Muusikoiden.net
27.07.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vesala
1 2
Unmasked
17.06.2016 12:57:18 (muokattu 17.06.2016 13:00:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään julkaistiin siis ensimmäinen soololätty. Mitä mielipiteitä jengillä? Itse olen vähän pettynyt sekä Vesalan että PMMP:n toisen puoliskon soolomateriaaliin. Etukäteen odotin että soolouralla lähdettäisiin kokeilemaan jotain erikoisempaa mutta aika peruspoppia esim. PMMP:hen verrattuna tullut kummaltakin. Toki aiemmin julkaistut Tequila ja Tytöt ei soita kitaraa ovat hyviä biisejä kumpikin.
 
shuffle
17.06.2016 21:07:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on vaikee lähteä omillaan kun ennen on ollut takana tuotantotiimi, säveltäjät ja kymmenen vuotta sitten levy-yhtiötkin vielä panostivat rahaa eri tavalla hommaan.
Kyllähän tuo kaikki kuuluu, ja sen puute nyt myös. PMMP:n Veden varaan on upeasti tuotettu levy. Saundaa niin pirun hyvältä. Joku "Lapsuus loppui" on niin komea että. Eihän Paulalla oli omillaan mitään mahdollisuuksiakaan päästä samaan. Jos edes haluaa. Demoltahan tää nykyinen kuulostaa vanhaan verrattuna.
 
Hetfield
18.06.2016 00:09:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shuffle: säveltäjät
 
Olihan tuossa asiaakin, mutta Sjöroos oli ainut mukana ollut säveltäjä, hänkin Miran tuttu jo entuudestaan. Ne pari Paulan uutta biisiä olen kuullut, levyä en vielä. Voisi kyllä antaa mahdollisuuden vaikkei nyt ihan tajuntaa räjäyttänytkään ekat sinkut. Vesalan sanoituksia olen kyllä aina arvostanut korkealle.
 
Alright, alright, alright!
msalama
18.06.2016 00:36:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vesala on ihan ookoo kaupunginosa jollei rima oo ihan älyttömän korkeella. Vesala artistina, however, on vähän niiq meh.
 
No ei mulla muuta. Shoot at will, please.
 
nahkalipsi
18.06.2016 13:35:21 (muokattu 18.06.2016 13:37:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yritin kuunnella spotifystä mutta kuulosti siltä, että on istututtu kotona ja pölisty mikkiin mitä nyt sattuu juolahtaa mieleen.
 
Tai sitten tää on niin kovaa taidetta, ettei tällanen metsäläinen tajua.
 
e:
Hetfield: Vesalan sanoituksia olen kyllä aina arvostanut korkealle.
+1
 
Roses are red, violets are blue. All my base are belong to you
Unmasked
18.06.2016 13:58:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nahkalipsi: Yritin kuunnella spotifystä mutta kuulosti siltä, että on istututtu kotona ja pölisty mikkiin mitä nyt sattuu juolahtaa mieleen.
 
PMMP:n sanoituksia itsekin arvostan korkealle mutta tällä uudella on kyllä jossain määrin mitäänsanomatonta lätinää.
 
HXY
18.06.2016 14:38:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä levy minusta. Ruotsin euroviisut, Älä droppaa mun tunnelmaa ja Takkipinon suojassa olen skipannut ekan kuuntelun jälkeen, mutta muuten loistobiisejä.
 
"Harold Camping on kokenut maailmanloppujen ennustaja." -Iltalehti
discominister
18.06.2016 16:14:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en lähde edes yrittämään. Punavihreä äärifeminismi on tiellä.
 
öl m
18.06.2016 16:28:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

discominister: Mä en lähde edes yrittämään. Punavihreä äärifeminismi on tiellä.
 
Voithan kuunnella levyä vaikka kuulokkeilla mielenosoituksen aikana. Vai mikä marssi sitten onkaan kyseessä.
 
dixi19
18.06.2016 17:07:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

discominister: Mä en lähde edes yrittämään. Punavihreä äärifeminismi on tiellä.
 
Ei se kyllä sanoituksista kuulu läpi.
 
Tai jos on kyse siitä, että taiteilijan siviiliminän arvot tai persoona eivät kohtaa kanssasi, niin aika vähiin jäisi kuunneltava tai ylipäänsä taiteiden fiilistelty tässä maailmassa :) Kyllä miustakin Polanski on ihan kusipää, mutta moni leffansa on silti helvetin jees.
 
anomus.com
järjestyssäännöt
19.06.2016 21:49:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tämä nyt sitä ns. "kuuntelematta paskaa?"
 
ukko idänmies
19.06.2016 22:03:19 (muokattu 19.06.2016 22:03:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää on ihan hyvä biisi. Sanoista en ymmärrä mitään ja kertsissä on lainattu Göstalta: https://www.youtube.com/watch?v=Rr-lbKZcKDA
 
Ei elämästä enää edes juovu.
järjestyssäännöt
19.06.2016 22:12:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ukko idänmies: Tää on ihan hyvä biisi. Sanoista en ymmärrä mitään ja kertsissä on lainattu Göstalta: https://www.youtube.com/watch?v=Rr-lbKZcKDA
 
Kato perkele, kuulin töissä radiosta tämän kappaleen luulin notta ois joku haloohelsinki ollu mut ei.
 
Ei kyl kovin häävi ole mut kait se hyvä on nykysellään jos kuulee suomalaista musaa mikä ei rupee vituttamaan :)
 
Unmasked
19.06.2016 22:46:07 (muokattu 19.06.2016 22:46:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ukko idänmies: Tää on ihan hyvä biisi. Sanoista en ymmärrä mitään ja kertsissä on lainattu Göstalta: https://www.youtube.com/watch?v=Rr-lbKZcKDA
 
Tämän lisäksi myöskin "Ei pystyny hengittää" on osoittautunut omasta mielestä todella kovaksi kipaleeksi.
 
Kefiiri
20.06.2016 06:54:32 (muokattu 20.06.2016 07:29:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ukko idänmies: Tää on ihan hyvä biisi. Sanoista en ymmärrä mitään ja kertsissä on lainattu Göstalta: https://www.youtube.com/watch?v=Rr-lbKZcKDA
 
Gösta-lainaa en huomannutkaan. Videon kommenteissa tekstiä analysoidaan aika summittaisesti. Tokkopa teksti pohjautuu Vesalan omiin kokemuksiin. Laulu kertonee tytöistä joilla on vähemmän valinnan mahdollisuuksia.
 
En ole musiikin asiantuntija.
nahkalipsi
20.06.2016 10:40:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nahkalipsi: Yritin kuunnella spotifystä mutta kuulosti siltä, että on istututtu kotona ja pölisty mikkiin mitä nyt sattuu juolahtaa mieleen
 
Hohoo. Tänään ylex:n haastattelussa Paula Vesala kertoi, että tää ensimmäinen kappale on "tehty kotona olkkarissa".
 
Mut joo kuuntelin toistamiseen läpi koko levyn spotifystä eikä jäänyt mitään mieleen. Ei oikein lähteny tällä kertaa. Kiitos kuitenkin.
 
Roses are red, violets are blue. All my base are belong to you
Epämuusikko
21.06.2016 15:40:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo kesähitti oli semi-ok, mutta Tequilasta jäi sekavat fiilikset. Kansan- ja virsilaulumaista melodiarytmiikkaa ja markan morriconeilua. Periaatteessa ok biisi, mutta en oikein tiedä että miten tuota pitäis kuunnella tai bilettää, saatikka esittää bändillä, jos sellaista on.
 
Joka tapauksessa paskempaakin on kuultu.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Gritsen
21.06.2016 16:31:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Joka tapauksessa paskempaakin on kuultu.
 
Näinpä. Vaikea muuta tästä on munkaan sanoa, paitsi että viis vuotta myöhässä oleva Pumped Up Kicks -sovituslaina on suht tökerö ja takapajuistaa suomea kolme askelta taas. Oma kokemukseni on, että yhdeksän kymmenestä naispuolisesta ihmisestä tykkää tästä uudesta levystä valtavasti, joka sinkku pistää ihanuusmittarit pyörimään entistä isommilla kierroksilla. Jotain on tavoitettu selvästi.
 
HXY
21.06.2016 18:03:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HXY: Hyvä levy minusta. Ruotsin euroviisut, Älä droppaa mun tunnelmaa ja Takkipinon suojassa olen skipannut ekan kuuntelun jälkeen, mutta muuten loistobiisejä.
 
Tätä kun on nyt tullut luukutettua niin Tequila on menettänyt tehonsa täysin ja Ruotsin euroviisut on sittenkin aika kova ralli.
 
Rakkaus ja maailmanloppu on kyl levyn kohokohta, mikä on sinänsä ikävää kun se on laitettu heti ensimmäiseksi.
 
"Harold Camping on kokenut maailmanloppujen ennustaja." -Iltalehti
shuffle
21.06.2016 18:34:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli nyt kuunneltua kunnolla. Joo.
Ei yksikään ralli oikein Vain Elämää-vetojen tasolle yllä. Tämä on tehty yksin olohuoneessa, ja siltä se myös kuulostaa. Tuotanto on hyvin ohutta. Ei ne VE-vedotkaan biiseinä aina välttämättä olleet kummoisia, mutta ne oli tuotettu, niitä oltiin funtsittu pitkään. Se kuuluu. Tää on vähän tällainen demokoksu.
 
Demomaisuus ei enää nykyään tarkoita huonoja soundeja kun halvalla saa jo hyvää jälkeä tehtyä kotona, vaan tuottamattomuutta. Ulkopuolisen korvan puutetta. Sitä ettei kappalerakenteita, tekstejä, soundeja jne ole porukalla väännetty, funtsittu ja käännetty viikko ja kuukausitolkulla. Noin kotona itse tehdyksi levyksi ihan hyvä.
Ekassa biisissä on vähän vanhaa Paulaa.
 
Joskus kymmenen-viisitoista vuotta sitten levy-yhtiö olisi satsannut tähän ihan toisella tavalla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «