hollmi-5 17.11.2005 21:16:03 | |
---|
Irroita pedaalista nuija, jalkapöytä ja tolppien alapäästä säätöruuvit. Upota runko kerosiiniin, bensiiniin tai muuhun liuottimeen. Anna liota pari tuntia. Välillä runkoa heilutellaan liuoksessa, jotta lillinki saa liikettä ja rasvanpoisto tehostuu. Kaiken vanhan rasvan tulisi irrota jousista, laakereista ja tolpista. Valuta runko ja puhdista rätillä rasvajäänteet ja liuotin pois. Voit myös tiskata pelin astianpesuaineella ja kuivata sitten rätillä. Kasaa pedaali. Rasvana käytetään teflon-pohjaista rasvaa (mukana silikonia), jota saa ainakin autotarvikeliikkeistä. Vaseliinia ei suositella, koska se muuttuu parafiiniksi ajan myötä. Näin on käynyt myös sille tehtaan alkuperäiselle rasvalle. Vanhemmissa pedaaleissa se varsinainen kitinäpiste on se metallinen liitoskappale, joka tulee jalkapöydästä keinuvarteen. Rasvaa myös nämä liitoskohdat. Uudemmissa pedaaleissa on muovinen laakeri ja sitä ei tarvitse rasvata. Mika Hollström |
AP 17.11.2005 21:23:34 | |
---|
Kiitos! + K100 #7
Ärlä #011 |
Niskamies 17.11.2005 21:51:44 | |
---|
Kiits! + |
Nolte 17.11.2005 21:58:32 | |
---|
Asiaa! + Itse tulin käyttäneeksi rasvana Crc Multilube Pro-nimistä sprayta, kun en malttanut odottaa ohjetta. Meninköhän metsään? Hyvät rummut, huono soittaja! |
hollmi-5 17.11.2005 22:16:47 | |
---|
Itse tulin käyttäneeksi rasvana Crc Multilube Pro-nimistä sprayta, kun en malttanut odottaa ohjetta. Meninköhän metsään? En ainetta tunne, mutta aikansa varmasti voitelee. Laita sitten seuraavassa huollossa tota teflon/silikonirasvaa. Mika Hollström |
miän vain 17.11.2005 22:24:54 (muokattu 17.11.2005 22:25:04) | |
---|
Itse avasin koko pedaalin, kaikki osat irti, laakeritkin. Palaset liuottimeen likoamaan, välillä sudin pehmennyttä kökköä pois hammasharjalla (vanhalla). Lähti varmasti kaikki. Lopuksi kasaus ja rasvaus - en nyt muista tarkkaan mitä laitoin, mutta paksua se oli. Kasausvaiheessa helpottaa kummasti, jos muistaa kummin päin ne tangot tulevat sinne sisälle. |
Simbe 23.11.2005 16:30:30 | |
---|
Nosto- Tästä voisit Mika kirjoittaa vaikka tuonne Rumpujen kunnostus faqqiin, vai onko jo? Speed Kingillä soittoa seuraavassa Roy Haynesin videopätkässä: http://www.drummerworld.com/Videos/RoyHaynesMod2005.html Komeat buutsit miehellä! Aina taukokohdissa jalka palaa kantapää pedaalille eikä suinkaan ole esim. jännittyneenä nuija kalvoa vasten. Muuten näyttäisi olevan kohtuullisen varvaspainotteista soittoa (ehkä buutsien korostakin johtuen siltä näyttää), mutta pienissäkin tauoissa se kantapää käy maassa ja nykäisee biitterin alkuasentoon. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä LP practice conga! |
ludari 07.12.2005 02:34:15 | |
---|
