Aihe: Virvelirummun kalvon maalaaminen?
1 2 3
haspeli
12.11.2009 15:44:24
Ihmettelin, kun oli (koko setin) soundi muuttunut jotenkin tässä syksyn mittaan (jotenkin meluisammaksi), kunnes huomasin, että virvelikalvo oli taas mallia Kekkonen parin kämmenyksen alalta. Kesällä vaihdoin kalvon viimeksi.

En nopealla haulla saanut tärppiä, joten kysytään täältä:

Onko joku kokeillut maalata kalvoa?
Minkä tyyppinen maali siihen mahtaisi sopia?
Rumpukapulat
12.11.2009 15:53:43

Ei kannate, ei se siitä parane, osta uusi.
Kailis
12.11.2009 16:19:57 (muokattu 12.11.2009 16:24:27)

Ei ole maalia se pinta. Osta uusi kalvo.
Mä maalasin basarin etukalvon kun sattui duunista löytymään suht saman väristä maalia kuin setti;

http://s256.photobucket.com/albums/ … ction=view&current=P1010284.jpg
haspeli
12.11.2009 16:25:32
Rumpukapulat: Ei kannate, ei se siitä parane, osta uusi.

Enkä osta. (Ja on niitä varastossakin, siis uusia.)

Homma on niin, että kalvo on aivan tip top (paitsi se maali).
Olen vakuuttunut, että kalvon saa takaisin passeliksi (harjoituskalvoksi), kunhan keksii hyvän maalin ja tekniikan.

Tarinaan liittyy se, että toistaiseksi soittotila on betonikoppi, jonka seiniä yläosat ja katto paljaana, eli kaikua on h e l e v e t i s t i. Ja aivan selvästi juuri virvelikalvon kuluminen lisää tuon terävän tilakaiun määrää inhottavasti. Nyt se vain tapahtui huomaamatta ajan saatossa. Point, tuossa tilassa en tavoittele hifisoundia.

Tekniikasta tulee oitis mieleen kuumailmapuhallin, jolla saan maalin rippeet irti kätevästi kalvolta.
Kailis
12.11.2009 16:27:05

haspeli: Enkä osta. (Ja on niitä varastossakin, siis uusia.)

Homma on niin, että kalvo on aivan tip top (paitsi se maali).
Olen vakuuttunut, että kalvon saa takaisin passeliksi (harjoituskalvoksi), kunhan keksii hyvän maalin ja tekniikan.

Tarinaan liittyy se, että toistaiseksi soittotila on betonikoppi, jonka seiniä yläosat ja katto paljaana, eli kaikua on h e l e v e t i s t i. Ja aivan selvästi juuri virvelikalvon kuluminen lisää tuon terävän tilakaiun määrää inhottavasti. Nyt se vain tapahtui huomaamatta ajan saatossa. Point, tuossa tilassa en tavoittele hifisoundia.

Tekniikasta tulee oitis mieleen kuumailmapuhallin, jolla saan maalin rippeet irti kätevästi kalvolta.

Ei tähän ole mitään lisättävää, oikeastaan mihinkään kohtaan. Onnea valitsemallasi tiellä.
haspeli
12.11.2009 16:27:14
Kailis: Ei ole maalia se pinta. Osta uusi kalvo.
Mä maalasin basarin etukalvon kun sattui duunista löytymään suht saman väristä maalia kuin setti;

http://s256.photobucket.com/albums/ … tion=view¤t=P1010284.jpg

Etukalvon olen itsekin maalannut ja kuvioinut (sprayllä), mutta se on eri asia, koska sitä ei mätkitä fyysisesti.
Kailis
12.11.2009 16:28:16

Onks se muuten Remon kalvo?
haspeli
12.11.2009 16:30:12 (muokattu 12.11.2009 16:33:47)
Kailis: Ei tähän ole mitään lisättävää, oikeastaan mihinkään kohtaan. Onnea valitsemallasi tiellä.

Ehkä ei sulla, mutta jos nyt joku olisi kokeillut - ja jopa eri maaleilla?

