Aihe: !--My Bloody Valentine--?
1 2
FlatOutFucked
20.11.2004 17:23:13 (muokattu 20.11.2004 21:50:22)
Kyllä! minä kirjoitan kerrankin jostain bändistä, jonka joku ehkä tietää ja ehkä jopa kuuntelee.

Kuuntelin 5-6 mp3sta Isn´t Anything -albumilta, joka johti siihen että seuraavana päivänä kävin ostamassa Lovelessin. Harvan levyn kansitaide kuvaa bändin musiikkia yhtä hyvin kuin Lovelessin. Lämmintä, hämyistä ja kaunista.

Lovelessin post-punk/noise-pop/"Shoegazer" -sekoitus iski minuun kyllä melko täysii, mutta silti pidin hieman enemmän Isn´t Anything:n hieman rokkaavammasta saundista. IA onkin ostoslistalla.

Niin?
"You´re not just a duck, You´re human...YOU´RE HUMAN! Go forth! Go forth and thrash..." -Thurston Moore
Huevos
20.11.2004 17:38:12

en ole kuullut, mutta kuvauksen perusteella en välttämättä haluakaan.
tatska
20.11.2004 19:58:16
Harvan levyn kansitaide kuvaa bändin musiikkia yhtä hyvin kuin Lovelessin. Lämmintä, hämyistä ja kaunista.

Allekirjoitan...

Itse omistan Loveless:in ja se on kyllä yksi parhaista 90-luvulla tehdyistä levyistä..
Jännä juttu, et levyä tekee mieli kuunnella/pyörii mielessä useimmin, kuin mitä sitä loppujen lopuksi tulee kuunneltua ??!

Bändillä todella ainutlaatuinen "huojuva ja leijuva" soundi/soittotatsi...
Kitaransoittoa parhaimmillaan... jos pitää vähänkään muusta kuin iron maidenista...

Mitä olen isnt anything:iä kuullut, se on aika raakile lovelessiin verrattuna..
jotenkin se kasari-meiniki kuuluu saundeissa.. eikä muutenkaan niin hyvää soittoa..
siis todella epätasainen levy, toisin kuin loveless, joka on melko lähellä täydellistä..
"Ei tässä olla pappia kyydissä"
Feggy
20.11.2004 21:18:22

Loveless on kyllä hieno levy. Siinä on mennyt Kevin Shieldsillä tovi jos toinenkin vääntäessään niitä reverse-kaiutettuja kitaroita päällekkäin. Kärsivällinen mies.
Less is more.
KTR
20.11.2004 21:28:49
Loveless tosiaan on yksi mun kaikkien aikojen lempilevyistä. Soundimaailma on jotain, mitä en ole missään muualla koskaan kuullutkaan. Täydellinen paketti, kansitaide sopii loistavasti musiikkiin. Semmoista utuista, eroottista menoa. Tykkään täysillä (mut mä tykkään myös Iron Maidenista.)
paranoid android
20.11.2004 21:41:59
Loveless on kyllä yksi kaikkien aikojen suosikeistani.
Nahkaliivit paukkuu.
Kozelek
21.11.2004 00:34:30 (muokattu 21.11.2004 00:36:10)
Oikeesti, Loveless on musiikkia, joka muutti jotain musiikki-ilmaisussa maailmanlaajuisesti. Haluatte sitten tunnustaa tai ette! Nevermindin ohella 90-luvun merkittävin levy.

Edit: täytyy tunnustaa, että näin My Bloody Valentinen 91 joulun aikoihin Lontoossa aikas kännisssä, ja se oli... yhtä sekavaa kuin humalani.
slowdive
21.11.2004 15:45:48
Jännä juttu, et levyä tekee mieli kuunnella/pyörii mielessä useimmin, kuin mitä sitä loppujen lopuksi tulee kuunneltua ??!

Näin on, ihmeen harvoin se soittimeen eksyy niin hyvä kuin onkin. Silti pakko suositella Slowdivea, jos tuon tyyppinen musiikki kiinnostaa; Souvlakista ei levy parane.
FlatOutFucked
21.11.2004 16:20:02 (muokattu 21.11.2004 16:20:15)
Tuo Shoegazer skene taisi olla vähän niinkuin brittien vastine jenkkialtsulle/"grungelle".

Tuolla SY:n voorumilla joku suositteli MBV:n ystäville semmoista bändiä kuin Swirlies. En ole vielä tutustunut, mutta onko joku. Lataisin kappaleita jos slsk ei olisi romuna.
"You´re not just a duck, You´re human...YOU´RE HUMAN! Go forth! Go forth and thrash..." -Thurston Moore
monkeyheaven
21.11.2004 17:46:49
Näin on, ihmeen harvoin se soittimeen eksyy niin hyvä kuin onkin. Silti pakko suositella Slowdivea, jos tuon tyyppinen musiikki kiinnostaa; Souvlakista ei levy parane.

mä en tajua miks My bloody valentinea pitää verrata joka helvetin shoagaze-poppooseen. ymmärrän mbv:n pioneeriaseman, mutta ei helvetti 69 eyesiakaan suositella sellaiselle, joka tykkää Joy Divisionista.
mun mielestä My bloody valentine on varsin pirteää (verratessa), monotonista ja jopa aggressiivistakin musaa, toisin kuin melodinen, melankolinen ja todellakin leijuileva Slowdive. vähän sama juttu kun kysyin toisessa ketjussa Radioheadin "Fog"-biisin tyyppistä musaa: sain yhen ehotuksen ja se oli Loveless-lätty. joo, tosi lähelle osui!

Kevin Shields teki hyviä biisejä Lost in Translationiin, niitä voi kutsua jo ihan hyvällä omatunnolla leijailu-kappaleiksi. samoin sitä MBV:n biisiä joka oli soundtrackille eksynyt, Sometimes. lisättäköön nyt vielä No more sorry ja When you sleep tällaisiin biiseihin...
slowdive
21.11.2004 22:18:35
mä en tajua miks My bloody valentinea pitää verrata joka helvetin shoagaze-poppooseen. ymmärrän mbv:n pioneeriaseman, mutta ei helvetti 69 eyesiakaan suositella sellaiselle, joka tykkää Joy Divisionista.

Joo, älä hiilly.
mr_b
22.11.2004 11:23:17

Ähh...

Nyt kun tiedän että kyseessä on todella Slowdive-diggari niin huomautan että tuossa avatarissa ja nickissä on muuten tiettyä ristiriitaa. :-)
Ddddo the Metropolitan Glide!
slowdive
22.11.2004 11:54:26
Nyt kun tiedän että kyseessä on todella Slowdive-diggari niin huomautan että tuossa avatarissa ja nickissä on muuten tiettyä ristiriitaa. :-)

Mahdollisesti :)
Samanlaisia ristiriitoja on kyllä sitten levyhyllykin täynnä.
Janne F
22.11.2004 14:07:10
Loveless on kyllä hieno levy. Siinä on mennyt Kevin Shieldsillä tovi jos toinenkin vääntäessään niitä reverse-kaiutettuja kitaroita päällekkäin. Kärsivällinen mies.

Joo, ja taisi mennä yksi levy-yhtiökin konkurssiin siinä sivussa...
riimu
22.11.2004 16:47:06
Loveless on upea levy. Soundimaailma on kerrassaan mahtava ja biisit mukavan hämyisiä.
Let us go in; The fog is rising.
Nita Nitro
23.11.2004 11:22:49
pidin hieman enemmän Isn´t Anything:n hieman rokkaavammasta saundista.

Isn't Anything pitää sisällään mainioita biisejä, mutta kyllä mulle tökkii ajoittain noi saundit. Virveli on kuin joku maailmanlopun räjähdys ja sitä vielä hakataan vähän hmm... epätark...*köh kröh*. Mutta ei se pahemmin haittaa kun biisit on hyviä. Loveless onkin sitten silkkaa loistavuutta!
"If there's a sound to play / that does not fit today / why not just play the bastard anyway" -ginger
tollo
23.11.2004 11:55:23 (muokattu 23.11.2004 12:04:32)

Uskomaton yhtye ja tarkoitan tietty Lovelessia. Kehitys on huima kun vertaa ekaan levyyn. My bloody Valentinen juttu on juuri ne huojuvat saundit.

vähän sama juttu kun kysyin toisessa ketjussa Radioheadin "Fog"-biisin tyyppistä musaa: sain yhen ehotuksen ja se oli Loveless-lätty. joo, tosi lähelle osui

Miksi kovistelet. Muistaakseni mainitsit myos How To Disappear Completelyn. Ei siita nyt niin kauhea matka ole Sometimesiin.
Xiauoko
28.11.2004 01:34:24
Ensin näin Lost in Translation elokuvan ja ostin soundtrackin. Sen innoittamana menin ostamaan kaupasta Lovelessin, se on loistava levy ja on todellakin ihme etten ole törmännyt siihen aikaisemmin. Levyn kappaleet ovat loistavia mutta levyn soundeihin "tottuminen" kestää vähän jos näin voi sanoa. Itse kaipaisin esim. rumpuihin enemmän potkua, jossain biiseissä rummut on "ihan niinq sairaan hiljaa".

Kaikessa hienoudessaan levy on todella ysäriä. Koskakohan bändi tekee comebackin tai jotain uutta? joku turbiinifani voisi valaista tilan.
Musiikki on kiva asia.
paranoid android
28.11.2004 12:21:58
Itse kaipaisin esim. rumpuihin enemmän potkua, jossain biiseissä rummut on "ihan niinq sairaan hiljaa".

Tämähän juuri levyssä on parasta! Laulu ja rummut on miksattu hemmetin alas ja aivan älytön kitaravyöry tulee aivan hemmetin kovaa.
Nahkaliivit paukkuu.
Nita Nitro
29.11.2004 12:47:25 (muokattu 29.11.2004 13:06:26)
Koskakohan bändi tekee comebackin tai jotain uutta? joku turbiinifani voisi valaista tilan.

En ole asiantuntija, mutta kuulemani mukaan tuo Lovelessin seuraaja on vähän samanlainen tapaus kuin G'n'R:n Chinise Democracy; kauan on odotettu ja odotetaan edelleen, joskin toivo on jo heitetty. Nokkamies Kevin Shieldshän on jotain soolojuttuja tehnyt, joita taitaa myös siitä Lost in Translation - soundtrackiltä löytyä.

EDIT: AMG:stä selvisi seuraavaa:

Shields built a home studio with his Island advance and reportedly completed two separate albums, but scrapped them both.

Tämä siis Lovelessin jälkeen. Perfektionisti kaveri. Noita nauhoja huvittais kyllä päästä kuulemaan!
"If there's a sound to play / that does not fit today / why not just play the bastard anyway" -ginger
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)