Aihe: Anna Puu
1 2
tommijk
17.05.2009 16:31:57
Onkos muut hankkineet Annan debyyttilevyä? On tullut spotifysta useita kertoja pyöritettyä, ja täytyy kyllä sanoa että todella positiivinen yllätys tämä levy! Kevyesti paras idols levy, mitä on tähän mennessä julkaistu. Kaikki biisit toimii. Tekijämiehiä taustalla, mikä kyllä kuuluukin.
Keppis
17.05.2009 16:36:41
Meininki on ihan oikee mutta ei oo ainakaan sen radiohitin perusteella lyriikkaan paljon panostettu.
apua-mies
17.05.2009 16:51:30
ihan mahtava,eka idols tuotos joka ei vituta.

tietty helppohan se on onnistua ekalla levyllä tällästen tekijämiesten kanssa,aika näyttää miten pärjätään yksin (?) tulevaisuudessa... mut ei maalata piruja seinille vielä.

HÄVETKÄÄ PETE PARKKOSET JA KOOP ARPOSET
Simo78
17.05.2009 21:35:47
Kuullut oon sen sinkkubiisin ja ei kyllä tippunut yhtään. Tuli(ärsyttävä fraasi varoitus!!) tekotaiteellinen fiilis, en osaa tuota nyt tuon paremmin sanoa. Laulu oli jotenkin rasittavan kuuloista. Koko levystä eos koska en ole kuullut.
MK73
17.05.2009 21:39:00 (muokattu 18.05.2009 17:58:33)
Periaatteessa ihan ok, mitä näytteitä levyltä kuuntelin. Kiva, että akustisempaakin poppia tehdään. Anna Puun lauluääni ei kuitenkaan ole minun makuuni, oikeastaan aika rasittavan kuuloista. Idols-artisteista odotan edelleen Anna-Kaisa Riitijoen levyä, nämä muut nyt ei juuri viisaria väräytä.
Hiki ja vääntö.
Tympee Huttunen
17.05.2009 21:43:08
Simo78: Kuullut oon sen sinkkubiisin ja ei kyllä tippunut yhtään. Tuli(ärsyttävä fraasi varoitus!!) tekotaiteellinen fiilis, en osaa tuota nyt tuon paremmin sanoa. Laulu oli jotenkin rasittavan kuuloista. Koko levystä eos koska en ole kuullut.

Arvasin heti, että siellä on samoja taustavoimia, mitä oli Jenni Vartiaisenkin levyllä. Sinkkubiisi jotenkin tuntui ihan jatkumolta siihen Tunnoton-biisiin. Eipä siinä, siistiä soundia kyllä.
Simo78
17.05.2009 21:49:01
MK73: Idols-artisteista odotan edelleen Anna-Kaisa Riitijoen levyä, nämä muut nyt ei juuri viisaria väräytä.

Onko tulossa? Mä tykkäsin tän muijan laulusoundista.
MK73
17.05.2009 22:37:22
Simo78: Onko tulossa? Mä tykkäsin tän muijan laulusoundista.

En tiedä. Toivossa on hyvä elää :-) Anskun laulusoundi todella koskettaa.
Hiki ja vääntö.
vpjarvi
17.05.2009 23:40:28

Siellä albumilla on sit muutakin kuin Puustjärven tavaramerkkinarinaa. Mun mielestä täällä jonkun kritisoima lyriikkalinja on kautta linjan toimivaa. Yllättävän eheä ja toimiva levy on saatu aikaiseksi monen eri säveltäjän ja sanoittajan materiaalista. Eihän Anna Puu(stjärvi) mikään miljoonan laulutyylin mestari ole, mutta mun mielestä taipuu levyllä hienoihin suorituksiin.
"A Cosssssssby sweater." http://www.mikseri.net/secondcumming
Kre-per
19.05.2009 09:07:47 (muokattu 19.05.2009 09:09:33)
Sinkku oli ehkä huonoin biisi tolta levyltä. Se on myös ainoa, josta tuli se mainittu "tekotaiteellinen" fiilis, tosin sekin aika häviävän pienesti.

EDIT: Ja täälläkin diggailtiin kovasti Riitijoen saundia, toivottavasti saa tehdä levyn.
Zerzy
19.05.2009 10:14:39 (muokattu 19.05.2009 10:27:31)

Olen kuullut ainoastaan sen sinkkubiisin joten jonkun vajavaisen kommentin voi tässä heittää...Biisi on ok mutta jotenkin tuli vähän pettynyt fiilis. Ihan hyvänkuuloista soundia on, mutta tuntui että tämä on kuultu jo... Biisi kuulostaa Amy Winehousen, Duffyn ja Lemonatorin yhdistelmältä. Sama jos sen laulaa tämä Puu, Lasse Kurki tai jompi kumpi mainittu brittitytsy, se toimii. On tehty semmoinen biisi, koska sille on markkinat ja se myy. Mutta niinhän sen pitääkin tässä tilanteessa mennä. Muut laulut on varmasti erilaisia. Onnea silti Annan uralle.
oo-p
19.05.2009 11:00:16

Kukaan ei ole vielä valittanut siitä kuinka typerä taiteilijanimi neidille valikoitui... En minäkään. Vaikka silti aika kakka nimi.

