Wildster 10.01.2009 19:42:40 | |
---|
Staggit ovat kiinassa valmistettavia symbaaleja joiden tasoa on paljon kehuttu mutta myös nuhdeltu. Valmistusmaa selittää täysin halvan hinnan. Suosittelen itse olen käyttänyt näitä jo kaksivuotta ja ostanut myös sokkona en olen pettynyt mihinkään pelleistäni! Mistä näitä sitten saa?? http://www.superostis.net/symbaalit.phphttp://www.millbrook.fi/symbaalit.htmhttp://www.musiikkiliike.fi/index.p … rget=categories&category_id=586 Kokemukset: Jere: Kestäviä ehdottomasti kehittyneet vuosien varrella ja viime aikoina huimasti! myran ja furian crash soundit on mielettömiä!! Myra on taas metallimiehen satsi. Paksua, korkealle viritettyä, ja metallista saundia. En jazzmiehenä niin hirveästi diggaa, mutta kyllä kai nääkin on hyviä. Furia on taas sitten aivan saatanan hyvä sarja! Medium crashit on todella "full", mutta hyvällä tavalla. Kovaa pitää lyödä että soi, mutta erittäin hyvän kuuloset on. Ride on aika ping, ja hyvä kellosaundi on. Tästä hyvät symbaalit rokkarille! SH:sta ei ole ollenkaan kokemuksia, paitsi että haikat eivät olleet yhtä hyvät kuin omat DH:t. Näitä saa sekä regulareina että brilliantteina, ja varmasti ovat hyviä symbaaleja." "Itse pidän myrasta eniten" eli mallistossa tällä hetkellä myra furia dh sh classic (ei kokemuksia) vb (ei kokemuksia blackmetal (ei kokemuksia) traditional (ei kokemuksia) Tästä sitten keskusteluun::: kolauta tomia
kilauta peltiä
rummut on sieltä täältä eri äänisiä. |
Tindrum 10.01.2009 22:33:14 | |
---|
Onko tullu "diili", vai mikä motivoi tähän avautumiseen? Kerro reilusti, sillä nää selviää kuiteski. Hyviä peltejä ovat, mutta motivaatio tähän topikkiin pitäis käydä ilmi. Ja endorsementin saaminen on hiton hyvä juttu. Pitää vaan sanoa eri tavalla... ; ) "The guy with the prettiest drums gets the gig!". - John Aldridge - |
Bobana 11.01.2009 00:14:45 | |
---|
Ei se paska parfymoimalla parane vaikka se Juice sitä aikanaan yrittikin. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Velli 11.01.2009 06:00:46 | |
---|
Nää on just näitä "hyviä hintaisekseen"-hommia. Eli halpoja ja kuraa parempia, mutta eivät mitenkään erityisen hyviä (ainakaan mun mielestä). Mieluummin säästän lisää ja ostan kunnon pellit enkä Staggeja. |
kincy 11.01.2009 11:27:36 | |
---|
Meikäläinenkin on vähän sitä mieltä että saa jäädä lopullisesti tuo staggeihin hurahtelu. Olen vuosien aikana omistanut kaksi sh sarjan rässiä ja yhden dh:n rässin. Kaikki hajosivat mitä ihmeellisemmistä paikoista. Joko sorvausuran myötäisesti tai sitten kuten toinen sh sarjalaisista; kello osa jäi vaan peltiständiin kun ympäriltä putosi koko muu hoito laittialle. En suosittele. Soundikin ihmeellistä räminää crasheissä. Orionit ovat mielestäni parempi vaihtoehto jos halpaa halajaa. Hyvää ja halpaa kun ei ole olemassakaan. |
Kibester 11.01.2009 13:58:08 | |
---|
Sanoisin että ekaks peltisetiks erittäi pätevä vaihtoehto. Jälleenmyyntiarvoa on aina jonku verta, eikä kauheen moni uusi tehdaspeltejään heti Meinlin Byzanceksi tai Zildjianin K-customeihin. Netistä ei missään nimessä kannata tilaa staggeja, laatu kun tosiaan vaihtelee lähes pro-tasosta aina sinne paskimpiin saakka. Kauppaan vaan ja testaamaan nii aina sieltä yhet keikalleki kelpaavat pellit löytyy. |
jtpennane 11.01.2009 14:01:01 | |
---|
... tai sitten kuten toinen sh sarjalaisista; kello osa jäi vaan peltiständiin kun ympäriltä putosi koko muu hoito laittialle. Hoho! Toi on kyllä ennenkuulumatonta. Oli varmaan "hauska" näky. Mä tiedän missä sä asut! |
Sa(n)kari 11.01.2009 14:40:56 | |
---|
Hoho! Toi on kyllä ennenkuulumatonta. Oli varmaan "hauska" näky. Hehe, tulipa tästä yks juttu lapsuudesta mieleen, yläaste aikaan oli joku mikälie halppis pelti, kupu sitten irtipoikki lähtemään, minä semmosella punaisella sähköteipillä sitä korjailemaan. Hyvin kesti ja silleen.. :) Kaikkee piti kokeilla kun ei rahaa ollu.. Mitä tarkoittaa akustiikka ?
-Huono onni.
http://www.last.fm/user/SickNature/ |
Wildster 11.01.2009 14:54:07 | |
---|
Onko tullu "diili", vai mikä motivoi tähän avautumiseen? Kerro reilusti, sillä nää selviää kuiteski. Hyviä peltejä ovat, mutta motivaatio tähän topikkiin pitäis käydä ilmi. Ja endorsementin saaminen on hiton hyvä juttu. Pitää vaan sanoa eri tavalla... ; ) ei kun uusia mielipiteitä selville ja lisää keskustelua kyseisistä' pelleistä toivoisin sillä vanhaan kun laittaa kommenttia sieltä ei tule vastausta minkäänlaista vanha mikä vanha... kolauta tomia
kilauta peltiä
Wildster 11.01.2009 14:57:53 | |
---|
Nyt kun ollaan kuultu huonomman puoliskon kommentteja niin entäs hyvät puolet? -Hinta -Hintalaatusuhde -soundit crasheissä! myra varsinkin... ja jos olette kokeilleet satggeja 3 vuotta sitten niin kokeilkaa nyt uudestaan suositeltua mallia niin voit huomata staggien kehityksen yksi kehittyneimmistä on stagg myra 18" rock crash joka oli ennen mureneva ja helposti halkeava huono soundinen pelti ja nykyään mainio aksentti/ajo crash!!!!!! kolauta tomia
kilauta peltiä
hollmi-5 11.01.2009 17:10:02 (muokattu 11.01.2009 17:10:56) | |
---|
Olisiko vaate liikaa vaadittu, että käyttäisit isoja alkukirjaimia? Control-näppäimen yläpulella on nuoli. Se pohjaan ja sitten kirjain, joka pitäisi isolla laittaa ;-) Staggeihin ei laatupeltiin tottuneena osaa siirtyä edes harjoitusmielessä. Hintansa väärtejähän ne toki on ja on oikein hyvä, että noille halvoille merkkisymbaaleille on vaihtoehtoja. Kyllä minä Staggin laittaisin esimerkiksi Paisten PST-satsin sijaan. Toisille se merkki kuitenkin on niin tärkeä juttu, että mieluummin koliseva merkkipelti, kuin sitä parempi halpismerkin pelti. Tämä on psykoakustinen juttu ihan yhtä paljon, kuin todelliseen äänenlaatuun liittyvä valinta. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Wildster 11.01.2009 20:52:16 | |
---|
Mitä peltejä muuten ite mäiskit ziljian, sabian??? Mulla ei ole vielä kokemusta muista pelleistä ja nää valtamerkit kiinnostaa... Mitkä mallit näiltä on semmossia jotka soveltuu raskaaseen musiikkiin? Mitä suositellaan? kolauta tomia
kilauta peltiä
hollmi-5 11.01.2009 20:56:11 | |
---|
Mitä peltejä muuten ite mäiskit ziljian, sabian??? Mulla ei ole vielä kokemusta muista pelleistä ja nää valtamerkit kiinnostaa... Mitkä mallit näiltä on semmossia jotka soveltuu raskaaseen musiikkiin? Mitä suositellaan? Minulla on setit erilaisia symbaaleja ja niitä on kymmeniä. Paisten mustaleima 602 ja 2002 peltejä on täysi kattaus ja vähän yli molempia, K- K-Custom, A-,A-armand ja A-Custom symbaaleja niitäkin pari täyttä settiä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
sahkuifk 11.01.2009 21:24:48 | |
---|