Spray olis helppo, mutta sitä tarvitsis varmaan muutaman kerroksen, että kestää.
Sutimaaleilla sais heti paksumpia mömmöjä, mutta kun niitäkin on niin perhanasti valikoimissa...

Tietysti voisin olla originelli ja vetäistä suksitervalla - suomalaiskansalliseen tapaan!
Kailis
12.11.2009 16:33:02

Vasaralakkaa vedät siihen. Komee tulee. Hyvä soundi. Ei kaiu.
haspeli
12.11.2009 16:33:21
Kailis: Onks se muuten Remon kalvo?

Jep, aivan perus (ambassador vai emperorko se oli?)
Kailis
12.11.2009 16:38:22

haspeli: Jep, aivan perus (ambassador vai emperorko se oli?)

Niiden pinnoitteen (siis ei maalin) kanssa on ollut just tohon aikaan ongelmia, jopa niin että toistaiseksi käytän Aquariania. Onko onnistuneet poistamaan tuon häikän?
haspeli
12.11.2009 16:45:33
Kailis: Niiden pinnoitteen (siis ei maalin) kanssa on ollut just tohon aikaan ongelmia, jopa niin että toistaiseksi käytän Aquariania. Onko onnistuneet poistamaan tuon häikän?

En tiedä mistään pinnoiteongelmasta - ainakaan tässä tapauksessa.
Kyllä kalvo oli aivan mainio ne ekat kuukaudet, mutta kun kolme kertaa viikossa antaa sille selkään 4 tuntia kerralla, niin kyllä siinä nahka lähtee...

Tulkitsen asian niin, että maalikerros pehmentää kaiunnan virvelin pinnasta.
Jos / kun maalaan itse, riittää että maali pysyy esim. kuukauden pinnassa, niin sittenhän homma jo "kannattaa".
Kailis
12.11.2009 17:14:30 (muokattu 12.11.2009 17:15:20)

Maali ei kestä. Jos sun mielestä kannattaa uhrata aikaa, vaivaa ja rahaa ja kokea pettymys ennemmin kuin ostaa uusi kalvo (14-16 e), niin it's up yours.
kuusinki
12.11.2009 18:45:32 (muokattu 12.11.2009 18:50:36)
Kalvojen maalaus, kapuloiden kittaus, peltihalkeamien tinaus; näillä ainakin itse pidän kulut hallinnassa. Joskus vähän demppiä, jos ei jaksa maalata. Ja Betolux sekä Solmaster pysyy. :)
Kailis
12.11.2009 18:55:27

Mites kusesta sais tislattua sen alkoholin? On sääli viemäriin heittää.
markkuliini
12.11.2009 19:11:29

Virvelinkalvon maalaus...lyhyesti sanottuna: ei tule onnistumaan.
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
damn u
12.11.2009 19:36:17
Siis tämähän on oltava vitsi?
Luvatkaa mulle, hei kaverit ihan oikeesti?
Nolte
12.11.2009 19:48:12
Kyllä onnistuu hyvin se kalvon maalaaminen, eikun vaan. Ei se siinä tule pysymään juuri yhtään, mutta se maalaaminen kyllä onnistuu hienosti. Ja voi olla ihan kivaakin puuhaa. :)
Tätä en allekirjoita!
Groovi
12.11.2009 19:59:03
Yleensäkin kaikenlaisten muovien maalaaminen (siis pysyvästi ja ammattimaisesti) on ihan oma maailmansa. Ja vastaavasti ihan vihon viimeinen yhdistelmä on muovin maalaaminen jollakin halpa hallin spraymaalilla.

Harrastemielessä voi - ja yleensä kannattaa - tietysti kokeilla kaikenlaista, mutta muutaman euron osan kanssa ei kannata elämäänsä tuhlata.
Laitetaan ensin kaikki täysille. Katsotaan sitten täytyykö jotain laittaa pienemmälle.
Krisse82
12.11.2009 20:03:25
Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen tuote voisi olla autoihin käytettävä kivenisku massa. Tulee kerralla myös alkuperäistä vastaava epätasainen pinta.

Ja kerroksia niin monta että varmasti demppaa tarpeeksi.
Jos vaikka opettelis soittamaan... mutta olisko se sitten enää kivaa?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)