Levyä en ole kuunnellut, mutta aluksi tuo sinkkubiisi oli ihan ok. Enää ei. Se on rasittava, ja sanoituksissa on käytetty sellaisia sanoja jotka yksinkertaisesti kuulostavat typerältä (ja se, että minä sanon näin on aika harvinaista).

Rättipoikki raahustin jne.

Ja tämä etenkin kuulostaa vähän.. Yläasteelaisen kirjoittamalta:

"Vai niin, siis jouduin nielemään
ei kämppää, ei poikaystävää.
En oisi saanut luottaa vähääkään" tms..

Mukavaa kuitenkin, että vähän erilaista kuin tuo perusidolshuttu. Ehkä levyltä löytyy vähän lisää valoakin.
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
Keppis
19.05.2009 11:47:14
oo-p:

Ja tämä etenkin kuulostaa vähän.. Yläasteelaisen kirjoittamalta:

"Vai niin, siis jouduin nielemään
ei kämppää, ei poikaystävää.
En oisi saanut luottaa vähääkään" tms..

Jep ja tässä kun taitaa olla koko säkeistön asia niin kyllä on juosten kustun kuulosta.
maelstorm
19.05.2009 12:07:15
tää akkahan on joku naimisissa oleva kauppatieteiden maisteri.

että sillon kun se länkyttää kuin joku yläastella koulua käyvä bimbo jättämisestä ja poikaystävistä, niin se on vain sellaista määrätietoista segmenttimarkkinointia.

eli ei tartte välittää tai kuunnella jos et ole yläasteikäinen tyttä.
Siivet.
Akiman
19.05.2009 12:17:46

Oli miten oli, Anna Puun levyn aloittava "Linnuton puu" on joka tapauksessa yksi vuoden hienoimmista ja kauneimmista kotimaisista kappaleista.
:: KORROOSIO.FI :: Haastatteluissa: PESTILENCE, TIAMAT, VANGUARD, CRIMFALL ja MISERY INDEX ::
oo-p
19.05.2009 13:49:25

maelstorm: tää akkahan on joku naimisissa oleva kauppatieteiden maisteri.

että sillon kun se länkyttää kuin joku yläastella koulua käyvä bimbo jättämisestä ja poikaystävistä, niin se on vain sellaista määrätietoista segmenttimarkkinointia.

eli ei tartte välittää tai kuunnella jos et ole yläasteikäinen tyttä.

Niin. Ja kuka hänelle ylipäätään kirjoittaa näitä niin kovin henkilökohtaisia tekstejä?

Akiman: Oli miten oli, Anna Puun levyn aloittava "Linnuton puu" on joka tapauksessa yksi vuoden hienoimmista ja kauneimmista kotimaisista kappaleista.

Uskon, että voi olla hyväkin piisi. Mutta onko se Linnuton puu vai Linnuton Puu? Nimen pöljyys käy taas esiin..
Velli
19.05.2009 13:52:02
oo-p: Kukaan ei ole vielä valittanut siitä kuinka typerä taiteilijanimi neidille valikoitui... En minäkään. Vaikka silti aika kakka nimi.

No mä voin valittaa siitä. Anna Puu on kyllä niin naurettava taiteilijanimi, että ei yhtäkkiä tule mieleen toista yhtä naurettavaa kotimaista. Tai no Ezkimo ehkä on yhtä nolo.

Off topiccia, mutta hauska juttu Ezkimoon liittyen oli, kun kyseinen herra oli yrittänyt mennä jonon ohi Oulussa 45 Specialiin. Oksanen (portsari) oli pysäyttänyt räppärin matkan ja käskenyt jonon perälle. Ezkimo oli tokaissut että "Etkö tiedä kuka mä oon? Mä oon Ezkimo!" Tähän Oksanen oli vain todennut että "Ole vaikka suklaatuutti, mutta jonon ohi et pääse."
ten
19.05.2009 14:03:21
Akiman: Oli miten oli, Anna Puun levyn aloittava "Linnuton puu" on joka tapauksessa yksi vuoden hienoimmista ja kauneimmista kotimaisista kappaleista.

Komppaan täysillä! Just fiilistelin tota biisiä ja melkein jopa herkistyin.
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
päänahka
19.05.2009 14:22:09
oo-p: Kukaan ei ole vielä valittanut siitä kuinka typerä taiteilijanimi neidille valikoitui... En minäkään. Vaikka silti aika kakka nimi.

Mulle selvisi vasta tämän ketjun myötä, että Anna Puu on Anna Puustjärvi. En ole siis kuullut yhtään tuota Puuta. Mutta kyllä mä olisin pitänyt sen oikean nimen.
oo-p
19.05.2009 19:52:47

päänahka: Mulle selvisi vasta tämän ketjun myötä, että Anna Puu on Anna Puustjärvi. En ole siis kuullut yhtään tuota Puuta. Mutta kyllä mä olisin pitänyt sen oikean nimen.

Niin. Ei täällä haukuta väärää puuta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)