Mitä peltejä muuten ite mäiskit ziljian, sabian??? Mulla ei ole vielä kokemusta muista pelleistä ja nää valtamerkit kiinnostaa... Mitkä mallit näiltä on semmossia jotka soveltuu raskaaseen musiikkiin? Mitä suositellaan? Jos haluat kestävän peltisatsin missä on munaa vaikka muille jakaa niin kokeile Paisteen Rudeja. Mulla on esim. haitsun pellit kestäneet jo yli 20 vuotta ja niitä on hakattu jos jonkinlaisella tekniikalla. On toki ollu taukoja mutta mietin tossa että vaikka olis enemmänkin soitellu niin kyllä ne 5 vuotta olis kestäny ja se on mun mielestä aika paljon, tai siis kauan. Soundi on tosi tyly ja sellanen raskas, mutta syttyy kuitenkin tosi helposti. Ainoona haittana pidän sitä että ei anna virhettä anteeksi vaan joka lyönti erottuu, mutta se on oikeestaan enemmän kannustava tekijä, lakkaa äijä leijumasta. Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |
Velli 11.01.2009 21:50:50 | |
---|
tossa että vaikka olis enemmänkin soitellu niin kyllä ne 5 vuotta olis kestäny ja se on mun mielestä aika paljon, tai siis kauan. Hmm... Mun mielestä 5 vuotta on suht lyhyt ikä symbaalin kestolle. Mulla ei ole vielä koskaan hajonnut yksikään pelti ja olen soitellut sellaiset 15v. |
Niq 12.01.2009 10:33:50 | |
---|
Yli 4 vuotta, käytettynä ostetulle, 50 euroa maksaneelle, todella hyväsoundiselle 17" crashille on aika hyvä elinikä. Hintansa väärti sanoisin. Stagg DH Medium Thin Exotic on tässä siis kyseessä, vastaavaa peltiä en valitettavasti ole vielä löytänyt (vaikkakin Bosphoruksen Antique-sarjassa on jotain samanlaista, mutta ilman kiinarosoa). Tosi miellyttävän kuuloinen, helposti syttyvä crash jossa pikkuisen kiinarähinää mukana. Taontajäljestä lähti murtumaan ja sen jälkeen ilmeisesti pintajännitys tms. petti, koska halkesi nopeasti kahdesta muustakin kohdasta. Ostin käytettynä vuonna 2004 tai 5, sen jälkeen oli jatkuvassa käytössä kunnes alkoi hajota tuossa loppusyksystä. Vastaavan kokoinen SH on vieläkin täysin kunnossa, samoihin aikoihin hommasin tuon DH:n kanssa, käytettynä senkin. Julman kuuloinen crash, raskaampaan musaan toimii paremmin kuin hyvin, vaikka onkin ohut siihen käyttöön ja syttyy helposti. Staggeista puuttuu kokonaan semmonen kolina-kihinä -ongelma mikä vaivaa monia verrattaen kalliitakin symbaaleja minun mielestäni. Esim. kokeilemani Sabian HH -sarjan symbaalit on olleet suorastaan kauhean kuuloisia verrattuna DH-sarjalaisiin. Puhumattakaan jostain Orionista, joita olen kuullut tasan yhden ok-soundisen symbaalin, testattuani aika pirun monta. Sanoisin että Staggeilla, etenkin crash-puolella, pärjää hienosti siihen asti että on rahaa ostaa oikeita laatusymbaaleita. Paljon mieluummin noilla soittelee kuin jollain Paisten ym. valtamerkkien halpasarjalla (yök!). "I have a cunning plan" -Baldrick |
Wildster 12.01.2009 14:32:10 | |
---|
Niinpä niin mitä minä kolmetoistavuotiaana tianaan? En paljon mitään! Ja staggien crash soundit kuten viimeksi sanottiin on kovaa tasoa! Näistä siirryn sitten myöhemmin varmaankin a-customeihin tai aax sarjaan... kolauta tomia
kilauta peltiä
hollmi-5 12.01.2009 15:05:30 | |
---|
Niinpä niin mitä minä kolmetoistavuotiaana tianaan? Olet kovin oikeassa. Meiltä työssäkäyviltä tahtoo tuo asia unohtua ihan kokonaan. Enemmän voisi sitten keskittyä kamapolitiikan sijaan soittamiseen. Minulla oli sinun iässä Ludwigin ja Taman esitteitä. Näin unia hyvistä soittopeleistä. Silloin halvimmat Tamat maksoivat noin viisisataa euroiksi muutettuna. Bensaa noin 20 snt/litra. Kamat olivat suhteessa paljon kalliimpia. Paisten 602 Soundedget 300 euroa. Säästin kaikki rahani rumpukamoihin. Ja pikkuhiljaa keräsin pelti kerrallaan kunnon symbaalit. Onneksi isäni osti rumpusetin, niin jäi rahaa symbaaleihin.Mutta neljä vuotta meni, ennen kuin peltisatsi oli pro-tasoa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 12.01.2009 21:18:34 | |
---|
Niinpä niin mitä minä kolmetoistavuotiaana tianaan? En paljon mitään! Itse menin (tai siis pääsin hyvin menneen TET-jakson jälkeen) 14-vuotiaana City-markettiin (eli Kiti-markettiin Rovaniemellä) jouluapulaiseksi. Ekana vuonna siellä tienatulla reilulla tonnilla (markalla) ostin sikahienon Sony-walkmanin. Kävelin Mustaan Pörssiin ja kysyin korvalappu-stereoita. Myyjä katsoi päästä varpaisiin ja teki tilannearvion: -No meilä olis täsä parin saan hintaluok... -Onko mithän parempaa? -No meilä olis täsä viijen saan hintaluok... -Onko mithän parempaa? -.......No...on meilä täsä...yheksän...saan....hintaluok... -Aijaa. No paljonko teijän kallein maksaa? -Se..Se...se on tuhat viisikymmentä markaa. Akkutoiminen dolpilla ja..ja automaattisella suunnanvaihtajalla. -Mie otan sen! Kätteisellä! Sony walkman: 1050 mk. Myyjän ilme: PRICELESS! Pääsin seuraavanakin jouluna Kiti-markettiin joulusesongiksi. Tienestit ja säästetyt kesätyörahat ja Swingstar-setin myynnistä saadut kyhnyt kun laitoin yhteen, niin sain kun sainkin lopulta ostettua käytetyt Tama Artstar II:set. Aijai niitä soundeja. 24" bassari ja 8",11" ja 14" tomit. Oli muuten Rovaniemen musiikkimestareilla yksi kalvokin tuohon 11" tomiin. Ei paha! Kesätöissä olin muuten musiikkikirjastossa, jonne piti kesäloman lopussa viedä työkauden aikana lainatut levyt kahdessa isossa jätesäkissä autokyydillä takasin. Taisin kuunnella koko kokoelman läpi. :) OLKOON TÄMÄ OPETUKSENA KAIKILLE TEILLE LAPSILLE SIELLÄ RUUTUJEN ÄÄRELLÄ! Ei hitto, nyt mää repeen.... :) Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Wildster 14.01.2009 11:18:55 | |
---|
Äää vähän kova :D ite olen tuhlannut rumpuihin noin 1500€ vaikka käytänkin tama stagestareja ja staggeja :D kolauta tomia
kilauta peltiä