yms. On pudoteltu rappusissa, kanttareilta alas renkaiden varaan, vedetty hiekassa ja lumessa jne. jne. Keikkoja ja varsinkin roudauksia on takana satoja. Ja aina vaan pelittää. Mahtavaa! Tuo on itse asiassa eka Hardcasen telinecase jonka olen kuullut kestävän kauan. Kaikki jotka on vastaa tullut on olleet vähintään jo pyörättömiä ja ainakin toinen kiinnityslukko on ollut sökönä. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." | |
![]() 07.08.2009 13:45:02 | |
markkuliini: Lentomatkalle virvelinkuljetusta varten ostamassani Protect Racetin virvelipussin (joita pidetään todella kestävinä) kahvassa näkyi jo pientä tikkausten irtoilua, yhden päivän käytön jälkeen. Eli kyseessä ei ole ihan normipainoinen virveli. Testaa ottamalla 10-11 maitotölkkiä yhteen käteen. :) No sitten asia muuttuu tietenkin jos kyseessä on lentomatkustaminen. Siellä kun ei tunnetusti tavaroita kovin hellävaraisesti käsitellä. En tiedä missä mielikuvitusmaailmassa elät. Keikkabussin (huom. ei keikkafarmari/keikkapaku) takatilassa vallitsee omat lainalaisuudet. Ja ne on kovien flight casejen lait. Olisi lapsellista lähteä paapomaan omia rumpuja sinne sekaan jossain "paperipusseissa", ja olettaa ettei niihin tulisi aika pian kolhuja. Se on kuitenkin korkeudeltaankin jo yli 3 metrinen kasa. Samalla (sinun) logikalla: "En todellakaan näe syytä ollenkaan mihinkään keisseihin. Ja jos on niin iso stara ettei tartte ite kantaa ja kamat kolhiintuu niin jätkät vaihtoon." Jätkät vaihtoon. Hohhoh... En nyt taas tarkoittanut lausetta otettavan aivan noin kirjaimellisesti. Myös minä kannan aina omat patani itse. Ja omalla kohdallani en näe tarvetta vaihtaa keisseihin. ok ok. Huonosti ilmaistu. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)