Mäkin olen pyhästi päättänyt liittyä speed king polkijoiden jengiin.Mä omistan kaksi ks.spedua(toinen 60-luvulta harmaa ja toinen 80-luvulta musta)Tähän asti olen kuitenkin polkenut joillain japseilla.Nyt olen pakottanut itseni speed kingiin,en ole ottanut keikoille mukaan mitään muuta spedua ja on ollut pakko tottua siihen.3-4 keikkaa tottuminen kesti,nyt en vaihtaisi pois enää mistään hinnasta!mikä tatsi!mutta kun ks.spedu on niin kevyt ja sen pohjassa ei ole mitään kitkapintaa,bassari vaeltaa pitkin lavaa,varsinkin loppuillan tiimmellyksessä.Mä olen terottanut basarin jalat(jeesas vähän)rummut on black oyesterit vm.65.oisko kellään ratkaisua ongelmaan? |
Andy J. 07.12.2005 12:08:25 | |
---|
Mä omistan kaksi ks.spedua, rummut on black oyesterit vm.65. Voe saatana... Vaihda vanhoihin Stareihin? Saat mukaan premierin speed king-kopion, aidonkaltaisella kitinällä... ;) |
miän vain 07.12.2005 12:09:26 | |
---|
|
rm_wispila 07.12.2005 12:40:44 | |
---|
oisko kellään ratkaisua ongelmaan? ...köysi jakkaran takaa kiinni basariin... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
hollmi-5 07.12.2005 12:48:18 | |
---|
Nosto- Tästä voisit Mika kirjoittaa vaikka tuonne Rumpujen kunnostus faqqiin, vai onko jo? No nyt on. Mika Hollström |
hollmi-5 07.12.2005 12:52:23 | |
---|
oisko kellään ratkaisua ongelmaan? Hyvä rumpumatto ratkaisee ongelman. Ludwig taisi huomata tuon ongelman itsekin. Olivat nuo taitettavat jalat vain kolmisen vuotta tuotannossa. Ne vuodesta -68 käytössä olleet kaarevat jalat toimivat hyvin. Mika Hollström |
bluesman86 07.12.2005 13:12:19 | |
---|
kun mulla speedkingin se akseli osa ottaa basarin kalvoon kiinni. niin miten te ootte asiasta selvinny? Ihmiset (kaikki on kusipäitä
kunnes toisin todistetaan).
-Frank Zappa- |
ddrum54 07.12.2005 13:33:38 | |
---|
kun mulla speedkingin se akseli osa ottaa basarin kalvoon kiinni. niin miten te ootte asiasta selvinny? Pedalia vaan taaksepäin. Mulla on sama ongelma toisessa SK:ssa. 2`n 4 |
ludari 08.12.2005 03:37:39 | |
---|
|
ludari 08.12.2005 03:44:32 (muokattu 08.12.2005 03:59:42) | |
---|
Voe saatana... Vaihda vanhoihin Stareihin? Saat mukaan premierin speed king-kopion, aidonkaltaisella kitinällä... ;) Mun ekat kannut oli sähkönsiniset starit!ostin Hullujussin rumpalilta Ykältä. -sopiskos päittäin..?? |
Youni 08.12.2005 15:58:14 | |
---|
Tämä liittyy etäisesti aiheeseen. Oma pedaalini on siis Eliminator 2002B. Ostin läheisestä halpahallista Teboilin voitelutuotetta. Pakkauksessa lukee yleisrasva liuku- ja vierintälaakereille. Sisältö on kellertävää, ei valuvaa. Koska pakkaus on sellainen puristimeen laitettava ei sisällöstä mainita muuta. Uskaltaako tällaista rasvaa käyttää? Voiko se vioittaa pedaalia? Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
Deino 08.12.2005 15:59:49 | |
---|
Uskaltaako tällaista rasvaa käyttää? Sinne vaan! Perkele! |
Youni 08.12.2005 16:03:03 (muokattu 08.12.2005 16:03:25) | |
---|
Sinne vaan! Ei tämäkään huono idea ole, ehkä pelkään liikaa pedaalini puolesta ja kyselen täällä tyhmiä. Jos purkissa lukee että "vierintä- ja liukulaakereille" niin miksi se ei kävisi. Anteeksi siis hieman tyhmä kysymys. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |